Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Berichten: 798
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor Hachy » 25 sep 2017 21:48

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zeer mooi dingetje zeg, maar die prijs... damn.

De fabrikant zegt: “The cable is small and lightweight, and so is the price tag.”....

eeh 550 euro voor een granny charger, ik vind het nogal wat.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Gebruikersavatar

E-mission
Lid
Lid
Berichten: 650
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor E-mission » 25 sep 2017 22:07

Hij is 200 euro goedkoper dan mijn vorige lader die alles kon maar waarvan ik bijna niets gebruikte, los van het feit dat het veel te groot was altijd mee te hebben. Een simpelere versie kan ook, is dan net zo duur, maar kan eigenlijk minder (want niet zo nauwkeurig in amp selectie en niet portable). Hij was 180 euro meer dan de ratio thuislader, maar zij zeggen consequent dat die niet geschikt is voor de Zoe (los van het feit dat je praktisch niet hoger kan dan 10 amp).
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Berichten: 798
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor Hachy » 25 sep 2017 23:59

De Renault 'nood' lader kost €300. Zit je wel vast aan altijd 10A, maar werkt daarentegen vrijwel overal waar maar geaarde stopcontacten zijn.
Maargoed die hittesensor en die ampere selectie zijn wel érg prettig als het stopcontact je enige optie is voorlopig :)
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Gebruikersavatar

E-mission
Lid
Lid
Berichten: 650
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor E-mission » 26 sep 2017 08:26

Dan heb je een mooie deal gehad, volgens Renault kost die 559 euro (in begin van dit topic 590, dus toch iets goedkoper geworden):

Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor zoe2goe » 26 sep 2017 10:14

En dan is ie nog flink naar beden gegaan. Helemaal aan het begin vroegen ze er 750 euritjes voor.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Berichten: 798
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor Hachy » 26 sep 2017 10:17

Bij de aanschaf van de zoe rekenden ze dat bedrag. Geen idee dat hij los €559 kostte... wat een geld zeg .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor fivari » 26 sep 2017 11:16

En dan zeggen dat er óók de fivari uit de lage landen bestaat. :P
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Berichten: 798
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor Hachy » 08 jan 2018 00:37

En weer een nieuw avontuur met de Granny Charger om te delen.

Ik neem de Granny Charger altijd mee naar bestemmingen waar ik minimaal 1 nacht verblijf. Het duurt dan weliswaar lang, (met de nieuwe batterij zelfs tot 28 uur van 1 tot 100%) maar als je de tijd hebt maakt dat niet uit. Het is gratis en makkelijk, plus het scheelt een plek bij de laadpaal op de parkeerplaats.

Zo ook afgelopen weekend bij een vakantiehuisje in Limburg.

Aangekomen met slechts 4% resterend sloot ik eerst aan op een laadpaal op het parkeerterrein, tot ik erachter kwam dat je bij het huisje mocht parkeren en dus de Granny Charger kon gebruiken. Auto aangesloten rond 20.00 of zo. Na 10 min zonder reden stopte hij met laden. Na een kwartiertje begon hij weer. Als ik de laadsessie herstartte dan begon hij weer eventjes, voor enkele minuten om vervolgens weer te stoppen. Ook op andere stopcontacten. Toen ik het 's avonds rond 0:00 nog een keertje probeerde heeft hij de hele nacht geladen van 50 tot 81% ergens rond een uur of 10.00 de volgende dag. Daarna vond m'n Zoe het welletjes en kwam met de 'Laden niet mogelijk' error.

Nu heb ik deze lader op diverse plekken succesvol voor 10/20 uur gebruikt. Maar nog niet na de batterij upgrade. Om uit te sluiten dat het aan de auto, de lader of de nieuwe batterij ligt heb ik thuis ook enkele uren zonder problemen aan de Granny kabel geladen, dat lijkt dus allemaal prima. Aangezien ik het beestje ook op mijn wintersport bestemming wil gaan inzetten vraag ik me af of vervuiling op het net de Granny Charger dusdanig kan storen dat deze stopt met laden. We weten dat het een gevoelig dingetje is, net als de Zoe zelf. Heeft iemand soortgelijke ervaringen met laden dmv Granny Chargers?
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Berichten: 1784
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor GertjanVB » 08 jan 2018 06:36

3,5kWh 1-fase laden bij mij thuis lukt in het geheel niet meer na de upgrade. Fivari (granny+) lader op geen enkele optie succes, ook niet op het vakantieadres. Q-park (LoLo) laders idem. BlueCornerpalen bij de Decatlon alleen gedurende een door een mysterieus algoritme bepaalde tijd, variërend tussen een half en anderhalf uur. Sommige EV-boxen in de Amphia parkeergarage idem, anderen uit dezelfde serie zonder problemen. Overigens geen foutmeldingen op de ZOE of de paal bij deze problemen,
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW - september 2017 | Zoe Q210 Zen - april 2013 - 22kW


ssnhv
Lid
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 dec 2017 13:44
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor ssnhv » 08 jan 2018 17:23

Met de update bedoelen jullie het upgraden van jullie batterij? Of een software update

Wij zijn ons huis nog ah bouwen, tot de zomer moet ik sporadisch gebruik gaan maken van het granny chargen. Het is mij ook niet duidelijk welke chargers wel werken bij de zoe? Standaard zit dit blijkbaar niet bij mijn Zoe blijkbaar (net ontdekt). Toch niet in Vlaanderen bij mijn bestelling van 2/1/2018... Ik ben vooral op zoek naar een granny charger waar de kabel netjes rond kan (a la bmw i3)
2018 Renault Zoe ZE40 Q90

Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Berichten: 798
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor Hachy » 08 jan 2018 17:28

De BMW lader schijnt goed te werken. Ik heb die van Renault zelf en die bevalt mij ook prima al zou ik hem soms wel op 14A of 16A willen zetten. (Staat vast op 10A ingesteld, +/- 10km/h )


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Berichten: 1118
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor HarmOtten » 09 jan 2018 13:44

Laden op 10A is zeer inefficiënt (Vooral bij een Q210 of Q90 ZOE), je wil minimaal 12A, maar beter is 14 of meer.
Voor meer info, zie in dit overzicht de cos φ. Hoe dichter die bij 1 ligt, hoe beter.
ZOE rijder sinds mei 2013 (Q210). 30-AUG-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh :D.

Gebruikersavatar

E-mission
Lid
Lid
Berichten: 650
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor E-mission » 09 jan 2018 23:08

De Ray bevalt nog steeds uitstekend. Zeer compact, ik laadt meestal op zeker met 15 amp en af en toe op 16 amp. Als de stroom een keer wegvalt en weer opstart gaat hij gewoon weer door met laden maar dan op de default van 10 amp. Er zitten zowel koud als heet protecties op waarbij hij automatisch tijdelijk het vermogen beperkt. Bij nieuwe stopcontacten (zoals laatst bij mijn ouders waar ik een ander contact een keer wilde proberen) probeer ik het amperage meestal langzaam op te voeren tot de zekering in het huis het begeeft of als er een error van de Zoe komt (door slechte aarde ofzo). Soms kan ik op een wat slechter contact toch nog met 13 amp laden. De flexibiliteit is in ieder geval heerlijk, net als de beveiliging en het feit dat hij zo compact is dat ik hem altijd mee heb. Tot nu toe nog steeds een aanrader voor elke EV, en helemaal de Zoe.

https://www.evcompany.eu/laadpalen/laad ... huislader/

Sent from my iPhone using Tapatalk
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Berichten: 798
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor Hachy » 10 jan 2018 00:57

Haha je moet de sales in gaan man.

@Harmotten bedankt voor de tip. Echter die officiele Renault lader wil nu eenmaal niet harder... en om voor die enkele keer dat ik wat meer flexibiliteit wil nou een sloot geld uit te geven... nee. Als ik alles van te voren wist had ik zeker zo'n nette Ray charger gekocht.

Trouwens, ik ben er ook achter waarom de Granny-Charge-Sessie @ Landal Green Parks niet lukte.
Die kleine huisjes zijn vaak maar heel magertjes van stroom voorzien, 2x10A bijvoorbeeld en dan is voltage ook nog twijfelachtig.

Als ik er zo over nadenk; eigenlijk is het een wonder dat ik de Granny Charger bij de meeste vakantiehuisjes gewoon wél aan de praat heb gekregen. :D
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1


ssnhv
Lid
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 dec 2017 13:44
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor ssnhv » 11 jan 2018 21:20

ik ben er nog niet helemaal aan uit hoe we het gaan doen, noch qua thuis laden, noch qua "mobiel" laden <> op het werk...

Prioriteiten:
- behoud van maximale koffer opslag ruimte ten voordele van onze kinderwagen te vervoeren.
- flexibiliteit, wegens woning in aanbouw
--> toekomst: 3fase 240V 25A met mogelijkheid voor 380V met ~15m tussen kast en paal
--> vandaag: 1 fase 240V 40A met ~20m tussen kast en paal
- efficientie, heb een aantal verplaatsingen waarbij ik wellicht niet thuis geraak zonder bij te laden. Wil graag zo veel mogelijk op locatie (particulier en industrie) kunnen laden. Dus niet na een bezoek van een uur, ergens aan een paal gaan hangen.

De fivari mobile lader sprak me aan qua concept, maar alternatieven als de juice booster (praktische adapters maar veel kabel meezeulen), nrg kick (neemt ook veel ruimte in met extra type 2 kabel) en met name de go e-charger hebben recent toch de bovenhand. Dan kan ik zowel granny chargen als tegen ~15kwh. Heeft er hier iemand ervaring met een van deze 4?

Er lijken mij nog alternatieven te zijn, maar die ben ik nog niet tegengekomen

Op termijn zou ik in ons huis daar dan de module van bv fivari smart achter willen om mijn 25A hoofdzekering goed te balanceren, we gaan nl al heel wat elektrisch hebben; warmtepomp, infrarood verwarming, zonneboiler, vuur, sauna, zwemvijver, domotica, ...
2018 Renault Zoe ZE40 Q90

Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor fivari » 11 jan 2018 22:18

@ssnv, jij lijkt mij de geknipte persoon voor mijn nieuwste creatie, de Fivari-Combi: een laadstation dat Slim, Mobiel en Vast combineert. :twisted:
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Berichten: 1118
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor HarmOtten » 14 jan 2018 13:23

@ssnhv,
Eerst even een paar dingen rechtzetten, die wellicht ook verhelderend werken:
1. Uit het stopcontact komt 230V (= spanning tussen fase en nulgeleider)
2. Bij 3 fasen wordt meestal over 400V gesproken (= spanning tussen 2 fasen). 380V is dus tegenwoordig 400V.
3. Laadsnelheid, oftewel Vermogen wordt uitgedrukt in kW. Energie in kWh.

Ik heb zelf een van de eerste (mobiele) Fivari-chargers, maar als ik nu een thuis-wall-box, of een nieuwe mobiele laadbox zou aanschaffen, dan zou ik zeker een Firvari-smart-charger kiezen.
Waarom? Je kan zelf bepalen welke stekkers (verloopstukken) je erbij wil hebben. Het werkt uitstekend, het ding heeft me nooit in de steek gelaten. Prijs/prestatie is zeer goed. En de laatste versie heeft nu dus ook smart-mogelijkheden. En dat lijkt me voor jou een must!
ZOE rijder sinds mei 2013 (Q210). 30-AUG-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh :D.


aveoz
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 apr 2018 15:50
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor aveoz » 26 mei 2018 21:56

Niet gerelateerd aan vorige posts, maar naar mijn mening wel het vermelden waard: de Volvo (Mennekes) 13A Type 2 laadkabel (6m) werkt als een trein met mijn Zoe!

Ik meende ergens gelezen te hebben dat deze lader niet werkt met de Zoe, maar vermoedelijk is dat met de laatste firmware (die ik heb) opgelost.

Let wel op dat ie goed in het stopcontact zit, hij stopte een paar keer met laden (rode auto led op de lader) omdat de stekker niet helemaal goed zat. Tot die conclusie kwam ik nadat hij succesvol werkte in een ander stopcontact.

D763AE4C-B2A8-4F4B-BB29-ACDD6B71891D.jpeg


3CCB51D7-032B-4E50-81EC-BC7D77EAE233.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Philip – Sinds Mei 2018 een Renault Zoe ZEN Q210 (model december 2013)

Gebruikersavatar

Crxtreem
Lid
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:32
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor Crxtreem » 14 jun 2018 09:56

Ik heb ook nog een noodlader van 10A met een type 1 stekker. (Fluence)
Kan ik hiervan de stekker vervangen door een Type 2 stekker zodat ik in nood mijn Zoe daar mee kan laden?

Niet dat ik gelijk mijn Zoe om zeep help omdat het een andere communicatie is.
Renault Zoe Bose Q90 Juli 2018

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor zoe2goe » 14 jun 2018 18:19

Om zeep ga je haar niet helpen. In theorie is de andere stekker aanzetten een een PP-PE weerstandje voldoende. Stekker kost een kleine 100 euro.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Berichten: 1118
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Laadsnoer voor gewoon stopcontact nu standaard

Berichtdoor HarmOtten » 14 jun 2018 23:26

ZOE rijder sinds mei 2013 (Q210). 30-AUG-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh :D.


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Opladen Zoe”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten