HarmOtten schreef:@Nivve,
De deur is puur een trigger die de ZOE weer wakker maakt, en tijdens het laden zijn er inderdaad gevallen bekend dat dat het laadproces kan verstoren.
Om er achter te komen waarom je ZOE 's nachts spontaan stopt met laden is het belangrijk te weten of dat de paal, of de ZOE het laadproces stopt. Welk merk laadbox heb je thuis? Heeft de ZOE een email/sms gestuurd dat het laadproces werd onderbroken?
Ik denk zelf dat de batterijwissel er niks mee te maken heeft, maar zeker weten doen we dat pas als de oorzaak duidelijk is.
Het is een Keba p20, zo even uit mijn hoofd. Oude versie, want ik heb hem tweedehands ('B' versie denk ik).
De Zoe stuurt geen sms meer en sinds de abonnementen afgelopen zijn kan het volgens mij ook niet meer aangezet worden (I could be wrong). Ik overweeg juist hiervoor nog een abonnement af te sluiten als dit nodig zou zijn. Echter 180 euro vind ik gewoon veels te veel voor dat beetje functionaliteit, helemaal als ik het niet meer nodig heb als de problemen niet meer optreden.
zoe2goe schreef:@Nivve: weet je zeker dat de melding "elektrisch probleem" is? Er zijn wat verschillende, maar makkelijk te verwarren meldingen, en deze ken ik (nog) niet. Wil je de volgende keer even heel precies kijken, evt een fototje alsjeblieft? Thanks.
Ik zal de volgende keer een foto maken en erop letten wat precies de sequentie van events is. Meest stop ik het laden voor ik in de auto stap, dus misschien is technisch de error al present voor ik de deur open (alleen zie hem pas als ik de deur open omdat dan het display aangaat. Realiseer ik me nu
).
MartijnEV schreef:@Nivve: is de 12V accu misschien aan vervanging toe?
Volgens de levensduur niet. Heb hem juist voor de zekerheid 1,5 jaar geleden nog door Renault laten vervangen
Zou het wel eens kunnen checken bij de dealer of zo.