Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
De stoelgeleiders zijn helemaal uit elkaar geweest en slechte onderdelen zijn vervangen.
Hier en daar wat metaal weg geslepen voor een betere en soepele beweging.
Een laag zinkspray en een laag zwarte verf en nieuw vet op de bewegende delen, en ze zijn weer als nieuw.
DSC_2064-1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Hij moet voor Renaultoloog klaar zijn daar wil ik met de auto naar toe, dat is in September.
Maar als hij eerder klaar is, hoor je mij niet klagen.
Grootste probleem is hoe kan het ook anders het geld, verchromen was stukje duurder dan verwacht.
En dan moeten de stoelen en de bank nog opnieuw gestoffeerd worden, dat is ook niet goedkoop.
En misschien moet de achterklep nog aangepast worden, moet sowieso nog gedeeltelijk opnieuw gespoten worden.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
De wagen wordt echt heel mooi en als deze klaar is maakt het geld niet meer uit. Het is een belegging geworden, heel houden is dan de boodschap en natuurlijk iedere keer genieten als de wagen uitgelaten mag worden!!
Trouwens dat (Herman)Pit spruitstuk is prachtig, ben benieuwd hoeveel extra pk's dit oplevert?
mvg WillemS
Heb inderdaad de vloerbedekking uit de 17 van ons Pa gehaald, en heb deze na laten maken.
Heb deze wel op de plekken waar het nodig was 6 tot 6,5 cm. smaller laten maken.
Hij had eigenlijk 7 cm. smaller moeten worden, vloerbedekking is nu iets te breed.
Maar heb dit goed weg kunnen smokkelen.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Een kleine update ben inmiddels al weer wat verder met de motor, de dubbele dellorto's en K&N open luchtfilter zitten er op.
Alleen mogen de filters er morgen weer even af, omdat ik mijn nieuw gashendel systeem ga monteren van MECAPARTS.
DSC_2124-1.jpg
DSC_2158-1.jpg
DSC_2129-1.jpg
DSC_2161-1.jpg
DSC_2164-1.jpg
Morgen de oude benzineslangen vervangen voor nieuwe, oliekoeler monteren en oliefilter ophangen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Laatst ook een leuke aankoop op marktplaats binnen gekregen.
Het originele Gordini logo was nogal beschadigd en lelijk, dus heb ik de volgende aankoop gedaan.
Heb de andere emblemen erbij gekocht maar het ging me om het Gordini logo, erg bijzonder om deze
in Nederland te kunnen kopen.
DSC_2236-2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Toch maar een originele radiatorslang monteren, de bestaande liep een beetje in de weg voor de benzineslangen.
Gelukkig had ik nog een originele nieuwe slang liggen in ons magazijntje.
DSC_2323-1.jpg
DSC_2359-1.jpg
DSC_2331-1.jpg
DSC_2332-1.jpg
DSC_2336-1.jpg
DSC_2346-1.jpg
Volgende aandachtspunten zijn:
* Gaskabelsysteem maken en monteren.
* Gaspedaal monteren.
* Middenconsole afwerken en monteren.
* Nieuwe choke kabel kopen en monteren.
* Voorruit erin zetten.
* Elektrisch schuifdak weer monteren en testen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Mooi werk hoor, wat wordt die auto prachtig! En je kunt kiezen welk typeplaatje je erop zet straks
Succes ermee, leuk dat je ons op de hoogte houdt, groeten, Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Afgelopen week, mijn nieuwe veglia oliedruk en olietemperatuurmeter gemonteerd in de meterhouder.
En deze gemonteerd op zijn toekomstige plaats in de middenconsole.
Nu nog ergens de juiste sensoren van dan halen, dan werken ze nog op de juiste manier ook.
DSC_2373-1.jpg
DSC_2392-1.jpg
DSC_2393-1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
De afdekplaten voor aan de onderkant van het spatbord, behandelt met noverox.
Hierna een laag zinkspray en zwarte verf, en hier overheen een afwerklaag van scheepsteer.
Die gaan de eerste 10 jaar niet meer roesten.
DSC_2434-1.jpg
De achterbumper die de spuiter netjes glad had gemaakt en gespoten maar hierdoor
dus de structuur verwijder had, heeft hij 2 weken geleden voorzien van een laag structuurverf.
Ben zeer tevreden over het eindresultaat.
DSC_0533-.jpg
DSC_2449-1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
renault15.17 schreef:Gaat de goede kant op! Hoe is het met de achterklep?
Om je vraag te beantwoorden Dave, heb beide achterkleppen geprobeerd maar het probleem werd er niet beter op.
Maar bij het terugplaatsen van mijn achterklep en na wat goochelen met wat ringetjes, zit hij nu al iets beter.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Hij blijft op de een of andere manier de zijkant van de auto raken bij het dicht doen.
(onderin ter hoogte van de uitsparing voor de lampen)
En hij moest sowieso iets naar beneden omdat de sierlijst het dak raakt, als je de klep open doet.
Ik heb de klep er niet uitgehaald dus ik weet ook niet hoeveel ringen er tussen de scharnieren en de carrosserie zaten.
Maar ik blijf het gewoon proberen, dan moet hij vanzelf goed komen te zitten.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut