Ik heb de ZOE -grafiek van Harm obv afstand over de grafiek van de Tesla-jongens gelegd. Tevens maar even de gehele Y-as weergegeven om het dramatisch element wat te dempen en de waardes in juist perspectief te plaatsen. Trend lijkt te zijn dat op termijn de snelheid van de teruggang afvlakt. Omdat Harm zijn punten per gebruiker verbind met lijnen wordt de teruggang van SoC geaccentueerd. De hoeveelheid data in de Tesla-grafiek is natuurlijk vele malen groter en daardoor betrouwbaarder.
Batterijgezondheid.png
Batterijgezondheid trend.png
De ZOE batterijen vallen sterker terug, wat wel logisch is omdat de batterij-stress wat groter is dan in die grote Tesla-batterij. In dat verband zou de 40kW batterij beter moeten presteren. Ook het fenomeen van een betere SoH die we denken te zien bij langere ritten icm op hoge vermogens laden, zal debet zijn aan het verschil tussen ZOE en Tesla-waarden. ZOE zal ongetwijfeld meer voor kortere ritten worden gebruikt, Tesla voor langere ritten.
De trendlijn (bewegend gemiddelde in de vorm van een polygoon) heb ik obv de data van HarmOtten kunnen maken
Toelichting op de Tesla grafiek vind je
hier
De Tesla-grafieken in de Google Drive spreadsheet vind je
hier
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW