Pagina 1 van 17

horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 24 sep 2015 18:57
door rmdkg685
heb mijn Kadjar nu 2 weken en ben van de week terug geweest bij de dealer voor een paar kleine puntjes
hij trok naar rechts , nu niet meer is uitgelijnd , de usb werd niet herkent als je de weer in kwam en het contact aan deed.
bij de dealer deed hij het wel gewoon en tot nu toe ook geen probleem meer mee gehad .
de achterklep moest ik 2 keer de knop indrukken om hem geheel open te krijgen, lijkt of hij de eerste keer ontgrendeld en dan bij de tweede keer het slot er helemaal afdoet , ze hebben dat daar bij een aantal kadjars ook geprobeerd en 5 van de 6 deden dat

maar mijn grootste probleem is het inhouden of anders gezegd het horten en stoten bij een koude motor.
en dan vooral in zijn 4 of 5 bij 50 km evt op koerscontrol , dit doet hij tot de motor echt warm is en daarna heb je er geen last meer van ,
de garage gaf in eerste instantie aan, na een koude proefrit dat dit een eigenschap was van de motor, daar was ik het niet mee eens en ging ik ook niet mee accoord toen samen met de chef werkplaats weer een proefrit gemaakt en toen begreep hij pas wat ik bedoelde en gaf aan dat het inderdaad niet lekker rijd en hoort ,daarna ook met een andere kadjar gereden en die deed precies het zelfde , hij ging contact zoeken met RN,
ondertussen gehoord dat het doorgespeelt is naar Frankrijk en ze hopen binnenkort een oplossing te krijgen, door een update in de software. dus afwachten ,

zijn er meer die dit beschreven probleem herkennen en ervaren?

verder is het een heerlijke wagen

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 25 sep 2015 13:39
door Angelo
Welk motor heb je erin zitten. Ik heb de 1.5 110 pk EDC diesel en ik herken me niet in deze punten. Ik merk slechts twee dingen: er zit een behoorlijke discrepantie tussen wat de boordcomputer zegt dat ik verbruikt heb en wat de pomp zegt (vorige week 32 liter volgens de boordcomputer en 40 liter volgens het bonnetje bij de pomp) en ik krijg de spraakbesturing niet werkend.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 25 sep 2015 13:58
door rmdkg685
ik heb de 1.2 tce er in zitten , de spraak besturing werkt weer wel bij mij
maar ik heb dan ook geen sms program actief, begreep dat dat ergens een probleem gaf .

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 25 sep 2015 20:44
door Kad in mijn Jar.
Hoi,
4e of 5e versnelling bij 50 doe je ook alleen om de uitstoot binnen de catagorie te laten passen...
Don,t believe the gear Advisor.
Het blijft slechts een advies om op te schakelen.
Puur uitstoot gedreven,....
Fraude? Nee, dat niet

Grtjes
Happy toekomstige renault rijder.. Sinds 14 jaar weer.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 26 sep 2015 15:21
door rmdkg685
ja snap ik doe ik ook wel , meer toeren in lagere versnelling, 3 of 4 ,
maar neemt niet weg dat het niet goed is dat hij het doet , Chef werkplaats beaamde het dat het wel erger was dan hij in eerste instantie dacht , tot die tijd idd ff gassen met die car , rijd heerlijk .

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 27 sep 2015 12:09
door Kad in mijn Jar.
Okee,
Hoop dat meevalt...(heb ook een KJ 1.2tce besteld....)
Hoeveel km heb je gereden nu?
Ik ben geen specialist maar volgens mij gebruikt de auto de eerste 2000km een aangepast software programma om de motor netjes te laten inlopen.
Daarna loopt ie pas lekker (ooit met peugeot ervaren)
Na iedere fabrieksreset begon je opnieuw aan die 2000km :-(
Wat voor een soort en merk benzine tank je?
Mag er ook 98 in een kadjar? Mijn opeltje... 1.6t 180pk moet zelfs op 98 benzine om echt goed te lopen, ook volgens instr boekje.. Misschien een keerzijde van downsizen?

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 27 sep 2015 21:45
door rmdkg685
heb er pas 650 km op zitten, over die 2000 km heb ik nog niks vernomen. tank shell volgens mij 95
pas 1 keer getankt 40 liter , had er toen 510 km op zitten dus 1 op 12,5 ongeveer , hoop wel dat dit beter gaat worden ,zal wel zo begon mijn captur ook , deze reed later 1 op 15, we gaan het afwachten.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 30 sep 2015 16:15
door Guglielmo
Ik herken dit probleem ook bij mijn Kadjar Energy Tce 130 Intens. Nu zo'n 3000 KM erop zitten maar het lijkt wel nu het s'morgens vroeg wat kouder en vochtiger wordt, of het steeds erger wordt. Hou het nog even in de gaten anders ga ik ook melding maken bij mijn dealer.

P.S. Spraakherkenning en SMS functie werken nu uiteindelijk wel goed en twee keer de knop indrukken om de achterklep te openen heb ik ook, maar daar heb ik op zich geen probleem mee.

Voor mensen die (net als ik in het begin) de spraakherkenning niet werkend krijgen, een tip: Hou de aan/uit knop op het R-link-2 systeem (als deze aan is) net zo lang ingedrukt tot het systeem uitschakeld en daarna opnieuw opstart. Dat werkte uiteindelijk bij mij uitstekend en ik heb sinsdien geen probleem meer met de spraakherkenning.

Als iemand weet wat dat schokken (horten en stoten) bij koude motor veroorzaakt en hoe dat verholpen kan worden, dan hou ik me aanbevolen.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 30 sep 2015 20:00
door rmdkg685
hoi Guglielmo
aan de ene kant blij te horen dat ik dus niet de enige ben, aan de andere kant ook vervelend voor jouw , mijn dealer heeft het neergelegd bij de TD van Renault Nederland en deze hebben als het goed is de boel doorgezet naar Frankrijk
dat is tenminste aan mij verteld , ik krijg wel de indruk dat het inderdaad erger begint te worden nu het wat kouder is ,
hou het nog een weekje aan en als dat zo is toch maar weer even langs de dealer ermee.
las even een stukje terug over de eerste 2000 km bij een Peugeot dat het standaart is om hem in te rijden , maar jij hebt er al 3000 op zitten dus dat verhaal gaat dus niet op . we gaan het zien.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 30 sep 2015 20:19
door Guglielmo
Hallo Captur Orange, mag ik vragen wie je dealer is? Mijn dealer is Stam Bussum/ Bilthoven. Als je wat van je dealer hoort hou ik me aanbevolen. Is volgens mij een serieus probleem van deze benzine motor.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 01 okt 2015 09:02
door larsdijkstra 16v
in 4 of in 5 rijden bij 50 is natuurlijk niet handig en goed :wink: hou een motor wat meer op toeren, is beter en fijner.
1 van de oorzaken dat moderne motoren zo vaak en snel vervuilen: motor wordt niet warm genoeg en verbrand daardoor niet goed en vervuilt. gewoon netjes doortrekken in versnellingen en op tijd terug

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 02 okt 2015 05:17
door rmdkg685
ben ik ook wel met je eens en doe ik nu ook , maar als ik het advies van de computer opvolg die aan geeft dat je omhoog moet met je versnelling, vind ik het niet handig dat hij dan zo stottert ,
ik merk het nu soms ook in het begin als ik in zijn 3 rij, met wat hogere toeren maar wel constant, door de koers control, ook dan houd hij in of stottert hij. hoop dat er toch wat op gevonden gaat worden , want rijd echt niet lekker.
en zal wel door de wetenschap zijn dat je het weet dat hij het doet , maar het lijkt er op dat hij het steeds meer gaat doen,

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 02 okt 2015 05:19
door rmdkg685
hoi Guglielmo
mijn dealer is ook stam ,maar dan leidscherijn, uiteraard laat ik het weten in de groep als er wat bekent is , hoop dat iedereen dat doet als hij/zij wat weet .

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 02 okt 2015 11:29
door Guglielmo
Ik heb de klacht over het schokkerig rijden bij een koude Tce 130 benzinemotor nu ook officieel neergelegd bij mijn dealer (Stam vestiging Bilthoven). Ook vanochtend weer moeten ervaren hoe vervelend dat rijdt, vooral als je in het dorp op een lang recht stuk de snelheid 50 KM/uur moet aanhouden. Heel vervelend. Wordt vervolgt (hoop ik) ........

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 03 okt 2015 09:47
door rmdkg685
:thumb:

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 10 okt 2015 17:31
door Dr Bob
Ik heb sinds 3 weken de Tce 130 Bose versie en herken het probleem. Bij mij ook het geval. Hoor graag over deze update want dit is één van de twee hinderlijke punten die deze auto heeft. Verder is het een fijne auto om in te rijden.
Ik zal bij mijn dealer (ook Stam) er ook melding van maken.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 13 okt 2015 19:30
door Kad in mijn Jar.
Is er al wat meer bekend vanuit dealers v.w.b dit probleem?

Ik wil graag dat het voor week 48 is opgelost namelijk :-)
Lijkt me namelijk super vervelend om zo rond te rijden.
Ik zou hem direct terug bij dealer zetten denk ik.

zou het gewoon een simpel potmetertje van het gaspedaal zijn waar conserveer olie op de sleepbaan zit o.i.d.
wat kan het anders zijn?
Slechte massa v/h motorblok? (start ie niet volgens mij)
Klopsensor die te vlug ingrijpt? (kan)
BDP sensor die te ver van het vliegwiel staat. (kan ook)
Wielsensor (ABS) idem (laat stab control ingrijpen) (zou ook kunnen)

Het moet een bouwafwijkingje zijn, geen ontwerpprobleem hoop ik.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 13 okt 2015 20:41
door Marcello
ik zelf heb de automaat, (vandaag 2 weken) ondervind geen hinder bij een koude motor, een handgeschakeld probleempje? hoop dat het snel opgelost is, een auto behoord goed te zijn, vooral wanneer deze net de fabriek komt uit rijden.

zelf mis ik het automatisch sluiten en inklappen van de spiegels en de sneltoetsen van de raambediening, :-)
De discussie die hier uit voortvloeide is even in een aparte rubriek gezet : automatisch-sluiten-en-inklappen-van-de ... 21525.htmlModerator

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 14 okt 2015 08:38
door Plato1
Hoi allemaal,
Onze kadjar kan ik vrijdagmorgen ophalen.
Nu struin ik het forum af naar zaken die over de kadjar gaan.
Is het een idee om wanneer iemand een topic heeft er ook kadjar in te vermelden?
Dat zoekt straks wat makkelijker....
Ik zie hier in ieder geval al aardig wat puntjes waar ik nu al rekening mee kan houden..

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 14 okt 2015 10:47
door Marcello
gefeliciteerd, met je nieuwe auto, Kadjar

wat betreft het topic, we zitten toch onder de rubriek "Kadjar"

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 14 okt 2015 12:51
door Plato1
Hoi Kadjar,
Je hebt gelijk...
Ik keek altijd standaard onder "bekijk nieuwe berichten"
Weer wat geleerd :)

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 14 okt 2015 13:45
door rmdkg685
had een reactie gegeven op Facebook op een bericht van Renault, werd op gereageerd of ik mijn kenteken even wilde doorgeven in een pb, en daar zouden ze kijken of ze wat konden betekenen voor me , en ze zouden er de volgende dag op terug komen , helaas nu 2 dagen verder nog niks gehoord , had zo gehoopt dat er wat aangedaan zou worden, van de week maar weer even langs de dealer.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 14 okt 2015 17:33
door Kad in mijn Jar.
Das niet okee nee.
Is het echt alleen bij koude motor, of variert het moment waarp het probleem minder word?
Misschien kun je hem wel achterlaten bij dealer?
Je zult maar net een kruising over willen steken, en dat ie dan gaat hikken. ( veiligheids issue?)
Het is echt een simpel dingetje om op te lossen volgens mij.
Gewoon een beetje doorduwen hoor anders sta je achteraan.
Let op in het eerste jaar schrijf je bijna 1000 euro per maand af, dus iedere dag ellende is er 1 te veel...
(Of maakt deze opmerking je niet gelukkiger:-))

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 14 okt 2015 21:49
door rmdkg685
het is alleen bij koude motor, constante snelheid bv 50/55 km, en dan in zijn 4 of 5 de versnelling, maar in zijn 3 doet hij het ook , en het horten en stoten is niet zo dat je stilstaat ervan , je voelt gewoon dat de motor er moeite mee heeft om constant te blijven net of die af en toe een inspuiting mist zeg maar,
hij is al een keer bij de dealer geweest , savonds gebracht zodat ze er koud mee konden rijden, eerste reaktie was dat het normaal was , later kwamen ze daar op terug en hebben het dus door gespeelt

1000 euro per maand afschrijving per maand ,is dat niet een beetje erg veel ???
captur ingeruild bijna 2 jaar oud op 1 maand na , 4000 op ingeleverd vanaf de nieuw waarde 2000 per jaar dus , of heb ik daar heel erg gemazzeld.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 14 okt 2015 22:19
door Kad in mijn Jar.
Ja dat is wat veel.
Kocht m,n vorige auto bijnde dealer toen ie 12 mnd oud was.
Er was 14000 van de nieuwprijs afgegaan.(30000km, dus niet veel)
Maar het was 3 jaar geleden, bij een duits automerk wat op het randje van failliet was.
Misschien ook een mazzeltje, net als jij met de captur
Ik zit gemiddeld op 2500 als ik de auto 7a8 jaar houd vanaf nieuw.

Hoop dat het horten en stoten opgelost zal worden.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 19 okt 2015 11:58
door andreas1
Heb ook een Kadjar TCE Bose in bestelling ,als ik hier de minpunten lees rond deze wagen beklaag ik mij het al van mijn bestelling.Blijkbaar kan Renault het horten en stoten niet oplossen,blijkbaar komt de wagen ook in ademnood bij het optrekken, en zijn er grote problemen mett het internet en het openen van de achterklep.Dan vraag je toch af hebben bij de testwagens van Renault deze problemen zich niet voor gedaan vooraleer deze wagen op de markt gebracht werd.
Dat beloofd.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 19 okt 2015 22:15
door Kad in mijn Jar.
Niet overdrijven.
Zijn geen grote problemen.
Is normaal bij een nieuw model.
De test autoos zijn opgebouwd uit de eerste onderdelen die (onder grote aandacht) geproduceerd zijn.
Als er opgeschaald word kunnen dit soort dingen door kleine zaken veroorzaakt worden.
Zijn geen design issues.
Komt goed.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 25 okt 2015 09:22
door andreas1
Hoi Gugliemo is bij koude motor na uw klacht al het horten en stoten al opgelost door Renault.
En is de TCE 1.2 krachtig genoeg voor deze wagen,volgens testrijders hapt die naar adem bij het optrekken bij lage toerental.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 26 okt 2015 08:52
door Guglielmo
Vandaag nog maar eens aan de bel getrokken bij mijn dealer over mijn eerder ingebrachte klacht van het rijden met horten en stoten , bij het rijden van een constante snelheid in derde of vierde versnelling, vanaf zo'n 1800 TPM. Erg lastig als je constant 50 KM/UUR wil rijden. Nog geen reactie ontvangen.

Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om te melden dat als je direct na een langer stuk gereden te hebben, onderweg gaat tanken, de tank wel erg veel vacuum lijkt te bevatten. Kan niet goed zijn. (lijkt mij).

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 26 okt 2015 18:09
door Kad in mijn Jar.
Heeft lang genoeg geduurd nu hoor!
Is het nog steeds alleen bij koude motor?
Teveel vacuum is ook raar beetje is normaal ivm dampafzuiging.
Maar wat zegt de dealer eigenlijk? Ze geven tock wel een soort van plan?

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 26 okt 2015 18:57
door Plato1
Vorige week bij de dealer geweest. De monteur heeft er even mee gereden en voelde het probleem. Drie kwartier aan de diagnose gehangen en niets vreemds geconstateerd. Aangegeven dat op dit forum diverse klachten stonden. Mij werd verteld dat ze niet alleen naar het type motor kijken, maar ook nog naar een toevoeging ( ben vergeten wat dat was). Ze hebben op de database van RN gekeken, maar daar was niets bekend.
Volgende week gaat hij met een koude motor aan de diagnose.
Ik heb maar even de toerenteller op de display gezet, omdat ik er ook op de snelweg last van had.
Het horten en stoten treedt op bij ongeveer 2.500 toeren/min en ook bij een warme motor.
Ben benieuwd bij welk toerental jullie er last van hebben.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 26 okt 2015 19:32
door Guglielmo
Contact gehad met de dealer. We gaan een afspraak voor een controle maken. Ik wordt binnenkort gebeld. Bij mij doet het probleem zich met name voor als ik in de 3e of 4e versnelling een constante snelheid probeer te rijden en het motortoerental zo tussen de 1800 en 2500 TPM ligt. Ergste is het s'morgens bij een koude motor, maar hij doet het ook bij warme motor. Zeer irritant als je binnen de bebouwde kom constant 50 KM/UUR probeert te rijden. Wordt vervolgt.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 27 okt 2015 08:47
door rmdkg685
mijn dealer heeft mijn/ons probleem officieel als klacht bij RN neergelegd , de td RN heeft nog geen oplossing binnen uit Frankrijk, ik wordt gebeld als men meer weet , dus heb je het probleem ook ? laat het als officiële klacht neerleggen bij RN, of doe het zelf . hoe meer druk er op komt des te beter lijkt mij.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 27 okt 2015 10:29
door andreas1
ik denk dat RN op dit moment zelf geen oplossing geeft voor dit technisch mankement van horten en stoten.Opvallend is daarbij dat plato aan zijn dealer moet vertellen dat op forum diverse klachten zijn bij gebruikers.Word vervolgd en hopelijk voor jullie een defenitieve oplossing.

Re: horten en stoten bij koude moter

Geplaatst: 27 okt 2015 13:20
door rmdkg685
net gebeld door RN, dat de klacht binnen was gekomen en dat het wachten is op de software update uit Frankrijk , geen indicatie hoelang het kon duren. hij hoopte zo spoedig mogelijk.