Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om Javascript aan te zetten. Hier vind je instructies over hoe je Javascript activeert in je web browser.

Slippende koppeling of defecte hydrolische pomp

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.

Slippende koppeling of defecte hydrolische pomp

Berichtdoor akki » 07 Feb 2007 15:26

Ik heb een halfautomaat (twingo Easy) Nu gebeurt het heel vaak (vooral naar de 5) dat als hij schakelt hij loeit. Hij lijkt dan de versnelling niet te pakken. Ik geef gas maar hij gaat niet harder. Ik laat dan het gas even los en dan pakt hij hem weer. Ik vraag me nu af of het mijn koppeling is die slipt of mijn Hydrolische pomp die de koppeling regelt. (hij geeft trouwens bij het contact maken onverklaarbare piepjes. Als ik de sleutel in het contact steek 2x en als ik start een lange piep die klinkt alsof de batterij bijna op is) Ik heb begrepen dat het niet zo ingewikkeld is om hem om te bouwen naar een handgeschakelde. (alleen mijn garage kan/wil dat niet en mijn monteur kent de halfautomaat niet zo goed om dat zo te zeggen) Maar ik weet dus niet of het de koppeling is of de pomp. Weet iemand misschien aan de hand van de klachten waar ik eerder naar moet kijken en wat de evt. kosten ongeveer kunnen zijn?
akki
Nieuw lid
Nieuw lid
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 Jan 2007 10:19

Advertentie

Berichtdoor Mathijs » 08 Feb 2007 02:11

Die piepjes zouden heel goed een fout code kunnen inhouden.
Zoals in de computer wereld, waarbij bijvoorbeeld 1 lange piep gevolgd door 2 korte piepjes staan voor een defect in de video kaart.

Alleen zou een renault dealer dat wel weten, dus of je bent niet bij een renault garage geweest, of het verhaal van de piepjes gaat hier niet op.

Mijn gokje (maar ik sta bekend om gokjes qua diagnoses, dus niet gelijk rotschrikken svp) is dat je transmissie olie aan verversing toe is, en/of dat de hydraulische unit vervuild is, of de zeef verstopt is.
Don't promise, when you're happy
Don't reply, when you're angry
Don't decide, when you're sad
Gebruikers-avatar
Mathijs
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
 
Berichten: 1524
Geregistreerd: 27 Aug 2004 00:16
Woonplaats: 森の中で
Actief als: particulier

Berichtdoor Rossy » 08 Feb 2007 19:42

De piepjes geven inderdaad een storing aan.
Welke storing dit is, dat kan een goede garage wel uitlezen.
Het kan een lek zijn in het hydraulich koppeling gedeelte maar het kan ook iets anders zijn.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Gebruikers-avatar
Rossy
Global Moderator
Global Moderator
 
Berichten: 2721
Geregistreerd: 30 Sep 2004 00:34
Woonplaats: Emmeloord
Actief als: particulier

Berichtdoor akki » 22 Feb 2007 22:32

Ik ben naar een renaultdealer geweest en hij heeft hem electronisch doorgemeten. Hij gaf ergens een storing maar het werd niet duidelijk waarin (hij geeft 2 piepjes bij het omdraaien van de sleutel) maar hij kon geen defect vinden in de hydrolische pomp. Het enige was dat de kabel die de koppelingsplaten opent erg strak stond waardoor de boel niet helemaal sloot. Hij heeft hem wat losser gezet. Ik hoop dat ik het goed heb kunnen verwoorden, maar mijn slippende koppeling is nu helemaal weg
akki
Nieuw lid
Nieuw lid
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 Jan 2007 10:19

twingo

Berichtdoor aart » 20 Jun 2009 09:59

ombouwen naar een normale koppeling is de beste oplossing
ik denk zelf dat de pomp stuk is kost bergen met geld ze gaan allemaal stuk
aart.van der horst

EDIT: Email adres verwijderd in verband met spam bots
aart
Nieuw lid
Nieuw lid
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 18 Jun 2009 22:29


  • Soorgelijke onderwerpen
    Reacties
    Bekeken
    Auteur

Terug naar Technische vragen Twingo



Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron