Welke koelvloeistof/ motorolie/ ruitenvloeistof Renault Clio 1.5 DCI augustus 2013

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
RL1985
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2017 14:55
Actief als: particulier

Welke koelvloeistof/ motorolie/ ruitenvloeistof Renault Clio 1.5 DCI augustus 2013

Bericht door RL1985 »

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een Renault Clio 1.5 Dci uit augustus 2013. Ik wil graag weten welk merk en soort koelvloeistof, motorolie en ruitenvloeistof ik het beste kan gebruiken. Volstaan de producten van de Action bijvoorbeeld? Alvast bedankt voor de reacties!

Met vriendelijke groet,

Rutger

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16012
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Welke koelvloeistof/ motorolie/ ruitenvloeistof Renault Clio 1.5 DCI augustus 2013

Bericht door mechanic »

Origineel zit er voor koelvloeistof type D in van Renault. Deze is groen van kleur,elke 4jaar of 120.000km verversen volgens schema.
Bij de distributiewissel is het raadzaam de waterpomp mee te nemen,dan ververs je ook automatisch het koelmiddel.
Ruitenwisservloeistof,sja dat maakt niet zoveel uit. Let bijv op dat je voor 'swinters andere gebruikt ivm mogelijk bevriezen.
Voor olie kijk bijv op de site van kroonoil,adhv kenteken komt er een advies uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke koelvloeistof/ motorolie/ ruitenvloeistof Renault Clio 1.5 DCI augustus 2013

Bericht door Thomas84 »

De Action verkoopt geen olie welke geschikt is voor auto's met een roetfilter. Zelf bestel ik online altijd mijn olie.
Zit zelf voor Elf 5W30 C3/C4 olie rond de €6,50 per liter, dit staat voorgeschreven voor mijn 2.0 dCi.

Het scheelt best veel als je een grotere partij olie besteld. Ik bestel altijd 16 liter, dat is voor 2x verversen. Vaak betaal je boven de 12 liter een lagere prijs en ook geen verzendkosten.

Bestel zelf meestal bij motorolie-centrale. Daar is het gratis verzenden vanaf 50 euro en zijn een van de goedkoopste.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
RL1985
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2017 14:55
Actief als: particulier

Re: Welke koelvloeistof/ motorolie/ ruitenvloeistof Renault Clio 1.5 DCI augustus 2013

Bericht door RL1985 »

Mechanic en Thomas84 bedankt voor jullie snelle reactie. Ik weet zo voldoende!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht