Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
wlaguna schreef:kwam op www.delest.nl een zeer bijzondere r12 tegen met een afwijkende motor
zou graag weten wat julie van deze r12 vinden.
foto van deze r12 staat in ,t foto topic renault 12.
Ik had deze R12 ook al eens zien staan en ik heb me er inderdaad over verbaasd dat er een 1397 cm3 in ligt. Ik heb er niks over terug kunnen vinden. Nog een heel leuk detail zijn de koplampwissers
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
die 12 met 1400 motor is alleen in zweden geleverd en heeft dan ook standaard de koplampwissers en spatlappen en gordels achterin. Heb het ff nagekeken, op de site bij lest hebben ze de info ook aangepast, van deze 12 zijn er maar een paar duizend gemaakt, dus ja hij is wel bijzonder maar dat is de prijs ook.......!! vond ik wel erg hoog... ik ben benieuwd of ie verkocht word...
mooie 12... blitse kleur dat geel, ik wist dat feike p. em te koop had staan, leuk dat hij nu bij jou is.
ik ben momenteel aan het proberen om zo veel mogelijk nog in nederland rijdende/levende 12's te traceren, zou jij me een mailtje willen/kunnen sturen met de chassis en fabricage nummers van je beide ts'en? Ik heb nu ong. 70 12's op de lijst staan, dit is ongeveer de helft wat er in nederland volgens de rdw nog moeten zijn. tzt word de lijst (uiteraard zonder pers. gegevens) op mijn site gezet.
ik heb dit weekend een r12 break van het eerste type bouwjaar 1974 gekocht, zit wel wat werk aan maar ja het blijft zeldzaam..... binnenkort zullen er foto's op dit forum komen te staan.
het lijkt heel wat, maar er zit aardig wat plamuur in de auto (deuren, dorpels, spatborden zijn slecht)
maar het is wel te doen, momenteel hou ik bij hoeveel 12's er nog rijden in nederland en dit is voor zover bij mij bekend 1 van de 2 break's van het eerste type die er nog in ned. zijn. De bedoeling is dat de break over enige jaren weer in showroom staat in de garage staat te blinken.
Overigens is de 12 te bewonderen op Oh Oh Renault Ommen, mijn stalling/magazijn is daar namelijk ook.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut