Overstap naar elektrische rijden


Topic starter
Stamp
Lid
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor Stamp » 14 mei 2018 01:27

Hallo,
Ben net nieuwe op het forum en heb al aardig wat lijntjes gelezen. Ik rij nu in een Nissan note uit 2015, prima auto maar ik overweg om de afstap naar elektrische rijden te maken.
Voor een 2e hands zoe uit 2017 (grote accu) heb ik het geld niet voor. Een Zoe Q210 uit 2015 is interessant.
Als ik €2000 euro bij zou leggen, heb ik het ongeveer in 4jr terug verdiend. Dit is natuurlijk een moment opname. Heb nu weinig onderhoud kosten maar dat wordt met een benzinemotor meer naarmate hij ouder wordt. Ook zal de benzineprijs stijgen.

Heb een proefritje gemaakt en hij rijd heerlijk. De 140km/u haald hij wel. Hou me altijd aan de snelheid maar waar je 130km/u mag, wil ik dat ook. Wat doet dat met het bereik?

Lees veel over laadproblemen. Dat is natuurlijk het laatste wat ik wil. Als ik bij een laadpaal in de stad of op mn werk kom, wil ik natuurlijk gewoon kunnen laden. Of valt de problemen wel mee. (Iedereen die problemen heeft die hoor je, die geen problemen heeft hoor je niet)

Maak me wel zorgen om de ac-snelladers. De Q210 schijnt goed te werken maar de Q90 heeft problemen, wordt niet meer verkocht. De R110 heeft ook geen snellader. Fastned overwoog om de ac-lader niet meer te ondersteunen maar hoelang nog wel. In de stad schijnt 11kw de standaard te worden. De R110 valt mij eigenlijk tegen. 2 sec sneller optrekken is niet echt spectaculaire om de concurrentie voor te blijven. Had eerder verwacht dat de zoe een CCS aansluiting kreeg, klaar voor de toekomst. De voorkoop van de R110 laat overigens op zich wachten. Volgens mij is er iets aan de hand.

Terug naar mijn overweging. De overstap wagen en voor de Q210 gaan. Of toch maar 5jr wachten op een betaalbare Zoe met grote bereik en CCS aansluiting

Info
15000km/jaar
Woon/werk 15km
Soms weekend uit/thuis 250km (totaal)
Laadpaal op de zaak (hopelijk geen laadproblemen)
Woon in een rijtjes huis dus laadkabel lig over de stoep en dat vind de gemeente niet leuk
Zonnepanelen met 1000kwh overcapaciteit
Openbare laadpaal thuis om de hoek (meestal vrij)
Iedereen is over het algemeen toch tevreden over de Zoe
Q210 uit 2015 sinds jun 2018 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Berichten: 2119
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor zoe2goe » 14 mei 2018 09:26

130 is killing voor het bereik. ALs je "on the edge" van het bereik gaat forensen is dat een probleem. Reken er op dat het verschil in verbruik tussen 100 en 130 ongeveer 25-30% is. Aan de andere kant, ik ga er van uit dat je elke nacht laadt, dus als het bereik voor je dagelijkse ritjes genoeg is, waarom zou je je inhouden?

Laden: ze kan een tikkie bokkig zijn, maar na 4.5. jaar kan ik eerlijk zeggen dat het me nooit in echte problemen heeft gebracht, en twee keer een zenuwachtig moment. En dan nog, afsleep zit in het contract dus als het uiteindelijk toch helemaal mis zou gaan kost het alleen tijd. Ik heb achterin een oma-lader liggen (voor gewoon stopcontact) als "verzekering". Nog nooit gebruikt.

Je bent een beetje abuis over de sneladers. Sommige auto's hadden op sommige stations in sommige omstandigheden een probleem. Dat is inmiddels opgelost.

CCS komt in 2019.

De R110 gaat niet sneller optrekken, het verschil zal juist zitten in iets betere acceleratie bove de 30 km/h.

Als ik jou was, meteen een tweedehands Q210 of R240 scoren. Je gaat er geen spijt van krijgen.

Edit: over vijf jaar is de markt totaal verandert. Misschien is een ZOE van twee upgrades verder dan de allerbeste auto die geld kan kopen, misschien is het niks. Ik zou echt niet in die termen denken. Ga voor het nu, en het nu is m.i. zonneklaar.

Edit: laadkabel over de stoep: boeien ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer


Topic starter
Stamp
Lid
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor Stamp » 14 mei 2018 13:22

Bedankt voor je reactie, begin Renault Zoe steeds leuker te vinden :)

Wat ik begreep is dat oude Renault Zoe Q210 2013-2014 problemen bij fastned had. Hij stopte met laden en ging ook niet in een lager vermogen laden. Dat is natuurlijk een ramp, sta je daar langs de snelweg. Nieuwe Zoe's hebben dat niet. Dit probleem hebben ze bij fastned opgelost door het vermogen iets terug te schroeven van 43kw naar 39kw. Ook nog snel natuurlijk, prima oplossing.

Later kwam fastned met het bericht om de ac-laders weg te halen. Na veel protest van de Zoe-rijders, laten ze toch de ac-laders staan. Maar voor hoelang nog??

De Renault Zoe Q90 gaat vrij snel van hoog vermogen laden naar laag vermogen laden. Niet leuk, daar koop je geen Zoe met snellader voor maar niet rampzalig. Q90 is alleen in het jaar 2017 verkocht. Omdat de verkoopcijfers tegen vielen (en miscchien snellaadproblemen), zijn ze gestopt met Q90.

Misschien kom Zoe R110 in 2019 met een CCS aansluiting. Voor mij geld dan dat hij pas 2e hands in 2022 aan de beurt kom.

Laadproblemen bij openbare EV-boxen is mij niet geheel duidelijk. Iets met hoge start vermogen. Is dit inmiddels verholpen met een software update of hebben Q210 uit 2015 daar nog last van.

Wat ik wel van de Zoe een groot positief punt vind is de accu capaciteitsverliezen. Deze schijnen bijzonder laag te zijn. Denk dat daardoor de Zoe ook als 2e hands niet veel in waarde zal zakken. Bij de Nissan leaf is de capaciteitsverliezen een groot probleem, 3.1%/jaar en nog accu koop ook.
Q210 uit 2015 sinds jun 2018 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen

Gebruikersavatar

Sordone
Lid
Lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor Sordone » 14 mei 2018 14:58

Bij ev-box laadpalen kan je te maken hebben met een zogenaamde ramp-up waarbij de paal in stappen de stroom verhoogd. Dit is met een software update in de Zoe verholpen waardoor de Zoe drie keer gaat proberen te laden. Is de ev-box echter ingesteld op een lage stroom (onder de 10 Ampère) dan zal de Zoe niet gaan laden. Wil je gaan “stromen” (oude gassen) denk dan aan bijgevoegd plaatje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. Frank & Anja.
Website: Mostaladda.eu. Op weg geweest naar: Luxembourg (L), Bremerhaven (D), Orleans/Chambord (FR), Bern/Luzern (CH)/Liechtenstein, Rügen (D), Klausen (IT)


Topic starter
Stamp
Lid
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor Stamp » 14 mei 2018 19:57

Kom je dan een openbare laadpaal van 10A (2.3kw) tegen? De "oma-lader" is zelfs 14A (3.2kw). Of heeft dat met het ramp-up te maken. Een beetje openbare laadpaal is toch 11kw of heb ik het mis.

Zie dat je met een Q210 naar Klausen (IT) ben geweest. Knappe prestatie. Misschien wil ik een keertje naar het Gardameer, Verona. Is het laden in Italië te doen. Om Duitsland maak ik me niet zoveel zorgen of moet ik dat wel doen.
Q210 uit 2015 sinds jun 2018 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen


Topic starter
Stamp
Lid
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor Stamp » 14 mei 2018 20:11

@sordone

Zie dat je een Q210 uit 2014 heb. Bij je de laatste software update gehad? Welke versie is dat bij dat type auto. Ben zelf opzoek naar een Q210 uit 2014/2015. Begreep dat de software voor de motorlijn iets anders is dan R-link. Punt om te vragen.
Q210 uit 2015 sinds jun 2018 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen

Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Berichten: 1118
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor HarmOtten » 14 mei 2018 21:59

Stamp schreef:Wat ik wel van de Zoe een groot positief punt vind is de accu capaciteitsverliezen. Deze schijnen bijzonder laag te zijn. Denk dat daardoor de Zoe ook als 2e hands niet veel in waarde zal zakken. Bij de Nissan leaf is de capaciteitsverliezen een groot probleem, 3.1%/jaar en nog accu koop ook.
De Leaf heeft meer last van degradatie van de batterij, waarschijnlijk omdat deze geen actieve batterijkoeling heeft. De ZOE heeft dat wel. Maar dat zal voor de waarde van de ZOE niks uitmaken, want de batterij is gehuurd. Dus mocht de SOH (=State of Health) onder de 75% komen dan moeten ze de batterij gewoon vervangen.
ZOE rijder sinds mei 2013 (Q210). 30-AUG-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh :D.

Gebruikersavatar

Sordone
Lid
Lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor Sordone » 14 mei 2018 23:31

@Stamp De 10 of 11 Ampere limiet is er op 3 fase, bij 1 fase kan je tot 8 A nog wel laden al is de efficiëntie dan ver te zoeken. Er is niet altijd controle op wat een installateur doet qua stroom maar over het algemeen zijn het uitzonderingen. Hoewel ik vorige week nog een 43KW Allego lader had die een slechte aarding had en dan gaat het madammeke echt niet laden uit veiligheid. Men zou het melden en verhelpen, ik moet het nog horen en zien.
De rit naar Italië was goed te doen (pasjes werkte wel) maar toen we in ons hotel aan kwamen is onze interne lader kapot gegaan (= long story) en zijn we terug wezen vliegen en de Zoe terug via de ANWB. Alles is verder gefixt en werkt beter als ooit. Voor de apps zie mijn website.
Over de software: je hebt de interne firmware(s) van alle hardware van de Zoe (kan alleen via ZE dealer) en je hebt R-link (kan je wel zelf updaten) wat twee aparte systemen zijn met wel onderlinge samenwerking. Van belang is dat je een goede ZE dealer opzoekt die de Zoe kan checken en updaten. Omdat je geen locatie in je profiel hebt staan kan er moeilijk een dealer advies gegeven worden.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. Frank & Anja.
Website: Mostaladda.eu. Op weg geweest naar: Luxembourg (L), Bremerhaven (D), Orleans/Chambord (FR), Bern/Luzern (CH)/Liechtenstein, Rügen (D), Klausen (IT)


Topic starter
Stamp
Lid
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor Stamp » 15 mei 2018 06:10

Ik woon in Vlaardingen een daar zit een Renault dealer. Echter in Delft zit volgens mij een echte ZE Renault dealer.

Ik snap niet dat de zoe niet terug schakeld naar een laag vermogen als op hoog vermogen problemen geeft door foute aarding of lage start amperange bij ev-boxen. Beter iets dan niets. Als je thuis de wasmachine of elektrische kookplaat aanzet verwacht je toch ook dat hij het doet.

Zal de accu niet geheel leeg rijden (als ik een Zoe heb) maar het is geen fijne gedachten dat je strand bij een laadpaal. Benzine tanken kan je overal wel en in 10min heb je een volle tank. Kan je een Zoe overigens slepen bij lege accu?
Q210 uit 2015 sinds jun 2018 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen

Gebruikersavatar

Riesbak
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor Riesbak » 15 mei 2018 11:58

Ga naar een ZE dealer ipv een "gewone" Renault dealer. Slepen of duwen bij lege accu alleen voor een klein stukje. Renault bellen en je wordt (bij accu huur) gratis op een platte wagen naar een oplaadpaal gebracht. Zal niet nodig zijn omdat Nederland aardig vol staat met oplaadpalen.

Ik rij meer als 3000 kilometer per maand met mijn Q210, na de software updates GEEN (afkloppen, tok, tok tok) laadproblemen bij Fastned, Allegro, hele zwik openbare verschillende "merken" oplaadpalen op straat, of de lolo's hier op het werk. Ik ben nog steeds helemaal blij met madam Zoe.
Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015. Ik vanaf 12-2-2018

Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Berichten: 1118
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor HarmOtten » 15 mei 2018 12:06

Foute aarding
Of beter gezegd, een foutmelding als gevolg van een te hoge aardweerstand.
Dit is een potentieel gevaarlijke situatie. Zowel bij hoog als laag vermogen. Door een defect zou een geaard onderdeel onder spanning kunnen komen staan. En als deze spanning niet voldoende naar aarde wordt weggeleid, kan dit een gevaarlijke situatie opleveren. Dus geeft de ZOE terecht een foutmelding. Het enige jammere daaraan is dat ZOE dan niet zegt dat het probleem in de aarding zit! (Laden niet mogelijk! Ja, vertel me iets dat ik nog niet weet!)

Lage startstroom
De laadpaal geeft aan wat z'n maximale stroom is die de auto mag afnemen. Als deze waarde te laag is voor de ZOE, kan de ZOE daar helaas niks aan veranderen. Het is een bekend probleem bij o.a. EVBOXen. Deze laadpaalfabrikant zou dit moeten weten, en er voor moeten zorgen dat de startstroom altijd hoog genoeg staat ingesteld. Zo niet, bel ze op, want ze kunnen dit op afstand corrigeren.

Niet-ZE-dealers weten over het algemeen te weinig van elektrische Renaults. Dus mijn advies is, ga voor een ZOE altijd naar een ZE-dealer. Daarnaast zit er soms ook veel (kwaliteits)verschil tussen ZE-dealers onderling.
ZOE rijder sinds mei 2013 (Q210). 30-AUG-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh :D.


Topic starter
Stamp
Lid
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor Stamp » 15 mei 2018 12:19

@Riesbak Dat klinkt positief, van het weekend effe voor een 2ehands kijken :D

Welke versie software heb je voor je wirefirm en R-link?
Moet je daar bij aankoop van een 2e hands Q210 op letten of zit dat gewoon in de garantie en krijg je deze gewoon bij een ZE dealer (Delft).
De 2ehands Q210 die ik op het oog heb, staat niet echt naast de deur en is volgens mij geen echte ZE Renault dealer.
Als een software update toch garanties is, is het geen onderhandelingspunt.
Q210 uit 2015 sinds jun 2018 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen

Gebruikersavatar

Riesbak
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor Riesbak » 15 mei 2018 15:56

Rlink update zie je via je computer thuis, het programma geeft aan als er een update klaar staat, dat werkt goed. Toen ik mijn Zoe ophaalde was de accu 100% geladen. Ik gaf een 2 pedalen harde reset en zag 155 kilometer bereik, had de (ZE dealer Amersfoort) geen BMS update gedaan. Ik woon in Nieuwegein, gelukkig zit daar een goede ZE dealer, updates uitgevoerd, harde reset: bereik 204 kilometer op de GOM, niet in het echt natuurlijk.

Gelijk werden onder garantie de stabilisatorstangen ook vervangen. Neem een klinker weggetje, hoor je een vrolijk geklapper bij de hobbeltjes: bingo.

Mijne heeft nog fabrieksgarantie en ik zal mijn werkgever wel aanraden om in september de verlengde garantie te kopen, de stabilisatorstangen en misschien draagarmen zullen zeker vervangen moeten worden in de toekomst, ik ga zeker 30.000 per jaar rijden.
Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015. Ik vanaf 12-2-2018


Topic starter
Stamp
Lid
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor Stamp » 15 mei 2018 20:48

@harmotten
De aarding heb ik thuis inderdaad thuis gecontroleerd. Op mn werk hebben ze een apparaatje om de volt en ohm over de aarding te meten. Volgens mij was het goed met de waarde wat ik lees op het forum

Lees ook dat veel mensen van mening is dat de ac-snelladen (43kw) op z'n eind loopt. Hoop dat de Q210 dan over 5jr nog wat waard is.

Het voordeel van een huur accu is inderdaad dat als de accucapaciteit onder de 75% kom, dat deze wordt vervangen. Koop toch liever een Zoe met een accucapaciteit van 95% ipv 85%. Begreep dat de accu zich goed houd in vergelijking met de Nissan leaf. Dat wilde ik ermee zeggen :)
Q210 uit 2015 sinds jun 2018 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen

Gebruikersavatar

Riesbak
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor Riesbak » 15 mei 2018 21:38

Mijne had een SOH van 76% volgens CanZe. Betekent niet dat de accu slecht is, na de BMS update ineens een SOH 98%, door zulke updates en de werkelijke grote van de accu 26kw hoef je niet bang te zijn dat je de accu verslijt.
Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015. Ik vanaf 12-2-2018


Topic starter
Stamp
Lid
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor Stamp » 15 mei 2018 22:56

Dat klinkt mij vreemd in de oren. Als een batterij mechanisch versleten is, kan hij toch niet door software gerepareerd worden of zie ik dat verkeerd. Was je bereik minder en na de update meer geworden. 98% is overigens een mooie waarde.

Ik heb natuurlijk geen CanZe maar las op het forum dat je de capaciteit verlies eenvoudig zelf kon checken. Men laat de batterij 100% op en reset de boardcomputer (weet natuurlijk niet hoe dat moet). Daarna deel je het bereik wat de zoe aangeef door 131. Dit blijk een aardig methode te zijn
Q210 uit 2015 sinds jun 2018 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen

Gebruikersavatar

Sordone
Lid
Lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor Sordone » 15 mei 2018 23:52

De batterij was niet versleten o.i.d. maar het BMS berekende de gezondheidsstatus verkeerd bij het balanceren van de cellen. Hierdoor werd er steeds minder capaciteit vrijgegeven. Door de nieuwe BMS software wordt dit nu wel goed gedaan en krijg je de volle 22 of 41 KwH ter beschikking.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. Frank & Anja.
Website: Mostaladda.eu. Op weg geweest naar: Luxembourg (L), Bremerhaven (D), Orleans/Chambord (FR), Bern/Luzern (CH)/Liechtenstein, Rügen (D), Klausen (IT)


Topic starter
Stamp
Lid
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor Stamp » 16 mei 2018 07:15

@Riesbak
Waarom zal je je garantie willen verlengen. Er zit toch 5 jaar fabrieks garanties op.
Las ergens dat de Zoe uit 2016 2 jaar garantie heeft en 5 jaar op de aandrijflijn. Begreep dat jou Zoe uit 2015 is dus heb je naar mijn idee gewoon 5 jaar garantie. Op sommige 2e hands Zoe's zit nog wel een service contract, handig voor de APK en service beurt (gratis).

Op bijvoorbeeld de app van newmotion staan veel laadpalen aangegeven, ook de laadpalen op een industrie terrein.
Deze laadpalen staan vaak op eigen terrein maar zijn wel toegangkelijk (geen slagboom ofzo). De app geef aan dat je op deze palen kan laden. klop dit ook? Of zijn deze palen afgeschermd en alleen voor personeel bestemd.
Deze palen zijn vaak 22kw (34ct), toch makkelijk om op zondag even bij te laden als Fastned net te ver was of door een omleiding niet bereikbaar ofzo.
Q210 uit 2015 sinds jun 2018 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen

Gebruikersavatar

Riesbak
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor Riesbak » 16 mei 2018 10:23

5 jaar op de aandrijving, elektra etc. Maar niet op de rest en gezien mijn kilometers per jaar lopen we vanzelf tegen nieuwe stabilisatorstangen aan. (na 100.000 kilometer vervalt de garantie dacht ik sowieso).

De Newmotion app is niet altijd up to date, staan palen op die niet meer aanwezig zijn, of achter een dicht hek na sluitingstijd (de meeste kloppen wel hoor). Ik gebruik daarna ook de chargemap en plugshare app. Ga ik verder weg naar klanten kijk ik op thenewmotion waar in de buurt van mijn adres een paal staat, die locatie check ik ff snel in google maps of het een normaal bereikbare paal is. Dit om te voorkomen dat ik relatief dure stops bij Fastned moet maken.
Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015. Ik vanaf 12-2-2018

Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Berichten: 1118
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Overstap naar elektrische rijden

Berichtdoor HarmOtten » 16 mei 2018 21:25

Uitgebreide informatie over garantie kan je hier vinden.
ZOE rijder sinds mei 2013 (Q210). 30-AUG-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh :D.


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Algemeen Zoe”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten