Slippende koppeling of defecte hydrolische pomp
Slippende koppeling of defecte hydrolische pomp
Ik heb een halfautomaat (twingo Easy) Nu gebeurt het heel vaak (vooral naar de 5) dat als hij schakelt hij loeit. Hij lijkt dan de versnelling niet te pakken. Ik geef gas maar hij gaat niet harder. Ik laat dan het gas even los en dan pakt hij hem weer. Ik vraag me nu af of het mijn koppeling is die slipt of mijn Hydrolische pomp die de koppeling regelt. (hij geeft trouwens bij het contact maken onverklaarbare piepjes. Als ik de sleutel in het contact steek 2x en als ik start een lange piep die klinkt alsof de batterij bijna op is) Ik heb begrepen dat het niet zo ingewikkeld is om hem om te bouwen naar een handgeschakelde. (alleen mijn garage kan/wil dat niet en mijn monteur kent de halfautomaat niet zo goed om dat zo te zeggen) Maar ik weet dus niet of het de koppeling is of de pomp. Weet iemand misschien aan de hand van de klachten waar ik eerder naar moet kijken en wat de evt. kosten ongeveer kunnen zijn?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3242
- Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Die piepjes zouden heel goed een fout code kunnen inhouden.
Zoals in de computer wereld, waarbij bijvoorbeeld 1 lange piep gevolgd door 2 korte piepjes staan voor een defect in de video kaart.
Alleen zou een renault dealer dat wel weten, dus of je bent niet bij een renault garage geweest, of het verhaal van de piepjes gaat hier niet op.
Mijn gokje (maar ik sta bekend om gokjes qua diagnoses, dus niet gelijk rotschrikken svp) is dat je transmissie olie aan verversing toe is, en/of dat de hydraulische unit vervuild is, of de zeef verstopt is.
Zoals in de computer wereld, waarbij bijvoorbeeld 1 lange piep gevolgd door 2 korte piepjes staan voor een defect in de video kaart.
Alleen zou een renault dealer dat wel weten, dus of je bent niet bij een renault garage geweest, of het verhaal van de piepjes gaat hier niet op.
Mijn gokje (maar ik sta bekend om gokjes qua diagnoses, dus niet gelijk rotschrikken svp) is dat je transmissie olie aan verversing toe is, en/of dat de hydraulische unit vervuild is, of de zeef verstopt is.
Nothing great was ever achieved by being realistic!
onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg
https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl
onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg
https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
De piepjes geven inderdaad een storing aan.
Welke storing dit is, dat kan een goede garage wel uitlezen.
Het kan een lek zijn in het hydraulich koppeling gedeelte maar het kan ook iets anders zijn.
Antonio.
Welke storing dit is, dat kan een goede garage wel uitlezen.
Het kan een lek zijn in het hydraulich koppeling gedeelte maar het kan ook iets anders zijn.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ik ben naar een renaultdealer geweest en hij heeft hem electronisch doorgemeten. Hij gaf ergens een storing maar het werd niet duidelijk waarin (hij geeft 2 piepjes bij het omdraaien van de sleutel) maar hij kon geen defect vinden in de hydrolische pomp. Het enige was dat de kabel die de koppelingsplaten opent erg strak stond waardoor de boel niet helemaal sloot. Hij heeft hem wat losser gezet. Ik hoop dat ik het goed heb kunnen verwoorden, maar mijn slippende koppeling is nu helemaal weg
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
twingo
ombouwen naar een normale koppeling is de beste oplossing
ik denk zelf dat de pomp stuk is kost bergen met geld ze gaan allemaal stuk
aart.van der horst
EDIT: Email adres verwijderd in verband met spam bots
ik denk zelf dat de pomp stuk is kost bergen met geld ze gaan allemaal stuk
aart.van der horst
EDIT: Email adres verwijderd in verband met spam bots
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 367 Weergaves
-
Laatste bericht door Banaanengerrit
-
- 21 Reacties
- 3474 Weergaves
-
Laatste bericht door Yosemite
-
- 0 Reacties
- 297 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin Camperaar
-
- 1 Reacties
- 338 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 389 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 6 Reacties
- 427 Weergaves
-
Laatste bericht door MJMannes
-
- 9 Reacties
- 628 Weergaves
-
Laatste bericht door Rienk85