De trekhaak voor de Captur

past het niet in de andere Captur rubrieken, dan is hier nog ruimte voor je vraag
Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Eric H »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@Huite, weer bedankt voor je snelle reactie en foto, ik denk dat ik er wat montage betreft niet veel vanaf zit, ik was erg benieuwd of renault een montage deed waarbij alles achter de bumper zit ( net als bij mijn vorige peugeot 3008, daar moest ik echt half onder de auto gaan liggen om de afneembare haak te monteren ) en zag je alleen de stekker nog zitten.
Hierbij mijn foto's van mijn afneembare trekhaak van het merk Bosal met slot.
De trekhaak is echt zeer makkelijk te monteren, je zet hem in beide gleuven, duwt hem naar onderen en hoor je een klik en vast is hij, nog even met de sleutel op slot zetten en klaar ben je, demontage is net zo gemakkelijk, draai het slot met de sleutel open en draai de ronde knop naar boven en hoppa los is de haak :dance:

Ter informatie,
Ik heb de trekhaak via een telefonische afspraak op de website http://www.trekhaakcentrum.nl/trekhaak/hoofddorp/ gemaakt, je kan zelf een filiaal uitzoeken wat voor jou het dichts bij is, je tikt allereerst je kenteken in en zie je meteen wat er voor jou auto beschikbaar is, voor mij was de keuze dus Hoofddorp, ik had een afspraak om 09.00 en werd vriendelijk ontvangen, na wat overleg kon ik de gratis leenauto ( Peugeot 107 ) meenemen waar echt alle extra accessoires in zit, je betaald slechts 15 cent per kilometer dus was ik nog geen 9 euro kwijt.
De monteur vertelde dat ik hem in de middag zo rond 15.00 weer kon ophalen maar hij belde mij rond 11.00 op om te vertellen dat hij mij een foto had gemaild omdat ik had gevraagd of hij kon vertellen wat je nog wel en niet onder de bumper ging zien, ik wou in ieder geval zeker niet dat er een hap uit de bumper gehaald werd die je van de achterkant kon zien.
Dit vond ik dus al erge goede service, echter werd ik iets later rond 12.30 weer gebeld dat de auto al klaar was en opgehaald kon worden.
Ik had bij het maken van een afspraak meteen aangegeven dat er ook een extra kentekenplaat bij moest komen en die lag dus ook keurig netjes klaar, samen met een mooie makkelijke hoes waar de afgenomen trekhaak in opgeborgen kan worden en 2 sleuteltjes van het slot en een gebruiksaanwijzing.
De monteur vertelde dat hij mij graag na 5000 km nog eens wilde zien en dat hij dan gratis alle bouten van de trekhaak ging natrekken, dit werd niet overal gedaan vertelde hij mij maar hij stond er op dus ook weer goede service.
Ik kan je dus bij deze in ieder geval het filiaal in Hoofddorp dat voor Trekhaak Centrum werkt zeer zeker aanbevelen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Huite »

Netjes hoor!
De Renault haak kan je namelijk niet afsluiten.
Verder lijkt het aardig op elkaar.
Wat was je nou uiteindelijk kwijt?
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Eric H »

Uiteraard heb ik ook op de prijzen geshopt, het resultaat is het volgende:
Afneembare trekhaak incl montage ( incl kabelboom, 7 polige stekker ( 13 polig is ook mogelijk ) enz ) 519 euro voor de Renault Captur bouwjaar 2014
Bij Renault zou ik 869 euro kwijt geweest zijn met dus ook een 7 polige stekker.
Extra kentekenplaat was 15 euro.
Alleen dus de Afneembare trekhaak incl montage scheelde me met Renault dus bijna 350 euro, ik moet nog aan een goeie fietsendrager die dus 399 euro kost dus heb die er mooi bijna bijverdient.
En nogmaals, het is allemaal zeer netjes gedaan en het monteren en demonteren van de trekhaak is 3 seconden werkt en gaat de haak automatisch op slot omdat je anders het sleuteltje niet kan verwijderen. :thumb:
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door avdb55 »

Toevallig zelf ook op zoek naar een trekhaak. Wel een dure oplossing voor montage van een fietsdrager, maar vrouwlief wil niet de fietsen op het dak tillen.
Brink is toch een gerenommerd merk nietwaar? Tuurlijk, de beste.
www.brink.eu/nl-nl geeft op basis van kenteken een vaste prijs en geeft ook adressen van door hen gecertificeerde inbouwstations.
Voor de Captur (inc. montage en BTW):
vaste trekhaak 7-polig € 436,86
afneembare trekhaak, 7-polig € 549,73 (maar waarom zou je kiezen voor onvolledige en onbetrouwbare oplossing?)
afneembare trekhaak, 13-polig € 564,10
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Eric H »

@avdb55,
" (Wat is je punt met:
maar waarom zou je kiezen voor onvolledige en onbetrouwbare oplossing?)" ?

13 polig afneembaar bij trekhaakcentrum 519 en aller tijde een leenauto :thumb:
En hij kan op slot natuurlijk. :pray:
3 jaar garantie op de trekhaak.
Na 6 maanden of 5000km gratis natrekken van alles. :D
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door avdb55 »

7-polige aansluiting is corrosiegevoelig en daarmee storingsgevoelig. Achterhaald, behalve in Nederland bij mensen die de goedkoopste oplossing zoeken voor een fietsendrager.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Eric H »

Dat verhaal van goedkoopste oplossing gaat hier dus niet op daar 7 of 13 polig dezelfde prijs zijn.
Ik heb 7 polig genomen omdat ik geen zin hem om er steeds een adapter tussen te plaatsen wat ook weer storings en schade gevoelig is.
Mijn trailer en nieuwe fietsendrager zijn beide 7 polig dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Eric H »

Deze week is even goed geïnformeerd over hoe het nou precies zit met de kogeldruk van een gemonteerde trekhaak.
Ooit ergens gelezen dat de fabrikant van de captur aangeeft dat de kogeldruk van de captur 60 kg mag zijn, dit is niet echt veel daar ik 2 elektrische transportfietsen en fietsendrager op de trekhaak wil monteren.
Dan maar eerst even goed bij de leverancier die mijn nieuwe afneembare trekhaak gemonteerd heeft geïnformeerd hoe het nu precies zit.
Op het plaatje die op de bevestiging van de trekhaak vast zit staat bij de S max kogeldruk 75 kg.
Na 2 keer geïnformeerd te hebben kreeg ik een definitief antwoord dat de max kogeldruk die op het plaatje op de trekhaak wordt aangegeven ( bij de S ) dat deze leidend is.
Er staat dus bij de S op het plaatje een maximale kogeldruk van 75 kg, dit zou betekenen dat ik dus wel de 2 fietsen incl. fietsendrager op de haak mag plaatsen omdat ik dan zeker nog onder de 75 kg zit.
Heeft iemand intussen hier nu ook ervaring mee en kan ik hier nu 100% zeker in zijn ? :think:
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ikke57
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 jun 2014 11:43
Actief als: particulier

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door ikke57 »

Eric,
In de Consumentenbond van mei 2016 staat een test in voor fietsendragers, daarin wordt erop gewezen om na te gaan hoeveel kogeldruk de trekhaak maar ook de auto mag hebben, omdat sommige auto's een lagere kogelvrij hebben.
Dit is ook wat de ANWB en mijn dealer mij vertelde dat hoewel ik ook trekhaak heb met een kogeldruk van 75 kg de kogeldruk van de fabrikant in dit geval Renault 60 kg leidend is.
besteld 02-05-2014 / Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City / R-link / Zwarte middenarm steun Geleverd 04-10-2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Axel57 »

Fietsersbond:
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/te ... 00795GLSUk
De lichste Fietsen drager was 12,2 kgs bij deze test. Uebler F22 (is toch na even zoeken een van de lichtere modellen)


Gazelle heeft ook Elektrische fietsen onder de 23kgs zag ik. Dan kan het binnen de 60 kgs. Wel zonder batterij.
Elektrische stadfiets is ca 24kgs
Elektrische Transport fiets ca 26kgs


Met dit soort zware fietsen zul je een stevige maar lichte fietsendrager nodig hebben op een Captur.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Eric H »

Dit wordt nog een erg interessante topic.
Wie heeft er nu uiteindelijk gelijk.
Ik heb het bedrijf dat mijn trekhaak gemonteerd heeft het artikel van ikke57 laten lezen en deze kwamen als reactie hierop met het onderstaande bericht:

Ik snap de verwarring, maar zie onderstaande link van OpMaat mobiel (van SDU) bij artikel 5.18.7 lid g1:
http://opmaatmobiel.nl/index.php?cat=co ... de=9991354

Er wordt verwezen naar de fabrikant van de trekhaak. En zelfs als er geen informatie op de trekhaak staat, wordt niet naar de auto verwezen, maar dan mag de last op de trekhaak niet meer dan 75 kg bedragen.

De vraag of het voor iedere auto verstandig is om een trekhaak met een hogere kogeldruk te monteren is weer een andere en zal per specifiek geval, door zowel eigenaar van de auto als degene die de trekhaak gaat onderbouwen, bekeken moeten worden. Hulpveren kunnen bijvoorbeeld uitkomst bieden.

Wie heeft er nu gelijk ?
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Axel57 »

JA leuk he, heb ook andere topics zitten lezen.

Hyundai Getz. Kogeldruk volgens fabriek 44kgs deze meneer had een trekhaak gevonden met kogeldruk 85kgs. Wilde achterop zijn elektrische fietsen plaatsen. Daar werd toch echt aangeraden de fabrikant te volgen.
Stond wel bij als er op de trekhaak niks staat je dan 75 kgs mocht aanhouden, maar auto fabrikant was leidend.

Zou dus ook zeggen Renault volgen met 60kgs kogeldruk. Daar is de auto ook mee goedgekeurd. Anders hoeven ze het ook niet op te geven.
Of je nu een extra kg merkt is een ander verhaal. Anders hoeven ze het ook niet op te geven.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Eric H »

Als ik simpel renault zou geloven dan kan ik mooi onze 2 elektrische transport
Fietsen niet vervoeren. Dus leg me daar niet zomaar bij neer want het kan toch zomaar ook zo zijn dat het gewicht wat op de trekhaak staat mag worden aangehouden.
Trekhaakcentrum.nl zegt toch echt meerdere malen zeker te weten dat de fabrikant van de trekhaak bepaald wat de max. Kogeldruk is en dan kunnen de 2 fietsen wel mee en dat is wat ik wil natuurlijk.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Axel57 »

RDW eens bellen?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Eric H »

Ja o.a en mijn verzekering misschien.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Eric H »

Beste forumgenoten, ik heb vanmiddag wat telefoontjes gepleegd en ben uit het onderstaande erg wijzer geworden.
Heb eerst het RDW gebeld en die vertelde dat de kogeldruk die de leverancier van de auto opgeeft (in mijn geval dus Renault betreft de Captur) leidend is maar kon niet vertellen of er nog een bepaalde marge is en vanaf wanneer je bekeurd kan worden en je verzekering moeilijk kan doen.
RDW adviseerde mij hier de politie over te bellen, ik werd meteen met de verkeerspolitie doorverbonden en deze vertelde mij het volgende,
De kogeldruk die op het plaatje bij de trekhaak bij de S vermeld staat, dat deze maximale kogeldruk aangehouden mag worden, in dit geval is dat bij de captur dus 75 kilo, hij vertelde meteen daarna dat als er geen plaatje bij een trekhaak zit dat ze dan alsnog van een maximale kogeldruk van 75 kilo uitgaan.
Dit klopt precies met de link en het artikel die Trekhaakcentrum.nl aan mij had doorgegeven en hebben zij dus gelijk.( hij vertelde precies hetzelfde als dat in dat artikel vermeld staat )
OpMaat mobiel (van SDU) bij artikel 5.18.7 lid g1:
http://opmaatmobiel.nl/index.php?cat=co ... de=9991354

De verkeerspolitie vertelde mij dus dat mocht ik ooit met mijn 2 elektrische transport fietsen op een fietsendrager worden aangehouden en dat ze de kogeldruk zouden meten dat zolang ik onder de 75 kilo blijf er niets aan de hand is, ik heb meneer zijn naam mogen noteren omdat hij zeer zeker van zijn zaak was.
Dit betekent in ieder geval voor mij dat ik nu makkelijk mijn 2 elektrische transportfietsen incl. mooie degelijke fietsendrager die ik eerdaags ga aanschaffen achter op mijn Captur kan meenemen . :dance:
Ik denk dat deze informatie voor een hoop forumleden een hoop duidelijkheid geeft. :think:

Trekhaakcentrum zegt daarbij wel het volgende:
De vraag of het voor iedere auto verstandig is om een trekhaak met een hogere kogeldruk te monteren is weer een andere en zal per specifiek geval, door zowel eigenaar van de auto als degene die de trekhaak gaat onderbouwen, bekeken moeten worden. Hulpveren kunnen bijvoorbeeld uitkomst bieden.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door avdb55 »

volgens mij een redelijk theoretische discussie.
Politie zal alleen bij heel opvallende en kennelijke overbelasting een controle doen.
Kogeldruk meten van een fietsendrager is wat anders dan van een caravan. Die laatste zet je op een pootje op een wieldrukmeter (en die dingen waar de politie de wieldruk mee meet, hoe nauwkeurig zijn die??)
Maar om die van een fietsendrager te meten moet je eerst de hele auto wegen met drager plus fietsen, dan fietsen demonteren, drager demonteren en opnieuw wegen. Denk dat ze wel wat beters te doen hebben. :lol:
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Eric H »

Of ze daar de tijd voor nemen weet ik niet maar de verkeerspolitie vertelde me wel dat zodra ze iemand zien rijden waar zij het gevoel van hebben dat deze ruim boven de kogeldruk zit dat deze wordt aangehouden en dat er een meting plaats vindt, hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik ook niet, maar ik zit er in ieder geval zelfs met de accu's erbij nog ruim onder.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Axel57 »

Das mooi, toch zou ik altijd mijn accu's voor de achterbank leggen, beetje gewicht verdelen in de auto.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Eric H »

Ik haal sowieso wel de accu's er van te voren af, dat zeker.
Ik ga nu op zoek naar een juiste fietsendrager want daar draait het uiteindelijk allemaal om bij mij.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Marguerite »

Let op het gewicht van de fietsendrager zelf. Die dingen wegen zomaar tussen de 10 en 20 kilo.....

http://www.fietsendrager-megastore.nl/c ... tsendrager

En natuurlijk veel fietsplezier!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Eric H »

Afneembaar trekhaakje geplaatst en bootje gehaald, totaal 750/800 kilo trekkracht op het haakje, met de 120 pk had je bijna niet door dat het bootje erachter hing. :dance:

En de fietsendrager aangeschaft, deze weegt 18 kilo, mag max. 60 kilo dragen, 2 electrische transportfietsen die beide zonder accu 25/26 kilo wegen dus, Fietsen samen 52 kilo, drager 18 kilo, totaal een nette 70 kilo, max kogeldruk is uiteindelijk geconstateerd 75 kilo, dus nog een 5 kilootjes marge. :clap:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door avdb55 »

Mooi.
Let er bij het vastdraaien van de fietsklemmen wel op dat je die niet te strak aandraait.
Er is iets met de draad of materiaal van de bouten (wat precies ben ik nog niet achter) waardoor je ze dan niet meer los krijgt.
Bosal vindt dat eigen schuld.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Eric H »

avdb55 schreef:Mooi.
Let er bij het vastdraaien van de fietsklemmen wel op dat je die niet te strak aandraait.
Er is iets met de draad of materiaal van de bouten (wat precies ben ik nog niet achter) waardoor je ze dan niet meer los krijgt.
Bosal vindt dat eigen schuld.
Was bij die van me vader idd ook zo maar bij deze zijn die klemmen net weer wat degelijker heb ik gemerkt, ook bij de UserPro (ProUser) het geval, is exact dezelfde fietsendrager alleen onder een andere naam. :wink:
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Axel57 »

Dealer vraagt mij voor de New Captur € 883,47 heb dan wel een afneembare trekhaak met 13 polige aansluiting. Dealer zou nog wel overleggen voor wat korting....

Heb het bedrijf die 10 jaar geleden onder mijn Megane de trekhaak heeft gemonteerd ook een prijs gevraagd. Die vragen € 695,-


Trekhaakcentrum vraagt incl. constante stroom € 569,-
Kwikfit (ben ik geen fan van) € 568,- excl inlezen en constante stroomdraad.


Tip van de dealer...
Om discussie te voorkomen is het inderdaad verstandiger om hem bij de dealer te laten installeren.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door avdb55 »

Natuurlijk zou ik dat ook zeggen als ik dealer was. Maak de klant maar bang.
Maar ik ken inderdaad van het garageforum van Auto&Motortechniek 1 geval van een rare storing in een Captur (waar iedereen een defecte UCH module aanwees als bron) waar het uiteindelijk toch een defecte trekhaakmodule was. Niet door Renault geleverd.
Maar Renault maakt nog steeds niet zelf een trekhaak.
Ik zou wel de offertes van derden gebruiken om de dealer naar een lagere prijs te drukken. Tenslotte kent ook hij de markt. En laat merken dat zijn argumenten jou niet bang maken.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Axel57 »

25% korting bij de dealer. 662euro afneembaar met 13poligeaansluiting.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Axel57 »

Afgelopen weekend voor het eerst onze vouwwagen erachter gehangen met een verloop 13>7.

Nu gaan alleen de achterlichten van de Captur en de verlichting op de vouwwagen branden. Dus geen koplampen en zelfs geen kentekenverlichting op de auto, stand van de verlichting op auto.

Ook de oranje lampjes in de spiegel (dode hoek) gaan bijna constant branden.

Hebben meer mensen dit gehad?

Voor de zekerheid even de auto van mijn zwager ervoor gezet (7polig) en dan geen probleem.

Zou het in de verloopstekker kunnen zitten of is dit iets wat niet goed in de computer van de auto zit.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Axel57 »

Heb inmiddels een tweede verloop stekker, maar hetzelfde probleem.

Volgens garage zit alles correct aangesloten, is volgens mij ook een standaard kabel.

En wat ik ook niet had verwacht als je het bij RN laat doen is dat niet automatisch de sensoren achter worden uitgeschakeld.

Nu heb ik in de winkel waar ik dit verloop stekkertje heb gekocht gezien dat ze 2 types hadden en met 7 pinnen en een met 13pinnen (denk ik, in ieder geval meer dan 7..). de eerste was 7euro en de andere 23euro zou daar de oplossing in kunnen zitten?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Axel57 »

Het is dus geen probleem, Captur is blijkbaar voorzien van dagrij verlichting voor en achter.

Bij mij klopt het maar heeft elke Phase2 dat of heeft de mijne bij zijn laatste bezoek aan de garage een software update gehad.

Het is mij namelijk nog nooit opgevallen dat ook de achterlichten altijd branden. Ook niet als mijn vrouw er meer vertrok of aankwam.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door FrankV »

Voor zover ik weet is het vanaf een bepaalde datum verplicht geworden dat bij nieuwe auto's ook de achterlichten meedoen met de dagrijverlichting.
Ik heb nog een Phase 1, dus alleen dagrijverlichting voor.
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Axel57 »

ja kwam 01-2015 tegen op internet haha maar das al effe geleden... voor voor en achter.

Ik zie er toch echt nog rijden zonder dat de achterlichten branden, hij heeft 2 maanden geleden een software update gehad voor de deursensoren en ik denk dat er meer updates zijn geinstalleerd.

Dus als iemand met een Phase 2 nog eens wil kijken of zijn achterlichten branden....
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Axel57 »

Is de Renault trekhaak een Bosal, weet iemand dat? Vooral de afneembare?

Dit omdat ik een fietsendrager wil aanschaffen en zie een aantal Bosal fietsendragers met een pin.

Dacht dat de dakdragers wel van Bosal waren.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Marguerite »

Ja ik heb een afneembare "dealer" trekhaak en dat is inderdaad een Bosal.
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 16
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door Axel57 »

Net op mijn buik onder de auto naast vele RN logo staat als fabrikant bij ons Brink erop.

ps de onze is ook afneembaar.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

l'Histoire d'O
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mar 2011 08:51
Actief als: particulier

Re: De trekhaak voor de Captur

Bericht door l'Histoire d'O »

Los slot voor afneembare Brink of Thule trekhaak die door Renault wordt gemonteerd. Het slotje is een beetje fragiel, maar je kunt nu wel je trekhaak afsluiten.
IMG_3464.jpg
IMG_3463.jpg
Het slot met 2 sleutels is te bestellen bij: https://brinkitems.eu/nl-nl/product/acc ... k-sleutel/ en kost € 22,14 inclusief verzendkosten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dauphine-Gordini - R5TL - 2x R14TL - R11TL - R11GTX - R21GTL - R21TL - Clio RL - 2x Twingo - Clio Chicane - Modus Dynamique - Clio3 - Scenic3 TC3 130 Sélection Business Sport - Clio4 0,9 TCe Dynamique - Captur Energy TCe 90 Dynamique - Captur TCe 120 Initiale Paris - Captur 1.3 TCe 155pk EditionOne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht