Model/uitvoering : _Renault Fluence
Bouwjaar : _2013
Brandstof : _Diesel
Renault Fluence van 2013 met een 1500cc Diesel - Roetfilter regeneratie probleem
Goede dag,
Mijn Renault Fluence Diesel is het model van 2013,
dus het model met de laatste facelift.
Diesel motor van 1500cc (1461cc) met een vermogen van: 110 pk / 81 kW en 6 versnellingen.
Sinds geruime tijd heb ik een roetfilter regeneratie probleem (reeds 3 maal gehad).
Het begint met een "Regelaar probleem" op de display, dus de cruisecontrol werkt dan niet meer.
Daarna "Inspuitsysteem" probleem.
Dan naar de garage en daar steeds de roetfilter gekuist en olie vervangen.
Twee maal de raad gekregen om minimum om de 2 weken, minimum 30 min op de autostrade te rijden aan min 80km per uur.
Nu de 3e keer de zelfde raad gekregen, maar rijden met minimum 3000 toeren, dus constant in 5e versnellling rijden.
Is dit de goede procedure en is er geen andere oplossing mogelijk
Kan ik zelf checken wanneer de roetfilter aan het verzadigen is
Hoe kan ik checken als hij is geregenereerd
In 5e op de autostrade aan 120 per uur en dit gedurende 30 minuten, lijkt me een omslachtige procedure
Alvast bedankt voor jullie antwoord
Groeten,
André
Fluence 2013 1500cc Diesel - Roetfilter regeneratie probleem
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Fluence 2013 1500cc Diesel - Roetfilter regeneratie prob
Een roetfilter dient voldoende heet te worden gedurende een langere tijd, dit omdat anders het filterblok niet schoon genoeg wordt. Je kunt het filter ook laten reinigen bij een gespecialiseerd bedrijf, ze snijden het dan open en het gaat 24 uur in een oven om de roetdeeltjes te verwijderen, vervolgens wordt het filter weer dichtgelast.
mvg. WillemS
mvg. WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
- Actief als: particulier
Re: Fluence 2013 1500cc Diesel - Roetfilter regeneratie prob
1.5 dci 110 heeft toch die vijfde injector in de uitlaat? Zou het niet kunnen dat daar een probleem is? Met de mijne heb ik nog nooit probs gehad ivm regeneratie. En doe altijd kleine afstanden. Kan iemand die werking uitleggen?
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 116 Weergaves
-
Laatste bericht door Renalt
-
- 10 Reacties
- 835 Weergaves
-
Laatste bericht door avdhoeff
-
- 8 Reacties
- 605 Weergaves
-
Laatste bericht door Espace 2013
-
- 3 Reacties
- 269 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 6 Reacties
- 624 Weergaves
-
Laatste bericht door VAN BELLE Jean Marc
-
- 0 Reacties
- 278 Weergaves
-
Laatste bericht door Cssfir3
-
- 0 Reacties
- 210 Weergaves
-
Laatste bericht door dutchdodo