Distributie naar de gallamiezen...

Zit het onder de motorkap, dan is dit je plekje
Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door mechanic »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Zoals eerder gezegd lijkt een grote boosdoener de lange olie vervangingstermijn.

Wat er 'vroeger' uit een ongeblazen 2.0L aan vermogen kwam,komt nu uit een 0,9L met turbo. Meer stress/krachten op het materiaal,dat is meestal vragen om ellende.
Klokje rond zullen de huidige motoren in tegenstelling tot de ouderwetse waarschijnlijk niet gaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door A110 »

Wij adviseren onze klanten inderdaad 1x per jaar de olie te laten verversen met een nieuw filter ongeacht hoeveel kilometers ze maken.
En niet de schakelindicator volgen. Gewoon je eigen gevoel aanhouden wanneer je moet gaan schakelen. De motor komt te ver onder zijn koppel gebied hierdoor komen er enorme krachten op de krukas en op de ketting waardoor deze dus gaat rekken.
Vroeger stond er in elk instructieboekje een vermogens grafiek. Hieruit kon je aflezen wanneer de motor in een bepaald toerengebied zijn koppel heeft. En in dat toerengebied hoeft de motor dan ook het minst te werken.
Vergelijk het maar met je eigen als je op een fiets zit in een hoge versnelling en je moet een heuvel op dan komt er ook een kracht op je kuiten te staan en je krijgt het ook moeilijk. Dat is voor zo'n motor precies hetzelfde.

ECO stand, tja ook weer zo'n nutteloos iets in het leven geroepen om maar aan de milieu-eisen te voldoen.

Persoonlijk vind ik het niet rijden. Ik rijd gewoon UIT de ECO stand en eerlijk rijd mijn auto nog zuiniger dan IN de ECO stand :shock:

Maar dat is ieder voor zich. Mijn mening lekker uit die ECO stand en je niet aan de schakelindicator houden.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door larsdijkstra 16v »

A110 schreef:Wij adviseren onze klanten inderdaad 1x per jaar de olie te laten verversen met een nieuw filter ongeacht hoeveel kilometers ze maken.
En niet de schakelindicator volgen. Gewoon je eigen gevoel aanhouden wanneer je moet gaan schakelen. De motor komt te ver onder zijn koppel gebied hierdoor komen er enorme krachten op de krukas en op de ketting waardoor deze dus gaat rekken.
Vroeger stond er in elk instructieboekje een vermogens grafiek. Hieruit kon je aflezen wanneer de motor in een bepaald toerengebied zijn koppel heeft. En in dat toerengebied hoeft de motor dan ook het minst te werken.
Vergelijk het maar met je eigen als je op een fiets zit in een hoge versnelling en je moet een heuvel op dan komt er ook een kracht op je kuiten te staan en je krijgt het ook moeilijk. Dat is voor zo'n motor precies hetzelfde.

ECO stand, tja ook weer zo'n nutteloos iets in het leven geroepen om maar aan de milieu-eisen te voldoen.

Persoonlijk vind ik het niet rijden. Ik rijd gewoon UIT de ECO stand en eerlijk rijd mijn auto nog zuiniger dan IN de ECO stand :shock:

Maar dat is ieder voor zich. Mijn mening lekker uit die ECO stand en je niet aan de schakelindicator houden.
Goed verwoord! Kan zelfs zijn dat je in de eco stand meer verbruikt, omdat je meer van de motor gaat vragen omdat hij geknepen is
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door adinsx »

Ik verbaas me echt over sommige reacties. Vol blijven houden dat de 0.9 een riem heeft, het onbekend zijn met de 1.2 TCe motorproblemen. Dit is nog net niet zo oud als de weg naar Rome en zijn echt ook in Nederland veel topics van te vinden. Ook op dit forum.

Forumlid CapturIvoire en A110 benoemen precies het probleem bij de huidige motoren. Te lange intervallen, een ontwerpprobleem waardoor olieverbruik ontstaat, olie vervuilt snel, de ketting krijgt (ook door de variabele oliepomp) flinke wisselende lasten te verwerken en de boel versterkt elkaar.
Ga je dan ook nog eens 'het nieuwe rijden' toepassen, dan ligt LSPI (Low Speed Pre Ignition) op de loer (zie uitleg: en krijg je nog meer gedoe.
Klokje rond zullen de huidige motoren in tegenstelling tot de ouderwetse waarschijnlijk niet gaan.
Nee, de downsize-motoren zijn ontworpen op 150.000-180.000 km grofweg aldus een R&D Engineer wie ik twee jaar terug sprak, waar de 'ouderwetse' motoren minimaal 300.000 moesten halen zonder problemen.


Klein stukje eigen ervaring nog: Ik had voor mijn huidige Mégane GT205 (1.6T met 205 pk) een Mégane III Estate van 2013 met als een van de eerste de toen nieuwe 1.2 TCe130. Na 40.000 km hoorde ik een gek rammeltje/rateltje. Bleek niet vindbaar. Olieverbruik nam wel iets toe, maar nog niet enorm zorgwekkend. Een software-update pastte de kleptiming / nokkenasverstelling timing iets aan waardoor er minder drukpulsen in de inlaat zouden zijn en daardoor ook minder olie uit het carter mee verbrand zou worden. Nou ja, dat was de uitleg van Renault NL/FR...
Uiteindelijk bij 84.000 km vond ik de motor wat gek lopen en had ik een brandstofdrukmelding, bij 86.000 km hield ie het helemaal voor gezien. Sloeg niet of nauwelijks meer aan, dus hebben ze de auto opgehaald.

In overleg met Renault Frankrijk is toen besloten om niet alleen de ketting te vervangen maar het héle motorblok. Ze wilden de boel nader onderzoeken. Het kostenplaatje: Ruim € 8.500,- welke werd betaald door Renault FR / NL, beetje van de dealer en de leasemaatschappij.
Goed, ingereden en weer door dus. Bij 102.000 km opnieuw een vreemde storing, bleken de inlaatkleppen zwaar vervuild (Forumlid A110 weet er alles van ;) ) en na reiniging kon ik weer verder. Bij 136.000 km uiteindelijk de auto na 4,5 jaar ingeleverd. Het blijft een bijzonder prettig blok, maar... het is niet voor niets dat de motor relatief snel uitgefaseerd is en nu vervangen is door de 1.3 TCe welke samen met Daimler is ontwikkeld.

Tot slot: Naast mijn GT hebben we ook nog een Clio IV Estate TCe90. Pas 35.000 km op de klok sinds 2014, maar elk jaar (en we rijden slechts 5.000 km met die auto) krijgt die nieuwe olie en filters van mij. Wetende hoe belangrijk het is. De opvolger moet een Captur worden, maar absoluut niet met de 1.2 TCe120. Die gok ga ik niet wagen, dan liever de 1.3 TCe150, maar die zijn nog kostbaar. Zeker als tweede auto voor 5.000 km per jaar. :lol:


Beste advies dus aan iedereen met de 1.2 TCe115/120/130 -> Ververs de olie wat vaker. Kost je de kop niet (60-80 euro) en scheelt je een hoop ellende. En... Weg met die ECO-knop, hou de motor lekker op toeren en negeer de schakelindicator. :thumb:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door A110 »

bleken de inlaatkleppen zwaar vervuild (Forumlid A110 weet er alles van ;) ) en na reiniging kon ik weer verder.
Dat is waar. Vandaag een Peugeot met 1.6 THP gedaan. Wat een smerige zooi. Ben een dag bezig geweest. Onder de zwarte koolaanslag zat een hele harde krijtlaag en die was zo hardnekkig dat deze heel moeilijk te verwijderen was.
Maar ook deze heeft weer schone kleppen gekregen en de ademhaling zal weer stukken beter zijn.
Heb nog een foto toegevoegd van voor en na reiniging.

Afbeelding

Aankomende weken hebben we 5 van zulke reinigingen in de planning staan. En helaas blijft het niet bij alleen een reiniging van deze THP motoren.
9 van de 10 heeft ook gelijk een nieuw turbinehuisje van de turbo nodig ivm een uitgesleten waste-gate klep, daarbij scheuren de uitlaatspruitstukken dus die moet ook vervangen worden. Een nieuwe katalysator ivm buitensporig benzineverbruik (wat oorzaak klepvervuiling is) hierdoor gaat de katalysator dicht zitten. En als je echt pech hebt dan is de hogedruk brandstofpomp ook nog versleten.
En dit zijn bij elkaar geen goedkope reparatie's.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door Axel57 »

Ik voel me aangesproken.... maar daar zit toch echt een riem in mijn 0.9Tce blok. Dus...

Maar zoals ik al gezegd had de ketting loopt waarschijnlijk in het blok en de riem buiten voor de andere functies (heet dat niet multiriem?).

Onder de Captur rijders zijn iet veel km vreters denk ik zo, dus nog bijna niemand (behalve Huite) heeft er al zoveel mee gereden dat het probleem zich voordoet. Vind het Captur gedeelte gezellig maar lees zelden bij de andere modellen ondanks dat veel onderdelen hetzelfde zijn.

Is dat 1.3Tce blok beter?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door mechanic »

De riem op de foto is inderdaad de multiriem,de ketting zit daar nog achter en niet te zien zonder demontage.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door Huite »

Axel57 schreef:Is dat 1.3Tce blok beter?
Gaan we voor je testen Axel.
Net onze Captur met "dramamotor" ingeruild op een Clio IP met de nieuwe 1,3 TCe.
Dus toch weer zo'n nare Renault... :dance:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door Axel57 »

:lol: Na 10 RN met "ellende" koop je gewoon een 11e...(of moest dat van de vrouw) Je had ook een Captur met de nieuwe motor kunnen kiezen.

Is wel een leuke auto die nieuwe Clio (Captur ook vind ik), zag alleen dat het trekgewicht behoorlijk was gedaald.

Stond ie ergens of moet ie nog gemaakt worden?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 11
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door Huite »

Tsja, aanbod van Carlos was gewoon erg goed... :thumb:
En mijn vrouw heeft wel iets met Renault (en met Carlos geloof ik...!).
Auto heeft 3 maanden levertijd.

Ciao naar Zeeland, Huite
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



witte_07
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 mei 2018 10:33
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door witte_07 »

Ik krijg een captur 0.9 tce en die heeft een ketting en mijn huidige 2018 clio ph 4 ook een ketting.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door avdb55 »

@axel57: ze zijn hier wel hoor de kilometervreters. Ik doe zelf zo´n 30.000 km per jaar. Maar na ampel overwegen heb ik wel voor de 15. dCi gekozen.
Nu 164.000 km. 1 probleem. Interieurventilator plus regelweerstand vervangen. Voor de rest peut erin en gas geven.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroenvv
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:29
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door jeroenvv »

En ook ik ben aan de beurt met mijn Grandscenic uit 2013, met bijna 93000km op de teller...

Het welbekende rateltje bracht de renault monteur gelijk het idee op de kettingspanner, en na de auto aan de computer te hebben gehangen, zag men dat er diverse foutmeldingen waren op en rond de zuigers... oftewel de timing.

een keuze heb je in deze niet, de kans is heel klein maargoed je moet het toch laten maken, de kosten €1500,- all in...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroenvv
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:29
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door jeroenvv »

en oja... ik heb via de dealer ook een verzoek laten doen bij Renault Nederland... en die kwamen vrij snel met een reactie:
- nee helaas, de auto zoals bekend bij ons heeft niet op tijd zijn onderhoudsbeurten gehad, en dus ook niet de olie...

helaas heb ik de laatste keer bij een andere garage waar een vriend werkte een grote beurt laten uitvoeren met nieuw oliefilter en olie etc etc. Maargoed reden dus voor Renault Nederland om aanspraak te maken op enige vergoeding...


Hoe is jullie ervaring hiermee? als ik ook zo de franse topics lees, is het een enorm probleem... Iedereen van Renault weet ervan, maar ze doen vervolgens helemaal niets... Is er niet op een manier hiertegenin te gaan?

een collega welke een Nissan Qashqai (2018) en Juke (2014) heeft heeft op zijn forum gekeken (Nissan) en inderdaad hetzelfde... de Renault dealer gaf ook aan dat dit blok gemaakt is door Nissan en niet Renault...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



metalpe
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door metalpe »

Damn. Veel succes met de afhandeling!!

Heel het topic doorgelezen en beslist om de voorgeschreven tijd niet te volgen.
M'n grand scenic 1.3tce die vorige week 1 (19000km)werd en om de 30000 of 2 jaar nieuwe olie moet, heeft op z'n verjaardag al nieuwe olie + filter gehad. Mede door dit topic had ik beslist het elk jaar te doen. 't is me het risico niet waard.. In de garage raadden ze me dat ook al aan.

De andere auto, een 2006 1.9dci (Cc) rijdt maar een paar duizend km per jaar. Ook hij krijgt evengoed elk jaar alles nieuw, al gaat dat oudje niet meer naar de merkgarage. Gisteren nieuwe filter, olie, remschijven voor..

Ik sta versteld dat tijdige olieverversing (vroeger dan voorzien) zo een verschil kan maken. Heeft iemand daar een (technische) verklaring voor? Wat gebeurt er met olie die er langer ik zit en waardoor gaan er daardoor dingen stuk?

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroenvv
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:29
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door jeroenvv »

Paar maanden later:

Ik werd gebeld door de dealer toen de auto voor onderhoud aan de ketting stond... ik heb goed en slecht nieuws:
- goede nieuws, de ketting is vernieuwd...
- slechte nieuws, uw turbo heeft speling in het asje en is ook aan de beurt...

ik heb hierop Renault Nederland benaderd en de klacht neergelegd, uiteindelijk hebben zij mij 25% coulance gegeven over de €1500,- reparatie...


Maar... toen was de turbo aan de beurt (€1700!!), hiervoor heb ik eerst weer een klacht gelegd bij renault Nederland, en ook hier hebben ze mij 25% coulance gegeven.

nu veel geld verder, rijd de auto weer als van ouds... mijn ervaring met Renault Nederland: de garage benaderd hun, en krijgen eigenlijk niets voor elkaar... bel je zelf en wordt je boos over je auto, kan opeens meer...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Yannik
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2020 13:19
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door Yannik »

Gegroet iedereen.
Ik had hier vroeger moeten komen lezen.
Nog eentje om toe te voegen:
Grand scenic 1.2 tce van 2015.
Bij vorig onderhoud (1 jaar geleden) te Brussel heb ik een opmerking gemaakt over een ratelend geluid, reactie, jaja we hebben het onderhoud uitgevoerd...
Nu toch eens een andere renault garage geraadpleegd, oh meneer, dat is de distributie, dat is een nieuwe motor, 9600 euro aub. Tussenkomst van renault? Sorry, nee.
Wat is mijn wagen nog waard? Niks.
Ja maar alleen al de banden verkopen en het brengt iets op!
Even overleggen, 500 euro mijnheer?

Dan zijn de dealers in Nl schappelijker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door mechanic »

Wat is er aan diagnose gedaan? Het zo roepen nieuwe motor is wellicht overdreven.
Is het enkel de ketting bijvoorbeeld kost dat veel minder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Yannik
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2020 13:19
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door Yannik »

Eerst naar een kleine dealer gegaan die op het gehoor een zwaar vermoeden had.
Doorverwezen naar een grote dealer die met een endoscoop gekeken heeft en foto's heeft opgestuurd naar de hoofdzetel van Renault om te vragen of er een tussenkomst mogelijk is.
Hij had 52000 km op de teller.
De wagen is dit WE verkocht voor 4000 euro, geen idee of dit een eerlijke prijs is.
Een herstelling bij een kleine mekanieker is niet tijdig bij mij opgekomen.
Na één officiële Renaultgarage die zich bewust beperkt tot het afvinken van de onderhoudsvakjes voorzien op het onderhoudsschema een andere Renaultgarage die mij meldt dat er geen tussenkomst is en een factuur van 9600 euro vooropstelt en letterlijk niks wil geven voor mijn scenic had ik een beetje genoeg van Renault, niet van de scenic, die reed goed en was comfortabel.

Ik vraag mij af of ik bij mijn volgende wagen niet beter een onderhoudscontract neem, niet goedkoop maar de enige motivatie blijkbaar voor een dealer om het onderhoud ook preventief uit te voeren? Klantentevredenheid, daar doen ze het niet meer voor...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door mechanic »

Zonde inderdaad! Vaak komt de ratel van de ketting af, maargoed via een site als dit forum is het lastig oordelen en mag je ervan uitgaan dat de dealer het juist heeft.

Wellicht een lease auto nemen een volgende keer?
De downsize motoren zijn tegenwoordig geregeld niet heel best.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroenvv
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:29
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door jeroenvv »

Yannik,

ik had dit geratel dus ook, meneer de monteur wist bij het starten gelijk... de ketting!!

meneer €1500,- en de ketting wordt gerepareerd, wat moet je? dus laten doen.

misschien een tip, mits je de auto bij Renault en door Renault hebt laten onderhouden, is Renault Nederland te bellen (of belgie? weet niet waar je woont). Mij hebben ze uit coulance 25% gegeven omdat ik 1x onderhoud was verzuimd (tja... wel laten doen maar zwart... stom!)

let wel op! als de ketting begint te ratelen betekend dit dat de olie op is geraakt, en er dus speling kan zitten nu in je ketting, in mijn geval ook, maar hierdoor ook de gehele turbo naar ze grooitje gereden, deze gebruikt de zelfde olie stroom namelijk...

succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark93
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 sep 2020 18:29
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door mark93 »

In bijna alle gevallen waar ik de ketting van vervangen heb, was alleen de spanner vast gelopen/geblokkeerd. En ik vervang regelmatig kettingen. Onder garantie moet het blok eruit, en buiten de garantie laat ik het blok in de auto zitten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 9
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door mechanic »

Het is toch eigenlijk gewoon prul, als dit binnen de garantie al stuk gaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark93
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 sep 2020 18:29
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door mark93 »

Dat is het ook. :fp:

Terwijl het met de twingo's wel goed gaat, daar ligt ook de 3 cilinder in met ketting. Maar de olie ververs termijn is ook elk jaar of 20.000km van die dingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroenvv
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:29
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door jeroenvv »

ik blijf het toch vreemd vinden dat Renault Nederland dit niet gewoon ziet als technische fout, schandalig dat vele gedupeerde hoge kosten moeten uitgeven voor een auto die hopelijk 100.000km kan rijden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dirk50
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 feb 2018 14:04
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door Dirk50 »

Goedemiddag,

Misschien heb ik het gemist. Is dit een probleem voor de 3-cylinder motoren of ook voor de 4-cylinder?


Gr,

Dirk
Captur TCe120EDC Dynamique uit 2016.
Ooit eigenaar geweest van een R4TL (26,5 PK) en een R5TL (34 PK) en een Scenic TXR 1,6 aut.(een heerlijke auto) :cry2:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark93
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 sep 2020 18:29
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door mark93 »

@Dirk Elke motor met een ketting heeft hier last van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



janmeulesteen
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2015 16:35
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door janmeulesteen »

Wij hebben in mei 2015 een nieuwe Renoult Helly Hanson gekocht. Al een ruime tijd problemen met de auto, zelfs na een service beurt
Vandaag de auto weggebracht en direct kreeg ik te horen de ketting is versleten en moet vervangen worden voor €1500,- plus remblokken...€400,-
Dat was even schrikken en dat voor een jonge auto van nog geen 5 half jaar. Nu gaan ze kijken of het hoofdkantoor iets voor kan betekenen??? Als ik zo al die klachten aanhoor, dan kan ik die coulance wel op mijn buik schrijven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroenvv
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:29
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door jeroenvv »

janmeulesteen schreef: 19 okt 2020 12:51 Als ik zo al die klachten aanhoor, dan kan ik die coulance wel op mijn buik schrijven.
een tip Jan: jou garage gaat nu Renault NL benaderen, 9 van de 10keer krijg je te horen, sorry maar Renault NL doet niets....


oplossing: heel simpel zelf bellen!! je kunt renault NL gewoon zelf ook bellen, je verhaal doen en vooral na bovenstaand te hebben gelezen goed pissig zijn op een auto die je rijd die eigenlijk gewoon motorisch ruk is! Mevrouw aan de telefoon neemt jou verhaaltje op en legt dit intern ter beoordeling neer, waarna je een aantal dagen later wordt terug gebeld... blijf flink pissig dat je een hoop geld uitgeeft voor een knappe auto, en nu dus ook met enorme kosten komt te staan, bij mij hielp het dat ik 25% coulance terug kreeg...

succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark93
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 sep 2020 18:29
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door mark93 »

@jan Anders maar eens bij mij langs in m'n schuur.
Ik vervang ze regelmatig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door larsdijkstra 16v »

mark93 schreef: 27 okt 2020 21:19 @jan Anders maar eens bij mij langs in m'n schuur.
Ik vervang ze regelmatig.
Ik kan Mark alleen maar aanraden!
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroenvv
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:29
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door jeroenvv »

mark93 schreef: 27 okt 2020 21:19 @jan Anders maar eens bij mij langs in m'n schuur.
Ik vervang ze regelmatig.

had ik eerder moeten weten :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark93
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 sep 2020 18:29
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door mark93 »

Dan weet je dat voor de volgende keer :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroenvv
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:29
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door jeroenvv »

ja idd, maar hoop dat me ketting het lang uit gaat houden nu :)
wat vraag je ervoor? misschien handig voor andere mensen die met hun ketting zitten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door Thomas84 »

Zou dat soort zaken via een PB doen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark93
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 sep 2020 18:29
Actief als: particulier

Re: Distributie naar de gallamiezen...

Bericht door mark93 »

zulke dingen kun je idd beter via een pb doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht