Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Slordig van de garage die de flush heeft uitgevoerd,even op attenderen..Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 59
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
- Actief als: particulier
Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)
Heb ze gevraagd, welke atf hebben jullie gebruikt en hoeveel? Maar hij liet weten, geen idee hoeveel. Het apparaat haalt x eruit en vult automatisch x weer aan. Dus wat er uit komt gaat er weer in. Tja, daar heb ik geen antwoord op. Geen idee of dat apparaat zo werkt. Wat ik wel weet is dat ik stomverbaast was toen ik met mijn halve liter maatbekertje er onder stond. Ik bedoel, ik ging uit van een tekort. Vooral vanwege de kleine lekkage bovenop de bak (bij de kabelboom doorvoer). Nu snaap ik waarom hij daar lekte. Er zat veel te veel in. Ik hield dus rekening met 0,1 liter in mijn maatbekertje en eventueel meer. Maar alles beneden de 0,5l. Nah, mijn bekertje zat in een paar seconden vol. En de tweede beker (bijna een liter) spuugde hij ook zo vol tot bijna aan de rand. En toen werd het inderdaad, zoals Renault voorschrijft, druppelen.
We gaan het zien. Beetje bij beetje rijd hij beter.
We gaan het zien. Beetje bij beetje rijd hij beter.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 2011
- Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
- Actief als: particulier
Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)
Geen antwoord op? Zonder enige ervaring met bakolie oid is het een slap antwoord van het bedrijf. Dus je bent specialist en stopt simpelweg net zoveel olie er weer in als er uit komt en dan zal het wel goed zijn. Niet handmatig controleren? Doe je dat ook met motorolie. O, er komt een liter uit. Litertje terug en goede reis. Het "apparaat" weet het wel.
Anyways, weer een stapje verder, het olieniveau is nu op peil.
Anyways, weer een stapje verder, het olieniveau is nu op peil.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 59
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
- Actief als: particulier
Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)
Hmmmmm. Dat is ook wat ik denk. Was notabene een vakgarage en de Clio koste toch nog 2550 euro. Geen kattepis voor een Clio van 2002. En dan te bedenken dat de zijkant flink in elkaar heeft gezeten. Nee, het is niet zichtbaar, maar als je goed gaat zoeken vind je zat aanwijzingen. Had onlangs de voorbumper eraf en daar kon je toch zien dat rechtsvoor flink is opgeknapt. Malle is, de koplamp linksvoor is vervangen terwijl rechts kennelijk beter uit de aanrijding is gekomen. Dat van die aanrijding zag ik pas toen ik de auto, na aankoop ging onderzoeken. Tijdens de aankoop regende het pijpenstelen dus zag ik niks bijzonders. Maar toen ik de auto eenmaal had gekocht vond ik onder de stoel een schadeformulier, ingevuld en wel. En toen ben ik dus gaan zoeken.
Al met al, voor de aanrijding was de auto prima onderhouden. En dat is best te merken. Heb eigenlijk weinig tot geen problemen. En dit probleem los ik met de tijd heus wel op.
Al met al, voor de aanrijding was de auto prima onderhouden. En dat is best te merken. Heb eigenlijk weinig tot geen problemen. En dit probleem los ik met de tijd heus wel op.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 10
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)
Je hebt kennelijk al veel langer met teveel olie in de bak gereden. Bij een Flush zetten ze aan de rand van het vat een pijl bij de stand vd olie als die er uit is en vullen dan dezelfde hoeveelheid verse olie bij. Bij teveel olie ontstaat er schuimvorming in de bakolie en dat zorgt voor storingen, zoals haperingen en slecht schakelen. Nu je het peil op het juiste niveau hebt gebracht is de kans heel goed aanwezig dat de bak aanzienlijk beter gaat functioneren. Het enige verwijt dat je de man die de flush heeft uitgevoerd kunt maken is dat hij na de flush niet voor de zekerheid de afvulprocedure heeft gevolgd die bij deze bak hoort.
Ben echt benieuwd hoe de wagen over een week ofzo bevalt.
mvg WillemS
Ben echt benieuwd hoe de wagen over een week ofzo bevalt.
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 59
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
- Actief als: particulier
Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)
Zoals je ziet, Willem, ik ben van het hardnekkige soort. Ik geef niet op en koppel terug
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 mar 2020 17:31
- Actief als: particulier
Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)
Hoi. Dit is al een oude discussie. Maar ik probeer toch even.
Is er nog een oorzaak en/of oplossing gevonden voor het schok/stotter probleem wat je had Cordesweg? Mijn Citroen C3 met een AL4 bak (AL4 = DP0) heeft gelijksoortige klachten. Klepjes al vervangen, olie gewisseld. Probleem blijft, neemt toe zelfs.
Hoor graag, wellicht.
Gr, Tom
Is er nog een oorzaak en/of oplossing gevonden voor het schok/stotter probleem wat je had Cordesweg? Mijn Citroen C3 met een AL4 bak (AL4 = DP0) heeft gelijksoortige klachten. Klepjes al vervangen, olie gewisseld. Probleem blijft, neemt toe zelfs.
Hoor graag, wellicht.
Gr, Tom
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 10
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
- Actief als: particulier
Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)
De map sensor of belasting motor geeft ook een signaal om te schakelen. Ervoor was dat het vacuumpotje aan de automaat. Bij defect membraan of leiding deed de automaat gekke toeren.
Als de egr lekt of door een andere reden de motor slecht draait dan komen er ook slechte signalen in de map sensor.
Als de egr lekt of door een andere reden de motor slecht draait dan komen er ook slechte signalen in de map sensor.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 mar 2020 17:31
- Actief als: particulier
Re: Clio houd in tussen 1200 en 2000 rpm in vierde versnelling (automaat)
Bedankt. Motor loopt goed, nagenoeg alle sensoren vervangen. Probleem doet zich enkel en alleen in 4e versnelling voor. Vandaar mijn belangstelling voor de oplossing die cordesweg hopelijk toen gevonden heeft.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 610 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 2 Reacties
- 460 Weergaves
-
Laatste bericht door Renault-Zoë-Q210
-
- 4 Reacties
- 295 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 66 Weergaves
-
Laatste bericht door Xieje
-
- 2 Reacties
- 490 Weergaves
-
Laatste bericht door verivendi
-
- 1 Reacties
- 245 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 0 Reacties
- 227 Weergaves
-
Laatste bericht door mark.smit.1426