wel of geen wasstraat?

De beste manieren om je auto te poetsen en te wassen, of zelfs te detailen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Car
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 mar 2013 15:05
Actief als: particulier

wel of geen wasstraat?

Bericht door Car »

Op internet lees ik veel meningen over het gebruik van een wasstraat. Kan het echt kwaad om een keer door de wasstraat te gaan? Dan hadden ze nu toch geen klanten meer gehad?
Renault Grand Scénic 2.0 16V Tech Line (2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door Renier »

Ik ben er vandaag met beide Renaults nog doorheen geweest en ze staan weer mooi te glimmen :thumb:
En ik ben erg zuinig op m'n Renaultjes, zullen de meeste hier wel weten :mrgreen:

Met beide een drukke baan en 2 kleine kids heb ik momenteel gewoon geen tijd meer om uren te gaan soppen, hoe graag ik dat soms ook zou willen.
En om ze nou te laten verslonzen door tijdgebrek, nee, dat verdienen ze niet :snooty:

In <3 min sta je weer glimmend buiten en dat voor een paar Euro :thumb:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door Pleiades »

Het kan wel kwaad als je het vaak doet. Dan krijg je swirls en krassen. Vooral op donkere autos
003.jpg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Car
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 mar 2013 15:05
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door Car »

Ok, mijn auto is zilver metallic dus dan zal het meevallen.
Renault Grand Scénic 2.0 16V Tech Line (2008)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3877
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door Renier »

Hangt ook helemaal van het type wasstraat af en wat voor systeem ze gebruiken

Bij die van mij wordt zelfs bij het goedkoopste programma je auto eerst door 2 man uitgebreid met hogedrukspuit afgespoten en ook de vegen ingespoten.
Zo'n voorbehandelingsproces is cruciaal in het voorkomen van krassen door bijv zand, insecten en vogelpoep
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

-stijn-
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mar 2013 12:42
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door -stijn- »

Wasstraat : krasstraat

Altijd met de hand poetsen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door DHL »

Mijn wagen is nu jaar oud, steeds door de wasstraat en eigenlijk geen krassen. Met de hand wassen veroorzaakt dikwjls meer krassen denk ik. Zo zag ik toch op de wagen van een familielid. En echt nieuw kan je je wagen toch niet houden. Als ie maar netjes is en er goed uitziet is het ok voor me. Want... wat ben je met een wagen die 10 jr oud is en waar geen enkele swirl op is? Krijg je geen halve Euro meer voor:) Het verschil tussen blinken, hard blinken en heel hard blinken is.. euhm klein.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door jeroentune »

is een heel bewerkelijk topic. ..

Ik ging met de espace elke 2 weken .. simpelweg omdat ik die grote bak gewoon te veel werk vond en niet bij het Dak kon ..

feit is dat een was straat niet krast maar wel spiders veroorzaakt ..

Ik was nu uitsluitend met de hand volgens een speciaal systeem. en verder natuurlijk , kleien , polijsten waxen kunstof en rubber enz dan een last detail. . ok ok ... je bent een uur of 4 verder maar dan is ie wel weer in showroom staat.

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door Pleiades »

DHL schreef: Met de hand wassen veroorzaakt dikwjls meer krassen denk ik. Zo zag ik toch op de wagen van een familielid.
Een spons over een vieze auto smeren zonder deze van te voren goed af te spoelen is ook geen auto wassen :twisted:
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door grandscenicman »

Wasstraat : krasstraat ...........die uitspraak lijkt me verdacht veel "gepikt" van 1 of andere uitzending op TV ... :mrgreen:
http://www.een.be/programmas/1000-zonne ... topoetsman

Voor alle duidelijkheid : krassen is iets helemaal anders dan de zogenaamde "spinnewebben" (swirls) die je ziet als de auto gewassen is en in de zon of andere directe lichtbron staat.

Krassen komen bvb door met een gewone huis/tuin/keukenspons je auto te wassen en vermoedelijk omdat er dan een zandkorreltje of iets anders tussen je lak en de spons zit . Zo je auto wassen is dus zeker slechter dan ermee door de wasstraat rijden.

Swirls kan je zeker niet vermijden , je kan wel voorzichtiger te werk gaan door bvb eerst te foamen en dan pas te gaan wassen volgens de 2-emmermethode (2EM) . Door telkens je washandschoen uit te spoelen in je spoelemmer , zal je shampoo-emmer veel langer proper blijven en heb je dus minder kans op die swirls .
2110045.jpg
Nog wat stapjes verder is het gebruik van meerdere washandschoenen : bvb 1 schaapswollen handschoen voor de "propere" delen en bvb een gewone rasta ( of 2 )voor de vuilere delen. Uiteraard begin je de properste delen eerst te wassen.
200313004_zps39e21804.jpg
rasta :
200313011_zps0ec37a6e.jpg
Ook kan je gebruik maken van zogenaamde gritt-guards , dat is precies een plastieken rooster die mooi past in je emmer(s) en dan blijft het vuil dat je in de emmer brengt door de auto te wassen meer onderaan en neem je het niet (minder) mee terug op je lak.
084.jpg
Het drogen van je wagen kan er ook voor zorgen dat je swirls of zelfs krassen krijgt : zorg er absoluut voor dat je droogdoek NIET de grond raakt , anders plakt er zand in en is al het vorige werk voor niks geweest :oops:
Een detailerspray zorgt er ook voor dat je doek beter over je lak (en ruiten) glijd én meestal zorgt deze spray er ook voor dat je spoelwater sneller verdampt als je er met je doek over bent geweest.
Ook hier is de regel : eerst de properste delen drogen en later de andere.....
Als een droogdoek 2 verschillende "groftes" heeft , dan gebruik ik eerst de grofste kant en nadien de fijne kant , zo is die fijne kant langer echt proper . Als je de binnenkant van de portieren en koffer gedaan hebt mag je de droogdoek NIET meer gebruiken voor de buitenkant !

Voor het drogen is het ook belangrijk dat je de wagen juist afspoelt : eerst ff met een douchestraal om snel ff de (eventueel) opgedroogde shampoo nat te maken en vervolgens spoel je de wagen af met een "volle" straal .
vb van hoe je best een volle straal maakt om af te spoelen (samenknijpen = douche :wink: )
afspoelen.jpg
afspoelen.jpg (8.48 KiB) 7180 keer bekeken
Zorg ervoor dat je eerst het dak , motorkap en koffer doet DAN pas de onderzijde en als laatste alles onder je dak zodat het water mooi op de grond loopt (van je lakwerk en ramen dus) en je zeker geen zand omhoog brengt . Op de grond spuiten is dus uit den boze : je spuit enkel de grond schoon en het zand komt op je lak terecht :mrgreen:

Wat mogelijk ook nog niet geweten is door velen : gebruik voor je velgen ALTIJD aparte emmers en washandschoenen , het remstof is de grootste boosdoener om je auto mooi van onder tot boven te laten veranderen in een "spinneweb"
Net daarom rijden er zoveel auto's rond die 1 grote spinneweb zijn : de eigenaars gebruiken die mooie grote borstel van zo'n wasbox en denken dat ze dan veel beter af zijn dan de mensen die door de wastraat rijden....jammer genoeg heeft de vorige bezoeker van die box ( en die daarvoor....) er zijn velgen goed mee geschrobt :lol: en mogelijk lag er nog schuim van het voorfoamen op de grond en heeft ie dat ook nog ff met die borstel van de grond "gedept" om toch maar zoveel mogelijk vuil van de auto te krijgen :doh:
Maw : laat die borstel mooi staan en investeer liever in een paar kannetjes (zodat je van thuis lekker warm water kan meenemen zonder te morsen) , enkele emmers , washandschoenen , echte autoshampoo , desnoods een velgenborstel , een droogdoek , wat detailerspray , een echte wax en was je auto op die manier ...duurt mogelijk ietsje langer maar het resultaat zal er ook naar zijn !
(sorry , maar deze foto blijft tot nu toe echt mijn favoriet )
30042012005.jpg
Tot slot nog een foto van een auto (jaja , een Renault) die door de wastraat wordt gereden en als het dan regent na bvb 4 dagen dan krijg je dit te zien : :fp:
P1080152.jpg
Een auto die je volgens bovenstaande methode wast (en kleid en waxt enz....) ziet er dan zo uit : :dance:
P1080151.jpg
Een wasbeurtje duurt ongeveer 1.5 uur : foamen , velgen , afspuiten , wassen 2EM (soms 1EM :mrgreen: ) , drogen en de bandjes in een dressing . :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

-stijn-
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mar 2013 12:42
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door -stijn- »

Wasstraat : krasstraat ...........die uitspraak lijkt me verdacht veel "gepikt" van 1 of andere uitzending op TV ... :mrgreen:
http://www.een.be/programmas/1000-zonne ... topoetsman

Sorry wist niet dat jij de uitvinder ervan bent + er een patent op hebt. :roll: :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010 16:14
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door jeroentune »

Grand scenic man .... wat een perfecte uitleg over wassen .. en inderdaad mijn Megane ziet er precies zo uit als het geregend heeft. . laat staan als het eens flink vriest na een verse was beurt. ..
169642_328828570559978_1211255141_o_zps496c1847.jpg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door grandscenicman »

Er moet af en toe eens kunnen gelachen worden hé Stijn :wink:
Vandaag m'n voiture (nog maar) eens gewassen en lichtjes opgefrist ( deels ) met m'n DAP900 en een lichte polish...had hem gisteren al gekleid met zo'n nieuwe kleiblock van Carpro en dat ging tamelijk snel.... :dance:
Vorige week in Duitsland.....huisje mét oprit :clap:
08042013003_zps88fa9131.jpg
Ondertussen al terug op de zomersloffen hoor , zo dus :
07022013014_zps1b1284fe.jpg
:Yes:

Mooie "vriesfoto" btw , heb er ook 1tje :
220313002_zps73b1a33d.jpg
:lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door grandscenicman »

Mooi weer vandaag (we gaan zingen , we gaan springen en op de tafel....... :mrgreen: ) voor zolang het duurt tenminste.
Kan ik tenminste nog 1 dagje met een propere gewassen voiture de baan op :dance:
25042013001_zpsed6a8b7b.jpg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cliogek
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 mei 2013 14:36
Actief als: particulier
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door cliogek »

Ik denk dat de wasstraat een beetje overdreven wordt.

Natuurlijk is het slecht om te borstelen over een auto waar nog zand, vogelpoep en andere ongein op zit.
Maar het krast ook als je een auto met de hand wast en deze ongein niet eerst verwijderd met bijvoorbeeld een hogedruk spuit.
Met de hand zal dus veiliger zijn en je komt op alle plekjes maar ook ALLEEN maar veiliger als je heel goed weet waar je mee bezig bent!

Ik denk dat wanneer je een auto eerst goed af spuit en dan door een GOEDE wasstraat rijdt, dat er niet veel meer swirls ontstaan dan een handwasbeurt.
Daar ligt meteen het grootste probleem van wasstraten en dat is de mentaliteit van de bestuurder. Die zijn doorgaans makkelijker uitgevallen en knallen ook met een zwaar vervuilde auto door een slechte wasstraat.

Ga je wekelijks door een GOEDE wasstraat die eerst het vuil er goed afspoelt en met de juiste borstels, dan is er niet veel aan de hand. Ik rij er ook weleens doorheen. De auto wordt 1x per jaar gepolijst en ziet er het hele jaar goed uit zonder al teveel swirls.
Voorkomen doe je het toch niet en polijsten kan je dus ook niet voorkomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door Pleiades »

Mijn vader gaat met zijn BMW minimaal één keer in de twee weken door een goede wasstraat. Dat doet hij nu een half jaar en je ziet de swirls nu al zitten. Zelfs na een speciale lak verzegeling van BMW bij aflevering. Ik was mijn auto net zo vaak, maar dan met de hand, die was voor aflevering gepolijst en gewaxt. En geen swirls.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cliogek
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 mei 2013 14:36
Actief als: particulier
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door cliogek »

Heeft die wasstraat een goed spoelsysteem en goede borstels?
Maar vuil dat er 2 weken op zit gaat anders zeker krassen....dat klopt dan wel.

Mijn lak heeft alleen een DiamondBrite behandeling gehad (binnenkort PPS teflonbehandeling) en krast niet in de wasstraat.
Maar als het meer dan een week geleden is dan spoel ik wel eerst af met hoge druk anders krijg je alsnog een schurende werking maar daar kan de wasstraat niks aan doen.

Die dealerbehandelingen zijn niet altijd super. Meestal gewoon Waxoyl. BMW gebruik ook Pro Tech 500.
De enige gepatenteerde teflon behandeling is de PPS.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door grandscenicman »

@cliogek : aangezien ik niet via een pm in staat ben te antwoorden :oops: .........hier maar ff :

Mijn gritt guards die je ziet in mijn wasemmers zijn de gewone grit guards die je kan kopen bij carclean.nl (en andere shops vermoed ik) van 263 mm ( ? ) , de emmers komen ook van carclean en waren een "actie" indertijd . De grit guard pastte er niet goed in en deze heb ik met een beetje geduld en een bandschuurmachine geschuurd tot ze netjes pasten.

De emmers verkopen ze niet meer denk ik , wel andere (en duurdere) :mrgreen: , maar ik weet dit niet zeker

http://www.carclean.nl/product/Grit_Gua ... RED_101156

:wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cliogek
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 mei 2013 14:36
Actief als: particulier
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door cliogek »

Thanks...die ga ik even bestellen.
Had tot nu toe alleen die van Meguiars gezien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door grandscenicman »

Ook vandaag weeral NIET door de wasstraat gereden :mrgreen:
M'n auto was btw donderdag al gewassen en omdat ik net als in de week nu een plaats had voor de deur , kon ik het niet laten om nogmaals de HD boven te halen en heb na het foamen en afspuiten deze keer de 1EM :shhh: toegepast .

M'n buurvrouw (80 lentes + ) vroeg of ik nog tijd had en ik ben haar auto dan ook maar gaan wassen.....
Nog een mooie beading-foto van een auto die ik eerder gepoetst heb en waar de regen geen vat op had :
Let niet op het merk , het is geen wagen van mij hoor :naughty:
160513009_zps83d71390.jpg
:wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door Pleiades »

cliogek schreef:Die dealerbehandelingen zijn niet altijd super. Meestal gewoon Waxoyl. BMW gebruik ook Pro Tech 500.
De enige gepatenteerde teflon behandeling is de PPS.
Op de 6 zit een Swisstec waxlaag.

Vandaag aan mijn vader laten zien dat de twee emmer methode en detailen een stuk beter is dan de wasstraat. Heb het op bijna dezelfde manier gedaan als Grandscenicman, alleen zonder het foamen. (Als alternatief in Swisstec reiniger gezet en goed afgespoeld).
image1etq.jpg
Binnenkort maar eens kleien, want er zitten wel wat insectenresten op de neus :fp:

Mijn Mégane binnenkort ook maar eens onder handen nemen. Al werkt het weer niet mee :(
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door grandscenicman »

@Pleiades : wat een knappe bak zeg ! :clap:

Het resultaat is erg mooi !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door grandscenicman »

Met wasstraat : :mrgreen:
300713039_zpsa19d50de.jpg
Zonder wasstraat : :clap:
300713040_zpsc3755af0.jpg
:wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puppiemonster
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 feb 2015 10:14
Actief als: particulier
Locatie: amsterdam

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door puppiemonster »

Ik ben geen voorstander van de wasstraat was me wagen altijd voor de deur met een tuinslang en 2 emmers watersysteem

goeie poets doeken en goeie auto shampoo en poets middel .

MEGUIARS GOLD CLASS CAR WASH + MEGUIARS WASH MITT en nog andere producten van hun bevallen me prima.

Kwa prijs maar ook vind ik het een goed product .

En vind het zalig om te doen op je gemak de auto wassen stofzuigen en er de volgende dag weer in stappen
als ie tegen je aan glimt
Renault Capture Helly Hansen Limitee Serie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BMK
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mar 2015 17:26
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door BMK »

Hoe slecht zijn dan bijvoorbeeld de H2O wasstraten dan die met textiel wassen ipv borstels?

Na de zomervakantie wil ik mijn zwarte Scenic een keer professioneel laten polijsten/poetsen zodat de oppervallige krassen en swirls weg zijn en daarna wil ik hem zelf bij gaan houden.

Toen ik hem op ging halen zag je trouwens geen krasjes of swirls, maar na de eerste wasbeurt kwamen ze al weer te voorschijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door ingrid-2000TSE »

Met mijn destijds splinternieuwe Espace mocht ik de wasstraat niet in, vanwege de dakrailings die de borstels van de wasser zouden beschadigen. Inmiddels zijn dakrailings algemeen toegepast en zal de wasstraat er geen bezwaar meer tegen kunnen maken zonder brodeloos te worden. Maar mijn oude Espace is dus nog nooit in een wasstraat geweest.

Nieuw is het verbod op auto wassen. Ik zie dat jullie daar geen probleem mee hebben. Maar als ik de auto voor de deur ga wassen, heb ik de "milieupolitie" daar ook staan.
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door DHL »

Hier heb je altijd met een Espace de wasstraat in kunnen rijden. Moet zeggen dat het een hele goede carwash is. Nu hebben ze weer iets nieuws, geen wax maar iets dat je wagen echt doet schitteren en glad doet aanvoelen. Kost 15 euro voor een wasbeurt maar het is dan ook in orde. Thuis doe ik wel nog enkele hoekjes waar de flappen niet aankunnen, zoals de chroom rond de mistlichten.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2011
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door nikk »

In ieder geval af en toe met de hand. Je ziet kleine zaken die je anders niet opvallen.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door Hans C »

Ach, zo nu en dan door de car-wash kan echt geen kwaad. Normaal was ik hem in mijn honk, warm staemen, de nodige professionele spuitbussen en pottekes. En als het niet lukt door tijdgebrek, de car-wash, of de self car-wash. Als hij maar proper is.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: wel of geen wasstraat?

Bericht door DHL »

Self carwash moet je soms opletten. Als die borstels versleten zijn krijg je enorme krassen. Heb ik eens voor gehad hier destijds. Sindsdien kijk ik altijd eerst hoeveel haar er nog op staat. (ja op die borstel natuurlijk :) )

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht