Kijk er komt een beetje schot in de zaak, ik haal nu even een eerder stukje aan over het afstellen van de stationair mengsel regelschroef, ik denk dat je daarmee nog verbetering mee kunt halen.
Eerst stel je de stationair
aanslag schroef (of als je wilt zet de gaskabel strakker) dusdanig hoog dat de motor blijft lopen, daarna zou je dus de staionair
mengsel regel schroef open moeten draaien totdat het geheel goed blijft lopen regelmatig blijft lopen, vervolgens de aanslag schroef weer terug draaien tot een acceptabel toerental, daarna kun je nogmaals de mengselregelschroef verder open draaien totdat de motor regelmatig loopt.
Controleer hoeveel slagen uit dat is (dat is dus maximale waarde), aan de hand hiervan kan je dus weer een 'gemiddelde' stand herleiden zoals hieronder beschreven.
maestro12 schreef:De stationairmengsel regelschroef.
Begin met 2 slagen opendraaien vanaf volledig dicht en probeer te starten, herhaal dit net zolang het toerental constant/regelmatig is (dus iedere keer een slag verder open) draai hem daarna dicht totdat het het toerental onregelmatig wordt.
Het gemiddelde tussen de maximale stand en de minimale stand zou (redelijk) moeten kloppen.
(dus b.v. 5 slagen open blijft goed lopen, 2,5 slag open begint weer te 'hobbelen', dan zou het resultaat dus 3,75 slag open zijn)
Overigens je weet ook zeker dat het ontstekingstijdstip correct is afgesteld, want een te laat/ veel te vroeg staande ontsteking geeft een beetje hetzelfde beeld.
p.s. Let op het verschil tussen stationair mengsel regelschroef en stationair aanslag schroef