Batterij kopen komt dichterbij?


Mastah
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Mastah »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Naar ik weet is de 8 jaar / 160.000km met capaciteit van minimaal 70% tegenwoordig een wettelijke garantie-verplichting. Ik neem aan dat dat telt vanaf het eerste moment dat de accu/auto in gebruik genomen is. Je koopt immers een "2e hands"-batterij.

Heb zelf de Q210 niet meer, maar denk dat het sommetje best interessant kan zijn. Een deel wat in je in huur hebt betaald was naast afschrijving van de accu immers ook een abonnement op de Renault-routeservice en vaak ook de verzekeringskosten van de accu. En als je hem eenmaal hebt gekocht, stijgt de restwaarde van je auto, mocht je deze in de toekomst willen verkopen.

Misschien dat RCI heeft besloten tot deze beleidsverandering omdat mensen minder kilometers rijden door de Coronacrisis? Dat zet hun verdienmodel vast onder druk, omdat de waarde-vermindering van de accu meer wordt beïnvloed door de tijd dan door de kilometers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Casss »

NielsO schreef: 30 dec 2020 23:16 Dat zou dan betekenen dat je voor een 2013 ZOE de batterij voor onder de 2500,- incl. BTW over kan nemen... Klinkt erg interessant!

@Dave_de_W Heb je hier misschien een bron van?
Onze Zoe is van eind 2013.
Ik twijfel of overname op dit moment wel of niet verstandig is. De accu geeft met Canze app een baterijgezondheid van 81% .
Ik begrijp dat de accu over 120 maanden/10 jaar wordt afgeschreven. Onze Zoe is 8 jaar en een paar maanden oud.
Zou je er van uit kunnen gaan dat RCI over een jaar weer 12 maanden van de overnameprijs er af haald en eind 2023 je de accu "gratis" krijgt? Dan maakt het niet zo heel veel uit en heb ik de resterende periode tot eind 2023 een betere garantie (onder accuhuur regime).
Of is deze overname mogelijkheid een tijdelijke actie ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ZoeKees
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2019 19:57
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door ZoeKees »

In Groot Brittannië hanteren ze een minimumprijs van £2750 geloof ik. Denk dat Renault hier ook wel een minimumprijs heeft. Bij 8 jaar oud en 81% zou ik ook de huur houden denk ik. Bij koop zou je garantie al verlopen zijn.
Heb je de software update al gehad? 81% is behoorlijk laag.
Renault Zoe R240 Intens Bleu Foudre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsO
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2018 18:59
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door NielsO »

Inmiddels antwoord van RCI:
voor een ZOE uit maart 2015 vragen ze 2809,- ex. BTW voor de batterij.

Betekend dat ik voor mijn huidige huurprijs na iets meer dan 3,5 jaar de kosten eruit heb.
Neem aan dat het natuurlijk ook iets met de restwaarde van de auto doet en moet niet vergeten dat ik dan geen garantie meer heb, ik zelf nog een verzekering moet afsluiten en ik ook weer op zoek moet naar een wegenwacht achtige service.
Renault Zoe Q210 uit 2015

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djeffoo
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 okt 2017 22:45
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door djeffoo »

Net gehoord dat koop vanaf deze maand (Jan 2021) mogelijk is.

We hebben een Q210 met 128.000 km van 31-5-2013 (en dus 7 jaar + 8 maanden oud)

Hebben hem eigenlijk al ingeruild voor een R110 met koopaccu, maar als de overname prijs gunstig is voor de 22kw accu annuleer ik de inruilen op het koopcontract misschien nog wel.

Zijn er meer met 2 Zoe’s op de oprit die ook permanent afscheid van alle ICE’s hebben genomen?
Mr Q210 22kw 2013 & Mrs R110 41kw 2019 (net nieuw).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Mastah »

Als u direct reageert op het vorige bericht dan liever niet de "citaat" knop gebruiken.Moderator


Welke inruilprijs heb je gekregen? Lijkt me relevant voor je beslissing. Zonder inruil kan je ook wellicht nog meer korting bedingen op de R110.
Ook interessant voor het sommetje: je kan natuurlijk altijd een 22kWh scoren met de 2.0000 subsidie en vervolgens daar de accu van kopen. Wellicht eentje met dezelfde leeftijd maar met minder kilometers op de teller, voor netto hetzelfde geld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djeffoo
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 okt 2017 22:45
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door djeffoo »

Qua waarde van de auto klopt de inruilprijs prima, maar als ik zie wat nu de prijzen voor een vergelijkbare Q210 zijn: deze zijn "opeens" allemaal E2000,- te duur....Kort omschreven; zowel voor de inruil als voor de nieuwe geen E2000 bij de prijs opgedrukt gekregen (R110 was aangeprijst als zakelijk voerrtuig ex btw, en nog niet omhoog geprijst als marge auto).

Ons besluit is echter genomen en akkoord: we ruilen niet in..... :D en onze Megane estate diesel gaat particulier te koop.

De R110 krijgt iig een trekhaak voor een fietsendrager en de zeldzame korte afstandjes met de kar. Bij grotere kans op een boete, vakantievracht of een rit naar Maastricht gaan we het meemaken of schoonouders, buren, snappcar of gewoon huren voor ons volstaat.

maar ach, wanneer de stap ICE -> EV voor velen nog moeilijk / ver weg lijkt, dan zal de straf van max 4 x per jaar weer even EV -> ICE ook wel meevallen denk ik :dance:

Toegevoegd in 4 minuten 32 secondes:
On Topic: 128500 km, mei 2013; overnameprijs accu (stand feb 2021) E1792,- ex btw.

Rekensommetje (E7000/120 termijnen) klopt dan bij 92 maanden sinds productie en- 6 maaanden niet betaald? (tijdens bedrijfsvoorraad / import periode wellicht!?)

(we denken er over na, huur contract gaat sowieso naar 7500 km/j /ofwel E 59,- p/m)
Mr Q210 22kw 2013 & Mrs R110 41kw 2019 (net nieuw).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Gliset »

Ook hier inmiddels aanbod RCI binnen. Voor onze R90 (feb 2018) is het aanbod €5277 ex (€6385,17), oftewel ca 4,5 jaar accuhuur. Krijg uit de mail overigens niet het idee dat dit erg vrijwillig is bij RCI, ze willen liever dat je blijft huren:
Afhankelijk van de ouderdom van de batterij kan het dus zijn dat u de batterij koopt zonder enige vorm van garantie (reeds verlopen) en dat een eventuele reparatie of volledige vervanging (wat aardig in de kosten kan lopen) van de batterij geheel voor uw eigen risico is.
(Wat best logisch is gezien het verschil in opbrengst).

Beslissing nog niet eenvoudig (want ook iets met heb ik zoveel geld nog in die oude sok onder mijn bed...)
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Roy-ZOE »

Mijn ervaring is een andere. Denk dat het erg ligt aan de ouderdom en leasebedrag/aantal km's (laag-hoog) en wat je al aan 'upgrade' hebt betaald.
Mijn 40 kWh accu is onder het upgrade programma in 2017 ingebouwd in mijn ZOE uit 2013.

Vandaag de batterij (na ongeveer 4 jaar lease tegen het 20.000 km/jr tarief) overgenomen voor bijna 2500 euro inclusief BTW.
SOH: 94% en garantie op de batterij tot in 2025 (8 jr na levering)
Erg vlotte en correcte communicatie met RCI. Tip -> bellen!

Ik denk een goede deal (=ongeveer 2 jr huur en nog 4 jr garantie.) en het maakt de auto beter verkoopbaar!

Ik ga er zelf geen plezier meer van hebben, want ik verkoop de auto deze week. Sinds 31 december rijd ik in een uit Aiways U5. De eerste 2021 premium modellen (samen met 2 anderen) in NL. Een nieuw avontuur!

Wilde dit graag tot slot van mijn ZOE-periode met jullie delen.

Veel plezier met je ZOE!

Groet, Roy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dave_de_W
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mar 2017 12:18
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Dave_de_W »

Roy, hoe kan het dat je zo'n lage overnameprijs betaald? 7000 euro ex btw en afschrijving in 10 jaar of wordt bij jou gerekend vanaf 2013?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Roy-ZOE »

Ik weet het niet. Kan me voorstellen dat de 3500 euro kosten voor omwisselen accu ook een stuk afschrijving omvatte. Dat was nl wel veel geld voor maximaal een dag werk. Ik heb ondertussen ook al bijna 48 keer 118 euro huur afgetikt voor de nieuwe batterij. -> 5600 euro + 3500 = 9100 euro. Ik dat licht bezien vind ik de prijs best reeel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

djeffoo
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 okt 2017 22:45
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door djeffoo »

Even rekening houdende met E 19 routeservice en lease kosten per maand....

4 jaar oud 41 kW 80000km, 4700 betaald.... E2500 met garantie

Ter vergelijking: 8 jaar oud 22 kW 125000km, 6700 betaald.... E2000 afkoop zonder garantie

Ik denk dat de je de huurbedragen van 2013-2017 mee moet rekenen en het om het totaalplaatje gaat.

Dus 4 jaar lang E 99 afkoop 41 KW accu + het bedrag van de 4 jaar voor de oorspronkelijke accu.

Als ik hetzelfde aanhoudt; 20.000 km en 99 huur kom je op 160000km en E 9500 betaald ( + “administratieve bijdrage” voor de accuwissel.) als totaalpakket. Dus eigenlijk een dubbele straf van E3500 en nog eens E 2500 nadat reeds voor 160000 betaald is.
Denk niet dat de restwaarde van een 2013 model met 41 kW en garantie zoveel hoger ligt van een 2013 met 22kw accu....

Je hebt dan wel een nieuwe en grotere accu, maar ik betwijfel of dit echt zo’n goede deal was
Mr Q210 22kw 2013 & Mrs R110 41kw 2019 (net nieuw).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door BB-One »

Vanuit RCI zojuist voorstel ontvangen over de prijs van de accu. Betreft Zoe uit juni 2014 ruim 90000 km. Prijs net iets meer dan 2.500 incl BTW Aangezien ik van plan ben om nog wel een aantal jaar in deze auto te blijven rijden besloten om dit te doen. (Heb de auto vorig jaar van mijn werkgever overgenomen met subsidie dus hou hem sowieso nu nog 2 jaar op mijn naam ;) ) Dus rekensommetje is/was snel gemaakt.
24*79 = 1.896 Denk dat de meerwaarde van eigen accu na die 24 maanden wel 600 euro is. Plus dat ik inschat dat ik deze auto wel langer hou dan die 2 jaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 29599

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Verwijderd 29599 »

van RCI prijs gekregen voor mijn Zoe van januari 2015, die ik kocht in januari 2017
2431 ex BTW, 2941 inclusief BTW
De batterij heeft een SOH van 97,4%, auto heeft 33.750 gereden
Ik betaal het laagste pakket, rijd de laatste 2 jaar plm. 5.500 per jaar.

Zou het mogelijk zijn een nieuwe accu te kopen met grotere actieradius of moet je daar een auto omheen bij kopen?
Auto is prima maar actieradius van in de winter 90 km is niet fijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door gurpad »

Vandaag contact gehad met RCI over het huur contract.
Het maandbedrag was heel gemakkelijk aan te passen aan de veel minder gereden kilometers dan de afgesproken 10.000 per jaar.

Terloops ook info gekregen over het eventueel kopen van de batterij omdat op de nota staat: Looptijd 0 maanden.
Het is nu altijd mogelijk om de batterij te kopen en dus te stoppen met huren.
Voor de prijsbepaling hanteert men een vaste afschrijving per maand (50 euro ?)zonder te kijken naar het aantal gereden kilometers.
Ook sprak men van een restwaarde daarna.
Alle gegevens daarover kunnen zo door RCI worden gegeven op basis van het kenteken van je auto.
Voorlopig blijf ik rustig doorgaan met het huren.
Het zou ongeveer 7 jaar duren voordat de waarde van de batterij aan huur is betaald.
Tussentijds kopen blijft altijd mogelijk vlgs RCI.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door zoe2goe »

Ik geloof dat ik het al in een ander draadje heb genoemd. Ik heb vorige week mijn 84% SOH, nov 2013 batterij overgenomen. Het ziet er naar uit dat deze ZOE nog lang bij ons blijft. Als de cellen te veel degraderen (en ik verwacht dat dat nog ten minste 4 jaar gaat duren, ws meer), dan ga ik dit pack (laten) ombouwen met nieuwe en véél betere cellen. Dat wordt dus een soort van hobby project tegen die tijd vandaar dat ik dit niet zie als een oplossing voor de vraag van [mention]YvonneVergunst[/mention] .
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Knarf93 »

Als je de batterij heb gekocht zou je in de toekomst bij een bedrijf als https://muxsan.com/Nederlands/faq.html# ... -producten terecht kunnen.
Ze doen nu alleen Nissan leaf, maar lees dat ze in de toekomst ook Renault zoe's willen doen. Dat is tzt misschien wel interessant.

Voor mij is de accu €3350,- inc. Zoe okt 2015.
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Ser »

Mijn zoe 8 jaar oud 70.000km 89% health. Overname kost 1500 ex BTW.

Ik heb gevraagd als de accu kapot zou gaan of ik dan weer een nieuwe kan huren. Maar dat was geen optie. Ze willen geen lease accu's meer. Dus je moet dan nieuwe kopen. Ik heb nog geen prijs ontvangen van een nieuwe 22 of 40kwh accu voor de zoe. Heeft iemand een idee ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Riesbak »

Accu zoals onder mijn Q210 lag, of nu onder mijn ZE 50 zit rond de 8000 euro, maar als er al een accu "los" te koop is ook nog montage bijkomen. En koppelen softwarematig aan de auto.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

redmeredmer
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2020 18:34
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door redmeredmer »

Voor onze Q210 uit maart 2013 kunnen we de batterijhuur afkopen voor € 1311 exclusief BTW.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door zoe2goe »

Dat moet ongeveer de allereerste in NL zijn geweest!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

redmeredmer
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2020 18:34
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door redmeredmer »

In okt 2015 geïmporteerd vanuit Frankrijk geloof ik....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Ser »

Ik zat te twijfelen of ik de accu over zou willen nemen. Zoe 2013 70.000 km rond de 1500 euro. Maar inmiddels belde renault Groningen mij vd week om te vertellen dat een nieuwe accu 15.466 euro gaat kosten. Paar keer gevraagd of ze zeker weten dat dit correct is en ja dat wisten ze zeker. En of ik dan misschien van 22kwh ging naar 40kwh. Nee gewoon dezelfde 22kwh als ik nu heb.

Dus ik blijf de accu wel huren.

Misschien krijgen we straks wel heel veel elektrische auto's die voor een prikkie te koop zijn omdat de accu af is.

Zoals de elektrische scooter markt. Ik heb voor 200 euro een prachtige elektrische scooter omdat de kapotte accu te prijzig is om te vervangen. Nu kan je met een scooter zelf iets bedenken met wat losse cellen. Maar met tig losse 18650 cellen of wat voor cellen er ook maar in een zoe zitten is dat niet te doen. Ook ivm ingewikkelde bms waar je weer afhankelijk bent van de dealer.

15.460euro voor 22kwh zoe accu is echt bizar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Sordone »

Hier klopt niets van. De nieuwprijs van alleen de accu werd als € 9000 opgegeven bij verschil tussen kopen en huren.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Casss »

Wij hebben deze maand de batterij van onze Zoe (Datum eerste toelating 23-12-2013) overgenomen voor € 1.423 incl. BTW. De maandhuur (incl verz.) bedroeg € 95,35. In de komende circa 15 maanden waren we het bedrag ook aan de maandelijkse verplichtingen kwijt geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsO
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jun 2018 18:59
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door NielsO »

Als je de batterij overneemt, wordt dan eerst nog naar de gereden kilometers gekeken en dit verrekend met het aantal kilometers volgens accu-leasecontract?
Ik moet namelijk bijbetalen, waardoor het interessanter kan worden als ze de extra gereden kilometers bij overname laten zitten.
Renault Zoe Q210 uit 2015

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door zoe2goe »

In mijn ervaring niet. Voor de duidelijkheid: daar kun je natuurlijk niet op rekenen. Overigens is het proces transparant: je krijgt een offerte, en gaat akkoord of niet. Geen verrassingen achteraf.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Ser »

Inmiddels heb ik 85.000 km op de teller. Zoe 210 22kwh 2013.
Ik haal 17kwh nog maar van de 22kwh. Gaat wel rap nu. CanZE app geeft aan 88% state of health. Maar dit kan mijn inziens niet juist zijn
20221220_123838.jpg
.

Ik neem de accu maar niet over, ik vraag een nieuwe accu denk aan, moet kunnen lijkt mij. En misschien die later overnemen.
Screenshot_20221220_122654_CanZE.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Vriezeaj
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2021 22:16
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Vriezeaj »

Ik zie dat je State of Health op 88% zit dus ik denk niet dat je een vervangende batterij krijgt. Is volgens mij onder de 77% uit mijn hoofd.
Dat je dit aangeeft met de batterij en het aantal kwh, klopt niet. Want je verwarming, airco gaat er vanaf maar laat hij niet in deze totalen zien op het display. Met een 22 kwh accu kan je in deze tijd en temperatuur gemiddeld rond de 100 km komen als je niet te veel gas geeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Batterij kopen komt dichterbij?

Bericht door Ser »

Airco en verwarming telt hij wel mee hoor.
En jaren terug kwam mijn soh ook anders uit dan bij de garage. Ik zal eens langs gaan en zien wat zij uitlezen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht