de Nieuwe Scenic


Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ik heb de Bose 1.5dCi EDC 110 besteld.
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Ik heb wel eens gelezen dat er problemen waren met de voorraad van bepaalde onderdelen voor de dieselversie en ze dan vooral de benzines hebben afgewerkt in afwachting van de nodige onderdelen. Dus kan nu wel zijn dat ze wat achterstand hebben opgebouwd. Nu hoor ik hetzelfde verhaal bij de benzines. Door het succes zou er een tekort aan benzinemotoren zijn en de wachttijd bij sommigen ook al oplopen tot 6 maanden maar daar zal de verlofperiode ook wel voor iets tussenzitten misschien.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr_Moon
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2018 16:37
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Mr_Moon »

De mijne (Grand Scenic dCi 110 Hybrid Assist, Intens uitvoering, was 17 maart besteld en zou volgende week (week 24) binnenkomen...
Je voelt het al aankomen, leverdatum verplaatst naar week 40... :(
Nu aan het bekijken met de dealer of we de order kunnen annuleren en omruilen tegen een (luxere) stockwagen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

Al weer een tijdje geleden dat ik hier was. Rij nu een jaar met de Scenic en over het algemeen tevreden. Echter al vrijwel vanaf het begin stoor ik me aan een geluid bij het wegrijden. Vanalles bekeken, maar konden het niet vinden. Inmiddels zijn ze er achter dat dit geluid veroorzaakt wordt door het aanslaan van de ABS pomp vlak na wegrijden. Daarbij is een plok achtig geluid hoorbaar. Renault Frankrijk doet er niks omdat er weinig klachten over zijn. We hebben zelfs al een oplossing bedacht, maar ook daar mag niks mee gedaan worden.
Nu is mijn vraag: zijn er meer mensen die dit geluid herkennen. En hebben jullie dat al gemeld bij jullie dealers. Hoe meer mensen hierover klagen hoe eerder ze iets gaan doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Dat heb ik zelf nog niet vastgesteld op mijn wagen waar ik nu 2,5 maand mee aan het rijden ben.
Het enige lawaai dat ik had was een rammelende kopsteun die intussen is opgelost en lichte windruis langs het bestuurdersportier. Dat laatste heb ik nog steeds last van. Voor de rest heel tevreden over alles.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

Hoe hebben ze die rammelende hoofdsteun opgelost. Die van mij zitten namelijk ook los.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Geen idee eigenlijk. Dat was bij mijn eerste nazicht dat ik die opmerking heb gegeven en ze hebben dat meteen in orde gebracht terwijl ik in de wachtzaal een koffie aan het drinken was. Ik dacht ergens gelezen te hebben op een forum dat ze die bussen in de zetel vervangen of aanpassen waar de metalen pinnen van de hoofdsteun inschuiven. Het is alvast opgelost onder garantie. Dus zou het zeker eens navragen bij de dealer. Is een gekend probleem die ze blijkbaar eenvoudig kunnen oplossen.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bvstrien »

Schat schreef:Hoe hebben ze die rammelende hoofdsteun opgelost. Die van mij zitten namelijk ook los.
Dat is interessant...die van mij rammelen ook als een dolle, bijzonder irritant!

Mag ik vragen welke dealer het opgelost heeft? Dan kan ik daar naar verwijzen.

Thanx!
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Was Mahy uit Ledeberg.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door bvstrien »

VdmPeter schreef:Was Mahy uit Ledeberg.
Thanx! Ga het toch nog eens aankaarten, ik rij veel door het buitengebied en dorpjes en dan is het helemaal erg.
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Het is inderdaad vrij irritant dat geratel. Ben blij dat ik er vanaf ben alhoewel het maar bij 1 hoofdsteun was. Enkel dat windruis stoort me nu nog. Vrijdag vertrek ik er mee naar Frankrijk en ik hoop dat het mij niet gaat ergeren gans de rit. Ze hebben daar ook naar gekeken maar ik merk helaas geen verschil op dat vlak.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

Ik heb weinig last van windgeruis gelukkig. Ik dan ook de carrosserie laten afstellen in het begin. Waaronder ook de motorkap die er scheef op zat. Meer naar een kant zeg maar. Daar kan natuurlijk ook geluid vandaan komen.
Ik irriteer me alleen aan de plok van de ABS pomp. Rij maar eens weg zonder radio aan als de auto tijdje stil stond (15min), binnen een paar meter hoor je het. Ook andere Scenics bij de dealer hadden dat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Raar nog nooit gehoord en toch al gereden zonder radio om te kijken waar die windruis vandaan komt maar kan ook zijn dat ik er niet op let. Ofwel plaatsen ze nu al andere pompen die er geen last van hebben. Ik zal er nog eens extra op letten maar als het me nu niet opvalt zal ik er mij wellicht ook niet aan storen denk ik. Kga wel na de vakantie nog eens een test doen ivm die windruis en als dat blijft moeten ze toch maar eens verder kijken. Als jij er geen last van hebt moet dat ook op te lossen zijn he. Het is eigenlijk het enige minpuntje dat ik heb. Voor de rest ben ik tot nu toe heel tevreden. Vorig weekend naar de ardennen gereden met 4 personen en volgeladen en ik zat aan een gemiddeld verbruik van 6,6 liter zelf uitgerekend. Op de Rlink was dat 6,3liter. Vind ik heel goed meevallen voor een krachtige benzinemotor.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Heeft iemand ervaring met chiptunen van de 1.5dCi motor?
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

@ schat : nu heb ik al meermaals geprobeerd om dat geluid dat je hoort van uw abs-pomp die aanslaat ook te horen maar ik hoor echt niets van lawaai. Zelfs met de radio uit. Het enige wat voelbaar is, zijn de remmen achteraan die loskomen bij het aanzetten maar dit is normaal (Hill assist) en maakt ook echt geen lawaai. Misschien gebruiken ze intussen toch al andere onderdelen die het probleem niet hebben? Ben er eerlijk gezegd ook nog niets over tegengekomen. Ook niet op buitenlandse forums. Zijn er al andere leden hier met hetzelfde probleem? Zoniet zou ik dit toch nog eens nakaarten bij de dealer zolang hij onder garantie is want laat het nu net altijd stuk gaan als de wagen net buiten garantie is. Dan kijken ze er wel meteen naar samen met de rekening lol
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Hij is binnen! Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC. En dat op de eerste Franse feestdag (14/7) van afgelopen weekend
Two tone Platinum grijs
scenic.jpg
Geen gerammel bij de hoofdsteun en de stuurinrichting :dance:

Het heeft even geduurd (op twee dagen na 6 maanden :fp: ) maar het was het wachten waard
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Schat
Lid
Lid
Posts in topic: 42
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Schat »

@vdmPeter. Het is ook slechts een enkele keer vlak na het wegrijden. Een plok en daarna niks meer. Is gewoon het aanslaan van de ABS pomp die doorklinkt in de carrosserie. Je gaat je er pas aan storen als je het een keer hoort. Dus als je het niet hoort is dat alleen maar fijn.
Overigens heb ik nu wel last van de rammelende hoofdsteunen. Tijdens een rit naar Frankrijk viel het me pas op. Na mijn vakantie even bij de dealer langs.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

@ Bert van der Vries: SUPER!!! gefeliciteerd en heel veel plezierige en veilige kilometers toegewenst.
En Euh....... mooie combinatie
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Idd heel mooi. Normaliter vind ik (zilver)grijs en zwart nogal saai, van elke 10 auto's zijn er 4 grijs en 4 zijn zwart, maar met beide kleuren op één auto vind ik 'm zeer geslaagd, vooral in combinatie met de velgen. Ik had deze kleuren/velgencombinatie voor het bestellen niet 'live' gezien, en in de 6 maanden wachten ook niet, dus het was wel spannend hoe het uit zou pakken.

Nu ik je toch aan de lijn heb:
Kan Android Auto niet via bluetooth?!?
En ik meen me te herinneren dat in de auto waarin ik de proefrit heb gemaakt, er een soort uitschuifzonneklep aan de zonneklep zat, om het gat tussen de zonneklep en de spiegel op te vullen. Is dat bekend bij iemand? In de mijne zit het nl niet...
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ferre
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 64
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2017 11:42
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Ferre »

Bert van der Vries schreef:Idd heel mooi. Normaliter vind ik (zilver)grijs en zwart nogal saai, van elke 10 auto's zijn er 4 grijs en 4 zijn zwart, maar met beide kleuren op één auto vind ik 'm zeer geslaagd, vooral in combinatie met de velgen. Ik had deze kleuren/velgencombinatie voor het bestellen niet 'live' gezien, en in de 6 maanden wachten ook niet, dus het was wel spannend hoe het uit zou pakken.

Nu ik je toch aan de lijn heb:
Kan Android Auto niet via bluetooth?!?
En ik meen me te herinneren dat in de auto waarin ik de proefrit heb gemaakt, er een soort uitschuifzonneklep aan de zonneklep zat, om het gat tussen de zonneklep en de spiegel op te vullen. Is dat bekend bij iemand? In de mijne zit het nl niet...
Hallo Bert. In de nieuwste Scenics zijn de uitschuifbare zonnenluifeltjes ( die ik trouwens wel superhandig vindt ) en de schuiflade onder de rijdersstoel verdwenen. Android enkel via kabel. Dus zo instellen dat wanneer je de usb aansluit ook de Bluetooth auto inschakelt. Ik heb stabdaard een kabeltje zitten. Dus aansluiten en alles werkt direct. En gsm wordt ook opgeladen zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
2011 Renault Megane GT-line
2017 Renault Grand Scenic Bose
2019 Renault Clio 5 1.33TCE EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

Ja klopt , nu de lade en zonneluifeltje en de vliegtuigtafeltjes gaan er nog uit, de extra spiegel om op de achterbank te kijken gaat eruit, de luxe kopsteunen, die wij nu nog wel hebben gelukkig, en een i.p.v. twee achteruitrij lampen.
Dit is mij verteld door de dealer. Ja ja auto wordt duurder en je krijgt minder hahhaha
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Vergeet ook niet de rolgordijnen achteraan die nu standaard zijn op bepaalde versies. Dit wordt een optie van 150 euro dacht ik.
In vergelijking met de eerste reeks zit er geen automatisch level systeem meer op om de koplampen te regelen, de uitschuifbare zonnekleppen en de lades (die ik het meeste mis aangezien dit toch handige opbergvakken waren). Maar nu gaan ze wel drastisch te werk om kort daarna terug nog eens zoveel onderdelen te schrappen en de wagen wordt er inderdaad niet goedkoper op. Nog een beetje en we mogen terug het raampje open zetten want misschien nemen ze er wel de airco uit om de co lager te krijgen met de nieuwe testen lol.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Achterportier-rollo zit er bij mij dan weer wel op... Ik kon me ook niet herinneren dat ten tijde van mijn bestelling dit een optie was, als je nu de configurator opent kan je dat wel kiezen.
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Is ook nog maar pas beslist volgens dat ik lees op het Franse forum. Dit is dus van toepassing bij de wagens die nu besteld worden veronderstel ik. Er zit trouwens ook nog eens verschil in uitrusting tussen Belgische, Duitse en Franse scenics om het helemaal onoverzichtelijk te maken voor de consument lol
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Klopt, in B is de GS bijvoorbeeld standaard 7-zitter. Een optie die hier (in NL) ongeveer een panoramadak kost.
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

ja klopt is was het vergeten van die ro;gordijntjes, wij hebben ze nog wel.
Het gaat in fase's vertelde de dealer toe wij het bestelde in januari maar toen was de lade en extra zonneklepje al eruit.
Misscien dat we straks gewoon 12 " wielen standaard hebben en dan 20" wordt een optie van 1500,= extra
Renault Creatuur du Financieel.
Ik zal dit even doorsturen naar Renault wie weet krijg ik een bonus :dance:
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

hier de wijzigingen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

De mijne is dus van tussen week 3 en week 9; de opberglade is er niet, de SD-cardlezer nog wel.

Wat mij opvalt is dat ik elke keer na het starten handmatig de lane-keep assist moet selecteren. Standaard gaat ie elke keer weer terug naar lane departure warning. Dit is kennelijk niet vast te leggen in het profiel? Weet iemand hier een oplossing voor?
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

@ Bert van der Vries: je hebt de koeler van de rekeneenheid van de camera stuk, wij hadden hetzelfde en na lang zoeken is er iemand geweest van renault en alles doorgemeten.
Als je dealer meer wil weten: Reanault Munsterhuis Enschede heeft dit gerepareerd. ( of mij een PB sturen)
NIET af laten schepen want er is wel degelijk iets stuk.
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

@bert van der Vries: je hebt een PB
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Bert van der Vries »

Ik lees zojuist op http://nl.e-guide.renault.com/nld/Nieuw ... KASSISTENT
dat het 'works as designed' is.
De functie wordt standaard uitgeschakeld telkens wanneer de motor wordt gestart.
Beetje jammer van een rijassistent die in mijn ogen altijd toegevoegd waarde heeft.

@Brakb: bedankt voor het meedenken
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Brakb »

@Bert van der Vries: krijg je ook geen melding in de trend van: u heeft 15 seconden om de huidige stand te behouden anders gaat het systeem terug naar standaard instelling?
Wij krijgen een soorgelijke melden als we van persoonlijke sense instelling even overschakelen naar bv sport, als je dan de auto opnieuw start krijg je een vraag of je deze instelling wilt behouden?
En misschien een persoonlijke instelling maken waarbij het aangevinkt is, weet niet of dat werkt.
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

Ik heb de Lane assist bij mij ook eens aangezet maar zoals men zegt komt deze automatisch na het opnieuw starten van de motor terug op Lane warning en moet je hem manueel terug aanzetten. Het is zoals de sportstand waar je ook steeds een melding krijgt. Ik heb gelezen dat er al personen zijn die zelf instellingen aanpassen in de software aan de hand van parameters. Ze doen dit met een kabel en een speciaal programma daarvoor. Zo was er iemand die de optie Lane assist heeft kunnen activeren zonder deze aan te kopen. Voorwaarde is wel dat je de easy park pakket moet hebben omdat enkel in die wagens micromotors in het stuur aanwezig zijn voor het automatisch parkeren en die je dus nodig hebt voor de Lane assist. Ik veronderstel dat je zelfs die opstart melding van de Rlink en de melding van de sportstand ook wel kan uitschakelen maar persoonlijk ga ik niet knoeien met parameters voor dingen die zorgen voor de veiligheid. En hoe zit het met de garantie als je zelf dingen gaat aanpassen? Misschien krijgen we later wel de mogelijkheid wanneer de software van de Rlink nog eens geüpdatet wordt. Wie weet.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr_Moon
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2018 16:37
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door Mr_Moon »

Mr_Moon schreef:De mijne (Grand Scenic dCi 110 Hybrid Assist, Intens uitvoering, was 17 maart besteld en zou volgende week (week 24) binnenkomen...
Je voelt het al aankomen, leverdatum verplaatst naar week 40... :(
Uiteindelijk toch geleverd! Zeer tevreden tot nu toe. Geen rolgordijntjes en tafeltjes meer in deze Intens, maar dat is niet iets dat we missen (meer beenruimte achterin voor onze kleine man)...
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door RigolleM »

Mr_Moon schreef:Geen rolgordijntjes en tafeltjes meer in deze Intens, maar dat is niet iets dat we missen (meer beenruimte achterin voor onze kleine man)...
Wat je niet hebt kan je ook niet missen, maar achteraan zijn de rolgordijnen toch een pluspunt als de zon te fel schijnt, en die tafeltjes worden toch INTENS gebruikt door de kinderen...
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VdmPeter
lid
lid
Posts in topic: 51
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 jan 2018 22:13
Actief als: particulier

Re: de Nieuwe Scenic

Bericht door VdmPeter »

De rolgordijnen hebben inderdaad bij mij ook al hun dienst bewezen. De tafeltjes enkel maar toen we een hele lange rit deden op vakantie. Dus die zou ik ook eventueel wel kunnen missen. De gordijntjes kan je natuurlijk goedkoop oplossen met losse modellen al is die oplossing misschien iets minder mooi op deze mooie wagen. Maar zoals men zegt wat je niet hebt kan je ook niet missen. Mooie kleur trouwens. Ik heb dezelfde maar dan met zwart dak en de ip versie. Zalige wagen om mee te rijden! Veel succes ermee en veel veilige km's gewenst.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht