Bouwjaar : 2003
Brandstof : Benzine
Hallo,
Ik heb in juni mijn distibutieriem laten vervangen bij de plaatselijke garage. Na een paar uur kreeg ik een telefoontje, er was iets misgegaan en nu zijn de kleppen krom. Allemaal netjes vervangen e.d. maar de auto loopt stationair niet lekker. Hij schokt namelijk en houd in.
- De garage had de MAP sensor afgebroken, deze is vervangen.
- Uitgelezen; P0301 Misfire Cyl 1.
- 2 penbobines blekken niet goed te vonken, alle 4 vervangen. Ietsjes verbetering gemerkt. nu valt de auto continu uit bij het intrappen van de koppeling.
- 4 nieuwe bougies erin. Geen verbetering.
- Inlaatluchttemperatuursensor schoongemaakt, auto valt niet meer uit, maar valt nu wel terug naar 500 toeren. Nog steeds stationair schokken en inhouden.
- Inlaatluchttemperatuursensor vervangen. Auto gaat nu niet meer lager dan 750 toeren. Nog steeds stationair schokken en inhouden.
- Naar de Kwikfit, controle distributieriem, na 8 uur krijg ik een telefoontje, uitlezen heeft niets naar voren gebracht, maar ik dacht dat ze de distributieriem gingen controleren voor 175 euro?! Gelukkig hoefde ik niets te betalen, ga ik ook niet meer heen.
- Terug naar garage, controle distributieriem, bleek 1 tandje verkeerd te staan, naar zeggen is dit gecorrigeerd, al geloof ik er niets van.
- Wynns injector cleaner in de tank gedaan. Na 30km meteen niet meer inhouden. 3 volle tanks is dit goed gegaan (naar zuid-duitsland en terug).
- Eenmaal weer terug beginnen de problemen weer, maar nu start hij ook nog slechter en ruikt het sterk naar benzine na het starten, theorie: injector vuil, door de reiniger is het vuil verder gaan zitten waardoor de injector nu niet meer goed sluit.
- Twee injectoren van sloop gehaald, groene rand, kom ik net erachter dat de mijne oranje zijn.
- Injector van cilinder 2 (vanaf bakzijde bij renault toch?) los. ijzeren klemmetje afgebroken. Injector lekte hierdoor ook. Injector rail gedemonteerd, injector voorzichtig uit het blok gehaald en het ijzertje vervangen met de sloop-injectoren. Injectoren zien er nog als nieuw uit, evenals de rubbertjes zijn nog als nieuw, dus niet vervangen. Helaas geen verbetering. Ja, de auto start nu weer goed, maar nog steeds schokken en inhouden.
Nu lees ik op dit forum over problemen met lambdasonde en/of benzinepomp, wat denken jullie? De dealer vind ik niet behulpzaam en Kwikfit kan me de rug op, komen hun afspraken niet eens na. Garage waar ik geweest ben reageert niet meer, ja toen ik een foto stuurde van de injector en zei: "Ijzertje is afgebroken van de injector zie ik" was het: "Ok dan".
Ik ben ten einde raad en ben me zelf aan het weerhouden om de auto naar de sloop te brengen. Het is een goeie auto, geen elektrische storingen/problemen en nooit problemen gehad, en nu, na het geblunder van de garage bovenstaande problemen.