Model/uitvoering : Renault Kangoo 1.5 dci
Bouwjaar : 2012
Brandstof :diesel
Wanneer dient de koppelingsplaat vervangen te worden bij normaal gebruik.
Ik heb mij laten vertellen dat dit bij 100000km dient te gebeuren. De auto heeft nu ruim 100000km weg
Ik moet nu mijn pedaal wel erg hoog oplaten komen vooraleer hij aangrijpt. Om na 4 jaar de koppelingsplaat al te vervangen lijkt mij wel erg vroeg.
Ik heb de auto sinds afgelopen augustus en er heeft geen trekhaak opgezeten, die heb ik er vorige maand zelf opgezet.
Koppelingsplaat
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Re: Koppelingsplaat
Daar kan je geen zinnig KM aantal aan verbinden.
100.000 Km (of 5 jaar) is de regel voor distributieriemen, een kleine 200.000 voor distributiekettingen.
Koppelingsplaten is zó afhankelijk van het gebruik van de auto.
In stedelijke gebieden zal die harder slijten dan in meer landelijke gebieden waar minder geschakeld moet worden (minder files), en zelfs dát is eigenlijk nog een slag in de ijle lucht.
Als de vorige eigenaar steeds met een voet half leunend op de koppelingspedaal gereden heeft, zal die harder/sneller versleten zijn dan wanneer de vorige eigenaar dat niet gedaan heeft, om maar een voorbeeld van die ijle lucht te noemen.
Kan je je voet niet onder de koppelingspedaal zetten, en deze even optillen als het ware?
Sommige auto's hebben een stelmechaniek die dan in werking komt, weet niet of dat met de Kangoo ook zo is.
100.000 Km (of 5 jaar) is de regel voor distributieriemen, een kleine 200.000 voor distributiekettingen.
Koppelingsplaten is zó afhankelijk van het gebruik van de auto.
In stedelijke gebieden zal die harder slijten dan in meer landelijke gebieden waar minder geschakeld moet worden (minder files), en zelfs dát is eigenlijk nog een slag in de ijle lucht.
Als de vorige eigenaar steeds met een voet half leunend op de koppelingspedaal gereden heeft, zal die harder/sneller versleten zijn dan wanneer de vorige eigenaar dat niet gedaan heeft, om maar een voorbeeld van die ijle lucht te noemen.
Kan je je voet niet onder de koppelingspedaal zetten, en deze even optillen als het ware?
Sommige auto's hebben een stelmechaniek die dan in werking komt, weet niet of dat met de Kangoo ook zo is.
Nothing great was ever achieved by being realistic!
onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg
https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl
onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg
https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16013
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Koppelingsplaat
De koppeling is niet te stellen,is hydraulisch.
Wellicht zit er lucht in,en is er een klein lek.
Anders bij een zeer hoog pedaal is deze versleten.
Wellicht zit er lucht in,en is er een klein lek.
Anders bij een zeer hoog pedaal is deze versleten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut