Pagina 1 van 1

Verboden voor verkeer na keuring.

Geplaatst: 09 feb 2018 11:26
door herens
Hallo,
mijn espace 3 van het jaar 2000 1900dci deed het een paar jaar 2dehands gekocht goed.
Willen ze nu echt die diesels wegruimen? In de keuring gingen ze op een apart vak met mijn wagen en fluisterden tegen elkaar.
Ze deden daar heel goed hun best.
Subframe moet 2 nieuwe dempers hebben, motor moet een nieuwe demper hebben onderaan.
Rem lekage achter links, trommel is nat.
Lichten staan ietsje te laag.
Die wagen is 18 jaar en anders wel goed, in de garage zeggen ze; andere achter remmen en een dag werk voor de dempers te vervangen.
Zal geld kosten, de distributieriem moet ook vervangen worden. Ik betaalde die auto 800 euro.2dehands.
En een andere past niet nu.
Dan denk ik, als ik dat allemaal zelf doe kost dat weinig.
Die rubbers (silentblokken) zouden erop geperst zitten? Kan ik die toch zelf vervangen?
De motor moet ik ondersteunen, dat weet ik. Zijn er verassingen? ik heb geen brug en doe het op de grond dacht ik.
tips? Dank u.

Re: Verboden voor verkeer na keuring.

Geplaatst: 11 feb 2018 20:03
door Hans C
Ze doen hun best op de keuring, de diesel hetze is begonnen!

Gezien de waarde van de wagen en de kosten die eraan zijn, lijkt dit me einden verhaal. Ik denk niet dat het nog verantwoord is om de kosten te doen.

Re: Verboden voor verkeer na keuring.

Geplaatst: 21 feb 2018 19:17
door ingrid-2000TSE
Aan elke auto heb je kosten. Oud of nieuw.
Zoals je schrijft: Zelf doen. Dan is het veel goedkoper.

Over welke rubbers heb je het?
Een motor steunrubber van mijn oer Espace 1985 moesten een paar jaar geleden vervangen. Ik kon ze nog allemaal nieuw kopen en duur was het niet. Ik heb ook geen brug. De motor moest voor elk rubber iets opgetild en dat deed een hydraulisch krikje prima. Maar omdat ik het niet aandurfde liet ik het door een old-timer garage doen. Die plaatste 3 van de 4 rubbers en sloeg precies die ene die van de keuring vervangen moest worden over.

Dus ondanks de garage toch maar zelf onder de auto gaan liggen, met hydraulisch krikje, een houten plank erop tegen beschadiging, een tuinstoelkussen voor mijn rug en een lampje erbij.

Het moest ook nog allemaal stiekem, want je mag nog nauwelijks een lampje verwisselen op straat. "Ja, mevrouwtje, lampjes verwisselen moet bij de garage waar de auto in onderhoud is. Zelf sleutelen mag niet."

Re: Verboden voor verkeer na keuring.

Geplaatst: 21 feb 2018 19:20
door ingrid-2000TSE
Overigens, zou je de auto toch weg doen, dan doe je mij een groot plezier door even onder het rempedaal te kijken of je daar een veer hebt zitten die het pedaal omhoog houdt. Ik wil de mijne vervangen en misschien zijn die veren ook in latere modellen nog het zelfde.