De Nieuwe ZE Services App en site

Gebruikersavatar

Mrtn83
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 mar 2019 09:49
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor Mrtn83 » 05 jun 2019 22:37

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Heb ook al het eea gemeld bij een relatie bij Renault Nld. Hoop dat men snel met een update komt.
Renault Zoe R110 Limited Bleu Foudre

Gebruikersavatar

Gliset
Lid
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor Gliset » 06 jun 2019 14:50

Gliset schreef:Nope, maar een opmerking hierover op Twitter heeft me weer een dossier bij Renault opgeleverd. Wie weet binnenkort meer :mrgreen:

En reactie:
Consultant Klantenservice Annelies schreef:Begrijpelijk dat u het een gemis vindt dat er geen laadhistorie te zien is op de nieuwe app, deze komt echter wel, er wordt aan gewerkt. De verwachting is met de volgende update van de My Renault app. Wij hopen net als u dat het weer snel zichtbaar zal zijn.

Met vriendelijke groet, with kind regards, cordialement,
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance: en openbaarladen.nl laadpaal in de straat sinds 23/2/2018

Bijna 16 maanden, over de 30.000km genieten :mrgreen:


Injector1
Lid
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor Injector1 » 08 jun 2019 13:57

Beste forumleden,
Graag een advies.
Sinds gisteren heb ik een nieuwe Zoe voor de deur.
Ik heb geen smartphone, digibeet op leeftijd.
De vraag is, is het zinvol om de service app. op mijn I-Pad te zetten? ( i-pad heb ik dan weer wel!)
Alvast bedankt, voor eventuele reactie.
P.s. Ik heb een eigen laadmogelijkheid bij mij aan de muur.

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Berichten: 2302
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor zoe2goe » 08 jun 2019 14:05

Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik zou zeggen van niet. Om te beginnen is het redelijk onbetrouwbaar (ik zeg het niet graag maar het is nu eenmaal zo). Ten tweede, als je voor de deur laadt, is door het raam kijken aanzienlijk sneller om te kijken of er nog geladen wordt dan op een device naar een app gaan. Tenslotte, op een hele hete of een heel koude dag alvast de climate control aanzetten kan gewoon met een lange druk op de keycard. Betrouwbaarder en sneller.

Ik zit, afgezien van dat ik geen digibeet ben (IT is mijn vak) in precies dezelfde situatie. Vanuit hobby haal ik nog wel wat data op, maar in alle eerlijkheid vind ik het een tamelijk zinloze exercitie in deze situatie. Als je nu heel veel publiek zou laden zou het wellicht anders zijn.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer


Injector1
Lid
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor Injector1 » 08 jun 2019 18:19

Erg bedankt voor de snelle reactie.
Prettige Pinksterdagen toegewenst.

Gebruikersavatar

daf55
lid
lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor daf55 » 13 jun 2019 20:53

Heeft iemand de nieuwe app al op een 2e telefoon werkend gekregen? Ik krijg steeds een fout melding bij het aanmelden bij het login scherm. Verder kom ik niet.

Zou ik helemaal opnieuw moeten registreren? Mij lijkt opnieuw inloggen voldoende, maar ja, wie ben ik om zo makkelijk te denken... :roll:
Renault Zoe Intens sept 2014, Volvo V70 (2001), Daf 55 (1970), Daf 33 (1967, restauratieproject) en een Mobylette


rraets
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2017 13:59
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor rraets » 14 jun 2019 10:49

Iemand een idee hoe dikwijls kilometerstand in app wordt aangepast ?
1 maal per dag ? Zeker niet iedere keer als laadinformatie wordt aangepast.

Gebruikersavatar

Riesbak
lid
lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor Riesbak » 14 jun 2019 11:17

daf55 schreef:Heeft iemand de nieuwe app al op een 2e telefoon werkend gekregen? Ik krijg steeds een fout melding bij het aanmelden bij het login scherm. Verder kom ik niet.

Zou ik helemaal opnieuw moeten registreren? Mij lijkt opnieuw inloggen voldoende, maar ja, wie ben ik om zo makkelijk te denken... :roll:


Draait op mijn iPhone en draait op mijn Samsung, heb wel het telefoonnummer van de iPhone ingegeven bij de Samsung. En het werkt goed.
Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015. Ik vanaf 12-2-2018

Gebruikersavatar

Crxtreem
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:32
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor Crxtreem » 14 jun 2019 18:52

Krijgt er ook iemand notificaties?

Verversen is ook pas na rijden of een paar keer afsluiten en app opnieuw openen.

Kan je trouwens nog via een website inloggen of is het alleen via een app?
Renault Zoe Bose Q90 Juli 2018

Gebruikersavatar

Mrtn83
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 mar 2019 09:49
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor Mrtn83 » 15 jun 2019 00:01

Nee geen notificaties en ook geen website meer. Standkachel bedienen werkt bij mij ook niet meer. Hoop dat er snel een update komt.
Renault Zoe R110 Limited Bleu Foudre

Gebruikersavatar

Topic starter
GertjanVB
Donateur
Donateur
Berichten: 1828
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor GertjanVB » 15 jun 2019 08:43

Check je abbo in R-Link store voor de verwarmingsfuncionaliteit op afstand.
Van alles is toegezegd, idd. Het lijkt erop dat ze iets bij de gebruikers neergooien en dan kijken wat ze moeten veranderen. Lees maar terug bij de lancering van de vorige app; nietsnieuws.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW vanaf september 2017 | Zoe Q210 Zen - april 2013 - 22kW

Gebruikersavatar

Mrtn83
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 mar 2019 09:49
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor Mrtn83 » 15 jun 2019 23:56

@GertjanVB: Waar moet ik naar kijken? Ik kom er namelijk niet uit.
Renault Zoe R110 Limited Bleu Foudre

Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor Luc Weide » 16 jun 2019 02:26

Gewoon allemaal kijken naar die In CompeTente figuren bij Renault die ons dit kunstje weer eens flikken.
Misschien komen er dan daar mensen die WEL weten hoe je zo'n nieuw systeem moet testen
VOOR je het bij de consumenten over de schutting gooit.

Gebruikersavatar

Topic starter
GertjanVB
Donateur
Donateur
Berichten: 1828
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor GertjanVB » 16 jun 2019 09:43

@Mrtn83; in de R-link store moet je interactieve services oid hebben gekocht, anders werkt het niet. Zit meestal wel standaard in je R-link pakket dat je bij aanschaf krijgt, maar dat is maar een beperkt aantal jaren (of 1 jaar) geldig of zit er niet bij (afhankelijk van versie ZOE).
Pas even op bij het kopen; Renault vermeld dat je de app ZE Services nodig hebt, die bestaat niet meer. Ik zou nog ff wachten.
A86A5C45-481B-4268-BA9E-71B6B34ED6F7.png

02457005-E5CC-4CB6-A5B0-61703E6616A0.png

44D4C07C-8AB5-4E31-8B2C-56258ED48255.png

2F9385A8-981F-47A4-9313-FE2A434DDA69.png

FA5A4120-6E8D-47F8-A3D9-947373EDED81.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW vanaf september 2017 | Zoe Q210 Zen - april 2013 - 22kW

Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor Luc Weide » 16 jun 2019 10:09

En hoe kom ik in de R-Link Store ?
Als ik op R-Link Store klik in de R-Link dan sluit de R-Link, maar verder gebeurt er niets.

Gebruikersavatar

Sordone
Lid
Lid
Berichten: 390
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor Sordone » 16 jun 2019 10:45

Dit is de link: https://nl.rlinkstore.com/home
Werkte het niet, browser cache eens schoonmaken of geschiedenis opschonen.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 100k. Frank & Anja. +Zero FXS (4-2019)
Website: Mostaladda.eu. Op weg geweest naar: Luxembourg (L), Bremerhaven (D), Orleans/Chambord (FR), Bern/Luzern (CH)/Liechtenstein, Rügen (D), Klausen (IT), Landau i.d.Pfalz (D)

Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor Luc Weide » 16 jun 2019 10:58

Als ik in de R-Link klik op R-Link Store dan sluit de R-Link, maar verder gebeurt er niets.

Die link naar de store heb ik ook wel elders opgeslagen en via die link (zelfde als jij geeft) kom ik dan wel in de Store.

Maar dat is niet mijn (en die van de R-Link ???) bedoeling

Gebruikersavatar

Topic starter
GertjanVB
Donateur
Donateur
Berichten: 1828
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor GertjanVB » 16 jun 2019 10:58

Ha die Luc, prachtige voorzet!
Alhoewel dit enige bladzijdes terug en/of in een andere topic staat, wil ik dit nog wel even kort samenvatten;
  • Zorg ervoor dat je dealer/verkoper je VIN geregistreerd heeft en dat de auto in het “systeem” van Renault bekend is
  • Log in op My Renault op je PC of Mac, registreer indien dit nog niet gebeurd is
  • Voeg je ZOE toe aan de “garage”
  • Log in op De R-link store op je PC of Mac, via My Renault, registreer indien dit nog niet gebeurd is
  • Download de laatste versie van de R-Link toolbox en installeer deze op je PC of Mac
  • Download de My Renault app uit de Google Play store of Apple iPhone App store en installeer deze op je mobiele telefoon
  • Log in op My Renault op je Android phone of iPhone, registreer indien dit nog niet gebeurd is. Let op andere account dan My Renault op PC of Mac
  • Haal je SD kaart uit de R-link in de auto en stop hem in je PC of Mac
  • Start de R-Link toolbox op je PC of Mac
  • R-Link toolbox zal de status van je kaart en eventueel te installeren downloads aangeven
  • Klik op de link naar de R-link Store; je komt niet in de R-link store maar op de site van Groupe Renault.
  • Zoek zelf je weg, via My Renault (log in) en R-link store (log in)
  • Controleer de juiste ZOE uitvoering en ga op zoek in de catalogus naar het gewenste product
  • indien gevonden klik dan op kopen, je moet mogelijk de tekst in het venster in het pop up scherm omhoog scrollen
  • controleer gelijk het hoofdstuk “updates” op mogelijke updates van R-link
  • Sluit af en ga naar de R-link toolbox op je Pc of Mac. De aangekochte downloads worden klaargezet in de R-Link Toolbox.
  • Verplaats met R-link Toolbox de klaargezette software naar de SD-kaart
  • Verwijder de SD-kaart op de juiste wijze uit de PC of Mac en breng de kaart naar de ZOE en plaats hem in R-link
  • R-link in de ZOE zal een update detecteren en deze installeren, houd ZOE gedurende de update actief
  • Uw R-link systeem is nu bijgewerkt, u kunt nu de My Renault app op de telefoon instellen
  • Activeer de My Renault app op je telefoon, log in en kies de juiste ZOE en stel de gewenste parameters in

Alles onder voorbehoud van wijziging van namen van services en/of wijzigingen van diensten door Renault.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW vanaf september 2017 | Zoe Q210 Zen - april 2013 - 22kW

Gebruikersavatar

Mrtn83
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 mar 2019 09:49
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor Mrtn83 » 16 jun 2019 11:41

Oke, dat heb ik gedaan. Had de hoop dat je ergens een vinkje aan of uit kon zetten die het zou activeren.
Bedankt voor de moeite!
Renault Zoe R110 Limited Bleu Foudre

Gebruikersavatar

Crxtreem
Lid
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:32
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor Crxtreem » 25 jun 2019 12:28

Je kan dus met het knopje bij de climate control deze direct aanzetten.
Er staat openen onder dus dacht krijg een menu.
Niet dus...
Ik hoor de Zoe buiten brommen als een gek omdat hij de auto gaat koelen.
Onder het knopje de tekst Actief.

Maar hoe krijg je hem weer uit???
Niet via de app zover ik het zie.
Afstandsbediening?
Of moet je het in de auto uit zetten?

Afbeelding
Renault Zoe Bose Q90 Juli 2018

Gebruikersavatar

Riesbak
lid
lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: De Nieuwe ZE Services App en site

Berichtdoor Riesbak » 25 jun 2019 16:56

Gaat na 5 of 10 minuten vanzelf uit. En bij het pijltje rechts drukken opent wel het menu.
Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015. Ik vanaf 12-2-2018


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Algemeen Zoe”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten