dashboard (boordcomputer) problemen

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Thx Renier voor de doorverwijzing. :thumb:

Ik heb Ben maar even een PB-tje gestuurd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jopie1234
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2012 19:52
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door jopie1234 »

Hoi Demi,
Bedankt voor het snel en goed oplossen computerprobleem.
Groeten Johan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

eysbergen
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2012 21:25
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door eysbergen »

Hoi Vincent

begrijp ik uit jou verhaal dat je de display kunt liften enkel en alleen door de betreffende 3 en 5 pootjes los te solderen ?: scharniert de display dan om die vele andere pootjes aan de andere kant? cq: verbuigen dan al die lipjes?

Dan heb ik nog een vraag over de printplaat van mijn scenic:Links naast de grijze connector op jou foto zitten 2 bruine balkvormige dingetjes(dus onder waar jij een zekering gesoldeerd hebt), wat zijn dit, want er is er bij mij 1kapot?

graag een reactie

vriendelijke groet
Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vincent1981
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2012 08:54
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door vincent1981 »

@eysbergen

Inderdaad verbuig je dan de onderste rij met pennetjes als je alleen de bovenkant los soldeert. Dat is geen groot probleem, tenzij je hem vaak heen en weer gaat bewegen, want dan zou je metaal moeheid kunnen krijgen. Maar je wil hem gewoon een keer openklappen. Daarna alle solderingen controleren en bijwerken. eventueel de Mosfet vervangen, mocht het display niet meer functioneren en dan ook gelijk de weerstand vervangen mocht die daarna nog steeds niets doen.

Als het display alleen knippert en uitvalt en daarna zichzelf weer inschakelt, is de mosfet nog wel goed en hoeft dan niet vervangen te worden. Hetzelfde geldt in principe voor de zekering. De zekering is echter vervelend, want als het display in de voorgaande tijd vaak uitgevallen is, dan is de capaciteit van de zekering ingezakt en kan die nog vaker gaan uitvallen. Mocht je de zekering verdacht vinden is die natuurlijk te vervangen. Dat kun je doen met zo'n glaszekering, maar ook door weer zo'n originele zekering te plaatsen. Die zijn ook wel te krijgen op E-bay.

Dat lijkt mij een weerstand. Met zekerheid durf ik dat niet te zeggen. Meestal komen er door de hitte vorming van de printplaat wat onderdeeltjes los van de printplaat. Dan kun je een bruine/zwarte verkleuring zien op de printplaat op die lokatie. Daar heb je dan kortsluiting of een hoge weerstand vanwege een slechte verbinding gehad. Probeer het komponentje gewoon eerst er terug goed op te solderen (of meet hem eens na en vergelijk het met de andere die er nog wel zit). Het kan zijn dat jij de exacte lokatie van het euvel van jou dashboard gevonden hebt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jupu1973
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 nov 2010 19:52
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door jupu1973 »

Vandaag naar Huizen geweest voor het laten repareren van mijn dashboard.
3 kwartier werk en 2 uur reistijd. Ik ben weer blij.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rvbrvb
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2012 20:35
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door rvbrvb »

Hallo allemaal,

wilde even melden dat Demi ook bij mijn Scenic 2 uit 2005 het knipperende dashboardprobleem prima heeft verholpen ! Het geld meer dan waard en ik kan het iedere Renaultrijder met een knipperend dashboard dan ook aanraden.

Demi bedankt !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vincent1981
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2012 08:54
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door vincent1981 »

Mijn display was eens gerepareerd door KMS-Apeldoorn, maar dat heeft dus niet geholpen. Ik kon hem nog eens langsbrengen en mocht dan 200 euro aftikken. Klantvriendelijk natuurlijk :snooty: .

Dus het dashboard zelf losgehaald. Na heel wat gedoe de fout gevonden en het bleek de grote IC onder het display te zijn. Daarvan zaten een aantal pootjes niet goed vast meer gesoldeerd. Bij het drukken op het display terwijl deze aanstaat heb ik dit ontdekt. De bovenste rij pinnetjes hoef je niet vast te solderen, dus je kunt het display aan een zijde liften en dan de stroomvoorziening aansluiten en dan drukken op de componenten op het display. De IC is nu een beetje aangestipt met extra tin en nu is al meer dan 500km het dashboard gewoon werkende. Verder heb ik aan de meest linkerkant van het display een ventilator geinstalleerd 5x5 cm^2. Deze is geschakeld over de radio. Als de radio aan gaat, gaat de ventilator draaien. Het voordeel daarvan is dat je alleen in het dashboard 2 draadjes moet solderen op de printplaat. Voor de ventilator moest er wel een gat achter de bevestigingsplek van het dashboard in de auto gemaakt worden. Daarvoor is ruimte. Aan de linkerkant (waar het telefoonvakje zich bevindt, naast het dashboard) kun je met je hand achter de plasticplaat waar tegen het dashboard geplaatst wordt. Daar is ongever 8cm ruimte in hoogte en breedte. Dat is net genoeg voor het plaatsen van de ventilator. Wat extra ruimte is nodig, zodat je het display fatsoenlijk kunt plaatsen.
Verder heb ik alle connecties in de buurt van de transformator onder het scherm, inclusief de 1R0 weerstanden, etc opnieuw gesoldeerd. Het verplaatsen van de Mosfet is geen oplossing gebleken. Deze wordt eigenlijk nauwelijks warm heb ik bemerkt. Het is met name de transformator zelf die erg heet wordt. Mosfet dus gewoon op de printplaat laten zitten. Mijn advies is een ventilator installeren of meer gaten in de zwarte doos maken zodat er meer koeling kan plaatsvinden.
De zekering van 6.3 A hoeft niet vervangen te worden als het display nog gewoon werkt. Als het display niet meer werkt en deze zekering is wel stuk, dan is waarschijnlijk de mosfet ook aan vervanging toe. Controleer dan ook goed of er zich geen losse componentjes in het dashboard bevinden. Als het display haar hoekjes in plaats van zwart, wit geworden zijn, dan is het display kapot. Als deze nog gewoon een zwarte kleur hebben, dan werkt het display nog wel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

eysbergen
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2012 21:25
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door eysbergen »

Ik zag bij mijn display net voor het weer uitvallen ervan een rookpluimpje, toen was ik er klaar mee en ben Naar stevensweert gereden. Daar hebben ze het prima herstelt: ik miste nogal wat onderdelen er er waren er een aantal kapot.

Er werd me trouwens verteld, dat bij het ombuigen van de pootjes er grote risico is dat het display zijn vacuum verliest en daardoor permanent geruineerd is: Realiseer je dan dat je het hele spulletje weg kunt gooien !! Een gewaarschuwd mens telt voor twee !


Nu werkt het alweer een aantal weken, hopen maar dat alles zo blijft.

succes met jouw display

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vincent1981
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2012 08:54
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door vincent1981 »

@eysbergen Ja als er pootjes af zouden breken dan zou dat niet zo heel erg fijn zijn. Het bovenste rijtje van 7 pennetjes is trouwens niet functioneel, dus als die missen is het niet erg. Verder valt dat wat betreft het risico wel mee hoor. Ja, je moet het met met enig gevoel doen en niet als een boer aan het display gaan trekken. Zoveel uitroepstekens gebruiken vind ik ook wat overdreven, met name omdat je het blijkbaar zelf niet losgehaald hebt, maar het alleen van horen-zeggen hebt en niet zelf gezien hebt dat het allemaal niet zo fragiel is. De pennetje breken niet zo snel af bij het ombuigen. Alleen wanneer je dat erg vaak gaat doen of wanneer je het display horizontaal heen en weer gaat bewegen is de kans hierop erg groot. Verder is het display juist zo gemonteerd dat je het eenvoudig aan 1 kant kunt liften, wanneer er een componentje stuk zou zijn gegaan en dus niet het hele display hoeft los te halen. Ik ben het wel eens met het feit dat een gewaarschuwd mens voor 2 telt overigens. Het is geen makkelijk klus en je hebt een risicotje dat je display het daarna helemaal niet meer doet.

In het algemeen over dit probleem: Ik heb een beetje een hekel aan het concept dat je niet alles moet vertellen, maar vaag in de ruimte moet blijven. Sommigen weten precies waar het probleem zich bevindt maar willen dit niet aan mensen vertellen. Dat is het zogenaamde "Rule by Secrecy" en dat vind ik niet meer van deze tijd met internet en alles. Met z'n allen kunnen we tot de beste oplossing komen voor dit probleem. Verder ben je dan niet afhankelijk van mensen die overdreven hoge bedragen vragen voor een beetje soldeerwerk wat de meeste mensen met een beetje fingerspitzengefuhl zelf ook wel kunnen doen. De meeste mensen vragen rond de 250,- euro voor het oplossen van dit probleem. Demi is de goedkoopste en misschien ook wel de beste, persoonlijk kan ik dat niet beoordelen.

@eysbergen Dat rookpluimpje ontstaat dus doordat je er te lang mee hebt doorgereden. Een aantal kleine componentjes komen door het continu erg heet worden los van de printplaat. Deze veroorzaken dan kortsluiting. Vervelend. Als je klokje echter gewoon wat knipperd en de handel af en toe uitvalt, dan zitten de componenten nog wel op de juiste plaats, maar niet meer goed vast gesoldeerd. Dan is de reparatie een heel stuk eenvoudiger.

Het 'grappige' is dat de Renault garages gewoon zeggen over een knipperd klokje:"Nee, dat wordt niet erger, dat blijft gewoon zo". Tja en dan ben je een aantal maanden verder en dan zie je niets meer op het display......het knipperen is dan misschien inderdaad niet erger geworden, maar het probleem wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

vincent1981 » Di Mrt 27, 2012 6:43 am
Ja als er pootjes af zouden breken dan zou dat niet zo heel erg fijn zijn. Het bovenste rijtje van 7 pennetjes is trouwens niet functioneel, dus als die missen is het niet erg. Verder valt dat wat betreft het risico wel mee hoor.
Hier wil ik even ingrijpen, eenieder moet natuurlijk zelf weten of ze een "do it your self " reparatie willen uitvoeren.

MAAR..... door het kantelen van de VFD displays loop je echt wel kans dat het display defect raakt. Een VFD display is een vacuum fluoriserend display. Zo'n display bestaat uit een glazen omhulling, die hermetisch is afgesloten en hoogvacuüm is gepompt. Als door het kantelen het vacuum ontsnapt langs de pootjes van de kromming die dan ontstaat, dan is het display zijn vacuum kwijt en zal niet meer oplichten. Deze displays zijn niet los te koop.

Dit is de reden waarom wij dit kantelen dus niet doen, maar het gehele display verwijderen. Zo kunnen we ook makkelijker het defect opsporen. Ook moeten we soms een defect zoeken onder de microscoop en dan is het wel zo gemakkelijk dat het display verwijderd is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vincent1981
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2012 08:54
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door vincent1981 »

@demi klopt die kans is aanwezig. Het liften van het totale display is natuurlijk fijner, maar niet noodzakelijk. Het display is er middels zijn bevestiging opgemaakt om op deze wijze gekanteld te worden voor 'easy access'. Alles kan kapot. Mensen moeten zich dat altijd realiseren als ze ergens aan werken. Ik onken niet dat het niet kan gebeuren, maar uit eigen ervaring schat ik het risoco dat wanneer men het display open kanteld het vacuum verloren raakt klein in. Als je echter een horizontale verschuiving uit gaat voeren op het display, dan is de kans op afbrekende pennen en verlies van vacuum vele malen groter. Als men dus het display wil kantelen moet men dat met beleid doen en dan is de kans dat het vacuum verloren gaat erg klein. De kans is vele malen groter dat het display stuk gaat door uitstel van reparatie.

'do it yourself' is soms beter dan het laten doen door een ander, zoals in mijn ervaring met KMS Apeldoorn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

boywilts86
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mei 2010 15:05
Actief als: particulier
Locatie: Vlagtwedde(Groningen)

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door boywilts86 »

Beste demi,

Net als alle anderen heb ik ook een zwart display gekregen. Nou heb ik helemaal geen verstand van solderen, dus moet ik het uitbesteden. Kan met mijn oog of met behulp van een vergrootglas niet zien of er een haarscheur is. Nou woon ik helemaal in groningen en zie eigenlijk geen kans om naar jullie toe te komen, kan ik de display ook naar jullie toesturen??

Ik hoor het graag.

Boy Wilts

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

vincent1981
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2012 08:54
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door vincent1981 »

Het dashboard is redelijk eenvoudig zelf te verwijderen uit de auto. Opsturen naar Demi is vast geen probleem. Er zitten misschien wat extra kosten aan, maar met de huidige brandstofprijzen is een ritje naar het zuiden ook duur, dus het kan vast uit.
Zonder het dashboard is de auto nog wel te gebruiken. Echter de knipperlichten hoor je niet meer en je kunt ook niet zien of je je lampen en dergelijke wel aan hebt of niet, etc. Maar goed als je display nu zwart is, dan zie je nu ook niets. Het is vast de zekering die voorgoed overleden is, maar die gaat niet zo maar stuk, dus er is meer aan de hand. Demi kan het vast weer goed repareren. Stuur hem eens een PB, dan krijg je vast sneller een reactie ;).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

door vincent1981 » Wo Apr 04, 2012 7:54 am

Het dashboard is redelijk eenvoudig zelf te verwijderen uit de auto. Opsturen naar Demi is vast geen probleem. Er zitten misschien wat extra kosten aan
Opsturen is inderdaad geen probleem. En wij rekenen geen extra kosten voor het retoursturen. Het retoursturen is onder rembours, dus de betaling geschied aan de postbode. Zo is er ook geen gedoe met geld overmaken naar een "vreemde" en zo is er zekerheid dat er pas betaald hoeft te worden als het instrumentenpaneel weer word aangeboden via de post.

Ik heb " boywilts86 " al een PB-tje gestuurd. :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

johanrieks
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2012 17:17
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door johanrieks »

Hoi Demi

Ik heb een probleem met mijn grand senic 1.9 diesel het dashbord valt vaak weg en de km teller staat nu veel hoger dan normaal zou jij ons hier mee kunnen helpen .We gaan binnenkort op vakantie,en hij moet volgende maand gekeurd worden.
Hoop dat je ons kan helpen

Met vriendelijke groet J Rieks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Aangezien ik u geen PB-tje kan sturen kunt u mij wel even bellen om een afspraak te maken
Het nr is; 06-30463996 en dan zullen we er voor zorgen dat u zorgeloos met vakantie kunt :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Reiny
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2012 20:11
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Reiny »

Hallo allemaal,

Op 31 mei 2012 om 19.00 uur langs geweest bij Demi (Peter & zwager) en binnen een kleine 45 minuten kon ik de terugreis beginnen met een werkend dashboard. SUPER jongens en boven alles BETAALBAAR (€ 135,00). Daarnaast ook nog eens 2 jaar garantie en alle (eventuele) foutmelding(en) nagekeken en hersteld of verwijderd en de originele kilometerstand terug.
Ik kan iedereen aanraden om de moeite van een rit te nemen (Limburg). Jongens nogmaals bedankt voor de service en de gastvrijheid. :clap: :clap: :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EdEbbinkhuijsen
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:55
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door EdEbbinkhuijsen »

@Tietsje en Richtrip,

Reuze bedankt voor jullie bijdragen (http://www.renaultforum.nl/forum/viewto ... =15#p28937en http://www.renaultforum.nl/forum/viewto ... =15#p30839) mbt een (volledig) uitgevallen display. Ik heb de 1R0's doorgesoldeerd en bij mij (Scenic II, 2003) werkt het weer prima. Ik hoop dat ie het weer een flinke tijd uithoudt...

Kosten: 0 €.

Nogmaals bedankt!

Groeten,

Ed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bosarmy
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mar 2012 08:44
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Bosarmy »

Ook ik ben net geweest bij Peter in Stevensweert, prima service, rustig en goed advies. Aanrader en goede prijs.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

david28695
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2011 13:28
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door david28695 »

Hallo allemaal,
Ook wij hadden het probleem met het dashboard. Knipperen, vager worden en zelfs uitvallen. Bij de handelaar dit probleem aangesproken, en hij zou wel even kijken. dashboard uit elkaar, rode stekker eruit, contactspray erop, 28 euro afgerekend! Wat denk je........probleem dus niet opgelost. Het was zelfs zo dat de dashboardkap op een dusdanige manier terugeplaatst werd dat er nokjes dusdanig verbogen waren dat het niet meer op een fatsoenlijke manier paste. Volgens de handelaar zou het dashboard opgestuurd moeten worden kosten 200 euro en een hele week de auto kwijt!! Hier op het forum terechtgekomen en een tip gelezen over"DEMI". Donderdag 28 juni gebeld en we konden zaterdag 30 juni al gelijk terecht. 45 minuten rijden, dus dat viel wel mee. We hebben de auto in vertrouwde handen afgegeven en hebben een uurtje aan de maas genoten van het waterverkeer en een terrasje. Een uurtje later belde Peter weer dat de reparatie klaar was. Alles netjes teruggeplaatst en de sporen van de handelaar uitgewist, alles paste weer zoals het moet. Kortom geen 200 euro, maar 135 met twee jaar garantie, en de auto geen week kwijt, maar een uurtje. Peter, super service, dashboard weer zo helder als maar kan. Ik zal jullie (jij en je zwager) niet alleen op dit forum aanbevelen. Bedankt voor een snelle en vooral goede service!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Svenny007
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2012 14:27
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Svenny007 »

bij mij begon de klok en dagteller ook af en toe op 0 te springen.
nu begint bij het starten van de motor het dashbordverlichting iets waziger te worden maar na enkele seconden terug normaal.

met de zoekresultaten van google kwam ik op dit forum terecht.

ik vertrek nu wel voor een weekje op vakantie (naar duinrell) dus ik hoop dat het nog een weekje blijft werken.

dus Demi volgende week kan je een telefoontje verwachten
( als ik bv maandag bel wanneer zou ik dan kunnen langs komen ?)
ik heb nog vakantie tem 29 juli dus als het hiervoor nog zou kunnen gebeuren.
ik kom wel uit lier in belgie.

het is een grand scenic uit 2005
het is er wel een met navigatie , cruse-control.... enzo ingebouwd .

met vriendelijke groeten
Sven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

geertje
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2012 15:42
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door geertje »

Hoi iedereen,


Ben eigenaar van een Espace van bwj.2004 met een flikkerend en uitvallend dashboard,ze hebben me verteld dat reparatie bij dealer veeeel euro's gaat kosten!

Ik ben op deze site een zekere DEMI tegengekomen die dit kan repareren,kan iemand mij zijn gegevens bezorgen zodat ik hem kan contacteren?

Dank bij voorbaat,
Geert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Mathijs »

@Geertje;
U kunt hem toch bellen ?
Zijn telefoonnummer staat een aantal antwoorden hierboven, zie viewtopic.php?p=64692#p64692 .
Alleen vandaag kan natuurlijk wel zijn vrije dag zijn :idea:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

geertje
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2012 15:42
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door geertje »

Hoi Mathijs,

Klopt,maar ik bedoelde eigenlijk hiermee zijn adres te bekomen! Vind ik nergens terug,kom namelijk uit Belgie en wou eerst eens kijken waar ergens in het grote Nederland Demi woont vooraleer ik een afspraak maak.

Greets,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Mathijs »

ah, zo, welnu, onder zijn naam staat bij woonplaats: 'Stevensweert' :wink:
Grens NL en België in het Limburgse.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Jip, de reparaties gebeuren in het Pittoreske dorpje Stevensweert dat grenst aan de Maas in het Bourgondische Limburg

Voor degene die graag gehoplpen willen worden met de problemen omtrend dashboard , instrumentenpaneel hier nogmaals het tel nr; 00316-30463996

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johar
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:16
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Johar »

Helaas is het nu mijn beurt met een uitvallend dashboard in mijn Grand Scenic uit 2005. :(
Tijdens het rijden ineens geheel zwart en een lichte brandlucht erbij.
Nu is mijn probleem dat ik a.s. donderdag 09-08-2012 naar Spanje ga met de auto en caravan.
Alleen is het rijden met een uitgevallen dashboard dan niet echt handig :?
Is er een plaats om het te laten repareren voor donderdag ?
Ben verder uiterst tevreden over de auto.
m.vr.gr.
John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Tja, nu het vakantie tijd is, maken ook wij daar gebruik van en zijn we met vakantie tot en met week 32 :Beer: :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Johar
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:16
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Johar »

Gelijk heb je. Prettige vakantie ieder geval.

Het probleem met mijn dashboard is opgelost, alles werkt weer.Heb er een adresje voor Hier in Belgie gevonden.
Deze persoon doet veel dashboard voor de scenic.Hij geeft er 1 jaar garantie bij ook.

Voor de Scenic rijders in Belgie:

Digiprotech BVBA in Tubize net onder Brussel
Rue Alexandre Navet 10
€ 125,- + garantie

groeten
John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rob CP
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2012 18:26
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Rob CP »

Ja hoor heerlijk op vakantie geweest in Spanje met een Franse
auto en dat gaat niet. Auto geeft dit netjes aan door met zijn dasboard
te knipperen. Ik heb gelezen dat Demi en zijn zwager hier raad mee
weten, dus Demi als je dit leest kan je binnenkort een telefoontje van
mij verwachten. Hoop dat dit geen probleem is? hoor graag van je

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

nee hoor is geen probleem, je mag gerust Afbeelding dan maken we wel een afspraak :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fwanky
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2012 20:25
Actief als: particulier

dashboard (boordcomputer) problemen megan scenic 2004

Bericht door Fwanky »

Beste Demi,

graag had ik mijn kapot dashbord door u laten herstellen kan je mij contacteren aub !!!!

Via een : PM of email of gsm nr ????

Alvast bedankt
Groetjes Frank.
:mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Hallo,

Helaas kan ik geen contact met u opnemen daar u niet uw [pb] in het gebruikerspaneel heeft aangevinkt. U kunt er mij een sturen of mij bellen op; 0630463996

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

kaserian
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 okt 2012 20:17
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door kaserian »

Wie in het westen des lands zijn display wil repareren kan ik AER in Rotterdam aanraden. Zij hebben mijn display vandaag gerepareerd zonder dat ik een verre reis hoefde te maken. Zij hebben veel verstand van auto electronica, wel handig om te weten als je in een franse auto rijdt. De garage staat vol Franse auto's met allerlei electronica problemen.

http://www.auto-elektronica.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

stropke_van_gent
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2012 16:41
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door stropke_van_gent »

Lap, het is mijn beurt.

2 weken geleden is het begonnen met een onderbreking van nog geen sec. en enkel het klokje opnieuw instellen, geen foutmelding. Met een frequentie van +/- 1/4 binnen de 2min. na het starten en na 2 dagen de foutmelding "wielsensoren defect" voor enkele seconden, en nadien terug weg.
Display verwijderd zoals gelezen op forum en 1R0 weerstanden opnieuw gesoldeerd, maar zonder resultaat.
Frequentie blijft hetzelfde, maar display valt nu een paar sec. uit en na het uitvallen blijft de fout "wielsensoren defect" staan tot we de wagen opnieuw starten.

Nog iemand tips?
Is dit nog te herstellen door bvb. DEMI?

Alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door RichTrip »

Je geeft zelf het antwoord al :thumb:
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht