Toekomstige Zoe (opvolger van huidige Zoe)

Topic starter
MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Actief als: particulier
Contacteer:

Toekomstige Zoe (opvolger van huidige Zoe)

Berichtdoor MartijnEV » 17 mar 2018 08:45

Er wordt af en toe gespeculeerd, gedroomd of een gerucht opgevangen over de auto die het huidige model Zoe, dat stamt uit 2012, zal gaan vervangen.
Hoe ziet die er uit? Op welk platform uit de Renault-Nissan-Mitsubishi alliantie zal die gebaseerd zijn? Wordt het echt een zusje van de nieuwe Leaf? Wat zullen de specificaties zijn? Wanneer komt ie uit? Welke snellaadstandaard zal die ondersteunen? Gaat ie weer Zoe heten, of anders?
In dit topic kunnen we daar helemaal over ‘los’ gaan. Sommige posts zijn uit andere topics hierheen verplaatst.
Google Maps kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Twitter: @MartijnEV

Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie - December 2013

Timkesteren
Nieuw lid
Nieuw lid
Actief als: professional

Re: Toekomstige Zoe (opvolger van huidige Zoe)

Berichtdoor Timkesteren » 13 jul 2018 11:40

Nieuwe informatie over de Renault Zoë 2019 volgens http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... miar-2019/ (vertaald)

Renault Electric Vehicle Zoe heeft goed in Zweden verkocht, vooral met het grotere batterijpakket dat in 2016 werd geïntroduceerd en dat een groter bereik biedt.

Maar het model begint te evolueren en de ontwikkeling van de autowereld gaat snel. 2019 is het tijd voor een hele nieuwe generatie Renault Zoe en de eerste informatie over wat we kunnen verwachten, is online verschenen.

"Er zal geen 'Zoe Phase 2' zijn zonder een gloednieuwe Zoe, 'zegt een woordvoerder van Automobile Propre .

• In eerste instantie lijkt de batterij niet groter dan vandaag. Renault's eigen marktonderzoek toont aan dat 41 kWh goed is voor de meeste kopers - meer dan nodig, niet voor eigenaren van Zoe, en verder bereik zou ook een hogere prijsmarkering betekenen.

• De auto zal flexibeler zijn dan vandaag in de bagageruimte. De rugleuning wordt vouwbaar 40/60 en de vouw geeft een naast een bagageruimte. Bovendien zal de nieuwe Zoe iets langer zijn dan het huidige model en zal het de binnenruimten ten goede komen.

• Het iets langere lichaam zou ook de luchtweerstand moeten verlagen in vergelijking met het huidige model. Het kan iets verder reiken op de snelweg, hoewel Zoe een stadsauto is en blijft.

• De auto krijgt een laadlading van 50 kW met CCS.

In augustus zal de Renault-fabriek in Flins ten noordwesten van Parijs worden onderbroken en voorbereid op de productie van nieuwe Zoe.

daf55
lid
lid
Contacteer:

Berichtdoor daf55 » 14 jul 2018 13:14

Ik ben erg benieuwd naar het nieuwe model. Maar gelijk ook wat argwanend.

Ik voel mij nog steeds gen***d door Renault door mij niet het grotere pakket aan te bieden, maar juist te ontzeggen. Ergens verdient Renault mijn klandizie niet meer.

Maar andere serieuze aanbieders van een relatief betaalbare EV zijn er nog steeds niet, mede door de huur (on)mogelijkheid bij andere merken. Wellicht zal ik over mijn bozigheid heen moeten stappen en de volgende Zoe wel weer overwegen. De service van de dealer is wel goed geweest, dus daarover geen klachten, maar erg hartelijk welkom als klant van Renault voelde ik mij niet echt.

Eind 2019 is onze Zoe 5 jaar, en dat zou einde lage bijtelling gaan betekenen. Had ik nu een groter accupakket gehad, dan was ik hem zeker privé gaan rijden. Nu gaat hij wel weg in ieder geval.
Renault Zoe Intens sept 2014, Ford Mondeo (2004), Daf 55 (1970), Daf 33 (1967, restauratieproject) en een Mobylette

OlafH
Lid
Lid

Berichtdoor OlafH » 14 jul 2018 14:11

Ik moet nog zien of de volgen Zoe de optie batterijhuur heeft.
Afbeelding Q210 augustus 2014
Gratis laadpalen: http://free-ac-lader.tk

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Algemeen Zoe”