Pagina 1 van 1

resetten van servicelampje Renault Megane classic 1999

Geplaatst: 13 okt 2004 14:20
door n.jansen012
Wie weet hoe je het lampje kunt resetten zonder een garage te moeten bezoeken

Geplaatst: 13 okt 2004 15:50
door Verwijderde gebruiker 25
Heb je al geprobeerd de accupool een minuutje los te koppelen?

Ik weet niet of dat bij een megane werkt, het werkt igg bij de cc van mijn 21.

enne baat het niet, schaad het niet

mvg Eelco

Re: resetten van servicelampje Renault Megane classic 1999

Geplaatst: 13 okt 2004 18:48
door jasper11turbo
n.jansen012 schreef:Wie weet hoe je het lampje kunt resetten zonder een garage te moeten bezoeken
Welk lampje ?
injectie-lampje ,
airbag lampje ,
abs lampje ?

uw auto heeft geen service interval indicatie op het dashboard , dus moeten het een van de bovenstaande lampjes zijn .

afhankelijk van de storing is het systeem niet zomaar te resetten , dit moet bij uw auto , afhankelijk van storing en welk lampje gebeuren met het diagnose toestel van de plaatselijke dealer . Stokman ??

Welk lampje brand er ?

groet jb

Geplaatst: 13 okt 2004 20:54
door n.jansen012
Beste JB

Er zit een lampje in het dashboard met sevice erop het brand niet maar dat gaat een keer gebeuren en aangezien ik geen zin heb in dure rekeningen wil ik het zelf kunnen resetten.

mijn ervaring met de door jou genoemde dealer is niet buitengewoon positief

Geplaatst: 13 okt 2004 21:19
door jasper11turbo
Dat service lampje brand altijd in serie met een ander lampje ,
bijvoorbeeld

remblokken, ruitesproeier vloeistof niveau .

Het lampje "stop" brand bij uw wagen ook in serie , maar dan in combinatie met iets vitaler .. als remvloeistof , laadsysteem ,
kvs temp .

Die genoemde lampjes in bericht 3 , kunnen alleen maar verholpen worden door een dealer .. en tja ,Stokman , .

Ik ken ze alleen maar ivm de voorjaars meetingen van de C.A.R die daar gehouden werden .

groet jb

Geplaatst: 13 okt 2004 21:57
door Mathijs
aaahhh, dat lampje zit ook in mijn R25.

Weinig aan de hand als die gaat branden, er gaat altijd een tweede lampje branden die verteld wat er service nodig heeft.

Dus is het de ruitenwisservloeistof, dan is bijgieten voldoende, enzovoorts.

Gaat het rode lampje branden, dan is het meestal ernstiger, en gaat automatisch mijn voet naar de rempedaal en mijn auto richting vluchtstrook.

De laatste keer dat dat gebeurde, kon ik dat beter niet doen....
De spraakmaker vertelde mij namelijk (samen met het rode STOP lampje) in zeer luid volume dat ik mijn remvloeistof moest controleren en vooral hard remmen moest voorkomen, en onmiddelijk een garage op moest zoeken.

Ook dit was echter zonder garage op te lossen, remvloeistof bijgevuld, en bij remkracht verdeler een los zittende bout weer vast gedraaid (had niet eens een krik nodig), ben inmiddels 7000Km verder zonder dat niveau ook maar een mm gedaald lijkt te zijn.

Moraal van het verhaal :

Gaat één van de lampjes branden, even kijken welk lampje er bij gaat branden, en of je dit probleem zelf wilt/kunt aanpakken.
(urrrrm...beetje makkelijk praten natuurlijk, gaat het rode lampje branden en je olie lampje.....tsja....dan jank ik heus wel...!!!)

Geplaatst: 28 jun 2005 21:40
door Mr CreAtiVe
Je kan eventueel te + klem van je battery losmaken en even tegen de - klem houden, zo reset je de interne computer van de auto ( kan ook van dienst zijn na een herstelling van de wagen, om fout code weg te werken)

veel geluk


8) Mr.Cre@tiVe 8)

Geplaatst: 28 jun 2005 23:47
door hans
je kan de symptomen wel wegdrukken ( lampje resetten) maar daar verhelp je de kwaal niet mee! Ding zit er niet voor nix op... Zoals Mathijs zegt; het is alleen een waarschuwing dat er iets niet klopt, het 2e lampje geeft aan waar je de kwaal kunt vinden. Kan varieeren van ruitewisservloeistof tot olie en koelvloeistoftekort. Dan wil je dus echt wel stoppen.. Het lijkt mij dat je duurder uit bent met het negeren van zo'n lampje dan met een diagnose bij de garage. Dit systeem heeft mij al 2x een zeer prijzige reparatie bespaart.