Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Nieuwe spatborden, ze waren wit gespoten maar nooit gebruikt,
Koplamp delen zijn ook nieuw vond er toen een stuk of 6 in Oudehaske samen nieuwe achterplaat voor de kofferbak en nog wat andere delen van r12 en 17.
Onderdorpels had ik ook persmallen voor gemaakt.
Chassis voor had los gehaald om te kunnen stralen en daarna met nieuwe plaat weer dicht gemaakt.
Dit was nog in Dwingeloo.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Eerste Fiat geel erop en scheepsteer eronder.
Was de bedoeling om hem te konserveren met ruimspuit olie ook van de scheepswinkel maar ben nooit zo ver gekomen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Eindnota 40000 gulden lichter na 2,5 jaar met plezier te hebben gerestaureerd en 6 maanden te hebben gereden.
Gelukkig kreeg ik 10000 van de verzekering voor de schade.
Alles wat ik nieuw kon krijgen is nieuw het enigste wat ik niet kon krijgen was de handrem kabel.
Zitten allebei die messing tandwielen nog in het dak, kan me niet herrineren of ik ze later nog in Inges auto heb gebruikt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Van wie zou die motor toch zijn met dat grote gat erin?
Ook een leuk project, een fiat topolino van ,46 met een VW 2 cilinder motor origineel was het een racewagen zonder spatborden en luxe bekleding.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Die mallen hebben jaren liggen roesten en had ook nog een paarkant en klare platen en er was zelden iemand die er belang bij had.
Toen ik verhuisde naar Zweden heb ik het hele zooitje in de oudijzerbak gegooid.
Afgelopen week hebben we besloten om ook de versnellingsbak eronder uit te halen.
Hierdoor kan de spuiter beter de body shutz aanbrengen, en ik kan beter de versnellingsbak nakijken
en schoonmaken.
Hieronder een paar foto's van de auto zonder versnellingsbak:
DSC_0252-1.jpg
DSC_0250-1.jpg
Nog een aantal dingen onder de auto uithalen en dan kan hij naar de spuiter.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
De auto staat inmiddels bij de spuiter, we hebben hem deze week gebracht.
Heb dak erin laten zitten i.v.m. vervoer, dan is er tenminste iets meer stevigheid.
Hieronder enkele foto's:
DSC_0314-1.jpg
DSC_0318-1.jpg
DSC_0316.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Ben deze week even gaan kijken bij mijn auto hoe de vorderingen waren.
Ze hebben ontzettend veel werk met het netjes maken van alle oude lasnaden, vanwege alle roest.
Heb gisteren wat foto's binnen gekregen van mijn auto hoe hij er deze week bij stond.
Hieronder enkele foto's van de vorderingen tot nu toe.
DSC_05731-1.jpg
DSC_05761-1.jpg
DSC_05821-1.jpg
Binnenkort meer foto's.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Roest? hoe is het mogelijk, heeft maar 16 jaar stil gestaan zonder verf.
Ze hadden hem eigenlijk even gedeeltelijk moeten stralen, had ze een hoop werk bespaard.
Ze hebben daar inderdaad over nagedacht maar dit vonden ze beter.
Hun keuze natuurlijk, de zijkant is inmiddels ook strak deze is echt mooi geworden.
Heb hier alleen nog geen foto's van, die komen nog.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Ben deze week weer even bij m'n auto wezen kijken, ze zijn nu klaar met de grote klussen.
Zijkanten zijn klaar voor grondverf, de achterklep is ook weer netjes.
Ze gingen nu de onderkant schoonmaken en in de bodyshutz zetten.
Hier nog een paar foto's van de zijkant tot zoals hij er nu bij staat.
DSC_05822-1.jpg
DSC_0435-1.jpg
DSC_0436-1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Heb deze week wat foto's binnen gekregen van de auto in de epoxy primer.
Heb in overleg met spuiter besloten om de spatborden te laten zitten, deze zaten te goed en netjes gekit.
Om dit er goed en netjes af te krijgen was een te groot karwei, voor iets wat toch niet echt nodig was.
DSC_0646-1.jpg
DSC_0661-1.jpg
DSC_0663-1.jpg
DSC_0668-1.jpg
DSC_0669-1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Groot gelijk die spatborden zitten goed en doordacht zodat er geen water achter blijft.
Ze zijn afgelakt aan de binnenkant en er zit een coating op die niet meer te krijgen is, Streng verboden zelfs.
Als je er niet zomer en winter mee gaat rijden, zoals ik met die blauwe deed in 10 jaar, verrot die nooit meer.
Goed dat ie hem in de epoxi zet, eigenlijk had ie er ook nog een HB coating op moeten zetten dan is die af gesealed voor de rest van je leven. http://www.de-ijssel-coatings.nl/nederl ... zicht.html
Neem aan dat ie de kleur kan scannen.
Het is geen Renault geel maar Fiat die erg op de originele renault kleur lijkt.
Als hij straks klaar is dan wordt hij hoofdzakelijk in het goed weer seizoen gebruikt.
En als het dagen aan een stuk regent dan gaat hij mooi naar binnen.
Heb niet voor niks een auto van de zaak, dit is mijn goed weer auto .
Er komt de originele kleur geel op van de Renault 17 dus de rest wordt ook nog overgespoten.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Vorige week begonnen met het schoonmaken van alle onderdelen die ik uit de auto heb gehaald,
wat een hels karwei is dat. Deze week ook de hele week weer bezig met de schoonmaak wanneer het kan.
Maar je hebt wel eer van je werk, hieronder enkele foto's:
DSC_0496-1.jpg
DSC_0471-1.jpg
DSC_0476-1.jpg
DSC_0481-1.jpg
DSC_0482-1.jpg
DSC_0483-1.jpg
DSC_0497-1.jpg
DSC_0502-1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Aanstaande vrijdag ga ik de kleur uitzoeken ze hadden verschillende kleuren geel voor Gordini
Ze willen de auto zaterdag gaan spuiten en dan kan ik hem volgende week ophalen.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Als je de originele 386 geel kleur wilt, zou ik Willyjan eens bellen. Ik denk dat hij het recept wel heeft (snel kan krijgen) van de verf die op zijn auto is gebruikt.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Ik dacht dat Fred de originele kleur had en Willyjan niet, ik zal hem morgen wel eens bellen.
Dat geel van Willyjan vind ik zelf ook mooier dan die van Fred.
Renault 17 Gordini (1974), Renault Clio Estate dci 90 Dynamique eco2 (2013)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut