dashboard (boordcomputer) problemen

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Gebruikersavatar

Edwin mak
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2014 16:08
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Edwin mak »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Goedemiddag ,

Ik wilde net weg gaan met mijn renault senic uit 2005 is mijn dashboard uitgevallen alles op zwart .
Niks doet het meer nu zag dat demi uit stevensweert dit op kan lossen.
Demi zou jij mij een berichtje kunnen sturen hoe ik je kan bereiken en wat de prijs is om dit te repareren.

Alvast bedankt

Mvg Edwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VincentdeGraaf
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jun 2014 11:29
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door VincentdeGraaf »

Nog even een update..

Me dashboard werkt nog altijd prima!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

amaud
Misbruikt/Gehackt Account
Misbruikt/Gehackt Account
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2014 16:59
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door amaud »

Hallo allemaal, ook ik had problemen met mijn dashboard in mijn renault scenic 2005, na een maand of 3/4 met een knipperend tijdklokje te hebben gereden die steeds op 0000 begon bij het starten.
Tot vorige week plotseling alles op zwart stond, via google hier terecht gekomen en het hele forum door gelezen ook het dashboard open gemaakt via de handleiding hier op het forum en ook mijn soldeerboutje er bij gehaald, het heeft allemaal niets geholpen.
Via de goede berichten hier op het forum over Demi in Stevensweert, voor afgelopen zaterdag 5 juli een afspraak gemaakt, na n uurtje in een cafeetje gezeten te hebben was de klus geklaard, helemaal top, heerlijk dat alles het weer doet. nogmaals bedankt Demi .
Het was een ritje uit den Haag wel waard...we hebben er een leuk dagje van gemaakt!
Groet,
Ambro.
Slava Ukraini

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Nou....deze wilde ik even delen hierzo :doh: zie foto.. een totaal verwoest en uitgebrand instrumentenpaneel veroorzaakt door een onkundig iemand die op MP adverteert als professioneel reparateur :snooty:

Een klant vraagt of wij hem nog kunnen helpen :think:
Hij was ergens geweest via MP waar ze bekend waren met de defecten en waar ze hem konden helpen voor een schappelijk prijsje. Het defect keerde na reparatie terug en de persoon nam opnieuw contact op met "de reparateur" waarna de gedupeerde de mededeling kreeg dat het niet meer te repareren valt. De gedupeerde kreeg ook geen geld terug want het was volgens de reparateur een andere oorzaak en dus een ander defect.

Dit is nu typisch een voorbeeld van iemand die niet weet wat SMD Elektronica is en hoe er gerepareerd moet en behoort te worden. Als de "Reparateur" een kundig iemand was geweest was dit niet gebeurt.

Maar ook wij hebben onze grenzen en moeten dit paneel als verloren beschouwen en kunnen ook dit niet gaan repareren want wij moeten dan immers 2 jaar garantie garanderen. Er is kortsluiting ontstaan door een eerdere onkundige reparatie waardoor er veel componenten zijn doorgebrand alsmede ook printbaansporen zijn weggebrand en de software is aangetast dan wel beschadigd. Ook waren er componenten weg...heel mysterieus :think:

Wij hebben de gedupeerde wel kunnen helpen met een ander instrumentenpaneel die we op voorraad hebben liggen

ad206cee-7073-4817-89c5-921c482cba06_zps65c48a65.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 844
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door GTMart »

Droevig inderdaad, fijn dat je toch kon helpen uiteindelijk.

Je nummer staat in m'n telefoon, als ik eens troubles heb weet ik je te vinden :wink:
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

GTMart schreef:Droevig inderdaad, fijn dat je toch kon helpen uiteindelijk.

Je nummer staat in m'n telefoon, als ik eens troubles heb weet ik je te vinden :wink:
Is geen overbodige luxe :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Maluku123
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2014 23:19
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Maluku123 »

Ben net bij Demi in Stevensweert geweest en mijn dashbord verlichting brand weer.Goed werk afgeleverd door Demi.Nooit meer naar de dealer gaan voor deze storingen,want je betaald de hoofdprijs.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rene-Grr
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 apr 2012 21:42
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Rene-Grr »

Ook ik heb helaas te kampen gehad met een zwart display.
Na gebeld te hebben met (Demi) Peter uit Stevensweert op een maandag of dinsdag kon ik vanwege mn ploegen zaterdags terecht om 09.30.
Na een rondje te hebben gelopen en diverse spelletjes te hebben gespeeld (het cafe was nog dicht helaas) was Peter terug met het gerepareerde display.
Alle storingen veroorzaakt door de display verwijderd te hebben en een volledige testprocedure waarbij aan het einde elke stukje display oplicht gezien te hebben,kon ik tevreden weer naar huis.

Peter(en zwager) Bedankt !!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

irrobert
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2012 22:02
Actief als: particulier
Locatie: Ridderkerk

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door irrobert »

zo juist display verwijderd bij mijn scenic uit 2003 en bij alle aangewezen 10R het soldeer laten vloeien / aangevuld. Mijn klok resette regelmatig cq bijna altijd bij starten. Nu eerste 3 keer starten geen reset gehad. Verwacht dus dat probleem uit de wereld is. Garage rekende 300 euro: zelf doen kost niks (nou, ja inimini beetje soldeer en stroom).

Dank voor uw tips!

Robert
Renault Scénic 1.6-16V Expression Luxe uit 2005
benzine
gekocht in 2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ede
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2014 12:12
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Ede »

Mijn auto is nu voor de tweede keer binnen een maand bij de garage.
Ze kunnen in mijn instrumenten paneel Niets vinden, en de reparatie van de vorige week was goed.
En toch reset hij steeds meestal bij het instappen of weg rijden.
bij het uitlezen komen ze ook nog eens vijf storingen tegen .
ik heb begrepen dat er ook een comfort computer is, kan het niet daar in zitten?

B.V.B. dank
Daan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Ede schreef:Ze kunnen in mijn instrumenten paneel Niets vinden,
En toch reset hij steeds meestal bij het instappen of weg rijden.
Als uw paneel zich steeds reset, dus dat het tijdklokje op "00:00u" springt ...... dan is er geen correcte reparatie uitgevoerd.
Ze kunnen in mijn instrumenten paneel Niets vinden, en de reparatie van de vorige week was goed.
Als ze niets kunnen vinden dan is de "reparateur" niet bekend met deze defecten en weet hij niet waar hij moet zoeken.
Vaak denken ze dat het te maken heeft met een losse stekker verbinding of een "storing" elders maar dit is niet het geval.
ik heb begrepen dat er ook een comfort computer is, kan het niet daar in zitten?
Nee het probleem zit hem echt in het defecte instrumentenpaneel zelf.
Mijn auto is nu voor de tweede keer binnen een maand bij de garage.
Het jammere is dat u waarschijnlijk geld heeft moeten achter laten voor "uitgevoerde werkzaamheden" welke niet tot de oplossing geleid hebben en u nog steeds met een defect instrumentenpaneel zit.

Wilt u van uw klachten afkomen dan zal het paneel gerepareerd moeten worden. als u hier langer mee blijft rondrijden dan gaat strakjes uw paneel op zwart beeld en geeft hij niets meer weer

En ik kan u uit ervaring vertellen dat het zo is ....... heb er al heeeeeeeeel wat gerepareerd :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ede
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2014 12:12
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Ede »

O wauw, bedankt.
Ik ga gelijk actie ondernemen.
Ik heb deze auto net zes weken en hij staat nu al in het totaal twee bij de garage.
Groet Daan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Ede schreef:Ik heb deze auto net zes weken en hij staat nu al in het totaal twee bij de garage.
Als hij voor dit bekende probleem, want google maar en je komt deze storing op menig fora tegen, al bij elkaar opgeteld 2 weken bij een garage staat om dit op te laten lossen dan hoop ik dat dit op basis van garantie is en niet dat je de gemaakte jammere uren die ze er aan spendeert hebben uit eigen zak moet betalen :?

De gemiddelde reparatie tijd voor het correct herstellen van een defect instrumentenpaneel bedraagt een klein uurtje van moment van demonteren tot weer terugplaatsen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ede
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2014 12:12
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Ede »

Ik heb hem voor dit probleem naar de garage gebracht, ( koste mij 250 Euro) maar het probleem herhaalde zich.
Dus dit is garantie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

eelcop
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2014 20:32
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door eelcop »

Hallo Demi is het mogelijk om volgende week een keer langs te komen voor reparatie van ons dashboard?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Dat is zeker mogelijk, stuur maar ff een [pb] of bel me maar via 0031(0)6-30463996

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mr Wizzard
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2014 10:22
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Mr Wizzard »

Beste Demi,

Ik zit sinds gisteren ook met een uitgevallen dashbordprobleem. Mijn schoonvader had dit met zijn Scenic ook enkele maanden geleden en is daarvoor bij u geweest. Dit kwam neer op 135,00 euro. Om de kilometerstand te corrigeren vroeg u 50,00 euro. De opkuisactie met Renault CLIP is inbegrepen heb ik begrepen uit eerdere posts in deze thread van dit forum.

Kunt u mij/ons buiten de garantie van 24m een idee geven van de service en de kosten m.v.v. de opties en hun prijs?
Op de garantiepapieren van mijn schoonvader staat enkel uw telefoonnummer vermeld, verder geen bedrijfsgegevens.
Hoe zit dit in elkaar?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18451

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Verwijderd 18451 »

hallo allemaal mijn boordcomputer werkt prima
maar als ik hem in de test modes zet door knopje indrukken en dan contact aan
en op het knopje druk om door het menu te bladeren kom ik een stooring tegen met de letter h
weet iemand wat die letter h bedenkend ik heb het eerder gehad met de letter j en dat was dat de stekker van de benzinne pomp los geweest tijdens vervangen pomp het is een scenic van 2001
groeitejes peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ede
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2014 12:12
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Ede »

Aaaahhh. auto terug van reparatie (2e Keer) hartstikke blij. Maar naar twee weken BAM, 2 keer in een minuut reset mijn dashboard weer. Nu krijg ik een leen paneel uit een andere auto gedemonteerd om te kijken of het echt niet elders zit.(wat ik niet geloof)
maar ka het echt niet zin dat er ergens een stoom uitval is waardoor mijn dashboard reset?

Groet Ede

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Als het paneel zich steeds reset dan heeft het paneel echt een defect. Het is een bekende kwaal en alle Scenic's vanaf 2003 komen een keer aan de beurt.....net zoals die van u.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18451

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Verwijderd 18451 »

hallo alle maal ik heb een scenic uit 2001 als ik de boord computer in test modus zet door de knop op de ruitwisser hendel vast te houden en dan contact aan kun je door het menu bladeren op een gegeven moment kom je uit op een scherm waar 4 streepjes staan op laatste staat een H weet iemand wat de letter H betekent
ik weet wel dat als er geen letters staan er geen storing is heb wel ooit op het tweede streepje een J gehad
dat betekende dat de stekker van de bezinepomp los is geweest en dat was toen de pomp ik de pomp vervangen heb
groetjes peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marjan55
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2014 13:55
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Marjan55 »

Waar kan ik Demi vinden, heb ook problemen met het dashboard, is helemaal zwart en mijn garage heeft gezegd dat dat ongeveer 500 euro gaat kosten. Een Scenic van 2005.
Weet iemand misschien nog een adres in (West) Zeeuws-Vlaanderen om dit goedkoop te laten repareren? In blegie is voor mij ook mogelijk.
Graag zsm een reactie aub

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 3234
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Mathijs »

Marjan55 schreef:Waar kan ik Demi vinden
demi-dashboard-reparatie.html
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Renaultespace4
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2013 22:06
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Renaultespace4 »

Beste Peter (Demi),

Gisteren ben ik bij je geweest voor reparatie van mijn defecte display van mijn Renault Espace IV ph1 (2003). Binnen het uur was het gerepareerd! Daarnaast zijn de diverse boordcomputers uitgelezen en zijn er nog 2 problemen boven water gekomen waar ik geen weet van had.
Ondanks de afstand (bijna 200 km enkele reis) ben ik blij dat ik ben geweest. De auto is keurig gemaakt, vriendelijke en toch professionele adviezen gekregen.
Peter is een Renault rijder met grote kennis en deskundigheid van in ieder geval Renault Espace en heeft een niche market gevonden met het repareren van defecte displays voor een zeer schappelijke prijs. 135 euro (en 50 euro benzine) terwijl bij de Renault dealer al gauw minimaal het driedubbele betaald moet worden voor deze reparatie. En dan is het nog afwachten of ze het goed gemaakt hebben. Bij Peter weet ik dat zeker, hij geeft 2 jaar garantie!

Peter, job well done!


Bart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



woutervv
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2015 21:13
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door woutervv »

Afgelopen zaterdag ben ik bij Peter (Demi) op bezoek geweest in Stevensweert.

De display van mijn Renault Scenic 1.6 uit 2005 begon sinds anderhalve week eens in het 1 uur te knipperen, dagteller en klok werden elke keer gereset bij het starten van de auto. Op eerder aanraden van de ANWB mijn accu vervangen (er zat nog een accu in van de eerste eigenaar) en vervolgens leek het probleem zich niet meer voor te doen, totdat de display ineens op zwart ging...

Na enig research op dit forum heb ik contact gezocht met Peter, ik kon zaterdag direct langskomen.
Binnen een uur was het probleem verholpen, vakkundig en professioneel, inclusief twee jaar garantie.
Boardcomputer werd netjes uitgelezen, zonder foutmeldingen en opgelopen km-stand.

Op de terugweg heb ik weer heerlijk gebruik kunnen maken van de cruise-control en display.

Peter, bedankt voor de snelle service!

Groet,
Wouter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Altijd mooi om te vernemen dat er tevredenheid is, en het doet ons goed om te horen dat er waardering is voor onze wijze van aanpak voor dit o zo vervelende defect aan de instrumentenpanelen :thumb: :clap:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



leuvenrenault
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2015 16:27
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door leuvenrenault »

Ik ben helaas ook een 'gedupeerde' scenic ii eigenaar met kapot dashboard. Na een korte zoektocht op internet kwam ik op dit forum terecht.Heb gebeld naar Peter in Stevensweert en kon de volgende dag al terecht. Wat een fantastische service! In een half uurtje was het gepiept! Was zeker de moeite waard om een uur van uit Brussel naar Limburg te rijden. We hebben in het dorpscafe een pint gedronken en daarna gegeten bij het frietkot ernaast.Heerlijke frieten overigens voor slechts 1,75 . Peter bedankt om onze scenic te redden voor 135euro. Ook nogmaals bedankt om de bediening aan te passen naar NL. Een aanrader voor een ieder met renault dashboard problemen. Vanwege de goede service hadden we beloofd een recentie te schrijven, dus bij deze :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Maurice071
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2015 11:26
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Maurice071 »

Ik heb vanmorgen ook contact gehad met Demi voor mijn display..aankomende zaterdag 28 maart heb ik een afspraak met hem voor de reparatie en herstellen van de km stand..ik hou jullie op de hoogte van het verloop :thumb: Gr Maurice

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Maurice071
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2015 11:26
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Maurice071 »

Zoals afgesproken zou ik iedereen op de hoogte houden van mijn defecte display..
Ik ben gister afgereisd richting het mooie Limburg
Het was een goeie 200 km heen en 200 km terug maar de heren stellen niemand teleur :)
Je gaat naar huis met een gerepareerd display daarvoor hulde uiteraard
Alleen had ik mijn display laten 'repareren' voordat ik bij Peter(Demi) terecht kwam
Dit was een drama want Peter laat je netjes alles zien en idd het zag er niet uit(denk dat ik nog netter soldeer ;))
Deze heren zijn 1 hele aardige gasten en 2 erg betrouwbaar en dat is erg belangrijk
Mijn display hebben ze eerst geprobeerd te repareren maar door het gerommel aan het display was die door het buigen toch gescheurd..De print hebben ze wel weten te redden!
Dus voor mij was een gereviseerd paneel de enige optie!
De kosten daarvan waren iets hoger maar had me geld terug gekregen van de garage omdat die het niet meer deed en voorheen met regelmaat wel
Maar ach dan moet je maar gelijk bij de juiste personen aankloppen
Ik was tenslotte ook maar een leek en ging ervanuit dat de garage hem wel naar de juiste persoon zou sturen
Mocht iemand problemen ondervinden met het display bel gewoon en ga erheen of stuur hem eventueel op
Over de kwaliteit hoef je je geen zorgen te maken want die is echt optimaal zo kan iedereen ook lezen aan de recensies
Ik ben een heel blij persoon op het moment!!

Peter en natuurlijk ook jouw zwager mijn dank is groot!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

@Maurice071

Mooi om te horen dat je tevreden bent over onze diensten :clap:
Tja de eer was groter geweest als het grote display op zichzelf niet stuk was geweest :( en dan had het ook voordeliger voor je uitgepakt. Helaas is er inderdaad door een onkundig persoon zoals je had kunnen zien een hoop "ellende" aangericht en dat moesten we eerst herstellen voordat we aan de daadwerkelijke reparatie konden beginnen. Nadat we de print volledig hersteld hadden en de display's er weer op konden bleek het grote display defect te zijn :shock: :fp:

Deze displays gaan stuk van vaak buigen/klappen wat sommige "reparateurs" wel eens doen. Het zijn VFD display's en dit zijn vacuüm geproduceerde display's en door het klappen/buigen ontstaan er scheuren langs de contact pootjes en die kunnen gaan lekken waardoor het vacuüm ontsnapt en dan brand het display inwendig door en gaat op kortsluiting.

Deze display's zijn niet los in de handel verkrijgbaar, en dan kan het instrumentenpaneel als verloren beschouwd worden.

En ja dan zit er niks anders op dan het plaatsen van een nieuw instrumentenpaneel op basis van revisie en 2 jaar volledige garantie.

Wel vind ik het goed van je dat je je eerder uitgegeven zuur verdiende geld bent gaan terughalen bij je garagist. :clap:

Maar wij waarderen het dat gedupeerde die geholpen willen worden door ons grote afstanden afleggen om Limburg een bezoekje te brengen :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zuma
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 mar 2009 17:50

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Zuma »

Hier ook nog even een veer in de reet van Peter steken. :lol: Een keer het display laten fixen bij KMS maar na 3 jaar ging hij weer naar de gallemiezen. Dus kwam ik bij Peter terecht. Inderdaad binnen een wip gepiept en dat voor een zeer nette prijs. Helaas binnen een paar maanden weer regelmatig uitval aan het display. Maar dat was bij Peter geen probleem. Kon eventueel voor een zacht prijsje een nieuw tellerwerk krijgen maar eerst wilde hij nog een keer kijken of er iets anders aan de hand was. Bleek dat bepaalde soldeer contacten los gelaten hadden. Met een hete fohn alles weer vast geblazen en hoppetee het display doet het alweer een jaar prima. Deze actie koste me niets want dit was service omddat de eerste keer niet voldoende soelaas bood, aldus Peter. Kortom toppertje!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



geert69
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2015 17:27
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door geert69 »

Heb (had) met mijn Scenic II uit 2004 last van uitval van het klokje en de dagteller. Elke keer als ik de auto startte vielen deze op O. De Renault dealer staat onmiddellijk klaar met een compleet nieuw klokkenspel (prijs ca. Euro 900). Na zoeken op internet diverse mogelijkheden gevonden en mijn keuze viel op Demi Stevensweert. Ik kon de volgende dag al terecht.
Na een uiterst vriendelijke ontvangst door Peter nam deze plaats in de auto en geloof het of niet binnen 2 minuten was het digitale dashboard verwijderd en na een klein uurtje weer gemonteerd, werkend en wel. Ook werden eventuele foutmeldingen door Peter middels een speciaal Renault computerprogramma uitgelezen en hersteld. Ik kan deze totale service iedereen aanbevelen. Prijs Euro 135 en 2 jaar garantie. Kom daar maar eens ergens anders voor. Peter chappeau en nogmaals HARTELIJK DANK voor de service.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mc_harley
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 okt 2007 14:47

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door mc_harley »

Ja, ik ben ook bij Peter in Stevensweert geweest want mijn dashboard was ook uitgevallen en sprong af en toe weer kort aan. Kon toen ook zien dat de km stand bij elk ritje een onmogelijke stand aangaf. In 't kort in 3 dagen zo"n 30.000 km extra, maar dat kon Peter ook herstellen naar een aannemelijke stand (laatste APK + wat extra.) Na mijn bezoek was alles weer zoals van ouds. Systeem getest foutmeldingen eruit en 2 jaar schriftelijke garantie op de reparatie. Ik kan hem alleen maar aanbevelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



andre1966
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2015 13:22
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door andre1966 »

Ook bij mij vandaag voor het eerst toen ik de auto startte, de klok knipperde en de dagteller stond ineens op 0. Toch maar eens op dit forum rond gekeken.Kwam al snel de positieve berichten van Iedereen van Demi tegen. Snel gebelt en probleem voorgelegt. Kan a.s Dinsdag al terecht.Ben benieuwd, en tot Dinsdag Demi.gr Marion de Vries.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

We willen nogmaals iedereen bedanken die een positieve reactie heeft achter gelaten om hun tevredenheid te uiten over de gedane reparatie van het allom bekende en haast wel te zeggen "standaard defect" van de instrumentenpanelen van Scenic en Espace.

En voor degene die dit vervelende euvel ineens plots treft, en nog op vakantie moet, die kan indien gewenst contact opnemen via [pb] of een belletje geven op 06-30463996 en dan zorgen we dat alles weer netjes gemaakt wordt. :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



miraro
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2015 09:27
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door miraro »

Ook wij zijn helaas de pineut. Het begon met af en toe wegvallen vh beeld tot nu volledig zwart. Net had ik nadat ik mijn stoel had verschoven ineens wel weer beeld. Ligt de oorzaak dan alsnog in het instrumentenpaneel? Aangezien wij komende week op vak. Gaan en nu geen tijd meer hebben om hem te laten maken moeten we de reparatie helaas over de vakantie heen tillen. (De garage verzekerde mij dat het verder geen schade aan kan richten aan de auto) De snelheidsmeter heb ik heb ik voor het gemak als app op mn telefoon. Maar nu misschien een hele domme vraag maar geeft hij nog wel een piepsignaal als de tank bijna leeg is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht