Kangoo
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Kangoo
De bediening van de kleppen van het centrale ventilatievoorziening in het dashboard is verbroken.
Hoe maak ik dat bereikbaar?
Hoe maak ik dat bereikbaar?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
- Actief als: particulier
Je zult een betere uitleg moeten geven.
Je kunt namelijk de ventilatie roosters individuele bedienen (aan/uit)
Of de knop op het midden console.
Je kunt namelijk de ventilatie roosters individuele bedienen (aan/uit)
Of de knop op het midden console.
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
ventilatie
In het midden van het dashboard zijn 2 ventilatieopeningen geplaatst waarvan de luchtstroom te regelen is via 2 kleppen. Deze kleppen worden bediend via een duimwiel tussen de luchtstroom openingen.
De verbinding tussen de kleppen en het duimwiel is verbroken. Ik heb geen idee hoe hier bij te komen, ook verwijderen dashboard is voor mij en raadsel.
vr.gr., WimJ.
De verbinding tussen de kleppen en het duimwiel is verbroken. Ik heb geen idee hoe hier bij te komen, ook verwijderen dashboard is voor mij en raadsel.
vr.gr., WimJ.
Hide post links |
-
- repeating visitor
ventilatie
Ik heb hetzelfde probleem.
Zou ook gaar willen weten hoe dit op te lossen is.
Peter
Zou ook gaar willen weten hoe dit op te lossen is.
Peter
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 21 jan 2011 17:44
ventilatie
Ik weet het antwoord en je wordt er niet vrolijk van. Dashboard moet eruit, soms lukt het om vervolgens een stukje metaal te plaatsen waarna eea weer werkt. Lukt het niet dan dus een nieuw dashboard (bovenste plaat).
Arbeidsintensief en duur. In het mij bekende geval was het een garantieverhaal, maar anders was de rekening rond de eur 600,- uitgekomen.
Arbeidsintensief en duur. In het mij bekende geval was het een garantieverhaal, maar anders was de rekening rond de eur 600,- uitgekomen.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 27 aug 2011 18:29
Re: Kangoo
Ja, daar wordt ik ook niet vrolijk van...belachelijk want het is een heel dun plastic verbindingsstangetje wat erg teer is maar volgens mij makkelijk te lijmen .
Ik kan er net bijkomen via het verwijderen van het bovenste plaatje op het horizontale deel van het dashboard.
De 4 schroefjes die je ziet zijn gewoon plastic afdekkapjes waaronder torx schroefjes zitten.
Draai je die los dan wip je het kunststofplaatje eruit en zie je het verbindingsstangetje al zitten, ik kan er bij maar het lukt mij nog niet het in de goede stand te krijgen.
Ik ga er volgende week weer een middag voor uittrekken, als het mij lukt post ik het hier wel.
groeten, Henk
Ik kan er net bijkomen via het verwijderen van het bovenste plaatje op het horizontale deel van het dashboard.
De 4 schroefjes die je ziet zijn gewoon plastic afdekkapjes waaronder torx schroefjes zitten.
Draai je die los dan wip je het kunststofplaatje eruit en zie je het verbindingsstangetje al zitten, ik kan er bij maar het lukt mij nog niet het in de goede stand te krijgen.
Ik ga er volgende week weer een middag voor uittrekken, als het mij lukt post ik het hier wel.
groeten, Henk
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 21 nov 2013 18:49
Re: Kangoo
Wat een waardeloze constructie met dit minimale kunststof scharniertje. Ik heb het zelf in een 2 uurtjes gefikst met behulp van onder andere dit forum. De volgende keer in minder dan een uurtje. Je maakt misbruik van wat overtollige ruimte waardoor 2 ventilatie kanalen over elkaar schuiven en er ruimte ontstaat om het duimwiel te verwijderen.
Volgorde : Verwijder met schroevendraaier de twee ronde (meestal zwart) venti roosters. Door deze twee (links van het wiel=links) en( rechts van het wiel = rechts) kun je een ovale klep (=sluitklep) zien die draait om een horizontale as. Probeer met de hand dit te bewegen voor een beter begrip. Zet de klep open = horizontaal en dan dicht.
Bovenop het dashboard de plaat verwijderen zoals Henk beschrijft. Als je van boven in het zojuist ontstane gat kijkt zie je een klein zwart stangetje (STNG) dat los ligt. Je kan het bewegen. Blijf dit bewegen en kijk door het rechter gat dan zie het nokje waar dit STNG vast zit aan de sluitklep. Heel voorzichtig met een schroevendraaier het stangetje uit het oogje van de afsluitklep drukken. Het STNG kun je via de bovenzijde verwijderen.
Afsluitklep horizontaal zetten en via de linker opening het scharnierpunt vd afsluitklep met heel veel beleid uit de wand wrikken. Breekt het scharnierpunt af dan ben je zwaar de pineut. Trek dmv gebogen telefoontang (gtt) klep naar voren. Klep dient horizontaal te staan.
Klik in beide vent-openingen aan boven en onder zijde het dashboardfront (=dbf=meestal grijs) van de achterliggende koker. Je kan nu deze koker naar achteren schuiven (=rijrichting) en je kan bij het duimwiel. Duimwiel van de as af klikken en er tussen uit halen. Je hebt nu beide boosdoeners te pakken.
Ik heb een alternatief scharnier gemaakt dmv een hele kleine sleutelring die beide delen verbind. l
22-3-2013 ga ik weer verder.
Volgorde : Verwijder met schroevendraaier de twee ronde (meestal zwart) venti roosters. Door deze twee (links van het wiel=links) en( rechts van het wiel = rechts) kun je een ovale klep (=sluitklep) zien die draait om een horizontale as. Probeer met de hand dit te bewegen voor een beter begrip. Zet de klep open = horizontaal en dan dicht.
Bovenop het dashboard de plaat verwijderen zoals Henk beschrijft. Als je van boven in het zojuist ontstane gat kijkt zie je een klein zwart stangetje (STNG) dat los ligt. Je kan het bewegen. Blijf dit bewegen en kijk door het rechter gat dan zie het nokje waar dit STNG vast zit aan de sluitklep. Heel voorzichtig met een schroevendraaier het stangetje uit het oogje van de afsluitklep drukken. Het STNG kun je via de bovenzijde verwijderen.
Afsluitklep horizontaal zetten en via de linker opening het scharnierpunt vd afsluitklep met heel veel beleid uit de wand wrikken. Breekt het scharnierpunt af dan ben je zwaar de pineut. Trek dmv gebogen telefoontang (gtt) klep naar voren. Klep dient horizontaal te staan.
Klik in beide vent-openingen aan boven en onder zijde het dashboardfront (=dbf=meestal grijs) van de achterliggende koker. Je kan nu deze koker naar achteren schuiven (=rijrichting) en je kan bij het duimwiel. Duimwiel van de as af klikken en er tussen uit halen. Je hebt nu beide boosdoeners te pakken.
Ik heb een alternatief scharnier gemaakt dmv een hele kleine sleutelring die beide delen verbind. l
22-3-2013 ga ik weer verder.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in