Batterij gezondheid meten


AdvanderMeer
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jan 2017 15:41
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door AdvanderMeer »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Mijn accu is verder gezakt naar 89%, maar de guess-o-meter is helemaal van het padje af.

Ik ging gisteren met 126 km van huis af, reed ca. 37 km en kwam met 78 km resterend aan. Toen ik weer weg reed was het 82 km en na 37 km stond tie op 62 km. Na het inpluggen stond de SoC op 51 km. Probeer dat maar eens aan mij uit te leggen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 57
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door HarmOtten »

@Ad,
Beetje Off-topic, maargoed. Wat betreft je Guess-o-meter (range):
Dit soort gedrag kan ook optreden als je 12V accu slecht is. Kun je die eens nameten?
Of anders kan je Fivari eens vragen. Die heeft dat eens gehad dacht ik.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door Stamp »

AdvanderMeer schreef:Mijn accu is verder gezakt naar 89%, maar de guess-o-meter is helemaal van het padje af.
Had zoiets ook een keer. Reed je toen over de snelweg of de binnen door. Misschien heb je ook een BMS update nodig. Mijn bereik is nu 130km en de afname loopt netjes af met de echte gemaakt kilometers. Binnendoor of snelweg (100km/u) maak dan niet zoveel uit
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aip
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door aip »

aip schreef:Vandaag weer eens gemeten. Zoe van mei 2013, 60k km, 84% SOH in CanZE. Geen updates gehad overigens aan de LBC enzo.
6 maanden, 10.000km verder. SOH net weer op 85% ipv 84% dit voorjaar. Ook hier gaat een nieuwe accu nog even duren dus ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AdvanderMeer
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jan 2017 15:41
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door AdvanderMeer »

Na de 89% in juli staat de SoH nu weer op 92%. Mijn Zoe is een wispelturige dame!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door Stamp »

AdvanderMeer schreef:Na de 89% in juli staat de SoH nu weer op 92%. Mijn Zoe is een wispelturige dame!
Ja, ze ging mij zelfs een keertje pesten door het laadklepje niet te openen :?
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TonVH
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 aug 2018 10:30
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door TonVH »

werikw schreef:De koop optie komt er niet.Ik denk dat het gewoon wachten is op een externe partij die accu's maakt.Dan lever je de accu gewoon in bij Renault en zet je de andere er weer onder.
Is dat mogelijk?

Ik heb begrepen dat je aan het contract vast zit zolang je de auto in bezit hebt. Ook zou er een beveiliging (in de auto?) ingebouwd zijn zodat je alleen kunt laden als ook de accuhuur is betaald.

Disclaimer: Ik heb (nog) geen Zoe maar ben mij aan het oriënteren en heb bovenstaande info uit de media.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door Stamp »

Denk niet dat het mogelijk is om de accuhuur af te kopen. In 2017 kon men kiezen tussen accu huur of koop.
Trap ook niet in verkopers die beweren dat er in een Zoe met een kleine accu, deze te vervangen is door een grote accu.

Technisch kan het wel maar Renault Nederland (of Frankrijk) doen dat niet.
Enkele Zoe bezitters uit 2013 hadden wel het geluk voor deze mogelijkheid.
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsTn
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 161
Lid geworden op: 17 sep 2014 13:28
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door NielsTn »

Vandaag bij 130.004km de batterij status uitgelezen met Canze:
Nu op 93% SOH.
voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door Stamp »

OlafH schreef:Gisteren ook de BMS update laten doen. Ik ben wel en niet blij.

NIET blij omdat de laadsnelheid als functie van temperatuur en % lading waarschijnlijk ook gewijzigd is. De auto begint veel eerder met knijpen en als de accu niet pisheet is, heb je vanaf 70% lading geen snellader meer nodig. Enorm balen, omdat ik een grootverbruiker van Fastned ben.
Heb zelf zitten klokken en kwam ongeveer op de volgende waarden (heb geen canZe). Bij 90% stop ik altijd met snelladen want dan gaat het nog langzamer.

Snelladen bij normale temperatuur (20gr)
Tot 70% 22sec/%
70-75% 27sec/%
75-80% 45sec/% 50sec
80-85% 65sec/% 54sec
85-90% 80sec/%

Bij 70% neemt het snelladen inderdaad af. Heb geen meetgegevens van voor de BMS update
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 57
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door HarmOtten »

Dank voor de moeite nemen van het meten.
Stamp schreef:Snelladen bij normale temperatuur (20gr)
Ik neem aan dat je bedoelt: 20°C buitentemperatuur.
Zonder de batterijtemperatuur zegt dit helaas maar weinig over de maximale laadsnelheid.

De maximale laadsnelheid is in ieder geval afhankelijk van 3 factoren:
- State of Charge
- Batterijtemperatuur
- Buitentemperatuur

Maar we dwalen af van het onderwerp. Er zijn diverse onderwerpen hierover.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



BBEL
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2019 12:37
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door BBEL »

Toen ik 2 maanden geleden mijn 2de hands Zoe uit 2014 met huurbatterij ( 50000km) geleverd kreeg heb ik de test gedaan van het Duitse forum.
103/131km = 78.6%
Omdat ik daar niet echt blij van werd heb ik de KONNWEI-dongle besteld en CanZE geïnstalleerd. Dit weekend kunnen testen.
Resultaat: 77% :(
Kan ik hiermee naar de garage gaan om alles eens na te kijken (updates en dergelijke) of heeft het geen zin zolang je boven 75% blijft?
Ik denk dat mijn huidige garage niet echt ZE-is want toen ik naar de gezondheid van de batterij vroeg wisten ze niet wat te antwoorden. :|

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 57
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door HarmOtten »

Ja, er is een firmware update voor de batterij die de SoH (State of health) anders berekent. Dit kan alleen bij een ZE-dealer uitgevoerd worden. Na die update begint de SoH weer vanaf 98% te tellen, en je hebt ook weer de bijbehorende range.
Veel garages doen moeilijk als je om die update vraagt, of rekenen daar een bedrag voor. Beetje vreemd, want als de SoH onder de 75% komt moeten ze het gratis doen. Maar omdat het hun wel tijd kost, zou ik proberen het te combineren met een onderhoudsbeurt of zo.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



BBEL
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2019 12:37
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door BBEL »

Ok, dank je.
Ik ga wel een andere garage moeten zoeken denk ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door Riesbak »

BBEL schreef:Ok, dank je.
Ik ga wel een andere garage moeten zoeken denk ik.
Heb je verteld dat het laden van 99% naar 100% een eeuwigheid duurt, dat bij meerdere laadpalen het laden afgebroken wordt? Dan krijg je vaak zonder kosten de updates, waaronder de broodnodige BMS update.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door Stamp »

BBEL schreef: Omdat ik daar niet echt blij van werd heb ik de KONNWEI-dongle besteld en CanZE geïnstalleerd.
Kijk op je CanZE onder firmware en kontroleer of je BMS versie 0854.

Hou ook rekening dat met het koude weer je accu slechter presteer.
Mijn Zoe Q210 uit 2015 heeft een gezondheid van 92% maar een bereik van ongeveer 100km.
Ik rij niet harder dan 114km/u omdat dan het verbruik sterk omhoog gaat en dus het bereik afneemt.
Gemiddeld verbruik staat op 18.8

Succes
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aip
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door aip »

Zo, weer zo'n zes maanden en 10k km verder (ruim 79k totaal). SOH staat in CanZE nu op 81%. Heb het deze winter ook wel gemerkt, wat vaker dan vorig jaar de Fastned van dichtbij bekeken.Ben benieuwd of ik de volgende winter nog haal boven de 75%.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 78
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door zoe2goe »

Ik vind 81% voor 79k heel erg laag. Heb je wel de laatste LBC update (ook Canze, firmware, LBC), soft: 0854?

Overigens: als je die geïnstalleerd krijgt schiet je SOH naar 98% en het duurt minstens een jaar voordat deze is ingeleerd. De mijne staat nu (2013 ZOE, 2017-09 update geïnstalleerd, 95k) op 95%
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door Stamp »

aip schreef:Zo, weer zo'n zes maanden en 10k km verder (ruim 79k totaal). SOH staat in CanZE nu op 81%. Heb het deze winter ook wel gemerkt, wat vaker dan vorig jaar de Fastned van dichtbij bekeken.Ben benieuwd of ik de volgende winter nog haal boven de 75%.
Anders kom je in aanmerking voor een nieuwe accu :wink:

Stond overigens bij een laadpaal met de CanZe aangesloten.
Deze laadpaal zou 11kw moeten zijn.
Kan het kloppen dat CanZe 8.4kw aangeef (3x230Vx12A=8.4kw).
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 78
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door zoe2goe »

Je bedoelt denk ik: kan het kloppen dat ergens stond dat de paal 11 kW is, maar het niet is? Ja dat kan! ;-) Chargemap to the rescue zou ik zeggen. Ik geef daar zelf altijd mutaties, onnauwkeurige lokaties en dit soort gedoe aan.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aip
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door aip »

zoe2goe schreef:Ik vind 81% voor 79k heel erg laag. Heb je wel de laatste LBC update (ook Canze, firmware, LBC), soft: 0854?

Overigens: als je die geïnstalleerd krijgt schiet je SOH naar 98% en het duurt minstens een jaar voordat deze is ingeleerd. De mijne staat nu (2013 ZOE, 2017-09 update geïnstalleerd, 95k) op 95%
Nope, die LBC update heb ik denk ik nog niet gehad. Komt bij de volgende beurt dan denk ik wel (als ze t gratisch doen, anders wacht ik SOH<75% af). Overigens heb ik er zelf weinig last van hoor, mijn woon-werk-vv is zo'n 55km. Met de boodschapjes enzo erbij red ik het iedere dag makkelijk. Alleen wanneer ik andere afspraken heb wisselen mijn vrouw en ik van auto, ga ik met de XC60, zij met de Zoe. En dan is 112km woon-werk-vv voor haar in de winter net wat krap. Dus eigenlijk had ik moeten zeggen: Zoe heeft deze winter Fastned wat vaker gezien. Ik maar zelden ;)

Voor wat betref 11kW laden: onze L24 laadpaal is ook 11kW, maar volgens CanZe haalt die maar net 9kW. Dus dat daar wat verschil tussen zit ben ik wel gewend....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 78
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door zoe2goe »

Als dat DC vermogen is klopt dat prima, want dat is na verliezen en aftrek van imaginair vermogen (te ingewikkeld voor nu). Maar als linksboven in het charging scherm 9 staat, staat je 11 kW lader, nou ja, niet op 11 kW. :-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door Riesbak »

zoe2goe schreef:Overigens: als je die geïnstalleerd krijgt schiet je SOH naar 98% en het duurt minstens een jaar voordat deze is ingeleerd. De mijne staat nu (2013 ZOE, 2017-09 update geïnstalleerd, 95k) op 95%
Huh? Hoe zit dat? Dus de terugloop van 98% SOH een jaar geleden (en bijna 30.00 kilometer later) naar 90% SOH is iets vaags softwarematig? Ben benieuwd wat Renault Frankrijk vindt van de SOH van de accu, als ik er er maandag aan denk (kan maandag mijn nieuwe SD card ophalen, huidige geeft errors, bij de dealer) vraag ik of ze dan uit kunnen printen.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 78
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door zoe2goe »

Ik bedoel: ik heb letterlijk iedereen 98% na de laatste firmware update horen meldden. Dat kan natuurlijk niet echt kloppen. De LBC heeft tijd nodig om de SOH te bepalen, en dat is extra lastig omdat er geen sprake is van prachtige, voorgedefinieerde laad- en ontlaad-cycli. Uiteindelijk is het een benadering want het ding kan niet in de chemie van de batterij kijken. Mijn stelling is dat het heel lang duurt voor de SOH wort bijgewerkt.

Ik volg ook onder andere een forum in het onverenigd koninkrijk en ook daar zakken de SOH getallen maar heel langzaam, ook als de auto intensief wordt gebruikt.

En voordat iemand anders het zegt: Jaaahaa, dit is een sterk staaltje batterygate! Ahem.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door Knarf93 »

Dat geloof ik wel, mijne ging van 98% vrij rap naar de 95%.. Maar goed, ik reed m laatst bijna leeg, en nu zit ie weer op 97% :P Gekke Fransoos
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door Stamp »

De batterijgezondheid van mijn Zoe (Q210 2015 met LBC 0854) lig tussen de 95% en de 97%. Best netjes dacht ik zo.

Weet niet of de buitentemperatuur hier invloed op heeft. Het was rond de 5grC.
In de zomer even extra op letten.
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bbos
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 okt 2013 00:24
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door bbos »

Klopt het dat de referentiewaarde voor een nieuwe accu 41/22*131 dus 244km is?

In dat geval ben ik best tevreden. na een reset staat ie op 242km, dus 99%. De accu is ongeveer 10 maanden geleden vervangen, en sindsdien is er 35000 km gereden (sinds de upgrade wordt ie veel meer gebruikt)

De oude accu had na 110.000 km en 4,5 jaar nog iets van 81% over. Ik laad vrijwel altijd op 11kw en denk er verder niet over na (dus altijd tot 100%). Dat is niet gewijzigd sinds de upgrade. Voornaamste verschil is denk ik dat de nieuwe accu minder deep cycles doormaakt (want hij is groter). Aan de andere kant wordt de auto nu ook voor meer lange ritten gebruikt, dus het verschil is niet zo heel groot.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 78
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door zoe2goe »

Voor zover ik weet is er geen betrouwbare reset <> range <> SOH methode voor de 41 kWh batterij. CanZE to the rescue (SSP: Shameless Self Plug)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bbos
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 okt 2013 00:24
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door bbos »

Ah, bedankt. Tot mijn schaamte moet ik zeggen dat ik Canze al zolang niet gebruikt had dat het niet meer op mijn telefoon stond. Supertool!

Het is ietsje minder: 96%. Toch nog steeds niet gek na 35000 km. De Zoe kan het nu weer wat rustiger aan gaan doen. We hebben twee auto's en de regel: alles wat makkelijk electrisch kan doe je electrisch. Na de accu upgrade bleek dat vrijwel alles te zijn :-)
Nu is de andere auto vervangen door een e-niro en rijden we dus alleen nog maar electrisch.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nartz
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2019 16:47
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door nartz »

Ik heb gemeten bij mijn Zoë van 2013 met 104.000 op de teller en kom nu op 72 procent uit. Lijkt me dat ik een keer terug moet om te checken of niet? Rij wel vaak genoeg nog 120 km met een lading overigens. Maar rij volgens mij ook wel aardig zuinig. 15,6 kw per 100 km over heel jaar....

Wat denken jullie? Nog een keer checken binnenkort en dan naar garage?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 78
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door zoe2goe »

Je ZOE heeft 99% een firmware update nodig. Als je het zelf wilt checken moet je CanZE en een dongeltje hebben.

Als je naar de garage gaat, gebruik dan de volgende twee zinnen: "De range staat belachelijk laag" en "De lader staat vaak heel lang op 99%".
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AdvanderMeer
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jan 2017 15:41
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door AdvanderMeer »

Wel oppassen dat ze je niet laten betalen voor de software update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door Ser »

Ik moest ook iets van 400 euro betalen voor update software, dus ben eerst maar weer naar huis gegaan. Misschien heb ik iets op het forum gemist maar hoort dit niet bij de accu en de lease daarvan ? Dus niet betalen? Hoe krijg je dat er door bij de dealer ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nartz
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2019 16:47
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door nartz »

Ja, dat vraag ik me ook af. Ik probeer nu al meerdere keren rci te bellen maar krijg ze niet te pakken. Ook mailen schiet niet op....hoe is dat bij jullie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 44
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door GertjanVB »

BMS-update op mijn verzoek laten uitvoeren. Tijdens de vakantie afgelopen week onze ZOE Zen laten logeren bij de dealer. Van 79% nu naar 98%. Er staat nu 133km op de teller bij 90% (identicatief cijfer). €88,00 in rekening gebracht door dealer. Kan ik mee leven.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AdvanderMeer
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jan 2017 15:41
Actief als: particulier

Re: Batterij gezondheid meten

Bericht door AdvanderMeer »

GertjanVB schreef:BMS-update op mijn verzoek laten uitvoeren. Tijdens de vakantie afgelopen week onze ZOE Zen laten logeren bij de dealer. Van 79% nu naar 98%. Er staat nu 133km op de teller bij 90% (identicatief cijfer). €88,00 in rekening gebracht door dealer. Kan ik mee leven.
Deze BMS update had in garantietijd (5 jaar/100'000 km) niet betaald hoeven worden, hoewel mijn dealer dit wel geprobeerd heeft. Ik heb het via Renault Nederland gespeeld en toen werd er niets in rekening gebracht. €88,= voor het aansluiten en loskoppelen van de laptop vindt ik een pittig bedrag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht