De nieuwe ZOE R110

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

renault15.17 schreef:Maar dat kan de R110 dus helemaal niet.
Of ze kan het WEL.

Edit: Nee toch niet.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door HarmOtten »

Hier ook de link naar het persbericht.
Mooi kleurtje!
Renault Zoe - Bleu Violette 1500x660.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



chrisgui1974
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 sep 2017 13:23
Actief als: particulier
Locatie: Terneuzen

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door chrisgui1974 »

Ik weet niet hoe het met jullie is maar ik rijd juist veel rustiger in mijn Zoe!! Mooi dat ie 110 pk krijgt maar voor mij ben ik toch zeer tevreden met de 90pk van mijn R90.
Zoe Life R90 rijder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door GertjanVB »

Helemaal waar.
Die transformatie kwam nadat je ging rijden met een EV. Eerst moet je in een EV terechtkomen en daarom moet er geconcurreerd worden met waarden die in de ICE-wereld als belangrijk worden ervaren. Dit is een klein lokkertje daarvoor. Voor de rest nutteloos want sportiever/agressiever rijden zal je bereik verkleinen. Voor soms stiekem toch wel leuk om nog sneller bij dat stoplicht weg te trekken, of bij een inhaal manoeuvre net even wat vlotter weg te komen. Topsnelheid is volgens mij identiek. Dus idd geen reden om je huidige ZOE in te ruilen, meer om nieuwe EV-rijders te trekken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gliset
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:27
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Gliset »

Je kunt het als positief lokkertje beschouwen, maar vrees voor het negatieve effect. Rijd je de Zoe met ICE-snelheden gaat het bereik snel achteruit. Ga je met nog meer power optrekken en accelereren wordt dat nog erger. Ergo: het verschil tussen theoretisch bereik en praktisch bereik wordt groter. De negatieve reacties dus ook (kijk nu bijvoorbeeld al onder fb advertenties voor de Zoe), dus minder mensen zullen geneigd zijn om een EV te kopen. Je hoopt dat dit niet de bedoeling is van Renault...
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00 :dance:
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door GertjanVB »

Nee, maar bij het begin van de BMWi3 werkte dat ook zo; rijden als een BMW leverde zeer beperkt bereik op. Ze verkopen er nu genoeg van. Hoopjes commentaar (we zijn per slot van rekening Nederlanders) maar stiekem wel ervaren hoe lekker zo’n EV rijd. Er blijven er altijd een paar hangen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

https://insideevs.com/renault-zoe-at-th ... tos-video/

Geneve, met wat nieuws.

In de commentaren veel huilie over geen CCS.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



DutchDriver
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 dec 2017 18:02
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door DutchDriver »

Ah eindelijk foto's. Tot nu toe waren er alleen illustraties beschikbaar van die nieuwe kleur. Het paars valt iets meer donker uit dan ik dacht, maar nog steeds très chique.
Renault Zoe Q90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door RudyH »

Ben benieuwd wanneer ze met een compleet nieuw model komen. Ik heb ondertussen mijn ZOE verkocht en rij voorlopig een E-tron (jajaja ik weet het) Een 100% EV komt er zeker weer dus ik volg het nieuws nauwlettend. Voor nu wacht ik de markt nog even af wat er nog komt.

Tijd zal het leren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door MartijnEV »

De nieuwe Nissan Leaf komt eind dit jaar in een 60kWh batterij uitvoering. Die batterij komt van dezelfde leverancier als die van de Zoe batterijen. (De batterij van de 40kWh (nieuwe) Leaf komt nog van Nissan’s eigen AESC fabriek.)
Zou de komst van de 60kWh Leaf kunnen betekenen dat rond die tijd ook het Zoe zusje van de nieuwe Leaf uit zal komen? Ofwel de opvolger van de huidige Zoe? Of zou die Renault evenknie van de Leaf een Mégane electrique gaan worden? Eind 2018. We zullen het zien. Misschien de lancering op de Mondial de l’Auto in Oktober?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

Een van mijn bronnen meldde dat begin 2019 er GEEN CLIO BEV komt (ws wel hybride), and dat de volgende ZOE, nou ja, dus een ZOE zal zijn. Even onder de aanname dat dat zou kloppen, zie ik in 2019 geen Megane BEV komen. Hmpf, dat had ik stiekem eigenlijk wel verwacht.

Kortom, op dit moment speculeer ik op jouw optie 1 Martijn :-) Met iets van 60kWh en CCS indeed. Maar denk wel iets later dan einde 2018.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Jopie66 »

Is het nu volledig zeker dat de Zoë R110 geen CCS laadmogelijkheid zal krijgen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door renault15.17 »

De R110 kan tot 22 kW AC laden. Geen CCS.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Luc Weide »

Overwegingen bij AC met Caméléon (3,7 / 11 / 22 kW)
of DC (50 / ? / ? kW )

1.
Toen ik begon met mijn Zoë (1 juli 2014) waren de openbare oplaadpalen 3,7 kW.
Tegenwoordig zijn ze (vrijwel) allemaal 11 kW.

Als straks mijn accu is gewisseld voor 40 kWh dan kan ik minstens 200...300 km rijden voor ik weer moet opladen.
Dat is vrijwel altijd genoeg om ergens HEEN te rijden.

Als ik dan in de buurt kan opladen met 11 kW, dan kom ik na het bezoek meestal ook wel in één keer weer thuis.
En anders zoek ik onderweg een goed restaurant met een 22 kW paal.

Dan moet ik dus alleen 'vaak' stoppen voor de vakantie of zo.
Heb ik dan voor die enkele keer een CCS nodig ???
Of ga ik in de vakantie lekker 'onthaasten' !!!

2.
Als mensen met een benzine- of dieselauto veel korte ritjes maken,
dan moeten ze voor ALLE gereden km’s toch altijd weer tanken bij een tankstation.
Via de accijns betalen ze dan naar rato mee aan het onderhoud van het wegennet.

Maar als mensen met een EV veel korte ritjes maken,
dan komen ze NOOIT bij een (DC-snel)laadstation.

Hoe lang zal het dan nog duren voor er een km-heffing komt?

En wie zit dan nog te wachtten op een accu van 60 kWh en CCS ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door HarmOtten »

Luc, graag je bericht naar een nieuw onderwerp verplaatsen, want dit heeft niets met de ZOE R110 te maken. Dank!
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Luc Weide »

Harm, ik had deze overwegingen geschreven (off-line, voor mezelf)
naar aanleiding van de post van zoe2goe hierboven
Geneve, met wat nieuws.
In de commentaren veel huilie over geen CCS.

Na lang aarzelen heb ik mijn overwegingen toch maar (hier) 'in de groep gegooid'.

Als je denkt dat het de moeite waard is om er een nieuw onderwerp van te maken dan vind ik dat best.
En anders leest iedereen er maar omheen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Jopie66 »

Ik rij een R90. Ik maak relatief veel langere ritten. Ik heb bewust gekozen voor de R90 vanwege de hogere efficiëntie bij het laden op lagere vermogens. De mogelijkheid van CCS heeft dan een enorme meerwaarde voor mij. Anders dan bij Luc. Ik sla de R110 dus even over.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Jopie66 »

8) Deze kreeg ik mee op een ander forum :
http://www.evzone.ch/forum/beitrag-neue ... wh-und-ccs

Wordt vervolgd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Stamp »

Vind het een beetje stilletjes rond de R110. Op de site van Renault Nederland kan men alleen een R90 kiezen. Is er wat met de levering aan de hand?
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Stamp »

Wat is er aan de hand met de nieuwe Renault Zoe??
De verkoop cijfers van de elektrische auto's zijn binnen en Renault Zoe loopt zwaar achter
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door GertjanVB »

Duurt allemaal wat langer
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Jopie66 »

Wat duurt er langer? De ontwikkeling van het model? De levering van al ontwikkelde model? Tell me more :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door GertjanVB »

Het probleem zit ‘m in de beschikbaarheid van de batterij vermoed ik. Algemeen schaarste heerst op dat gebied. Daarnaast wordt de thuismarkt eerst bediend, vervolgens wat bedrijven die een groot aantal ineens afnemen. Daarna komen wij.
Iemand al eentje besteld en levertijd van de daler mogen vernemen?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door GertjanVB »

In juli zijn de eerste R110’s geproduceerd. De eerste bij mijn dealer komt in wk40. Als je hem nu besteld, komt ie nog net in december.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Benedictus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2017 11:32
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Benedictus »

Ik heb helemaal nog geen rij impressie van deze nieuwe versie gezien. De pers heeft blijkbaar ook nog geen R110 gekregen om te testen.

Productie problemen? Model 3 all over again? ;)
Zouden ze willen bij Renault.. Van Model 3 zijn in juli meer dan 14.000 afgeleverd.

Zal misschien een kwestie van accu aanvoer zijn inderdaad. LG Chem heeft de nieuwe Europese fabriek volgens mij ook nog niet op volle toeren draaien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door GertjanVB »

Ik zou de ZOE niet willen vergelijken met een Model3, de ZOE wordt al vanaf 2012 geproduceerd. Dat ze de motor van de nieuwe ZOE er nu alvast inschuiven zal niet leiden tot grote problemen, maar als er nog dingetjes aangepast of verbeterd moeten worden, moeten ze dat vooral doen.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Stamp »

Ben benieuwd naar de Renault Zoe 2.
Volgens een Frans site auto-moto (handig Google vertalen) kom deze in 2019 uit. Als ik het goed begrijp is zij met autosalon Frankfurt 20 sep 2018 te zien.
Een bereik van 600 NEDC met snellader. Dat beloofd wat.
Ben benieuwd of het ook een facelift krijg of gebaseerd op het bestaande model
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Benedictus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2017 11:32
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Benedictus »

Zal dan misschien veel techniek met de komende 60 kWh LEAF gaan delen. Die zal begin 2019 toch hopelijk ook wel komen Ik ben heel benieuwd. Die 60 kWh accu en sneller laadtijden maakt elektrisch rijden voor een heel brede groep autorijders veel laagdrempeliger en daarmee een aantrekkelijk alternatief.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door GertjanVB »

Het is een complete revamp, de oude Zoe zal niet op de oude lijken vermoed ik.
400 praktische km’s zou mooi zijn, meer als genoeg. Ik las ergens dat de R110 al ca. 500 plus had gehaald met superzuinig rijden.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door MartijnEV »

Frankfurt zou leuk zijn, maar die is dit jaar niet; ik denk dat het de Autosalon van Parijs, de Mondial de l’Auto - vanaf 4 oktober 2018 - zal zijn.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door GertjanVB »

564km uit 1 batterijlading;
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door PieterZoe »

Interessant. Met auto-translate de ondertitels gelezen. De buitentemperatuur van 38 graden wordt als succesfactor aangemerkt. Nu heb ik zelf bij die warme dagen ook al eens 380km op 40kwh gehaald, maar het blijft toch een opmerkelijk gegeven dat de BMS zulke hogere temperaturen accepteert zonder (veel) te gaan koelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 359
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door daf55 »

Heeft 1 van jullie al eens de nieuwe R110 mogen rijden?

Ik heb nu de meeste dealers al wel eens bezocht in de ruime omgeving van Zwolle, de afgelopen tijd, om die nieuwe eens te bekijken en wellicht te rijden. Maar bijna nergens staat er uberhaubt een nieuwe Zoe in de showroom! Ik zou graag ook eens een Bose versie in het echt willen zien.

Ben oprecht serieus aan het kijken om die van ons in te ruilen op een 40 model (intens/limited/bose editie), maar het wordt niet erg enthousiast verkocht in de winkels van Renault. Zijn ze er een beetje klaar mee of?
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Luc Weide »

Renault wil toch dat er geen enkele verwarring kan ontstaan over zoiets?


De hele industrie doet niets anders dan verwarring zaaien.

Renault stimuleert met de Zoë het opladen via AC.
(En met 30.000+ openbare oplaadpalen in Nederland vind ik dat heel fijn).

Maar Shell, Esso, etc. zien met dat opladen via AC (in de bewoonde wereld) hun verdienmodel vervliegen.
En die propageren dus DC (langs de snelweg).

De hele auto-industrie beweert dat HUN (toekomstige) modellen ook AC kunnen laden.

Bijvoorbeeld: Mercedes-Benz met hun (op 5 september 2018 gelanceerde) EQC model kan 7,6 kW AC laden.
Maar zij (en alle anderen) zeggen er NIET bij, dat dat met maar 1-fase gebeurt.
En dat je dus een 22 kW oplaadpaal nodig hebt om met 7,6 kW te kunnen laden.
Zie: https://zerauto.nl/mercedes-benz-eqc-komt-medio-2019/

Ik ben benieuwd waar dat heen gaat in de toekomst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Benedictus
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2017 11:32
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Benedictus »

Gelukkig geeft Audi bij de Etron aan dat die standaard 11 kW 3 fase aan boord heeft en dat die een upgrade naar 22 kW 3 fase kan krijgen tegen bijbetaling (naast standaard 150 kW CCS!).

Met toekomstige grote accu's is dat ook echt noodzakelijk voor snel thuis of op het werk laden.

Het probleem is dat de VS geen 3 fasen gebruikt. Die nieuwe wereldauto's zoals ook de Kona benutten helaas maar 1 fase. Ik vond het erg teleurstellend dat die Jaguar en Mercedes dat ook hadden. Van een Europese luxe fabrikant mag je toch meer verwachten. Ik neem aan dat Mercedes dat in het productiemodel nog aanpast. Want in tegenstelling tot de Audi, duurt het nog even voor die Mercedes in productie gaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

Jongelui ;-) Lijkt me toch belangrijk om
a) dit draadje bij de R110 te houden
b) wat onduidelijkheden over laden uit de weg te ruimen (zei hij arrogant).

Ik besef wel dat ik met b) helemaal a) te niet doe, maar ja...........

a) het valt wel mee met dat verwarring zaaien vind ik. Snelladen wordt DC met CCS, dat is zo klaar als een klontje. AC en ChaDeMo gaan (in Europa) verdwijnen ***** voor snelladen ***** Dat zou echt niemand moeten boeien, want niemand heeft een snellader thuis. Jammer dat we "over" moeten maar such is life.

b) alle EV's zullen een AC langzaam-laad optie houden.

c) veel auto's gebruiken inderdaad voor langzaamladen een éénfase lader. Om daar 7 kWh mee te laden heb je een 32A systeem nodig. Het is een misvatting dat je daarvoor een 22 kW driefaselader nodig hebt, dat is gewoon niet waar. Wat wel waar is dat in NL niet zo veel 32A éénfase laders staan, noch dat het gemakkelijk is die thuis te installeren omdat de meeste huisaansluitingen of 1x 40A zijn (dus te doen, maar dan heb je niets meer over voor het huis) of 3 x 25, en dan kom je dus niet verder dan zeg 5 kW op één fase.

d) Renault doet dat echt heel goed. Elke ZOE kan op drie fasen tot minstens 22 kW laden en op één fase tot 7kW, ook de nieuwe CCS versie. Het lijkt of iedereen ineens het licht heeft gezien met bv de Kona, maar dat is (naast keurige CCS voor snelladen) een éénfase laadsysteem tot maximaal 7 kW, en zie c) dat gaat in NL niet lekker werken voor thuis. Bedenk dat thuisladen een zéér groot deel van het algemene laadgedrag is, en dat geldt uiteraard niet voor elk individu.

e) Vaak vergeten: Voor een bedrijf / flink kantoor is het peanuts om een 22 kW AC lader neer te zetten. Dat kost nauwelijks meer dan een thuislader. De aansluitcapaciteit is er al en de lader stelt niks voor. Hier is de ZOE dus echt in het voordeel: andere EV's hebben het niet c.q. moet je voor bijdokken (Tesla, Audi zoals Benedictus al aangeeft). Maar dat wil niet zeggen dat Renault ook maar een hint geeft dat ze 22 kW "snelladen" vinden. Dat vinden ze zeer nadrukkelijk niet.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht