De nieuwe ZOE R110

Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door PieterZoe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

zoe2goe schreef: Edit: voor een aanbieder van een publieke paal (dus niet privé aan een bestaand gebouw of zo) betekent het ook dat de keuze tussen een driefase 11 kW (3x16A) met nog 3x9A speelruimte, of een éénfase 7 kW (1x40A voor dezelfde 195), met overigens ook nog 1x8A speelruimte snel gemaakt is.
En daar komt nog bij dat de Tesla (en in zekere mate ook de Zoe) nog steeds een van de bekendste en meestgebruikte EV is. En die kan gebruik maken van de 3f 11kw.lader. Dus als uitbater van een restaurant etc kun je met een 3f 11kw-punt de meeste waarde leveren aan de doelgroep van EV-rijders. Hoe vervelend het voor al die Ionic-, iPace en e-Golfrijders etc met 6k 1f-onboard lader ook is om bij zo'n 11kw laadpunt slechts met 3.7kw te kunnen laden, ze zijn in de minderheid.

Ik begrijp uit gesprekken met hardware-leveranciers dat de betaalbare DC-thuislader er aan zit te komen: 10kw DC voor thuis met een prijsniveau van onder de € 2000 (en snel zakkend naar € 1000 zo wordt verwacht). Dat is een redelijk prijsniveau in verhouding tot de aanschafkosten van een iPace en bij €1000 ook tot de Hyundai Kona etc. Deze hardware-ontwikkeling hangt samen met de te verwachte behoefte aan V2X (terugleveren van elektriciteit aan gebouw of grid) waarvoor een positieve business case gaat ontstaan op het moment dat teruglevering van zonneopwek niet meer mogelijk is. Voor een V2X-lader is DC-conversie benodigd.

Het is dus nog maar de vraag wat de beste strategie is: een hoogvermogen AC-DC omvormer in de auto (11 of 22kw voor Zoe, Tesla, e-Tronic, DS3) of in de laadpaal. Marketing-wise is er veel aan gelegen om de aaschafprijs van de auto zo laag mogelijk te houden en kosten te 'verbergen' door ze buiten de auto te plaatsen. Let's see

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

Helemaal waar PieterZoe, met één aanvulling: het is eenvoudig mogelijk om de Chameleon dermate te modificeren dat teruglevering mogelijk is. Al helemaal in Renault patenten beschreven.

Mijn persoonlijke voorspelling is dat dit de weg NIET gaat worden, maar inderdaad, Let's see.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Stamp »

Dit is niet het juiste topic maar we wijken een beetje af.
Ik snap het effe niet, vermogen is toch vermogen?? De aantal fase maak toch niet uit? Of wel.
11kw is toch 11kw? 3x16Ax230V=11kw 1x48Ax230V=11kw. Of zie ik dat verkeerd. (1x48A kom misschien niet voor maar gaat om het voorbeeld)
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

Het aantal fasen maakt wel uit. Laadpunten worden in de lijsten gezet met vermogen maar de technische limitering is in stroom PER FASEDRAAD.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Stamp »

Volgens internet hebben ze in 2016 proeven gedaan met V2G (terug leveren aan het net). In Utrecht hebben ze met 150 Renault Zoe proeven gedaan. Of het standaard Zoe's waren staat er niet bij.

Heb zelf zonnepanelen op mijn dak maar geloof niet zo in V2G. Ten 1e ik ga met mijn auto naar mijn werk dus alleen het avond zonnetje gaat dan in mijn auto.
2e het laden moet dan zeer langzaam gaan anders is je accu al vol voordat het zonnetje onder is.
3e je wil toch niet dat je auto leeg getrokken wordt door de wasmachine of droger
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

De nieuwe ZOE R110

Bericht door MartijnEV »

Benedictus schreef:Gelukkig geeft Audi bij de Etron aan dat die standaard 11 kW 3 fase aan boord heeft en dat die een upgrade naar 22 kW 3 fase kan krijgen tegen bijbetaling (naast standaard 150 kW CCS!).

Met toekomstige grote accu's is dat ook echt noodzakelijk voor snel thuis of op het werk laden.

Het probleem is dat de VS geen 3 fasen gebruikt. Die nieuwe wereldauto's zoals ook de Kona benutten helaas maar 1 fase. Ik vond het erg teleurstellend dat die Jaguar en Mercedes dat ook hadden. Van een Europese luxe fabrikant mag je toch meer verwachten. Ik neem aan dat Mercedes dat in het productiemodel nog aanpast. Want in tegenstelling tot de Audi, duurt het nog even voor die Mercedes in productie gaat.
De Jaguar i-Pace krijgt later in 2019 (modeljaar 2020) ook een driefase AC-lader aan boord.

En over de Volkswagen eGolf (enkele posts terug genoemd) : deze laadt met 2 fasen (dus 2x16A), 7kW, en is daarin uniek. Deze auto profiteert dus van 7kW (ipv 3,7 kW) laden bij 11kW laadpalen.
Volkswagen sjoemelt dan weliswaar, maar dit hebben ze best slim gedaan!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014 14:47
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Luc Weide »

Ik heb zojuist mijn Zoë van de 11 kW-paal gehaald (na 3 uur opladen) en verplaatst.

Het voordeel van zo'n lullige 1-fase auto is natuurlijk wel
dat je hem de godganse nacht aan een 11 kW-paal kunt laten hangen (zonder ethische problemen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

Kom op martijnEV :-) Ze gaan dat vast een "multifase" lader noemen. Dat lijkt nergens op. Kan hij 7kW eenfase laden? twee fase pakken van drie is echt een idioot idee (naar mijn mening natuurlijk). Slim? Hooguit sluw ;)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Stamp »

Luc Weide schreef:Het voordeel van zo'n lullige 1-fase auto is natuurlijk wel
dat je hem de godganse nacht aan een 11 kW-paal kunt laten hangen (zonder ethische problemen).
:lol:
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door MartijnEV »

zoe2goe schreef:Kom op martijnEV :-) Ze gaan dat vast een "multifase" lader noemen. Dat lijkt nergens op. Kan hij 7kW eenfase laden? twee fase pakken van drie is echt een idioot idee (naar mijn mening natuurlijk). Slim? Hooguit sluw ;)
Tja bij VW past ‘sluw’ inderdaad beter haha :)
Maar het js echt 2 fasen uit een 3-fasen aansluiting wat ze met de eGolf doen. N+L1 16A, N+L2 16A, N+L3 0A.
Effectief 7kW maar dat dus ook aan 11kW laadpalen en niet alleen aan 22kW laadpalen.
Ik vind het briljant (okee dan: briljant sluw) van Vau Wee. En ben van mening nogmaals dat veel meer auto’s dat zouden moeten hebben, als het niet met een echte driefase AC lader kan (om welke duistere reden dan ook).

Op mijn zelfgebouwde Volvo 240 Electric heb ik overigens ook al jaren 2x16A (op N+L1 en N+L2) dmv dubbele AC lader aan boord. Heerlijk om op (bijna) elke laadpaal 7kW te kunnen laden. Werkt prima, nooit storingen op laadpalen gehad.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

Tja, komt gewoon door dat super domme tweefasen syseem wat ze in de Ustated Nights hanteren, wat overigen geen 180 graden draaing maar gewoon twee-van-de-drie op 120 graden is). Ongelofelijk dom (echt!) want daarmee is de vermogensopname ook niet meer continue, en het kost next-to-nothing om het driefasen te maken, zie de patenten (twee mosfets extra en wat draadjes en onstoorspoelen).

Je hoort me wel: ik ben van mening dat geen een auto dat ook nog zou moeten doen ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door HarmOtten »

Slechts 2 van de 3 fasen gebruiken... Nikola Tesla draait zich om in zijn graf!

En nu weer terug naar het onderwerp: De ZOE R110
De 1e die hier een proefrit mee heeft gemaakt en nieuws heeft, mag het hier melden :wink:.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TonVH
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 aug 2018 10:30
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door TonVH »

Ik heb dit onderwerp aandachtig gelezen en "ik snap er niets van".

Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen wat het probleem is en waar ik moet opletten. En (als nog geen EV bezitter) los van de aspecten vanwege een specifiek merk/type.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

Jip en Janneke taal kan wel, maar los van de aspecten van een merk/type niet, want dat is precies waar de discussie over ging. Wat je in essentie vraagt is: "vertel me hoe ik moet tanken, maar ik wil de woorden en diesel en benzine niet horen". Waar het op neer komt is dat sommige auto's op sommige laders (sorry!) volstrekt niet kunnen laden op het vermogen dat je er op basis van wat "op het plaatje" staat van kunt verwachten.

Eens met Harm. In de UK rijden er al een paar en ze lijken het leuk te vinden ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 359
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door daf55 »

En? Hoe rijdt de R110 nou? ;-)
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door MartijnEV »

De R110 in volle (paarse) glorie op de Autosalon van Parijs (Mondial 2018).

AfbeeldingAfbeelding
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door MartijnEV »

De R110 motor

Afbeelding
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

Een snelle vergelijk met de R90 sterkt me in mijn vermoeden dat het voornamelijk een software update is, met wat kleine hardware aanpassingen, hoogstwaarschijnlijk alleen in de vermogenselektronica. Nice picture, dank!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Stamp »

Mooie foto's.

Hoop toch op de Renault Zoe 2 met CCS lader.
22kw AC en 75kw DC zou helemaal toppie zijn.

Het huidige bereik van 370km vind ik prima.
Een grotere bereik vraagt waarschijnlijk om een grotere accu dus zwaarder.
Of Renault vind een grotere capaciteit in de chemische huishouding waardoor de accu niet zwaarder wordt. Dat zou helemaal mooi zijn.
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door OlafH »

Ik ben juist uitermate blij met 43 kW AC. Steeds vaker moeten CCS auto's wachten bij Fastned of Allego. Daar heb je met AC gewoon geen last van. 22 kW AC met CCS zie ik niet gebeuren omdat simpelweg erg duur is. Het zou wel heel mooi zijn als het wel komt op de Zoe 2.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door HarmOtten »

Ja, nog mooier zou zijn [43kW AC] PLUS [>50kW DC via CCS] !
Maar dat gaat helaas niet gebeuren...
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

OlafH schreef:Ik ben juist uitermate blij met 43 kW AC. Steeds vaker moeten CCS auto's wachten bij Fastned of Allego. Daar heb je met AC gewoon geen last van. 22 kW AC met CCS zie ik niet gebeuren omdat simpelweg erg duur is. Het zou wel heel mooi zijn als het wel komt op de Zoe 2.
Bij mijn beste weten is dit precies wat Eric Feunteun heeft bevestigd dat ze WEL gaan doen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Stamp »

zoe2goe schreef:
OlafH schreef:Ik ben juist uitermate blij met 43 kW AC. Steeds vaker moeten CCS auto's wachten bij Fastned of Allego. Daar heb je met AC gewoon geen last van. 22 kW AC met CCS zie ik niet gebeuren omdat simpelweg erg duur is. Het zou wel heel mooi zijn als het wel komt op de Zoe 2.
Bij mijn beste weten is dit precies wat Eric Feunteun heeft bevestigd dat ze WEL gaan doen.
Die ervaring heb ik ook.
Een keer waren de 2 CCS laders bezet en dan kon ik toch met mijn Zoe AC 43kw laden.
Ze stonden wel raar te kijken dat dit kon :).
Of ik stond AC43 te laden en kon een andere toch via ChadeMo laden.

Ben toch bang dat de AC 43kw er langzaam uit gaat.
Bij een Fastned station waren er 3xCCS oplaadpunten en 1x AC43.

Misschien is CCS makkelijker in vermogen op te voeren en zit AC met 43kw aan zijn maximium.
Maar zover gaat mijn kennis niet :).
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Jopie66 »

Zie hier de toekomstige strategie van Renault:

https://insideevs.com/renault-to-equip- ... -charging/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Stamp »

Jopie66 schreef:Zie hier de toekomstige strategie van Renault:

https://insideevs.com/renault-to-equip- ... -charging/

"Franse media melden dat Renault twee oplaadopties overweegt voor zijn toekomstige elektrische auto's:
22 kW AC (driefasige Type 2-inlaat)
100 kW DC (CCS Combo - Europese versie)
Beide methoden zijn beschikbaar via de CCS Combo-inlaat en als zodanig is Renault al lid van de Charin CCS DC snellaadgroep in juni."

Als Renault beide opties toepassen, Zou dat heel mooi zijn
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

Ik denk (maar durf het niet te claimen zonder het origineel) dat de essentie in vertaling uit het Frans verloren is gegaan. Feunteun is vrij duidelijk: de toekomstige auto's krijgen beide opties. EN ik bedoel dus niet "als optie", maar in de zin van "de auto zal beide methoden aankunnen". De onderliggende gedachte lijkt me ook glashelder.

Het is m.i. niet onverstandig InsideEV's altijd met enige gezonde scepsis te bekijken. Ze piepen vaak net iets te strak door de bocht.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door OlafH »

Even een paar vragen voor R110 rijders, want ik ga mijn Q90 binnenkort inruilen:
- kan de R110 ook 43 kW regeneren tijden het remmen of is dit maximaal 22 kW?
- kun je de verwarming tijden opladen ook pas vanaf 45% SOC aanzetten, of eerder omdat de accu groter is?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

1) De R90 kan het, dus het lijkt me heel raar als de R110 het niet zou kunnen
2) voor een 40 kWh accu is de grens lager. Uit mijn hoofd 25%
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door OlafH »

Mooi, bedankt.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Stamp »

Dit gaat eigenlijk over de R110 maar wat vinden jullie van de nieuwe Zoe 2.

Mooi bereik van 395 km
(Hangt af van welke motor)
Mooie 22kw AC lader
CCS lader is mooi maar 50kw valt een beetje tegen in vergelijk met de concurrentie. Corsa en Peugeot kunnen 100kw snelladen. De concurrentie kan weleenswaar 11kw normaal laden maar de meeste laadpalen in de stad zij toch 11kw. Dus daar is geen winst te behalen.
Prijs is ook iets duurder ongeveer €36000 tegen €30000 van de concurrenten.

Hoop dat de Zoe snel een update krijg naar 100kw dan staat de Zoe sterker tegen de concurrentie.

Maar ben eerst nog van plan om volgend jaar een 2e hands Q90 te kopen (groter bereik)
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

Ik zou me niet te erg verkijken op die laadsnelheid. Het is de auto zelf die al heel snel "gas terugneemt" (pun intended) als de batterij voller raakt, afhankelijke van de temperatuur al bij minder dan 50% van de de capaciteit. De Corsa en Peugeot getallen zijn folderwaardes. Ik begreep dat onze Noorse vriend een van de twee al behoorlijk op zijn plek heeft gezet wat betreft dat "gas terugnemen"; ben even vergeten welke.

Bottom line: het is bloedlink bestaande, werkelijke ervaringen (ZOE) te vergelijken met wat er wordt geroepen over een "how great it's going to be when you get it" auto.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aip
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door aip »

Nou, getwijfeld, gewikt, gewogen. Gekozen. Toch maar een Tesla M3 basismodel genomen. Het prijsverschil ex BTW vond ik voor mezelf nog te verantwoorden. Dus ik ben in blijde verwachting van een Tesla.

Mocht iemand interesse hebben in de Zoe (mei 2013, 90k KM) dan hoor ik wel.

Het was me een genoegen hier af en toe rond te hangen.

Geluk!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht