Batterijwissel


AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door AlexZoe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

-edit-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 19
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Batterijwissel

Bericht door gurpad »

Zinvolle overwegingen allemaal zal toch persoonlijke keuze blijven.
Ook ik wil graag de huidige Zoe "oprijden" maar wel met een wens verbeterpunt
de 40 kWh upgrade. Het hier en nu al elektrisch te kunnen rijden vind ik geweldig
en met mijn 73 jaar en dan nog 9 jaar door kunnen rijden dan zal mijn eigen afschrijving
ook wel een feit zijn. (of de zelfsturende versie zou dan misschien nog een optie kunnen zijn)
Met de eigen zonnepanelenlader en de gratis snellader van Lidl hier in de straat voel ik mij toch al een bofkont.
Weet iemand wanneer de concrete beslissing over de voorwaarden voor batterijwissel door Renault Nederland wordt genomen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:23
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door BB-One »

Vandaag bij de dealer gehoord dat in maart de daadwerkelijke prijzen van een wissel bekend worden gemaakt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

De spanning stijgt.
Lastig hoor, prijzen vaststellen terwijl iedereen, incl. Renault, al €3.500,00 heeft rondgestrooid.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

GertjanVB schreef:De spanning stijgt.
Lastig hoor, prijzen vaststellen terwijl Renault al €3.500,00 heeft rondgestrooid.
:D Fixed that for you! :D
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

De lijst van users op GoingElectric van leden die een batterij upgrade gaan doen loopt inmiddels al op tot 100 personen. Animo genoeg als ik het zo zie... http://www.goingelectric.de/forum/renau ... 45-90.html
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zohra
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jun 2016 11:58
Actief als: particulier
Locatie: Formentera del Segura,Spanje

Re: Batterijwissel

Bericht door Zohra »

Batterij kopen, upgraden, of nieuwe Zoe aanschaffen, ieder zijn eigen mening en keuze.
Heb zeer recentelijk nog persoonlijk een mail kunnen lezen gericht aan een concessiehouder Renault vanwege RCI.
Hierin werd er gevraagd aan ZE dealers om niet al teveel ruchtbaarheid te geven aan de mogelijkheid tot upgrade,vanwege de hoge kosten dit voor Renault teweegbrengt, en de vooropgestelde indicatieve prijs van €3500 de totale kosten van de operatie niet dekt, men wil dit aantal beperkt houden tot , was het nu 100, of 1000, van het aantal ben ik niet zeker meer.
Met andere woorden, dit is enkel een commerciële geste van Renault aan een beperkt aantal klanten.
Mijn batterijupgrade is alvast opgenomen in de lijst.
9/16 Zoe Intens R240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 19
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Batterijwissel

Bericht door gurpad »

Kreeg van Renault ook bericht dat het in het tweede kwartaal zou zijn.
Tevens het advies erbij dat ik niet moest verwachten dat dezelfde resultaten konden worden behaald als een nieuwe Zoe.
Ook zou het een aanzienlijk bedrag zijn wat er bij moet waardoor een inruil misschien wel een betere optie zou zijn.
Nog weinig concreet dus en weinig enthousiasme voor een update van het accu pakket wat ik in het kader van de duurzaamheid toch van Renault zou verwachten. Zeker voor de pioniers van het elektrisch rijden die het ongemak van de beperkte range voor lief namen.
Nu dat kan worden opgelost door een update van het accupakket zou een soepele coulance regeling Renault zeker niet misstaan.
Wat is een betere reclame voor de nieuwe Zoe dan zeer tevreden Zoe rijders van het eerste uur !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 18
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

Renault Nederland is sowieso totaal niet actief om het elektrisch rijden te promoten, je zou nu toch verwachten dat de reclame voor de nieuw Zoe ZE40 toch overal te zien zou moeten zijn op TV, maar nee hoor niets daarvan ze leggen de nadruk liever op hun andere prioriteiten en dat zijn ICE auto's. Ik heb ze hierover zelfs al eens een mail gestuurd en dit was inderdaad zo.
Afgelopen weekend liep ik per ongeluk bij een Fastned station ergens in het midden van het land een medewerker van Renault Nederland tegen het lijf die zei dat hij aan het testen was in Nederland bij verschillende laadstations met een prachtige ZE40 Bose Edition, al rokende vertelde hij dingen waaruit ik opmaakte dat hij er nog niet veel kaas van had gegeten, jammer!
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Batterijwissel

Bericht door OlafH »

De afgelopen weken is er wel fors veel reclame op de radio geweest voor de nieuwe Zoe. Ik luister vooral BNR en Q, dus andere zenders weet ik niet.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Renault gebruikt vooral "de nieuwe media" en radio voor hun reclame. De inspanningen nu zijn al aanmerkelijk hoger dan ik bij vorige versies kon vaststellen. Ik denk dat ze het toch goed doen met de beperkte middelen die ze hebben. ZOE is geen volume-model, dus het reclame budget zal beperkt zijn en er zal creatief mee omgesprongen moeten worden.

Dat er bij Renault nog steeds mensen bezig zijn met de ZOE die er de ballen verstand van hebben is verrassend maar een feit. Er zijn er die er zeker verstand van en geloof in hebben maar die zijn er (heel) weinig en die hebben het lastig. Als je er geen verstand van hebt, dan kun je er nog wel interesse in hebben zou je zeggen, ook omdat het een product van je werkgever is, maar ik herken twee kampen binnen Renault en die werken niet altijd lekker samen.

Over de vraag of € 3.500,00 de kosten dekt zijn de meningen verdeeld, maar liever verkopen ze natuurlijk nieuwe ZOE's. Het feit dat het omwisselen gewoon open als een optie wordt genoemd is al voorbeeldig, maar je zult er zeker geen reclame voor tegenkomen vermoed ik.

Die 100 liefhebbers in Duitsland geeft me te denken hoe snel ik zelf die nieuwe batterij er in krijg. Kooplieden als we zijn zullen we hier niet onze interesse kenbaar maken in een lijst en daarmee onze kaarten op tafel gooien. Beter nog even moeilijk doen over de ombouwkosten of een goede inruilprijs afdwingen...... :mrgreen:
Het nieuwe feit dat je 22kW niet mag vergelijken met 41kW, maar eerder met 36kW geeft weer ruimte voor het drukken van die € 3.500 :wink:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ZoeZe
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door ZoeZe »

Ik heb gisteren contact gehad met RCI betreffende batterijwissel. Mij werd aangegeven dat wisseling per maart 2017 kan plaatsvinden. Kosten bedragen € 3.500 incl. Ik heb nu om een offerte gevraagd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door VanAssen »

Beste Zoeze,

Per maart? Dat is dan wel heel vroeg t.o.v. de misschien per 2de kwartaal.
Als je je offerte binnen hebt, laat je dat hier dan even weten?
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 37
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door zoe2goe »

Volgens mij was de belofte steeds: helderheid einde Q1, hooguit begin Q2. Ik kan me vergissen, maar dit lijkt keurig in lijn.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door VanAssen »

Per maart wissel zoals Zoeze aangeeft en niet alleen helderheid geven per eind Q1 / begin Q2.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zohra
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jun 2016 11:58
Actief als: particulier
Locatie: Formentera del Segura,Spanje

Re: Batterijwissel

Bericht door Zohra »

Eerste kwartaal van 2017 voor België althans, blijkt ook uit de informatie die ik heb juist te zijn.
9/16 Zoe Intens R240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Da's goed. Als jullie "daar" ff de aanloopprobleempjes er uit halen, dan kunnen ze "hier" vanaf Maart zonder problemen, in rap tempo, voor weinig ingebouwd worden. :wink:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door VanAssen »

:lol: Altijd in voor de handel die Hollanders.
Technische vraag: Moet dan ook de laadcontroler mee aangepast, omdat Zoe's met Q210 uit 2013 nog laadproblemen kunnen hebben bij Fastned? :?:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 32
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Batterijwissel

Bericht door HarmOtten »

@VanAssen,
Mocht je een upgrade overwegen, dan adviseer ik voor die tijd even naar een van deze Fastned stations rijden om te testen. (Zorg er wel voor dat je batterij bij deze koude voldoende leeg/warm is, anders wordt de laadstroom wellicht beperkt waardoor het probleem niet optreedt)
Voor meer info hierover, zie dit draadje.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door VanAssen »

Dank je Harm, ken deze support page van Fastned nog niet. Handig!
Ik zal voor mij de dichtbijzijnde binnenkort bezoeken.
Ze zijn allen relatief ver weg en dus warm zal de accu wel zijn.
Desnoods een paar km extra om de reststroom in de accu te minimaliseren. Komt goed.

Een upgrade ligt voor de hand gezien de tegenvallende inruilprijzen.
Ook al omdat de aantal km's op de klok tegenwerkt volgens de dealer.
(Is dat eigenlijk wel reëel in ogenschouw nemend door de weinig slijtage delen in een EV t.o.v. een fossiele rammelbak?)
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Nee, maar er moet vraag zijn en die lijkt er (nog) onvoldoende te zijn. Daarnaast de wet van de remmende voorsprong; wat in 2013 high-tec was, is nu al weer passé (batterijgrootte bv). En wie wil dan die oude meuk hebben?

Pas als mensen gaan begrijpen dat die "oude" Zoe's nog prima bruikbaar zijn als autootje erbij en als op de hockey-, golf- en tennisbanen het alpha-vrouwtje met een ZOE komt aanrijden, dan is het hek van de dam, net als bij de Mini en de Fiat500 nu. Dan kan die prijs wat beter worden. Bleeker Purmerend moet dan ook eerst uitverkocht zijn vermoed ik.

Met ander woorden; reken er de komende tijd maar niet op
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zohra
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jun 2016 11:58
Actief als: particulier
Locatie: Formentera del Segura,Spanje

Re: Batterijwissel

Bericht door Zohra »

Die "Alpha"vrouwtjes op de golfbaan komen wel met de Tesla (ingeschreven op naam van de zaak,130% aftrekbaar), of met andere elektrische van een duur merk. Kwestie van de status hoog te houden...
9/16 Zoe Intens R240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Daar gaat mijn theorie en het nivo van de inruilprijs van de ZOE :mrgreen:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 13
Berichten: 476
Lid geworden op: 30 mei 2014 20:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door VanAssen »

En toch heb je ook gelijk GJ, het is de marktwerking. Niveau is wat het is nu.
Jammer dat het vaak niet op een fysieke werkelijkheid is gebaseerd.
Ga nu eerst de test doen van Harm en dan besluiten of swapperderflap of toch maar een Q90.
Want, er komt geen fossiele bak meer op het erf. :twisted:
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



alexdepalex
Lid
Lid
Posts in topic: 21
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2015 12:21
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door alexdepalex »

ZoeZe schreef:Ik heb gisteren contact gehad met RCI betreffende batterijwissel. Mij werd aangegeven dat wisseling per maart 2017 kan plaatsvinden. Kosten bedragen € 3.500 incl. Ik heb nu om een offerte gevraagd.
Ik krijg via RCI alleen maar te horen dat het omzetten vian de ZE dealer moet gebeuren en dat er nog geen prijzen bekend zijn. :?:
Zoe Intens QC, maart 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 18
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

Ik kan Alexdepalex' bericht ook beamen aangezien ik vandaag contact heb gehad met RCI die me doorverwezen naar de ZE dealer hetgeen ik ook direct heb gedaan. Zij (Renault Oving Zwolle) kwamen met de mededeling dat ze van Renault Nederland nog niets gehoord hadden en dat ze in maart meer te weten zouden komen. Dat ZoeZe schrijft dat de kosten EUR 3.500,-- INCL. btw zijn hoop ik maar betwijfel ik wel, ik denk dat dat Ex. btw is.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door PieterZoe »

Hier zelfde bericht: gebeld met RCI en daarna met Renault Nieuwendijk (dealer Aalsmeer). Volgens RCI zou het vanaf maart beschikbaar zijn en zouden de kosten 3100 (incl btw) zijn (ja, ik kreeg inderdaad 3100 te horen en heb dat nog expliciet nagevraagd). Bij Renault Nieuwendijk was er nog geen info beschikbaar. Men gaat het nu alsnog navragen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 19
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Batterijwissel

Bericht door gurpad »

Goed nieuws Pieter. De laagste prijs die ik tot nu toe hoorde.
Samen kunnen we op dit forum elkaar mooi op de hoogte houden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 32
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Batterijwissel

Bericht door HarmOtten »

Hebben ze daar bij RCI soms een random-generator hangen die elke dag een andere prijs aangeeft? :wink:
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NielsTn
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 161
Lid geworden op: 17 sep 2014 13:28
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door NielsTn »

Tijd voor een group-buy op te zetten ;)
voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EV-pioneer EVerhard
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 18
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 apr 2016 12:11
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door EV-pioneer EVerhard »

Het wordt steeds goedkoper zeg, dat is EUR 2.561,-- excl. BTW en zou niet gek zijn, ik moet het eerst allemaal nog eens zien trouwens. Zal wel zonder de montage, shipping, enz. zijn of zoiets.....
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes : :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



werikw
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:45
Actief als: professional

Re: Batterijwissel

Bericht door werikw »

Ik denk dat ik wacht op de Zoe die waarschijnlijk in 2019 komt.De nieuwe Q90 heeft eigelijk niet veel meerwaarde dan alleen de grotere actieradius.En de huidige Zoe heeft een dramatisch lage inruilwaarde.De aankomende paar jaar schrijft hij niet zo veel meer af als hij al gedaan heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door PieterZoe »

Inmiddels ben ik keurig teruggebeld door de vestigingsmanager en ZE-specialist van R Nieuwdijk Aalsmeer (een erg fijne dealer trouwens). RNL heeft hem laten weten dat de batterijwissel pas in Q2 gaat gebeuren en dat RNL en RCI nog bezig zijn de voorwaarden - en prijs - vast te stellen.

Kortom: we speculeren een boel met z'n allen (en ik doe daar ook aan mee : ) maar er is nog geen officieel standpunt van Renault op dit moment

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 78
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Batterijwissel

Bericht door GertjanVB »

Dan is de nuttige capaciteit van de nieuwe accu toch 36,5kW: (3100/3500)*41 = 36,5 KW :mrgreen:

We hebben op video staan dat Wim Klein van Renault, verantwoordelijk voor ZE, het bedrag van €3.500,00 noemt. :discuss:
(Ik weet het; zonder lokale toeslagen....)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hachy
Donateur
Donateur
Posts in topic: 71
Berichten: 811
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Batterijwissel

Bericht door Hachy »

Nou als RCI bedragen communiceert, (tegen mij zeiden ze ook €3500) dan spreken ze elkaar wel tegen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.

Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Batterijwissel

Bericht door PieterZoe »

GertjanVB schreef:Dan is de nuttige capaciteit van de nieuwe accu toch 36,5kW: (3100/3500)*41 = 36,5 KW :mrgreen:

We hebben op video staan dat Wim Klein van Renault, verantwoordelijk voor ZE, het bedrag van €3.500,00 noemt. :discuss:
(Ik weet het; zonder lokale toeslagen....)

Ha, ha, erg leuk! Hopelijk krijgen we niet nog lagere prijzen te horen : )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in