Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wilt?

Forumregels
Een kleine richtlijn waar je 'welke-vraag' zou kunnen plaatsen.

Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, Dynamo, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, velgen, banden, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Stoelen, Deuren, Schuifdak(en), Bumper, Airco, Raammechanieken etc, dat soort dingen
Gebruikersavatar

Manu
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 267
Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
Actief als: particulier
Locatie: La Provence
Contacteer:

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wil

Bericht door Manu »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Wat pijnlijk allemaal :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ThermoFles
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:18
Actief als: particulier
Locatie: Maastricht

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wil

Bericht door ThermoFles »

Ik heb bij mijn Espace pas de carter pakking, oliefilter, olie en bougies vervangen.
Overigens heb ik de motor wel preventief geflushed omdat ik niet weet hoe de vorige eigenaren het onderhoud hebben gedaan. Maar bij het openen van de carter niks van slijpsel zien liggen. Dus allemaal goed lijkt me zo, overigens heeft mijn blok nog maar net 2 ton gedraaid is de auto zelf van 1997
Renault Espace 3V6 12v 167PK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ebsbow
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2016 08:28
Actief als: particulier

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wil

Bericht door ebsbow »

ik heb recent een 98 mk3 aangeschaft ter vervanging van mijn defecte volvo.
De wagen is technisch gekeurd en algemeen in orde.
Doch is de lijst met aanpassingen en reparaties al om en bij de 50 punten.

De meest belangrijke zijn de achterrem cylinder en remblokken rondom. Het verbruik verlagen en de rollementen van de alternator of pooley(..) vervangen/ smeren. Deze klinkt nogal ruw tijdens het lopen.
Als ook heb ik gemerkt dat er licht olie onderaan de motor hangt. De man van midas zei dat dit een typisch probleem is bij renault en niet echt erg(?)
Ik heb ook gemerkt dat sommige pijpen zijn verduurd vooral de de koolingpijp.
Ik ben dus bij midas geweest voor een klein onderhoud maar ben er dus niet wijzer geworden. En voel me toch niet zeker om een verre reis te plannen met de wagen gezien ze niet eens de verduurde pijpen hebben opgemerkt nog dat er één onstekkings plug los zat... :-/ :-)(ondertussen nieuwe plugs gestoken
'98 mk3 2.0cc Matra espace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16006
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wil

Bericht door mechanic »

De 8v motor lekt inderdaad vrijwel altijd wat olie. Zolang je geen druppels nalaat op straat niks aan de hand.
Welke koelleiding bedoel je? Metalen leiding is via forum lastig te oordelen,maar erg verroest zou ik deze toch vervangen. Rubber wat is uitgezet ook vervangen.
Weet niet wat midas is voor bedrijf,maar fastfitters zien dit soort zaken niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ebsbow
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2016 08:28
Actief als: particulier

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wil

Bericht door ebsbow »

Kleine vergissing. Het is de rubberen tube die over de motor naar achter loopt die op zijn laatste is
Voor het moment niet echt een idee waar deze voor dient. Hercirculatie?

Ivm dat lekken, is dit motor olie of is dit andere olie die eventueel moet bijgevuld worden?
'98 mk3 2.0cc Matra espace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jcruit
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 feb 2013 21:13
Actief als: particulier

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wil

Bericht door jcruit »

Mijn bestuurdersraam liet zich niet meer inleren, dus altijd stapje-voor-stapje open en dicht (en soms alleen open). Van een sloper via MP een gebruikte raammechaniek gekocht voor 50 euro. Voor het loshalen van het deurpaneel kun je beter een paar reserve clipjes hebben, maar verder is het plug&play, mechaniek vervangen stelt weinig voor. Kon hem gelijk weer goed inleren en het werkt weer perfect.

Van de oude mechaniek dacht ik dat de elektronika wellicht defect was, maar de buiten(staal)kabels tussen motor en raam bleken los. Had vast niet lang geduurd (waarschijnlijk eerstvolgende vakantie) en het raam was uberhaupt niet meer dichtgegaan).
2005 Espace 2.0 16V LPG Expression
2002 BMW R1150GS Adventure

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Loed
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 jan 2016 14:30
Actief als: particulier

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wil

Bericht door Loed »

Ik moet nog iets met de melding "emissiesysteem defect". Ze (Renault) kunnen niet zeggen wat het is en willen maar al te graag stap voor stap alles vervangen wat mogelijk is. De garage om de hoek heeft me geadviseerd 2 volle tanken Vpower leeg te rijden waarna ik hem nogmaals laat resetten in de hoop dat de melding niet meer terug komt. Behalve dat de motor soms even inhoud rijdt hij prima..
En ik zou graag het Ratelende Panoramadak willen laten repareren, maar is me te duur (>1000 euro)...
Verder helemaal blij met 123.000 op de teller uit 2005!
Renault Espace 3.5 V6 aut 2005 :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ebsbow
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2016 08:28
Actief als: particulier

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wil

Bericht door ebsbow »

De mijne houd ook wat in. Al bij al rijd hij goed maar meestal houd hij in wanneer het niet moet. Injectoren?
Het verbruik blijft toch wat hoog met om en bij de 15 liter op 100. Kleine domper op het plezier wel.
.De garage stelde het zelfde voor, om alles te vervangen om het probleem te zoeken.. ik stelde voor dat ze
dat niet op mijn kosten moeten doen maar reserve stukken moeten gebruiken als test. Maar dat "kon" niet
Nogthans geef ik graag geld uit, maar weg geven daar heb ik het net iets minder mee :-).
'98 mk3 2.0cc Matra espace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Loed
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 jan 2016 14:30
Actief als: particulier

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wil

Bericht door Loed »

Ach Ebsbow, ik kan serieus niet meer onbevooroordeeld naar de Renault garage. Ze gaan met een auto van 10 jaar of ouder om alsof het een nieuwe is. Als ik bij ieder bezoek hoge bedragen kwijt ben en ik zou dat geen probleem vinden, dan reed ik toch wel een nieuwe bak?
Renault Espace 3.5 V6 aut 2005 :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ebsbow
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2016 08:28
Actief als: particulier

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wil

Bericht door ebsbow »

Renault werkt met prijsafspraken, volgens mij niet echt toegestaan, die elke garage zou moeten volgen
. Als je denkt een mooie korting te krijgen bij aankoop, wel die ben je achteraf terug kwijt. als je op nazicht of "reparatie" gaat :-)

Wat me meest iriteerd is dat ze geen ervaring willen tonen bij oudere modelen als de onze. Waar ze de fouten en oplossingen
netjes kennen maar niet willen toepassen. Zoals je reeds zei een wagen wordt steeds duurder bij ouderdom als je bij de officiele dealer blijft gaan. Dat noem ik geen service maar klantvervreemding..

Terug op topic :-)
'98 mk3 2.0cc Matra espace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jacco22
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2015 11:51
Actief als: particulier

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wil

Bericht door Jacco22 »

Na 280k km, nieuwe veren en schokdempers (Monroe Reflex) rondom voor mijn Grand Espace 3,5v6 ph2. Een wereld van verschil!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Loed
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 jan 2016 14:30
Actief als: particulier

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wil

Bericht door Loed »

Klinkt jaloersmakend Jacco :thumb:
Wat is het bouwjaar?
Renault Espace 3.5 V6 aut 2005 :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wil

Bericht door Thomas84 »

Loed schreef:Klinkt jaloersmakend Jacco :thumb:
Wat is het bouwjaar?
Is van 2007 volgensmij

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16006
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wil

Bericht door mechanic »

Om klanten tegemoed te komen met oudere auto's is de Motrio lijn ingevoerd. Goedkopere onderdelen en aangepast uurloon.
Je hebt altijd zelf de keus wat er gedaan wordt en wat niet. Aan oudere auto's is altijd wel wat mis..
Een voertuig hoeft technisch niet nieuw te zijn,maar wel goed. Auto rijden kost geld!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wil

Bericht door DHL »

Klopt en een Espace en goedkoop willen rijden gaat ook niet echt samen. Onderdelen zijn wat duurder, alles slijt wat sneller door het hoge gewicht,...
Die prijsafspraken zijn forfaitprijzen. Een zegen vind ik het. Concurrentiele prijzen die op voorhand openbaar gemaakt worden. Zo betaal je niet extra wanneer een beginnende technieker een uurtje langer over je onderhoud doet.
Er zijn uiteraard goedkopere mechaniekers te vinden, maar of die dan de ervaring hebben? Heb destijds veel van die kleine garages auto's weten afzetten bij de dealer omdat ze de oplossing niet vonden. Die rekenden gewoon de kosten door aan hun klant...
Zelf herstellen in de mate van het mogelijke en raad vragen aan de mechaniekers hier op 't forum is ook een goedkopere oplossing.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wilt?

Bericht door ingrid-2000TSE »

Espace 2000 TSE van 1985
Bekleding:
Mijn uitvoering was grijze pluche. Dat is zo goed als vergaan. De dakbekleding verpulvert en dwarrelt naar beneden. Een later model had geen pluche, maar tapijt tegen het polyester dak en gegalvaniseerde skelet aan geplakt. Zou ik ook kunnen doen. Alle losse bekleding weg, misschien de stofzuiger erop zetten? En dan een stukje tapijt snijden en plakken.

Weet iemand welke lijm daarvoor gebruikt kan worden? Ik heb begrepen dat de gegalvaniseerd stalen delen niet elke lijm verdragen.

En dan, de rubber bekleding van de pedalen gaan slijten. Die wil ik vervangen, evenals de veer van het rempedaal. Dat is al 2x in de afgelopen 32 jaar losgekomen. Helaas weet de Renault garage niet over welk onderdeel ik het heb. :fp:
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gertarkema
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 mei 2009 17:16

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wilt?

Bericht door gertarkema »

pfff lekker dit. Ik heb een prima Espace 4, nooit problemen, alleen de achterste lambdasonde zou vervangen moeten worden (foutcode P0140), komt nog wel eens. Kom ik vorige week terugrijden, parkeer de auto en voel opeens raar veel weerstand bij heen en weer bewegen van de pook in de vrij. Volgende dag de auto weer nodig en het schakelen gaat inderdaad (voortaan) met meer weerstand. 1 naar 2 meer weerstand maar geen probleem, 2 naar 3 zelfs stroef, de rest meer weerstand maar goed te bereiken. De garage heeft alle bedieningselementen buiten de bak gecontroleerd en gesmeerd, maar t probleem houdt aan. Een oliewissel zal niet helpen denk ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Floris27
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 feb 2018 13:12
Actief als: particulier

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wilt?

Bericht door Floris27 »

gertarkema schreef:pfff lekker dit. Ik heb een prima Espace 4, nooit problemen, alleen de achterste lambdasonde zou vervangen moeten worden (foutcode P0140), komt nog wel eens. Kom ik vorige week terugrijden, parkeer de auto en voel opeens raar veel weerstand bij heen en weer bewegen van de pook in de vrij. Volgende dag de auto weer nodig en het schakelen gaat inderdaad (voortaan) met meer weerstand. 1 naar 2 meer weerstand maar geen probleem, 2 naar 3 zelfs stroef, de rest meer weerstand maar goed te bereiken. De garage heeft alle bedieningselementen buiten de bak gecontroleerd en gesmeerd, maar t probleem houdt aan. Een oliewissel zal niet helpen denk ik.
Welk bouwjaar en kilometerstand?
De Espace van mijn ouders (2005, 248.000km) schakelt ook met meer weerstand dan de bedoeling is, (vooral van 1 naar 2 en van 3 naar 2 gaat soms moeilijk, als de motor koud is wil hij vaak ook niet in de achteruit bij de eerste poging) een monteur met ervaring met Renault versnellingsbakken vertelde ons dat dit (i.c.m. de staat van de versnellingsbak-olie) er op duidt dat de bak aan het slijten is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderde gebruiker 27186

Re: Wat heb jij onlangs aan je Espace gedaan of nog doen wilt?

Bericht door Verwijderde gebruiker 27186 »

Mijn (helemaal niet eigenwijze) zoon van 12 deed ff het raam open in Oostenrijk bij -20 graden Celsius, terwijl het vastgevroren zat... en vooral gewoon ingedrukt houden die knop he! :shhh:

Dus vandaag even de raamgeleider met motor linksachter vervangen.... gewoon een gebruikte van 2005 voor 7 tientjes.
En dat is dan weer een stuk voordeliger dan de 350 euro voor een compleet nieuwe.

Op naar de volgende zorgeloze km's maar weer, we staan pas op een kleine 176000 met de Grand Espace 2.0D van 2013 dus daar kan nog een boel bij!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht