Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
hvdb schreef:
@ Mark de Asfalttijger: Succes met je keus, Talisman of Mondeo, ben benieuwd wat het wordt!
Ehm, tsja..
Heb nog eens goed bij ons op de parkeerplaats rondgekeken (800 auto's, waarvan ~10 Talismans) en bij elke wagen vond ik wel een paneel of deur/kofferklep welke niet goed stond. Naast het feit dat de proefrit mij niet 100% overtuigde (los van de langzaam reagerende aandrijflijn) heb ik besloten om geen Talisman te kiezen als volgende leaseauto. Ook geen Ford aangezien ik verwacht dat er volgend jaar een facelift aan komt.
Wat het wel geworden is... Een Passat Highline Business R met wat opties. Saaier dan de Talisman, iets minder mooi dan de Talisman maar ik vond hem innovatiever (Active Info Display, Matrix LED koplampen en ACC met file-assistent bijvoorbeeld) dan de Talisman. Dat in combinatie met de gratis DSG hield ik over het totaalplaatje er een beter gevoel aan over.
hvdb schreef:
@ Mark de Asfalttijger: Succes met je keus, Talisman of Mondeo, ben benieuwd wat het wordt!
Ehm, tsja..
Heb nog eens goed bij ons op de parkeerplaats rondgekeken (800 auto's, waarvan ~10 Talismans) en bij elke wagen vond ik wel een paneel of deur/kofferklep welke niet goed stond. Naast het feit dat de proefrit mij niet 100% overtuigde (los van de langzaam reagerende aandrijflijn) heb ik besloten om geen Talisman te kiezen als volgende leaseauto. Ook geen Ford aangezien ik verwacht dat er volgend jaar een facelift aan komt.
Wat het wel geworden is... Een Passat Highline Business R met wat opties. Saaier dan de Talisman, iets minder mooi dan de Talisman maar ik vond hem innovatiever (Active Info Display, Matrix LED koplampen en ACC met file-assistent bijvoorbeeld) dan de Talisman. Dat in combinatie met de gratis DSG hield ik over het totaalplaatje er een beter gevoel aan over.
Goede keuze. Vriend van me heeft een Passat en alleen voor een beurt geweest en voor de rest geen problemen (niets bijzonders want zo hoort het). Mijn Talisman gaat woensdag voor de 8e keer (update) waarvan 1 beurt.
Inderdaad ook een goede keuze Mark, een Passat is gewoon een degelijke auto. Wel jammer dat het geen Talisman is geworden, ongeacht de ervaringen hier op het forum had het een probleemloze auto kunnen zijn Maar je moet nooit een auto kopen/leasen waar je geen goed gevoel bij hebt in ieder geval proficiat met de mooie auto
Jumpman schreef:Heb nu ruim 85.000km erop staan. Motor is heerlijk. Veel rustiger dan een 1.5dCi bij dezelfde snelheid, draait veel minder toeren.
Tussensprintjes doet hij ook goed, stoplicht sprintjes trouwens ook.
Over de motor niks dan lof. Ben blij dat ik de 1.6 heb genomen. Had tijdje terug de 1.5dCi mee toen mijn Talisman voor een beurt moest, dus ik kan het vergelijken.
Dat is toch vreemd aangezien de bakverhoudingen van de 1.5 dCi en 1.6 dCi handgeschakelde nagenoeg gelijk zijn. Scheelt bij 1000 toeren in elke versnelling nog geen 1km/h, alleen in de 6e versnelling scheelt het 1.5.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Was vergeten te melden dat het om een 1.5dCi EDC ging.
Kan er geen gegevens van vinden, maar in mijn beleving echt veel meer toeren en meer motor geluid dan in de 1.6!
Hier inmiddels ruim 7000km op de teller en moet zeggen dat ik de 1.6 dCi 130 pk met handbak een zeer prettige combinatie vindt.
Ik heb nog niet het idee gehad dat ik vermogen te kort kom. Eigenlijk komt de combinatie pas echt lekker in z'n ritme boven de 150 km/h
Frankko schreef:1,5dci edc niet nemen want is geknepen en gaat daardoor in 15 sec. naar de 100. Überhaupt de talisman aanraden lukt me niet helaas.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Onzin.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Medewerker Renault NL?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waarom denk je dat?
Antwoord is overigens nee, ik heb een TME 1.5 EDC Intens. Die in 12.3sec naar 100 gaat (Flitsmeister app) dus... 15 sec is onzin.
Ja, ik heb proefgereden in de 130pk handgeschakeld. Verschil met 110pk is verwaarloosbaar daarom 110 icm EDC betere optie bij een vergelijkbare prijs.
Note: persoonlijke mening.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die van mij met dezelfde app 15 sec. Maakt niet uit welke stand.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is al even geleden dat dit ter sprake kwam in dit topic maar het viel mij gister op dat ik met mijn 1.6 dCi 130pk handbak ook precies 15.0 seconde nodig had voor 0-100km/h volgens de gratis Flitsmeister... ik heb nog niet opnieuw een sprintje gedaan maar ik krijg zomaar de indruk dat het wel eens aan Flitsmeiser kon liggen.
Heeft iemand al eens 0-100km/h getest met een andere app?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb recent de firmware van mijn R-link2 in Espace V (2016) met bootloader 5615 geüpgraded van 7.0.24.166 naar 9.0.34.616.
De upgrade verliep soepel en ook de update van de originele iGo kaarten voor dezelfde versie zonder problemen kunnen...
Wegens uitbreiding v/h gezin zijn wij op zoek naar een wat ruimere auto en hebben ons oog laten vallen op een Renault Megane Estate uit 2012.
Deze auto is uitgerust met een 1.4 TCe motor met een GT-Line pakket en heeft bijna 150.000...
Vraagje : wie heeft er ervaring met een remontluchter-setje ( handpompje-vacuüm-trekken ) of welke set is er aan te raden en welke zeker niet ?
ik kan op 't werk ook wel eens horen of ik die van de garage mag gebruiken maar ben toch vooral benieuwd...
Wie o wie heeft er ervaring of kent gebruikers van de Megane Estate 1.6 E-Tech Plug-In 160. Helaas kan ik buiten wat rijimpressies maar enkele reviews van gebruikers vinden.
Ik heb er op het moment een op het oog maar het valt me vooral...