Besteld

Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Besteld

Bericht door Mils »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Auto-maat schreef:@Ghia De auto heb ik gebruikt gekocht met een km stand van plm 15.000 Teller staat nu dus op plm. 22.500. Is dus niet "nieuw" meer. En heeft de eerste kilometers afgelegd in Duitsland als "Jahreswagen". Dus waarschijnlijk veel autobahn kilometers. Af en toe rijd ik wel eens een stukje door met 140 en het is net of de auto dan beter in zijn sas is, alsof hij aan dit soort snelheden gewend is :)

Altijd langzaam of voorzichtig rijden is ook niet goed. Met mijn Megane na iets van 85.000 km een keer 's ochtend bijna stil gestaan op de oprit van de snelweg met allerlei rode lampen op het dashboard. Ik kon nog de naastgelegen carpool plek bereiken. Wegenwacht erbij, storing uitgelezen en het bleek een vervuilde turbo te zijn. De verstelbare schoepen konden hierdoor niet voldoende meer bewegen wat een storing gaf.
"U bent zeker een rustige rijder" werd mij gevraagd en dat is idd zo. Dan rijd u nu maar even een flink stuk 130 in de vijfde versnelling om de boel even los te maken. Die raad heb ik maar ter harte genomen en de motor ging daarna voelbaar beter lopen.

Dit gegeven houd ik sindsdien in mijn achterhoofd, helemaal in de wetenschap dat "onze" 1.6 dCi zelfs 2 turbo's heeft :wink:
Die ervaring heb ik ook dat, als terug komt van vakantie (via Duitsland) en vele uren aan hoge snelheid hebt gereden de auto (motor) beter loopt. Dit is ook bevestigd door mijn garage. Altijd rustig rijden of korte afstanden is slecht, zeker voor een diesel.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Ghia »

Maar vele uren en hoge snelheden, dan sta je continu aan de pomp met die belachelijk kleine inhoud ;)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Besteld

Bericht door Mils »

Dat is zo, je raakt niet met één tank in Oostenrijk. Na 450 km tanken :fp: :lol:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rudi a
Lid
Lid
Posts in topic: 17
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 apr 2017 10:15
Actief als: professional

Re: Besteld

Bericht door rudi a »

Cruise controle op 130 aan max 6l /100km = minimum 750 km! Misschien volgende keer geen benzine van 200 pk kopen! Gr

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Besteld

Bericht door Mils »

Toch terug een 200pk. Het rijplezier is belangrijker dan het verbruik hoor :thumb:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Domi1963 »

Zo denk ik er ook over. Trouwens ik doe niet genoeg kilometers voor een Diesel...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilierke
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2018 15:19
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door wilierke »

Na weken surfen op het net en het lezen van verschillende ,soms tenen-krullende ,verhalen op fora over de Talisman was het beslissingstijd.

Vandaag besteld :

Renault Talisman Grandtour Initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Kleur: Kosmos-blauw RPR
Zwarte nappa lederen zetelbekleding
Voor de rest niks extra genomen als optie. Deze heeft genoeg opties voor mij.

Dit topic heb ik speciaal aangemaakt , zodat ik een tijdlijn heb van bestelling tot levering en misschien de mogelijke dingen die kunnen gebeuren de komende jaren. :-)

Uren aan de Pc gezeten en met gemengde gevoelens heb ik veel lectuur doorgenomen over de Talisman en Espace.

Negativiteit over dit model is er voldoende te vinden , maar ik ben van de veronderstelling dat er ook zeer veel zijn met positieve ervaringen met dit model.
En niet iedereen gooit alles zomaar op het net. De negatieve zullen steeds wel de overhand halen ,veronderstel ik.

Ik vind dit persoonlijk een wagen met mooie looks en ik was in de markt voor een break. Ik heb een recente Renault traffic waar ik op 2 jaar 175000 km mee gereden heb, zonder 1 probleem.
Dus waarom niet bij Renault blijven? Budget speelt ook een rol mee en ik geef nooit meer dan 30000 à 32000 euro uit aan een wagen, uit principe.

Ik had al kort eens mee gereden met een kennis zijn Espace met 200 pk en ik vond het niet slecht.

Deze week dan maar een paar dealers bezocht en de fleet-korting was overal hetzelfde. Ik speel graag bij het onderhandelen en probeer altijd wel het onderste uit de kan te halen om een goede prijs te bedingen. Dat viel dus wat tegen ;-)

Ik ,met mijn offertes naar huis en door de prijslijst liggen bladeren om te kijken welke opties ik zeker wou. Initieel ging ik voor de Intens uitvoering.

Als ik dan zo telde begon dat toch ferm op te lopen in mijn budgetje.

Eigenlijk had ik al veel opties aangevinkt buiten het nappa-leder en het schuifdak en enkele dingen die persoonlijk niet nodig vind ;-)

Dan kon ik evengoed een Initiale Paris uittellen. Met de huidige kortingen en de actie van een break voor de prijs van een berline, leek dit interessant.

Pech dus ,iets te duur !!!

Dan met de vrouw terug naar de dealer zodat zij ook eens naar de Talisman kon kijken en daarna eventueel een bestelling plaatsen.
Even gepolst naar een prijs voor de Initiale en na deze prijs te hebben kwam ik tot de constatatie dat mijn budget juist niet toereikend was ;-) (Er zat een 600 euro verschil op)

ik zei dat ik vandaag wou bestellen , nu ik toch in de toonzaal was en vroeg of er echt niks extra te regelen viel.

De verkoper draaide zich om en zei dat hij even moest bellen. Met wie hij gebeld heeft weet ik niet maar hij kwam terug naar mij en hij dat het ok was als ik nu bestelde.

Ik heb dus een geweldige korting in het totaal kunnen bekomen. Is dat nu omdat ze slecht verkopen of dat ze van mij af wilden zijn,ik ben er tevreden mee.

De tijd zal uitwijzen hoe het gaat meevallen in de toekomst............... Nu wachten tot in Mei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door Ghia »

Proficiat. Nu zou ik ook met een gerust hart een bestellen. Bij mij was het echt een van de eerste. Nu n'a 2 jaar zijn er al genoeg aanpassingen :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 29
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Besteld

Bericht door Mils »

Welkom Wilierke en proficiat met je aankoop.
Heb je bij de hoofdverdeler gekocht? Die kunnen "iets" meer dan de gewone verdeler...
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wilierke
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2018 15:19
Actief als: particulier

Re: Besteld

Bericht door wilierke »

Mils schreef:Welkom Wilierke en proficiat met je aankoop.
Heb je bij de hoofdverdeler gekocht? Die kunnen "iets" meer dan de gewone verdeler...
Neen,bij de lokale dealer. Ze hebben wel met elkaar gebeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht