dashboard (boordcomputer) problemen

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan

veryanonymous
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 okt 2010 10:31
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door veryanonymous »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Toch wel een veel voorkomend probleem als ik het zo lees. Hopelijk blijft het mij bespaard (en anders liever deze maand nog => 6mnd garantie is bijna voorbij).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

88weighed schreef:Toch wel een veel voorkomend probleem als ik het zo lees. Hopelijk blijft het mij bespaard
Helaas sorry :( maar ook uw dashboard/display zal een keer stuk gaan, ze gaan allemaal stuk :doh:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:02
Actief als: particulier
Locatie: Leiderdorp

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Scenic2 »

Scenicrijders, ben net terug uit Stevensweert met een zeer scherp gestoken display en twee jaar garantie, ik ben tevreden en deze jongens weten heel goed wat ze doen........ik kan ze van harte aanbevelen en houd er rekening mee dat vroeg of laat iedereen aan de beurt komt......Scenic, Espace,Avantime, Vel Satis !!!
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bos ScénicII
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 okt 2010 22:29
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Bos ScénicII »

Ook aan mij is de beurt. Ik heb nu een tijdelijk display. Mijn huidige is gelukkig onder garantie in de maak bij de dealer.
Heb nu wel 168 dkm op de teller ipv 95dkm. Maar ook dit display is defekt. eerst de klok af en toe en nu bij elke keer starten. (dit gaat natuurlijk gelijk aan de boardcomputer). Volgens mij heb ik nu alle kwaaltjes wel gehad van de wagen :pray: Toch bevalt hij wel.
Scénic II 1.6 16V Expression Luxe Rouge de Feu 12-2003

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ymmas
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2011 12:03
Actief als: particulier

Hulp gevraagd Dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Ymmas »

Ik heb problemen met het dashboard (knippert, gaat uit). Ik heb een grand scenic uit 2005.

Ik zie dat er oplossingen zijn op dit forum maar ook dat diensten worden aangeboden om het probleem te verhelpen.
Ik ga zelf niet solderen.

Wie kan mij volgende week helpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door WillemS »

Stuur Demi eens een PB of mail.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Hulp gevraagd Dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Ymmas schreef:Ik heb problemen met het dashboard (knippert, gaat uit). Ik heb een grand scenic uit 2005.
Wie kan mij volgende week helpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Hallo,

Ik heb vernomen dat u een defect knipperend dashboard heeft.
Wij kunnen dat voor u repareren / reviseren voor 135,- euro.

U kunt hiervoor telefonisch een afspraak maken op 06-30463996.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bos ScénicII
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 okt 2010 22:29
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Bos ScénicII »

Gisteren is mijn eigen display weer terug geplaatst. Alles doet het weer, renault dealer heeft het netjes met een week geregeld. Gelukkig onder garantie. Ze meldde wel, na wat doorvragen, dat het de laatste tijd vaker voorkomt.
Ook prettig dat de cijfers weer goed leesbaar zijn in het display was dit blijkbaar ook in sterkte afgenomen.
Scénic II 1.6 16V Expression Luxe Rouge de Feu 12-2003

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ymmas
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2011 12:03
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Ymmas »

Vorige week maandag bij Demi geweest en het is prima opgelost. Display doet het weer prima, onderdelen zijn vervangen, duidelijke uitleg en ook nog even de foutcodes uitlezen en verwijderen die betrekking hadden op het dasboard probleem.
Jongens bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

micorazon01
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2011 09:56
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door micorazon01 »

Hallo daar allemaal,

Het gemeenschappelijke technische probleem van het uitvallen van het dashboarddisplay overkomt mij ook. Waar juist, dus bij wie en bij welke firma en hoe, dus op welk telefoonnummer en/of mailadres, kan ik terecht om de besproken goedkopere herstelling mogelijk te maken?
Graag dringend info aub.
Hartelijk dank bij voorbaat
Micorazon01

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door CPTR »

@micorazon01

Lees eens 3 berichtjes terug..............
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:02
Actief als: particulier
Locatie: Leiderdorp

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Scenic2 »

Bos ScénicII schreef:Gisteren is mijn eigen display weer terug geplaatst. Alles doet het weer, renault dealer heeft het netjes met een week geregeld. Gelukkig onder garantie. Ze meldde wel, na wat doorvragen, dat het de laatste tijd vaker voorkomt.
Ook prettig dat de cijfers weer goed leesbaar zijn in het display was dit blijkbaar ook in sterkte afgenomen.
Ik vind dat netjes voor een auto uit 2003 !!!

Ik kreeg dat bij mijn dealer echt niet voor elkaar en die van mij is uit 2005 ! (Gelukkig bestaan er nog wonderen in Stevensweert.......... :) )
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bos ScénicII
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 okt 2010 22:29
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Bos ScénicII »

Ik heb 6 maanden garantie op mijn scenic. En daar valt hij nog binnen. Gelukkig wel er is al het een en ander vervangen in de tussen tijd na aanschaf. Dus hoop ik dat ik alles gehad heb als ie uit zijn garantie is :D
Scénic II 1.6 16V Expression Luxe Rouge de Feu 12-2003

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

resa
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mar 2009 20:28

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door resa »

Vandaag langs de heren in Stevensweert geweest, bekwame gasten.


Tijdens de reparatie gebabbelt over al de escpace kwaaltjes. Computer doorgelicht geen bijzonderheden alles werkt weer als vanouds! Ben erg blij!

Heren bedankt dat jullie mij er even tussendoor hebben geholpen.

Ik adviseer bij een kapotte display echt even bij Peter en zwager langs te rijden.(ook al is het voor sommige iets wat uit de buurt)

Succes met jullier verdere reparaties!

Groeten,
Manu.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

moebius
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2011 22:47
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door moebius »

Ook ik heb last van het genoemde probleem (tenminste het lijkt erop):
1. Het dashboard valt voor een seconde uit en floept daarna weer aan (klok en dagteller moeten weer opnieuw ingesteld worden).
2. Het electrisch raam aan de bijrijders-zijde wil niet meer naar beneden.
3. Van een portier sluit de auto niet af bij het indrukken van de knop.

Is het inderdaad de veelgenoemde boordcomputer of is er meer aan de hand?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door RichTrip »

moebius schreef:Ook ik heb last van het genoemde probleem (tenminste het lijkt erop):
1. Het dashboard valt voor een seconde uit en floept daarna weer aan (klok en dagteller moeten weer opnieuw ingesteld worden).
2. Het electrisch raam aan de bijrijders-zijde wil niet meer naar beneden.
3. Van een portier sluit de auto niet af bij het indrukken van de knop.

Is het inderdaad de veelgenoemde boordcomputer of is er meer aan de hand?
Het zijn waarschijnlijk drie verschillende probelem, helaas:

1. Dit is een probleem met je display, op te lossen door bijvoorbeeld Demi van dit forum, of bijvoorbeeld Actronics in Almelo
2. Moeilijk te zeggen, kan kapotte schakelaar in de deur zijn, of motor van het raam.
3. Dit komt naar alle waarschijnlijkheid door een defect knopje in het portier.

Om de samenhang tussen punt 2 en 3 uit te sluiten kun je wel even proberen om te controleren of de bodem van het opbergvakje voor de bestuurdersstoel helemaal droog is. Door vocht kan een centrale stekker onder de stoel gaan corroderen en deze problemen veroorzaken. Punt 1 staat hier helemaal los van.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

realboatman
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2011 16:30
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door realboatman »

Ik had ook hetzelfde probleem.Naar de renault dealer in Herk-de-stad(Belgie).Deze ging er naar kijken en proberen te repareren.Na enkele uren belt deze om te zeggen dat het niet gelukt was en de enige oplossing was dashboard vervangen .De prijs met plaatsing kwam op een 800 -900 euro :shock: .Het dashboard viel af en toe uit met enkele foutmeldingen en na het gepruts van de dealer werkte het helemaal niet meer. :clap: Bleek dan later ook nog eens de dealer er zodanig aan gesoldeerd had dat het dashboard er erger aan toe was dan voor ik hem binnen bracht.Ben eens benieuwd wat hij meer daarvoor zal aanrekenen voor zijn gepruts.
Dan maar op zoek gegaan naar een andere oplossing nl een tweedehands dashboard met de kans dat ik na enkele maanden met hetzelfde probleem zou kunnen zitten.Na even zoeken op dit forum kwam steeds dezelfde naam terug nl Demi.Na zijn gegevens gevonden te hebben op marktplaats ,deze gast even gebeld en ik kon 2 dagen later reeds bij hem terecht om even te kijken als hij en zijn collega geen oplossing hadden.Bij aankomst in Stevensweert dashboard eruit gehaald om na een 3 kwartier terug in de wagen te steken weer zo goed als nieuw :dance:.Als laatste nog even alle foutmeldingen uit de chip wissen en ik was weer klaar om te vertrekken.Dit voor 135 ipv bijna 1000euro met 2 jaar garantie op het dashboard.Perfect toch?Echt een aanrader,bedankt Demi!! :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

realboatman schreef: Na even zoeken op dit forum kwam steeds dezelfde naam terug nl Demi.Na zijn gegevens gevonden te hebben op marktplaats ,deze gast even gebeld :
Om het zoeken voor anderen gedupeerden wat eenvoudiger te maken hier nog maar even het tel.nr; 0630463996 wij helpen graag en vragen staat vrij :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

moebius
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2011 22:47
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door moebius »

Met mijn dashboard probleem (Scenic 2003) bij Demi geweest. Snel en adequaat geholpen door de jongens.
Leuk dorp, overigens, Stevensweert. EN aardige mensen.
Was voor mij even zoeken naar het telefoonnummer van Demi. Gelukkig heeft ie dat nu op het forum gezet. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

harrie
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2011 07:46
Actief als: particulier

Re: oplossing uitvallend dashboard van 7,50 euro

Bericht door harrie »

tietsje schreef:Voor een ieder die die leest: ook bij mij werd de dashboard verlichting eerst minder, toen viel de klok en alle dagtellers uit en vervolgens viel het gehele dashboard uit. Ik weiderde echter 250 euro ec BTW te betalen voor "made in china" electronica (de fabricant van mijn instrumentenpaneel is Johnson Controls). Na een weekje zoeken hier de oplossing:
In de meeste gevallen zijn de 1ro (weerstandjes) soldeervebindingen gebroken, waardoor er simpelweg een stroompje meer kan lopen door het cirquit). Deze breukjes zijn (denk ik) ontstaan omdat onder de printplaat een dotje rubberachtige lijm is geplaatst. Hierdoor is tijdens het vastzetten van de elektronica wat buiging gekomen op de printplaat waardoor (icm trillingen vand e auto) deze ieniemienie soldeerverbindinkjes loslaten. Op mijn printplaat zitten deze 1r0 in een groepje van ongeveer 10 stuks in de linker bovenhoek van de printplaats (in de buurt van de dot lijm, maar dan aan de voorkant). Dan hier het stappenplan (kost je ongeveer 1 uur)
1) verwijder de hard plastic bovenkap van je dashboard door deze naar beneden te klikken
2) verwijder de hard plastic onderkap van je daskboard door deze naar beneden te klikken
3) draai beide hefbomen van de 2 stekkers naar rechts, opdat je ze uit beide socket kunt trekken (de grijze stekker gaat best zwaar, de rode gaat een stuk lichter)
4) nu heb je een tork schroevendraaier nodig om de twee buitenste schroeven links en rechts los te draaien, waardoor je je intrumentenpaneel als 1 unit uit je dashboard kunt tillen
5) met een kleinere tork kun je nu de 8 andere schroeven verwijderen, waardoor de twee plastic kappen kunnen worden verwijderd --> nu zie je de printplaat en alle overige electronica
6) in de linker bovenhoek zitten de 1r0's. Kijk anders met een loop als de breukjes al niet meteen zichtbaar zijn.
7) soldeer ze opnieuw of laat in ieder geval het soldeersel weer even "vloeien". (LET WEL: je hebt echt een klein soldeerboetje nodig!)
8) probeer het even uit door de stekekrs terug te plaatsen, als alees het doet ga dan van stap 5 naar stap 1

Oja, de 7,50 was voor het gebak dat ik heb gekocht voor de collega die heeft gesoldeerd.

Theo
Behalve deze 1R0 weerstandjes kan het ook de "zelfherstellende" zekering zijn van 6,5A die op de printplaat zit.
Zie plaatje hieronder voor de lokatie.

Die zekering zit in de 12V voeding voor de print en is een hele gemene: soms hapert en hersteld hij zich heel snel achter elkaar waardoor o.a. de lichtintensiteit van het scherm kuren vertoond, maar waardoor er ook wel eens vreemde (en onterechte) meldingen ontstaan.

Door de 1R0 weerstandjes door te solderen wordt de zekering een poosje "hersteld" en lijkt het euvel daarmee over (of, in mijn geval, juist helemaal niet).

Die zekering vervangen door een normale 6,3A-snelle (via twee stukjes draad) lost het euvel definitief op.

Harrie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Benns
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2011 20:46
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Benns »

Hier nog iemand met soortgelijke dash problemen . Ik las in deze draad over een bedrijf in Stevensweert . Hoewel woonachtig in Friesland heb ik het ritje naar Limburg er graag voor over! Een tel. nr. of mailadres is meer dan welkom .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

oboema
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2011 18:01
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door oboema »

Vandaag voor het bekende Dashboard met mijn Renault Grand Senic uit 2005 op op pad geweest.

Probleem omschrijving : Dashboard viel regelmatig geheel weg. Klokje resette continue.
Kilometerstand sprong met stappen van 6000 km omhoog.


Ben terecht gekomen bij :

Car Software Tuning
Kabelweg 1a
1271AN Huizen
Tel: (+31) 035-52 53 406
Mob: (+31) 06-53 183 928
Mob: (+31) 06-42 168 306

Binnen een half uur hebben deze jongens het probleem verholpen
Display eruit gehaald, gerepareerd en teruggezet.
Tevens kilometerstand weer aangepast.

Kosten : 199 euro incl.BTW en 12 maanden garantie !!!!

Oke , wellicht best een hoop geld, maar altijd nog minimaal 4 * zo goedkoop als de Dealer.
Wanneer je er snel bij bent en handig met een mini soldeerboutje kan je het wellicht zelf (staat beschreven in begin pagina's van dit forum).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wwer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jun 2011 22:25
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door wwer »

Hoe zit het met dit probleem bij de gerepareerde displays? Is er ervaring dat de reparatie dit probleem blijvend heeft aangepast, of kan ik verwachten dat het met een paar maanden weer terugkomt?

Volgens het NAP is de teller van mijn a.s. "nieuwe" scenic vervangen op 04-07-2008 en is de KM stand op 1 gezet. Kan ik dan binnen 2 jaar weer een reparatie verwachten of was toen al het probleem er uit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

Een gerepareerd instrumentenpaneel is vergelijkbaar met een nieuw instrumentenpaneel
De componenten die vervangen worden, zijn van een betere kwaliteit dan de componenten die af fabriek er op gemonteerd zitten daar de tijd en de techniek niet stilstaat
Echter er komt een tijd dat het instrumentenpaneel ooit weer defect zal raken maar dat zal na reparatie zo een 8 à 9 jaar duren, mits er geen andere nieuwe onontdekte gebreken om de hoek komen kijken

Als er in 2008 een nieuw instrumentenpaneel is geplaatst kunt u nog zo een 3 à 4 jaar vooruit zonder klachten, maar zeker is niets in het leven :pray:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wwer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jun 2011 22:25
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door wwer »

Dank Demi! Dan zoe je me over 3 tot 4 jaar langskomen :P :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Zolex
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2011 00:39
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Zolex »

Juist terug van Stevensweert. Topservice daar moet ik zeggen !!!! Display perfect hersteld en terug snel gemonteerd en de wagen nog eens aan de pc gehangen om alles te controleren. Proficiat aan Demi en zijn schoonbroer !!! Ben een tevreden klant :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 150
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:02
Actief als: particulier
Locatie: Leiderdorp

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Scenic2 »

Dashboard bij mij reeds een halfjaar geleden door Demi en zwager gerepareerd.........doet het nog steeds TOP ! En nog 1,5 jaar garantie :lol:

Een tevreden klant........
Renault Scenic II 2.0 16V DynLux 2005 MVB66 Gris Eclipse
17 inch Borbet LV4 Lights Black / SK Tuning Endrohr
AEG PE 150 / DAP900
/ FINISHINE
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

richardb
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2009 13:11

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door richardb »

goede morgen iedereen ik heb regelmatig boordcomp. uitval van mijn GS 2.0 ltr als ik een tik op mijn dashboard geef verschijnt hij weer met de dagteller op nul en de tijd van middernacht op 00.00 uur

wat zou dit kunnen zijn ? het gebeurd niet altijd maar zo af en toe eens dan herhaal ik het truukje weer en ik heb dan gewoon weer beeld. overigens start de auto gewoon en werkt de verlichting ( bi + Bu) en de radio gewoon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door RichTrip »

richardb schreef:goede morgen iedereen ik heb regelmatig boordcomp. uitval van mijn GS 2.0 ltr als ik een tik op mijn dashboard geef verschijnt hij weer met de dagteller op nul en de tijd van middernacht op 00.00 uur

wat zou dit kunnen zijn ? het gebeurd niet altijd maar zo af en toe eens dan herhaal ik het truukje weer en ik heb dan gewoon weer beeld. overigens start de auto gewoon en werkt de verlichting ( bi + Bu) en de radio gewoon.
Dan heb je precies dezelfde problemen als in dit topic omschreven, dus je hebt meerdere opties:

-Een nieuw display bij de dealer a 800-900 euro.
-Reparatie bij erkende bedrijven zoals KMS Apeldoorn of ACTronics in Almelo a 200-250 euro.
-Reparatie bij Renaultforum user Demi a 135 euro inclusief koffie en uitlezen met de CLIP (heb ik mij laten vertellen :mrgreen: )

In ieder geval z.s.m. wat aan laten doen, hoe langer je wacht hoe slechter het is voor je display.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

the999bbq
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 jul 2011 15:11
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door the999bbq »

prima service bij Demi en "de dokter", gefixed terwijl ik een terrasje deed en inderdaad nog wat diagnostiek erbovenop (ESP/ASR defect, voor de dashbord-panne)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcoScenic
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:04
Actief als: particulier
Locatie: Tilburg

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door MarcoScenic »

Hallo,

Ook ik had last van het reeds welbekende probleem met het digitale instrumentenpaneel van mijn Scenic II :( Steeds als ik mijn Scenic deed starten dan resette zich de dagtellerstand en het tijdsklokje :cry2: na wat surfen op het net kwam ik een aantal reparatie bedrijven tegen zo ook bovengenoemde firma Scenic-dashboard.nl. in Huizen, echter bij mij was de kilometerstand niet versprongen :pray: maar ik zou daarvoor dan toch moeten betalen :think: terwijl ik alleen maar gebruik zou willen maken van de reparatie zou ik toch 199,- euro moeten betalen en kreeg dan 12 maanden garantie :snooty: dus maar even doorgezocht en kwam toen hier op het forum " Demi " tegen, en zij konden een reparatie aanbieden voor 135,- euro en 24 maanden garantie :dance: dus na contact op genomen te hebben kon ik nog dezelvde avond terecht :thumb: echt supper goede service binnen 3 kwartier was mijn dashboard gemaakt :D die gasten weten waar ze mee bezig zijn, en hebben ook nog eens mijn Scenic uitgelezen met de orginele uitlees-tool die de dealer ook heeft. Ik mocht meekijken op de laptop en alle foutcode's zijn gewist. Ook had ik nog een actuele foutmelding :( zo kwamen hun er achter dat een van mijn penboubines problemen heeft waardoor ik soms op 3 cilinders rijd. Echt petje af voor die gasten :clap: Ze zitten overigens ook nog eens in een buitengewoon mooi rustig dorpje met veel bezienswaardigheden. Nou .... DEMI en zwager ga zo door want dit scheelt de kleine man echt veel geld, een aanrader voor die, die getroffen zijn met dit o zo vervelende probleem, nogmaals ..... Demi bedankt :thumb:
Ik rij sneller dan dat mijn beschermengel kan vliegen ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

erikecht
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2011 14:44
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door erikecht »

hoi
heeft er iemand een adres of telefoonnummer van die jongens in stevensweert
heb sinds gisteren geen dashboard verlichting meer
begon bij mij ook met het uitvallen van de klok en dashboard en dus nu niks meer

alvast bedankt

erik :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 3235
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door Mathijs »

Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 59
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door demi »

@ Mathijs

Thx Mathijs dat je zo vriendelijk hebt willen zijn om een linkje te leggen naar de contact gegevens :thumb:

Ik heb Erikecht reeds een PB gestuurd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

quicktoxic
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:25
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door quicktoxic »

Tijdens mijn vacantie in Frankrijk kreeg ik ook problemen met het dashboard van mijn scenic (2005). Eerst knipperend klokje en dagteller, en uiteindelijk helemaal geen info, alles zwart. Vond dit forum tijdens googlen. MIjn grootste zorg was, kan ik hiermee terug rijden naar Nederland of heeft dit mogelijk impact op het motor management systeem. Ik heb het nummer van Demi in Stevensweert gebeld en mijn vraag voorgelegd. Het zou geen probleem moeten zijn indien de auto in goede staat van onderhoud is. Ik heb gelijk een afspraak gemaakt.
De tip die ze me gaven was wel, wees alert met de richtingaanwijzers, die hoor je niet meer klikken. Het is me inderdaad een keer overkomen dat ik werd ingehaald en dat deze auto met zijn alarmverlichting een signaal gaf. Het bleek dat mijn richtingaanwijzer nog uit stond. Inmiddels is de reparatie naar volle tevredenheid uitgevoerd. Mannen in Stevensweert bedankt, ook voor de koffie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

madmole
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2011 20:09
Actief als: particulier

Re: dashboard (boordcomputer) problemen

Bericht door madmole »

Hallo,
Ik bezit een Grand Scenic Privilege 11/2004 en sinds vorige week is mijn dashbord volledig uitgevallen.
Mijn Renault garage adviseert me om een nieuwe dash te plaatsen, +/- 800,- eur.
Wegens het ontvangen van een firmawagen staat mijn wagen nu te koop, maar ik wens geen grote investeringen meer te doen.
Is er iemand die mij een goedkopere oplossing kan aanraden, liefst in België.

Alvast bedank voor jullie reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht