de Nieuwe Scenic

Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Batenic schreef:Haha, je begrijpt de essentie nog steeds niet. Dat geeft niet, ik moet toegeven dat het om peanuts gaat. Maar, zoals je nu zelf al zegt, dat grote scherm is nu idd mooi ( al vind ik de UI weinig intuïtief ) maar, en dat bedoel ik dus ook met de navigatie, over een paar jaar is dat al verouderd en weinig gewild. Ik begrijp echt nog steeds niet waarom autofabrikanten niet een simpele bracket inbouwen met standaard aansluitingen. Zelf je iPad, tablet, Chromebook of Windhoos ding erop en klaar. OBD protocol kan iedereen wel wat mee, speciale app van het merk communiceert met de ECU en klaar.
Verder vind ik de nieuwe interieurs allemaal wel wat hebben. Zelfs een Panda is fraai afgewerkt van binnen.
Maar softwareproblemen....ik ken nog geen enkele officiële merkdealer die een probleem zo kan oplossen. Zelfs bij de Tesla's van mijn baas is het problematisch. Da's toch gek?
Dat dus. En verder vinnik de nieuwe Scenic echt een aanwinst op 's Heeren Wegen.... prachtig ding. Zelfs mooierderderder dan de Espace.
Eigenlijk is het veel simpeler op te lossen als het om puur navigatie gaat. Apple Carplay of Android Auto, maar dan moeten die 2 (Apple/Google) wat meer concurrenten toelaten, en dat is het probleem. Er zijn legio goede navigatieapss: TomTom, Here Now, Sygic,... en moeten ze dit ook mogelijk maken via BT, Wi-Fi,.. en niet zoals nu via een USB kabel. En voor Apple Carplay moeten ze nog iets vinden om het totale scherm (8,7") te gebruiken, zoals bij Android Auto.

Maar de autofabrikanten integreren meer en meer GPS functies voor andere doeleinden: zie maar naar de Tesla bv. Dus de ingebouwde navigatie doet niet enkel dienst om van A naar B te rijden, maar krijgt een heel andere dimensie. Bij Renault is die beperkt tot enkel het weergeven van de max. snelheid, maar bij andere fabrikanten gaan ze al iets verder met de integratie.

Bij ons in de firma zijn er eigenlijk met alle merken problemen met up to date houden van hun ingebouwde navigatie, dus ik vind bij Renault die 5 jaar nog niet zo slecht.
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Kan je bij Android auto dan al de volledige 8,7" gebruiken? Cool. Wifi of BT connectie zou inderdaad nog leuker zijn.

Zo moet het ook zijn vind ik. Renault mag met hun eigen systeem uitkomen wat mooi is uitgewerkt in het dashboard maar je moet ook de gebruikers de kans laten om ook alternatieven te gebruiken zoals carplay an android auto Dan kan iedereen voor zichzelf uitmaken met wat hij het liefste werkt.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Ik zie dat Renault nu een actie heeft: gratis upgrade naar lederen bekleding bij de Kadjar. Weet iemand of zo een actie ook wel eens voor de (Grand) Scenic is gevoerd?
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

nee volgens mij is het korting op een nieuwe scenic
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Ik mocht enkel kiezen of mijn leder zwart of grijze tinten moest hebben. :) kreeg niet de mogelijkheid om stof te nemen :lol:
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

O wij hebben stof en leer :x :lol:
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Wij hadden ook bijna de bose gekocht hoor met stof en leder. Deze stoelen zijn in feite ook wel mooi en zitten goed maar die dealer had de initiale paris versie niet binnen en zo konden we niet vergelijken. We zijn dan gaan kijken bij een grotere dealer om een betere prijs te krijgen en daar stonden ook bijna alle versies tentoongesteld. Het leder was zo prachtig in de initiale paris en was niet te krijgen in die kwaliteit in de bose versie dat we dan toch maar voor de initiale zijn gegaan. Wie veel extra opties neemt op de bose komt zelfs goedkoper uit met de initiale te nemen want daar kon ik enkel het panoramisch dak nog selecteren. Al de rest zit er standaard op inclusief de led mistlichten die ook enkel maar bij de initiale te krijgen zijn wat ik toch wel een rare gedachte vind van Renault.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

Super de initiale maar die is in Nederland wel heel veel geld :lol:
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Groafer
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2009 22:01

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Groafer »

Hallo allemaal. Inmiddels 35000 op de teller staan. Krakende veren heb ik ook gehad. Voorpootveer lagers waren kapot en zijn vervangen. Complete achteras is al vervangen. Deze kraakte ook vreselijk. Bleek een code ‘ blauw’ terugroep actie te zijn van Renault. Alleen op aangeven klant vervangen. Nu moet hij nog 1 keer terug omdat de achter remmen enorm kraken en soms laat vrijkomen bij wegrijden vanaf de handrem. Rode lampje van de cruisecontrol heb ik ook regel matig. Zelfs al eens condens achter de ruit bij de camera gehad, feest is dat want dan blijven de ruitenwissers maar gaan. Ik erger me ook vreselijk aan het schuim en water wat in de hoeken van de spiegels ontstaat. Heeft iemand vreselijk zitten dutten in de windtunnel van renault. Iedere paar minuten komt ook de melding dat de bluetooth verbinding verbroken is, maar dat lijkt alleen een melding. Alles werkt gewoon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Lap ik heb me weer ne probleembak gekocht als ik het zo lees en dat voor een wagen waar men 37000 euro voor vraagt. :fp: Gelukkig 5 jaar garantie genomen. Tegen dan zal alles wel opgelost zijn zeker. Behalve dan dat water aan de spiegels.

@ Groafer : van wanneer is uw wagen? Ik veronderstel dat intussen die eerste problemen al zijn aangepakt als er een terugroepactie was?
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

Nu ga ik me echt zorgen maken...............
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



akamming
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 dec 2014 19:26
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door akamming »

ik rij sinds november met plezier in mijn grand scenic en heb gelukkig geen last van alle problemen die gemeld zijn

Dat wil zeggen: tot afgelopen woensdag. Auto startte niet meer. hoofdzekering doorgebrand. Volgens zowel de pechhulp als de afsleper als de leasemaatschappij kwam dit probleem voor met grote aantallen renaults afgelopen woensdag. Renault Route Service was ook overbelast. Allemaal redelijk nieuw renaults (diesel) die na een lange rit in een koude parkeergarage geparkeerd waren. Ik lees op "het grote renault topic" op tweakers ook een paar van deze verhalen. Ben benieuwd of er hier ook ervaringen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Die van mij start ook nog niet maar ik denk dat ze er nog niet aan begonnen zijn. :)
Hopelijk grijpen ze snel in na het vaststellen van de kinderziektes. Ik ben al bang voor hun nieuwe motor die ze ontwikkeld hebben en die ik besteld heb. Volgens de dealer zijn ze er 3 jaar aan bezig geweest voor de ontwikkeling en 40,000 uren getest maar de problemen komen maar boven wanneer ze in massaproductie gaan denk ik.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

....................oeps :mrgreen: heb nu de kadjar "terug" gedaan en een nieuwe motor besteld met een scenic erom heen gebouwd :lol: maar mag toch hopen :pray: dat het goed gaat want anders gaan we gewoon de procedure weer opstarten en er een zaak van maken.
Ben er nu wel een beetje klaar mee mocht het echt zo zijn.
We mogen er toch van uit gaan dat de Scenic een beetje vrij is van de kinderziektes en dan het Daimler blok een goed blok is.
Echt ik ga helemaal flippen als deze ook mankementen vertoond . :cry2: :discuss: :doh:
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Batenic
lid
lid
Posts in topic: 17
Berichten: 188
Lid geworden op: 08 feb 2014 20:39
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Batenic »

Ik neem aan dat het allemaal wel goed komt. Mooie bak is het.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

daarom :dance: :dance:
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Wat me vooral opvalt is dat ik de nieuwe renault (grand) scenic hier in België nauwelijks zie rondrijden. De oude modellen kom je overal tegen maar de nieuwe versie moet je echt al zoeken ondanks die toch al sinds 2016 uit is. Hoe is dat in Nederland?
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

Hier ook weinig klopt
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Wat zou dan in feite de reden zijn want uiteindelijk zijn dit toch prachtige en mooi uitgeruste wagens. Onlangs nog eens op autoweek.nl naar andere alternatieven gekeken maar uiteindelijk toch heel blij met mijn huidige keuze GS tce 160 initiale paris. Geen enkel ander model kon me echt overtuigen ofwel was deze ver boven mijn budget. Wie het zuiver voor de praktische kant doet zal wellicht eerder maar de goedkopere Citroën of andere modellen gaan maar ik zie mezelf niet in een saaie mpv rijden.
Deze GS was ook de wagen op het autosalon die ik echt mooi vond van interieur. Vooral als ik de verouderde concurrenten zag.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

VdmPeter schreef:Wat zou dan in feite de reden zijn want uiteindelijk zijn dit toch prachtige en mooi uitgeruste wagens. Onlangs nog eens op autoweek.nl naar andere alternatieven gekeken maar uiteindelijk toch heel blij met mijn huidige keuze GS tce 160 initiale paris. Geen enkel ander model kon me echt overtuigen ofwel was deze ver boven mijn budget. Wie het zuiver voor de praktische kant doet zal wellicht eerder maar de goedkopere Citroën of andere modellen gaan maar ik zie mezelf niet in een saaie mpv rijden.
Deze GS was ook de wagen op het autosalon die ik echt mooi vond van interieur. Vooral als ik de verouderde concurrenten zag.
Ik vrees dat de naam Renault nog voor velen gelijk staat aan niet-kwaliteit....Veel mensen fronsen nog altijd de wenbrauwen als ik zeg dat ik met een Renault rij. Terwijl zij al 37 keer met hun premium Duitser naar de werkplaats geweest zijn Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Thomas84 »

Niet om Renault af te vallen maar heb je het Talisman deel van het forum al eens gelezen?....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

hallo,
Zoals ik al eerder vertelde is het altijd de slechte dingen die je hoort, net als bij een arts bijvoorbeeld, ook daar hoor je vaak alleen maar de slechte dingen van.
Natuurlijk hebben wij ook pech gehad maar dat wil niet zeggen dat elke Renault slecht is.
Vroeger gingen ze alles tot in den treuren testen maar dat is te duur en nu " gooien" ze een nieuw model de markt op en de klant komt vanzelf wel met de mankementen en bij genoeg van dezelfde mankementen krijg je een terugroep actie, dat is wat ze doen volgens mij.
Wij hebben ook een scenic op gas gehad en probleemloos 350 000 kilometer gereden :dance: , toen was het blok wel op maarja wat wil je dan?
Nu vinden wij, maar dat is ieders smaak, dat Renault een verschrikkelijke mooie lijn van auto's op de markt heeft gezet, en als je een willekeurig merk gaat configureren met alle opties wat er bij Renault al op zit dat ben je duur uit, dat is onze ervaring.
Ook de zit in de scenic, kadjar , enz is erg goed, maar nogmaals ook dat is ook heel persoonlijk.
Dus is het terecht dat de renault wordt afgekraakt? geen idee, maar dat Renault Nederland wel beter zijn best mag doen om alles netjes op te lossen staat als een paal boven water.
Ik schrik ook als ik alle foute dingen hier lees en hoop dat dat allemaal is opgelost, en er zit straks een nieuw type motorblok in en daar zal best wel een update op moeten na verloop van tijd maar als dat dan het enige is :mrgreen:
Misschien een topic maken " wie is wel tevreden met zijn scenic IV? heb ik ook gedaan met de captur :thumb: en toen waren er best veel die wel tevreden waren.
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Persoonlijk ben (was) ik ook zo niet voor renault na een tijdje met een laguna gereden te hebben. Was de enige wagen waarbij ik 2 keer de pechverhelping heb moeten bellen. Maar ik hoor ook veel mensen die geen problemen hebben met renault dus toch maar de stap gewaagd. Wel voor de zekerheid de optie van 5jaar garantie erbij genomen. Het is de enige wagen die toch veel te bieden heeft in verhouding met zijn prijs. En nu moet ik wel zeggen dat er hier in België toch wel redelijk veel renaults rijden alleen niet die nieuwe scenic?
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Grappig dat hier wordt aangegeven dat je de nieuwe (Grand) Scenic nog niet veel ziet.
Ik heb de cijfers van het RDW er eens op nageslagen en wat blijkt; van alle in 2017 in NL verkochte europese MPV's (Scenic, Picasso, 5008, Touran, Zafira en C-max) is de Renault het populairst:
Renault (Grand) Scenic : 1777
Peugeot 5008 : 1036
VW Touran : 877
Ford C-MAX : 833
Citroën (Grand) Picasso : 764
Opel Zafira : 759

Het is overigens een segment wat flink aan het krimpen is: van het totaal aantal op kenteken gezette voertuigen (en dat nu nog geregistreerd is) is het percentage van de bovenstaande lijst:
Wel grappig om te zien dat in 2017 het aandeel weer iets stijgt, dit is onder meer als gevolg van de stijging van het aantal (G)S'sen (en ook 5008)
2016: 371 resp 199, 2017 1777 resp 1036

2017 ; 1,5971%
2016 ; 1,3804%
2015 ; 1,8981%
2014 ; 2,0718%
2013 ; 2,1877%
2012 ; 2,2719%
2011 ; 2,6456%
2010 ; 2,7231%
2009 ; 2,7487%
2008 ; 3,1072%
2007 ; 3,9471%
2006 ; 4,5956%
2005 ; 2,983%
2004 ; 5,3954%
2003 ; 5,0118%
2002 ; 4,6159%
2001 ; 4,279%
2000 ; 4,0448%
1999 ; 1,8182%
1998 ; 0,3683%
1997 ; 0,2998%
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrik s
Lid
Lid
Posts in topic: 61
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:16
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door hendrik s »

VdmPeter schreef:Kan je bij Android auto dan al de volledige 8,7" gebruiken? Cool. Wifi of BT connectie zou inderdaad nog leuker zijn.

Zo moet het ook zijn vind ik. Renault mag met hun eigen systeem uitkomen wat mooi is uitgewerkt in het dashboard maar je moet ook de gebruikers de kans laten om ook alternatieven te gebruiken zoals carplay an android auto Dan kan iedereen voor zichzelf uitmaken met wat hij het liefste werkt.
Je moet naar ontwikkelaars instellingen gaan en video uitvoer van 720p toestaan.

1080p kan ook maar heb ik nog niet geprobeerd op de vorige versie was dat nog niet aanwezig
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door larsdijkstra 16v »

1080p geeft nu nog hetzelfde resultaat als 720p. Ontwikkelaarsinstellingen kun je activeren door:

- in Android auto op telefoon op 3 horizontale streepjes drukken
- klikken op “over”
- 10 x op “Over Android Auto” klikken
- nu heb je ontwikkelaarsinstellingen als je rechtsboven op de 3 verticale puntjes klikt
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Dank u. Van zodra ik hem mag afhalen test ik het meteen uit :)
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Willem6913
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2017 16:20
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Willem6913 »

Hebben jullie ook dat je verschillende pompstations mist in de navigatie, ook grote langs de snelweg.
En ook laat hij je automatisch file's ontwijken terwijl ik ingesteld heb vragen naar snellere route bij file's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jwm
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2018 14:49
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Jwm »

Ik heb 22000 km op de klok staan, en nu geeft hij aan dat over 1500 km service moet worden uitgevoerd. Ik dacht dat het rond de 30000 km moest gebeuren.
Hybrid assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

En hoelang rijd je er nu mee? Normaal is het om de 30000km of elk jaar zeggen ze hier bij de dealer in België. Bij mijn oude BMW was dat ook zo maar die berekende dat volgens mijn rijstijl, korte of lange afstanden en nog een paar parameters. Ik veronderstel dat dit bij renault ook zo een beetje berekend wordt.

Ik veronderstel dat ze uw teller niet teruggedraaid hebben bij levering :lol:
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jwm
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 6
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jan 2018 14:49
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Jwm »

Ik heb de auto vanaf november 2017, mijn rijstijl is normaal gemiddeld verbruik 5,5 l op de 100 km.
Hybrid assist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

22000km op een kleine 4 maand is dan ook niet weinig met die 1500km erbij kom je dan op 23500 km.
Ik weet wel nog dat mijn BMW ook langer kon rijden in de zomer dan in de winter voor hij zijn onderhoud moest hebben. Op zich wel logisch daar de olie toch wel meer afziet in de winter. Van zeer koud naar de normale werkingstemperatuur terwijl die in de zomer niet zo veel schommelt. Misschien dat dit wel de reden kan zijn?
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Hans C »

Gewoon eens binnen voor een oliewissel, wat kost 5 liter olie? Ik rij 6/7000 per jaar en ververs ieder jaar mijn olie.
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door JanssenB »

Dames, heren let op met deze vrieskou!!
Wat ons nou is overkomen.
Mijn vrouw trok vanmorgen het bestuurders portier open.
Daarbij brak een heel stuk plastic af, wat tussen de twee deuren zit. (Op de carrosserie tussen de ramen van beide portieren voor en achter zit een langwerpig stuk zwart plastic).
Dwars door de midden gebroken, ging mee met de deur dus.
Mogelijk vastgevroren of zo aan de deur.
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

JanssenB schreef:Daarbij brak een heel stuk plastic af,
...
Dwars door de midden gebroken
...
.
Als ik dit zo lees dan bekruipt me toch een soort van Franse Slag gevoel :mrgreen:

Dank voor de waarschuwing!
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 40
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door JanssenB »

Zojuist bij de garage geweest.
Sierlijst wordt vervangen.
Had het al een keer eerder gezien bij een andere Scenic.
Waarschijnlijk was het rubber was uitgezet door de extreme kou en heeft die sierlijst meegenomen.
Door extra kou is dat plastic ook wat breekbaarder.
Wordt iig geval vervangen, neem aan gevalletje garantie .....
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht