scenic 1 2003 1.6 startprobleem

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan

Topic starter
knelis
Nieuw lid
Nieuw lid
Actief als: particulier

scenic 1 2003 1.6 startprobleem

Berichtdoor knelis » 16 mei 2018 13:07

Hallo wie kan mij helpen ik heb namelijk regelmatig start problemen met mijn scenic.
Het maak niet uit of het winter of zomer is. de startmotor draait goed maar het duurt lang voordat de motor aanslaat.
Gek is dat de ene keer start de motor goed en de andere keer duurt het lang. Het duurt vooral lang als je het contact enkele seconden op on laat staan voordat je hem door draait. (wachten tot alle lampjes uit zijn) Hij start beter als ik meteen de contactsleutel omdraai. Warm of koude motor maakt weinig verschil. De motor loopt overigens prima en verbruikt geen olie of koelvloeistof.

De accu is recent vervangen de startmotor en de BDP sensor. Ook heb ik al de massa punten opgeschuurd en ingevet met koperslip. Tevens nog extra massa van de motor naar de accu en van de versnellingbak naar de carroserie.

Het is een scenic van het eerste type met LPG gas installatie. De km stand is 298000.
scenic I 1.6 16v k4m 2003

kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Actief als: particulier

Re: scenic 1 2003 1.6 startprobleem

Berichtdoor kaleido 1 » 16 mei 2018 22:40

Als je de auto contact zet , hoor je dan de benzinepomp lopen ? als je deze niet hoort en de motor slaat dan ook slecht aan , zou ik het daar zoeken.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem”