Banden Captur

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 42
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Banden Captur

Bericht door Axel57 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

De HH versie heeft al een keer in Autoweek gestaan bij een vergelijkingstest, toen viel het mij al op dat er Kumho banden onder zaten. Dacht eerst dat Autoweek weer eens een foutje had gemaakt.

Nu begrijp ik uberhaupt van deze uitvoering niet veel, waarom ga je bij 6 mnd levertijd een limited edition lanceren? Auto verkoopt zonder ook al prima.

Ik zou zelf geen Kumho banden willen maar denk niet dat ze heel slecht zijn anders zou Renault dat toch niet nemen? komen gemiddeld uit de meeste testen. Vooral slechter met slijtvastheid. (lees winterbaden> Michelin 45000km, Comtinental 40000km en Kumho 25000km, bron autoweek)
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mariflori
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 sep 2014 18:30
Actief als: particulier

Re: Banden Captur

Bericht door mariflori »

Knutjohan: onder de HH zitten (net zoals onder de Scenic XMOD) 4 seizoenen banden omdat beide auto's zijn voorzien van het Extended Grip systeem. Dit systeem kent drie standen: normaal, onverharde weg en expert. Bij sneeuw kan je hem bijvoorbeeld op de stand 'onverharde weg zetten'. Van de website de volgende tekst:
Als de bestuurder de Extended Grip-functie in de 'onverharde weg'-stand zet, wordt de voorwielaandrijving beïnvloed door dit systeem. Het doel van deze 'TCS+' is om de auto vooruit te helpen en de aandrijving van de auto op een lastige ondergrond te verbeteren door de voorwielen te beïnvloeden.
Zachte ondergrond wil zeggen terreinen waar de tractie op de zachte bodem niet optimaal is: wegen met veel modder, zand, sneeuw (poedersneeuw, zachte sneeuw) en dode bladeren...

Deze stand gaat het doorslippen van de voorwielen tegen. Het systeem past de werking van het motorkoppel en de remmen automatisch aan om verder doorslippen te voorkomen. Modder en zand worden beter afgevoerd door de M&S-banden (= benaming die veel gebruikt wordt voor 4 seizoenen banden), waardoor de auto een betere grip heeft op de weg en gemakkelijker vooruitkomt. Deze stand functioneert uitsluitend bij snelheden tot 40 km/uur.
In bestelling Captur 120 EDC, Helly Hansen, kleur rouge flamme zwart dak, achteruitrijcamera, chroom interieur, afdekstrip kofferbak.
Besteld 02/07/2014. Geplande produktiedatum 09/12/2014. Aflevering 07/01/2015.
Voorgaande auto's Opel Corsa, Scenic I, Scenic II, Kangoo, Espace IV, Koleos, Clio III

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

knutjohan
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 aug 2014 17:56
Actief als: particulier

Re: Banden Captur

Bericht door knutjohan »

Ik heb niet goed naar de foto gekeken ,Bedankt
Heb mijn posting weggehaald.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mariflori
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 sep 2014 18:30
Actief als: particulier

Re: Banden Captur

Bericht door mariflori »

Knutjohan: volgens mij is er nog steeds verwarring: de HH heeft geen 205/50 R17 banden maar gewoon 205/55 R17 in 4 seizoenen uitvoering. Zie ook mijn foto's die ik van de HH banden heb gemaakt (paar postings hiervoor). Ik snap niet zo goed waarom je steeds terug komt op 205/50 R17. Heb je dat ergens gelezen of heb je ze op een HH zien zitten???
In bestelling Captur 120 EDC, Helly Hansen, kleur rouge flamme zwart dak, achteruitrijcamera, chroom interieur, afdekstrip kofferbak.
Besteld 02/07/2014. Geplande produktiedatum 09/12/2014. Aflevering 07/01/2015.
Voorgaande auto's Opel Corsa, Scenic I, Scenic II, Kangoo, Espace IV, Koleos, Clio III

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18239

Re: Banden Captur

Bericht door Verwijderd 18239 »

Ik begrijp ook niet waarom hij op die maat blijft zitten, terwijl er een standaardmaat op zit, alleen in de M+S uitvoering, dat is het enige verschil.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Banden Captur

Bericht door Huite »

Even wat anders dan 50 of 55 series... 8)

De HH heeft een hoger brandstofverbruik dan een normale Captur.
Zou dat op die Kumho's terug te voeren zijn?
Of werkt die ASR/ESP+ software in de praktijk zo tegen? :think:
Tenslotte is de HH mechanisch een normale Captur voor zover mij bekend.

Kan me die keuze voor de Kumho's trouwens wel voorstellen.
Ook met winterbanden heb je op een modderige ondergrond meer grip.
Veel "busjes" die in de bouw etc. gebruikt worden staan ook het hele jaar op winterbanden of allweathers.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mariflori
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 sep 2014 18:30
Actief als: particulier

Re: Banden Captur

Bericht door mariflori »

O, dat wist ik helemaal niet dat een HH meer verbruikt :( Heb ook nooit aparte verbruiktstabellen gezien van de HH in de brochures en prijslijsten van Renault. Kan je aangeven waar ik die info kan vinden, dan kan ik me er alvast op gaan voorbereiden hoeveel ik mijn rechtervoet in toom moet gaan houden :?
In bestelling Captur 120 EDC, Helly Hansen, kleur rouge flamme zwart dak, achteruitrijcamera, chroom interieur, afdekstrip kofferbak.
Besteld 02/07/2014. Geplande produktiedatum 09/12/2014. Aflevering 07/01/2015.
Voorgaande auto's Opel Corsa, Scenic I, Scenic II, Kangoo, Espace IV, Koleos, Clio III

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Banden Captur

Bericht door Marguerite »

5 mythen over winterbanden, van de week in de Volkskrant.

http://www.volkskrant.nl/economie/vijf- ... ~a3777032/
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Banden Captur

Bericht door Huite »

Geweldig artikel!
Goede reclame voor allweathers ook.
Kumho in het bijzonder... :mrgreen:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Banden Captur

Bericht door Huite »

@mariflori
Staat in te technische specs in de prijslijst.
Meer CO2 = meer verbruik.
Verschil is bij de 90 pk groter dan bij de 120 pk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18239

Re: Banden Captur

Bericht door Verwijderd 18239 »

Ook in De Stentor van vandaag een artikel over met name 4-seizoenenbanden, eindconclusie: geschikt voor mensen die weinig km's rijden als boodschapppenauto en zo, dus ideaal voor knutjohan in de juiste maat 205/55R17 of nog beter, en makkelijker te verkrijgen op aparte (lm) velgen 205/60R17.
Zie onderstaand artikel:
test winterbanden.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18239

Re: Banden Captur

Bericht door Verwijderd 18239 »

@Huite:
Waar haal jij die specs over CO e.d. vandaan :?:
In de NL prijslijst versie augustus 2014 kan ik die tabel niet vinden.
Graag je reactie.
Groeten,
Capturbo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Banden Captur

Bericht door Huite »

Staat onder het kopje "versieprijzen" op blz. 4
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mariflori
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 sep 2014 18:30
Actief als: particulier

Re: Banden Captur

Bericht door mariflori »

Huite: dank voor de toelichting over het verbruik. Wij hebben een 120 besteld, dus verbruik maakt niet zoveel uit :-)
Over de 4-seizoenen banden ga ik mij toch nog eens beraden. Gaan rond de 20.000 km per jaar rijden. Ook 's ochtends vroeg als de wegen (bij sneeuw) nog niet zo heel erg goed schoon zijn.
In bestelling Captur 120 EDC, Helly Hansen, kleur rouge flamme zwart dak, achteruitrijcamera, chroom interieur, afdekstrip kofferbak.
Besteld 02/07/2014. Geplande produktiedatum 09/12/2014. Aflevering 07/01/2015.
Voorgaande auto's Opel Corsa, Scenic I, Scenic II, Kangoo, Espace IV, Koleos, Clio III

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18239

Re: Banden Captur

Bericht door Verwijderd 18239 »

@Huite:
heb het gevonden :clap:
Heb er overheen gelezen :fp:
Mijn dank is groot :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

knutjohan
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 aug 2014 17:56
Actief als: particulier

Re: Banden Captur

Bericht door knutjohan »

Even bij de dealer langs geweest.
Zij hebben hun huiswerk goed gedaan en de Vredestein 205/ 50 R17 eerst uitgetest! :thumb:

Vredesteinbanden 4 seizoenen banden zijn kwaliteitsbanden volgens mijn dealer, waarop de Captur een hele goede wegligging heeft,prettig stuurt, even zunig is en minder geluid produceert dan de Kumho banden

De dealer heeft het afgelopen jaar reeds meerdere Capturs afgeleverd met Vredestein 205/50 R 17 93 V XL vier seizoenenbanden.

http://www.vredestein.nl/autobanden/4-s ... ite/maten/

Een set winterbanden met montage en opslag extra is toch meer dan € 1000
Afwijking percentage bij 120 km per uur werkelijke snelheid 117,5 uur, is bekend bij de klanten.
Daarbij komt dat een digitale teller altijd een lichte afwijking vertoont.

Alle klanten die op deze banden rijden zijn zeer tevreden.En hebben volgens de dealer al heel wat gelukkige kilometers achter zich.

Kumho banden 205/55/ R 17 zijn in Europa niet leverbaar. Worden speciaal in Spanje aangeleverd voor de HH serie uit Korea.

Auto wordt verwacht laatste week november, oplevering 1e week van december. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 42
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Banden Captur

Bericht door Axel57 »

@knutjohan ik snap niet waarom jij perse een verkeerde bandenmaat wilt, je blijft natuurlijk wel binnen de marge. ps in je tekst heb je weer 2 bandenmaten vermeld?

Wel heel slecht van Renault dat ze de Kumho dan ook niet later kunnen (na)leveren, leuk als je lek rijdt en de band niet te maken is......

Wel een goede waarschuwing voor mensen die de HH gekocht hebben of willen kopen.

Koop ik wel een set goede winterbanden in de juiste maat! Wat is 1000 euro nu als je er al ruim 20 uitgeeft aan een nieuwe Captur. Dan kun je ca 100000km rijden met de Kumho maar 25000 volgens de test.

advertentie op marktplaats op stalen velgen CONTINENTAL WINTER CONTACT TS 830P 205/60 R16 96 H XL - C, C, 2, 72dB EXTRA LOAD M+S €629

Ik kan me bij de gemiddelde leeftijd van de Captur rijder wel voorstellen dat ze deze sets niet even zelf wisselen. Dat kan ik gelukkig nog wel. :dance:
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 42
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Banden Captur

Bericht door Axel57 »

@knutjohan lukt het? Was net je hele verhaal aan het lezen maar nu zijn ze weg...
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

knutjohan
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 aug 2014 17:56
Actief als: particulier

Re: Banden Captur

Bericht door knutjohan »

Bij mijn Clio heb ik wel winterbanden aangeschaft. Die ruil ik in en bekostig daarmee de Wissel.
De vier seizoenen banden zijn steeds beter geworden. Nu banden met C + C + (M + S + *). Ik heb ze op aanraden van mijn dealer aangeschaft.
Sinds ik hier soms wat schrijf als aankomende Captur rijder ben ik me pas gaan verdiepen via dit forum in banden en maten.
Een maand geleden was ik nog een leek op dat gebied. Ben hier behoorlijk wijzer geworden

Aanschaf winterbanden Clio 6 jaar terug viel wel mee. Maar ik was elke keer voor de opslag en wissel € 99 euro kwijt.
Nu ik gepensioneerd ben heb ik mezelf op een Captur Dynamique getrakteerd.
Beige Cendre, Dak spiegels noir, Adventure wielen, noir bekleding en een trekhaak ,deze om er op uit te trekken met de fietsen.
Beste Axel 57
Als je de banden van je auto thuis kunt opslaan en je kunt ze zelf ook nog verwisselen dan is de optie een set zomer en set winterbanden nog steeds de meest logische en beste optie! :clap:

Ik heb deze keer gekozen voor vier seizoenenbanden en hoop daarop vele kilometers met plezier te rijden.
Ik schat dat ik 9000 km per jaar rijden zal rijden. In de grote stad heb je alleen wat aan een auto om er de stad mee uit te gaan, wij willen daarmee naar de duinen of de Veluwe te rijden om daar te fietsen en te genieten van de natuur.
Volgend jaar stopt ook mijn vrouw met werken, dus we hopen er samen met de komende Captur van onze vrije tijd te genieten.
En neem jezelf, we zijn toch boffers dat we ons een Renault Captur kunnen permitteren!

Heb Scenic gereden met kinderen toen nog thuis een prima functionele auto. Miste de hogere zit in de auto die ik nu niet heb de Clio Estate. De Captur heeft net weer een hogere zit wat erg prettig auto rijdt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Banden Captur

Bericht door WillemS »

Hier zijn die Kuhmo's te koop en de prijs valt reuze mee:

http://www.topbanden.com/goedkope-bande ... 69362.html
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18239

Re: Banden Captur

Bericht door Verwijderd 18239 »

@Axel57: die 205/50R17 vallen NIET binnen de marge van -2% maar ruim er buiten -3,15% en derhalve NIET toegestaan.
Maar als Knutjohan ze er per se onder wil hebben is en blijft dat zijn verantwoordelijkheid. Ik zou het niet willen, ook al zegt de dealer dat het kan, het gaat de dealer toch alleen om de omzet en de winst.
Je kun dan beter met een gerenommeerde bandenboer gaan praten, die kent de wettelijke regels precies.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 42
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Banden Captur

Bericht door Axel57 »

@WillemS dat is de verkeerde bandenmaat, daar zit net het probleem volgens mij.

@Knutjohan Ik zou met 9000 km gewoon op zomerbanden rijden en bij sneeuw (ga je toch niet fietsen) lekker thuisblijven, maar dat is gelukkig ieder voor zich.
Welk merk type band is toch voor iedereen anders qua gevoel, test zoeken altijd de max op. De gemiddelde bestuurder zal dat nooit doen (zeker niet met zijn Captur). Moet wel zeggen dat bij de test de 4 seizoenen banden behoorlijk afgewaardeerd worden. Maar las ook weer ergens dat de Michelin Alpin5 (die ik heb) bij droog wegdek ook tekort komt en in andere test staat hij op nummer 1 of 2. Lees al jaren met plezier elke bandentest maar soms ook met verbazing. Dezelfde band kan het ene jaar de superband zijn en het jaar erna de hekken sluiter. Zolang je een beetje merk pakt zit je bij normaal gebruik altijd goed volgens mij. Ik heb nu eenmaal de tik dat ik allen a-merk banden wil met het oog op de veiligheid. Daarom ook best even getwijfeld over de Captur omdat je geen airbags achterin kun krijgen en daar zitten wel de kids bij mij.

Verder is het een heerlijke auto waar je zeker veel plezier mee gaat hebben. Ben benieuwd naar je ervaring met deze banden.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

knutjohan
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 aug 2014 17:56
Actief als: particulier

Re: Banden Captur

Bericht door knutjohan »

In vergelijk met Vredestein is de band van Kumho goedkoper €89,30
Maar de maat is 225 ipv. 205 en dan kan het wiel niet draaien in de wielkast.

Vredestein valt wel niet echt binnen de norm van 2% binnen de bandenhandel .Maar wel binnen de norm van 4% aangehouden door mijn dealer.

http://www.velgenland.nl/bandenmaat-omrekenen/

Hier wordt een norm aangehouden van 5%. Dus ook onder deskundigen zijn de meningen verdeeld.

Bij de APK keuring wordt ook niet gekeken naar de wielmaat maar naar de profieldiepte.

Prijs Vredesteinband hier €125

http://www.topbanden.com/goedkope-bande ... 19271.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 42
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Banden Captur

Bericht door Axel57 »

Deze is onlangs getest bij de ANWB:

Vredestein Quatrac Lite
Op ijs op het niveau van een winterband, een laag verbruik en een goede slijtvastheid. Op nat wegdek zijn er tekortkomingen, veroorzaakt door de aquaplaning eigenschappen. Relatief zwak op sneeuw en dat zit hem vooral in de zijdelingse grip. Op droog wegdek zit het eindoordeel op de grens tussen net onvoldoende en onvoldoende. Remmen gaat goed maar de overige droge onderdelen zijn onvoldoende.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

knutjohan
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 aug 2014 17:56
Actief als: particulier

Re: Banden Captur

Bericht door knutjohan »

Beoordelingen van rijders met deze band :)

http://www.autobandentest.com/allseason ... index.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 7
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Banden Captur

Bericht door WillemS »

knutjohan; het is de maat van de foto, maar die 205 is er ook van Kuhmo.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

knutjohan
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 aug 2014 17:56
Actief als: particulier

Re: Banden Captur

Bericht door knutjohan »

In deze maat 205/50 R 17 alleen zomer en winterbanden geen vier seizoenen

http://www.topbanden.com/goedkope-bande ... 11273.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 42
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Banden Captur

Bericht door Axel57 »

@knutjohan > Als je toch naar andere banden kijkt kun je misschien ook beter naar de juiste bandenmaat zoeken?

ps bij topbanden kun je niet selecteren op 4 seizoenen banden.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Banden Captur

Bericht door avdb55 »

Was toevallig vandaag even bij mijn dealer van onze tweede auto. Vroeg aan hem of hij voor mijn Cappie nog een goede aanbieding banden kon doen. Heb hem toen verteld van mijn plan om voor de winterperiode over te gaan op Vredestein Quatrac5 in 205/60r16. Blijkt dat hij er al meerdere klanten de afgelopen weken van heeft voorzien. Men is er, voorlopig althans, zeer tevreden over. M.a.w. Hij vond het geen gek idee. Ook de nieuwe Vredestein winterband (Snowtrac5) was goed ontvangen.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Banden Captur

Bericht door Huite »

Zomer banden combineren met 4 seizoenen rubber? Dat snap ik niet!
Dan de Snowtrac5 maar!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 42
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Banden Captur

Bericht door Axel57 »

@Huite heb hier de laatste AutoRevieuw voor mij liggen met een winterbandentest 205/55 R16.

Snowtrac 5 is van de 11 banden de duurste (voor mij al een rede om hem niet te nemen) maar wat veel erger is hij eindigt op plaats 7! Alleen de Kumho was nog slechter....KW23 plaats 10 gedeeld :cry2:

Volgens de tekst is dit de eerste test met de Snowtract 5 en met de Goodyear 9.

Conti TS850 die wint alle testen ook deze.
2e Goodyear Ultra grip9
3e Nokian WR D3
4e Michelin Alpin 4 / Dunlop Wintersport 4D

Vreemd vind ik dat dit de tweede test is die niet de Alpin 5 gebruikt dat vind ik dan toch weer jammer. Nu waren ze bij de ANWB test ook niet heel tevreden over de Alpin 5.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Banden Captur

Bericht door Huite »

@Axel57
Mijn post was een reactie op avdb55 die of een 4 seizoenen of een winterband van Vredestein overweegt.
Gaat me niet om het merk maar om de combi van een zomerband met een 4 seizoenenband.
Die snap ik niet...

En wat betreft Michelin versus Conti zie je vaak dat Conti het wint omdat deze beter is in extreme omstandigheden.
Dat geloof ik best maar die maak ik niet vaak mee. Voor mij telt (dus) vooral de km-prijs en die wint Michelin meestal met 2 vingers in de neus 8) .
En wat betreft de Alpin 4 en 5, daar heb ik (nog) geen beelden bij.
Ik denk dat ik zelf de 4 heb. Nog niet naar gekeken!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mariflori
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 54
Lid geworden op: 25 sep 2014 18:30
Actief als: particulier

Re: Banden Captur

Bericht door mariflori »

OK. Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat ik onze Helly Hansen niet op Kumho sloffen wil hebben. Zal maandag contact opnemen met de dealer of ze hem niet gewoon op Michelins kunnen afleveren (we kunnen nog tot 5 november wijzigingen doorgeven). En dan toch maar een set winterbanden erbij. Maar nu mijn dilemma: ik vind de velgen onder de Cappie zo mooi (zie het plaatje van Huite)! In de winter zouden we dan echter met stalen velgen rijden. Hoe lossen jullie dat op? Laten jullie de winterbanden overzetten op die mooie velgen (schijnt niet zo goed te zijn voor de banden???), rijden jullie met stalen velgen, of hebben jullie een extra set van die mooie velgen gekocht (volgens mij een erg dure oplossing???). Ben benieuwd naar jullie reacties (NB: we hebben zelf geen opslagmogelijkheid voor de banden/velgen en zijn te lui om ze zelf 2x per jaar te wisselen, dus dat mag de Renault dealer allemaal doen).
In bestelling Captur 120 EDC, Helly Hansen, kleur rouge flamme zwart dak, achteruitrijcamera, chroom interieur, afdekstrip kofferbak.
Besteld 02/07/2014. Geplande produktiedatum 09/12/2014. Aflevering 07/01/2015.
Voorgaande auto's Opel Corsa, Scenic I, Scenic II, Kangoo, Espace IV, Koleos, Clio III

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Banden Captur

Bericht door avdb55 »

@huite: ik heb je al 2 keer eerder proberen uit te leggen wat de beweegredenen zijn om de combinatie zomerband in de zomer en 4seizoenenband in de winter te rijden. Dat ga ik dus niet opnieuw doen tenzij iemand het nog een keer wil weten.

@mariflori: Een extra set banden komt op een extra set wielen. Al eens uitgerekend wat het kost om 2x per jaar de banden van de velg te halen en weer andere op de velg te zetten? De kosten van een extra wiel heb je er dan snel uit (en je kunt het wisselen zelf doen op een moment dat het jou past).
De Dynamique-uitvoeringen staan standaard op 17" wielen, maar het prijsverschil op de vervangingsmarkt tussen een 17" en een 16" in de voor een Captur geschikte maten is zo groot dat ik daar in ieder geval extra over nadenk. Ik kies dus voor een 16".
Ik heb deze week eens gevraagd bij de dealer wat de wielen van de Expression kosten (Discovery noir). Bijna € 200/stuk. Gaat nog wel enige korting vanaf, maar niet genoeg om het interessant te maken. Voor mij gaat het waarschijnlijk een setje RIAL MILANO Titanium worden. Zie www.wielengids.nl of ook www.reifen.com (levert ook in NLD).
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 42
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Banden Captur

Bericht door Axel57 »

Ik heb via marktplaats een tweede set originele 17inch gekocht voor 425euro. Zonder banden natuurlijk, daar liggen nu mijn winterbanden op.

Op marktplaats staan meerdere sets te koop aangeboden.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Banden Captur

Bericht door avdb55 »

spekkoper!

Ik had nog niet eens aan marktplaats gedacht. Had het idee "auto is te jong" ga snel kijken.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht