EGR Espace V lekt

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
MarcoVelp
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2019 21:39
Actief als: particulier

EGR Espace V lekt

Bericht door MarcoVelp »

Beste forummers,

Ik ben in het - over het algemeen - gelukkige bedzit van een Espace V Initiale 1.6 dCi 160 i uit 2015, met 180d op de teller. Vorig jaar uit België gehaald en heel veel plezier van. Het is een superfijne auto. Nu heb ik echter incidenteel last van uitlaatgassen in het interieur. Er zit een lekke pakking bij de EGR, of deze is zelf defect. De renaultgarage begroot € 2000,-, voornamelijk arbeidsloon. Dat moet ik zelf kunnen denk ik. Voldoende sleutelervaring met motorfietsen etc. Maar het ding zit goed verstopt en er zijn nog geen werkplaatshandboeken beschikbaar. Wie weet wat hier de werkwijze/volgorde is? Is iet van bovenaf te bereiken, of moet dat van onderaf?
Alvast dank voor de reacties

Groet,
Marco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thaboypollo
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 nov 2018 11:05
Actief als: particulier

Re: EGR Espace V lekt

Bericht door Thaboypollo »

Hallo MarcoVelp,

Ik kan je niet helpen aan de locatie van de klep. Wel kan ik je zeggen dat €2000 buitenaards asociaal is. Ik heb dit recentelijk laten fixen (de EGR klep zelf, pakking en bijbehorend koelsysteem reinigen) aan een Ford C-Max voor nog geen €250. Dit was net voordat ik em inruilde voor een Clio3. Meestal is dat dan ook de beste optie. Bij BMW hebben ze namelijk een hele terugroep actie rond de EGR klep en daar wil je dan liever ook zelf niet aan kutten ivm brandgevaar.

Ik ben destijds naar een garage gegaan die niet merkgebonden is maar wel goed bekend staat hier. Zelfs Ford bracht daar auto's onder voor ''kleine'' reparaties als ze zelf de mankracht niet meer hadden.

Maar resumé voordeel is dat je gelijk weer een dikke 150dkm kan rijden zonder gezeur van dit hinderlijke overheidsklepje.

Gr. Mark

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bandenman
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 aug 2014 01:54
Actief als: particulier

Re: EGR Espace V lekt

Bericht door bandenman »

Ik zou eerlijk gezegd de egr afdoppen en softwarematig laten uitschrijven, ben je in 1x van een hoop ellende af.
Bij interesse zou ik dit kunnen doen voor je.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thaboypollo
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 nov 2018 11:05
Actief als: particulier

Re: EGR Espace V lekt

Bericht door Thaboypollo »

Dat is een nog beter optie inderdaad. Ze hebben mij ooit bang gemaakt met de APK maar wat er niet in zit hoeft dus ook niet te werken. Daar bovenop wordt ie uit de computer weg geschreven en is het 100% in orde.

Maar goed. Een nieuwe kan ook. Helaas zijn ze erg onderhouds gevoelig en is er geen merkdealer die er naar omkijkt totdat ie kapot/versleten is. Ik heb er een nieuwe in gezet omdat het een dag voor me vakantie was. Durfde geen risico te nemen maar na thuiskomst bleek dat ik het beter op de manier van Bandenmanˆˆ had kunnen doen...

Resume ga niet zelf kutten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: EGR Espace V lekt

Bericht door rvdgaag »

Ik zou de auto naar een Renault dealer brengen, je hebt kans op coulance aangezien hier een terugroep actie voor was. Deze is wellicht niet uitgevoerd.

Overigens is de DCI160 een motor die in de Espace met bosjes overlijdt, ik zou de auto zsm wegdoen want 7K voor een nieuw blok ga je niet doen waarschijnlijk en ze gaan vrijwel allemaal in rook op.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht