Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Vandaag bij Auto Service Bladel de riem met span en meelooprollen en waterpomp met koelvloeistof laten vervangen.
Was wel even tuffen vanuit Groningen
Heb er een zeer goed gevoel aan over gehouden. Stond er met een kop koffie met m'n neus bovenop terwijl ze met z'n twee-en bezig waren. Veel uitleg gegeven en zowel de oude als de nieuwe onderdelen laten zien. Ze hebben de Laguna ook nog een beurt gegeven en het gaskleppenhuis schoon gemaakt.
Binnen 2 uur stond ik weer buiten, rekening was €526,- all-in voor riem + beurt In mijn ogen voor iedereen die in het zuiden woont een aanrader
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ah, Renier, bedankt voor je recensie ! Dapper dat je die rit hebt gemaakt, best een eind.
Ik wil in het najaar ook de riem + waterpomp vervangen in Bladel, maar zie er een beetje tegenop om vanuit A'dam naar zo'n onbekende tent te rijden. Nu durf ik weer .
Vraagje: wat was jou overweging om bij 26 graden die rit te doen, ik lag lekker in het zonnetje hoor .
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Mijn overweging: €400,- besparen (min een tank benzine)
En die 26 gr valt wel mee hoor: airco stond op 20 gr
Ik kan je Bladel absoluut aanraden. Originele Renault onderdelen die ze gewoon veel goedkoper inkopen.
Gecombineerd met een snelle montage en laag uurtarief kom je dan op 395,- voor de 2.0 16V motor.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Voorschrift is zelfs elke keer als de (multi) riem wordt losgemaakt deze vervangen moet worden. Afhankelijk van type motor is de interval ook 120.000km/5jaar. Vernieuw ook altijd de span/loop rollen.
Voor sommige motoren en bijbehorende indice nummers geld dat de krukaspoulie ook vervangen dient te worden. Hier zit een rubbere demping in die als deze niet vervangen wordt zeer waarschijnlijk defect raakt en loslopen multiriem met alle gevolgen van dien met zich mee brengt.
Dit geldt uit mn hoofd voor de f4r,f9q,g9t,g9u en wellicht nog een type motor met bepaalde indice nummers.
Bedankt voor je snelle reactie.
Zag nu ook in het onderhoudsboekje staan dat hij hetzelfde interval heeft als de distributieriem.
Zal morgen Auto Service Bladel bellen of ze hem hebben vervangen al weet ik nu het antwoord volgens mij al (niet dus ).
Dan overweeg ik de multiriem dan maar alsnog te laten vervangen bij de Renault dealer.
Wat is een redelijke prijs hiervoor? Is dit veel werk? Gaat om een 2.0 16V (Laguna II 2005)
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
De multiriem loopt over de krukaspoulie, gezien de poulie eraf moet moet de multiriem er ook af. De poulie van de fr4 motor is meestal een dichte zwarte poulie, die je gewoon kan beoordelen als je weet waar je naar kijkt. Roestwater restjes betekent advies te vernieuwen buitenom dat deze ( afhankelijk van het indicenummer ) altijd vervangen dient te worden. Ook kan er evt speling, en buitensporige slijtage van de rubberen ring in de poulie gecontroleerd worden.
Fijn dat ze je niet op kosten jagen, maar wel lullig als over 1jaar of de poulie of de multiriem defect raakt..
Die zit bij de all-in prijs distributieriem, en wordt altijd vervangen. Tenzij die al eerder vernieuwd is / klant dit niet wil. De staat van deze riem is net zo goed belangrijk, knapt deze is er grote kans dat deze tussen de distributieriem komt en voor motorschade zorgt.
Het is zoiezo slim alles in 1x te doen, koop je imitatie zorg dan dat je alle loop/spanrollen ook aanschaft. Bij de dealer zitten deze in de set.
Zo, multi-riem is nu dan ook vervangen. Gelijk een airco test en laadstroomtest vd dynamo laten doen, beide goed
Geeft me toch een beter gevoel met de nieuwe riem zo
Stond bij de dealer een mevrouw met een Espace die waarschijnlijk te lang had doorgereden met te weinig of verkeerde olie
Gevolg: motor praktisch overleden, terwijl ze er deze week mee naar Denemarken wil, monteur vroeg zich af of ze het wel zou halen
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Goed dat je beide gedaan hebt
Sjah, goed onderhoud heb je zelf in de hand, door rijden zonder olie/ verkeerde olie is dom dom
Gevalletje eigen schuld dikke bult is het vaak..
Heb een week geleden mijn distributieriem,spanrollen, multieriem en waterpomp laten vervangen bij een Laguna Grand Tour 1.9 DCI en de kosten waren daarvan €435,00 incl. btw. Dus er zit wel heel veel verschil zo te horen in prijzen die berekend worden.
Ik heb ze zojuist een email gestuurd met de vraag hoe lang het vervangen duurt. Ik moet er 2 uur voor rijden maar ik wil dan de fiets meenemen en daar de omgeving verkennen, terrasje pakken, enz. als het te lang duurt om op te wachten bij de koffieautomaat.
Zoals al eerder benoemd,staat de spanrol (en evt looprol afhankelijk motortype) niet in de vervang lijst op de site. Opzich geen probleem,echter wel een slijtage onderdeel wat de getoonde prijs iets laat stijgen.
Okee,ik heb niet bij ieder motortype gekeken, alleen voor mijn 1.6-16v en daar zit het volgens mij wel allemaal bij.
De 1.4 16V en 1.6 16V modellen van Renault: een nieuwe distributieriem met spanrol, meelooprol,
waterpomp met koelvloeistof en multiriem voor € 495 euro incl montage, btw en garantie.
Dit betreft een originele Renault distributieset, een Valeo waterpomp en Gates multiriem.
Ik ben dus om me heen aan het kijken voor het vervangen van mijn distributieriem en alles wat daar bij hoort. Goede aanbiedingen gekregen maar met 2 uur rijden ben ik zojuist toch ook even langs een lokale garage gereden. Deze is iets duurder maar ik ben dan niet een hele dag kwijt.
De internet offerte was me niet duidelijk genoeg dus heb ik terplekke wat navraag gedaan. Krijg ik het vreemde verhaal te horen dat de zogenaamde 6-ribben riem dan wordt vervangen voor een 5-ribben riem. Dat zou beter zijn en de 6-ribben zou zelfs een fout van Renault zijn!? Bij dat soort verhalen wordt ik altijd erg argwanend of is dat onterecht en heeft de beste man gelijk?
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb mijn riemwissel (inclusief waterpomp, spanrollen en multiriem) laten uitvoeren
door Wim Vermeulen in Rijsenhout. Ik was 350 euro kwijt en nog niet eens een halve dag
Werkelijk Madbull!? Dat is nog eens mooie tip want dat is nog geen half uurtje bij mij vandaan.
Ik heb net zijn website bekeken en hij is duidelijk gespecialiseerd in Franse auto's.
Ik ga hem emailen. Super bedankt!
Zo! Vandaag dan bij hierboven genoemde garage Wim Vermeulen in Rijsenhout de distributieriem laten vervangen. Inclusief, spanrollen, multiriem en waterpomp. Netjes volgens het zeer schappelijke offertebedrag en dan ook nog inclusief leenauto en het balanceren van de voorwielen. Voorlopig helemaal top, auto rijdt nog net zo heerlijk! Wel nog een keer checken of de koelvloeistof op peil blijft werd als advies meegegeven aangezien deze motoren lastig te ontluchten zijn. Een aanrader dus : Wim Vermeulen in Rijsenhout!
Eigenlijk heb ik geen idee hoe lang hij er mee bezig is geweest. Heb de auto om 08:30u gebracht en om 16:30u weer opgehaald omdat ik toch een leenauto meekreeg. Er stond ook nog meer werk op hem te wachten dus wanneer hij er aan begonnen is en hoe lang het geduurd heeft is me onduidelijk. Maar dat maakt me ook niet zo veel uit. Belangrijker is dat het goed gebeurd en dat is volgens mij wel zo!
Een verlate reactie op dit onderwerp.
Ik heb mijn Clio 1.5 dci uit 2012 afgelopen vrijdag ook gezien leeftijd en kmst. 151.000 km van een nieuwe distributieriem, waterpomp en multiriem laten voorzien bij Wim Vermeulen in Rijsenhout. Reden: goede recensies op dit forum en de prijs. Voor 390 euro incl. 1 jaar garantie is alles vervangen.
Een aanrader dus : Garage Wim Vermeulen in Rijsenhout!
Richard
Ik had via de renault site een offerte...distributie en waterpomp maar daar kwam ook een krukaspoelie bij volgens een belletje van de renault dealer. 7 uur arbeid en 1250 euri armer....mmmm krukas poelie bij 200.000 km kan inderdaad maar niet bij 86.000 km.
Megane II Cabrio 2.0 bouwjaar 2005 op kenteken 2006 nl. Angel Eyes koplampen. Dab+ radion DIN2.
Laguna III Estate/Grandtour uit okt 2010 met nieuwe motor met nu 1600 Km
Ik had via de renault site een offerte...distributie en waterpomp maar daar kwam ook een krukaspoelie bij volgens een belletje van de renault dealer. 7 uur arbeid en 1250 euri armer....mmmm krukas poelie bij 200.000 km kan inderdaad maar niet bij 86.000 km.
Megane II Cabrio 2.0 bouwjaar 2005 op kenteken 2006 nl. Angel Eyes koplampen. Dab+ radion DIN2.
Laguna III Estate/Grandtour uit okt 2010 met nieuwe motor met nu 1600 Km
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Is er iemand die weet hoe ik het entertainment system kan blijven gebruiken in parkeermodus zonder dat deze na een tijdje uitvalt? De auto laten draaien dus. Nu valt deze na een tijd uit en moet ik terug op de startknop van de auto drukken om de...
Hoi,
In verband met verblijf in het buitenland wil ik mijn Renault Zoe Life 41 KWh voor 5-6 maanden stil laten staan. Ik zie op verschillende websites dat dit natuurlijk niet goed voor je auto is. Ik vroeg mij af of het helemaal niet mogelijk is?...
in mijn Renault clio 3 2011 dci heeft een spanner die “automatisch” op spanning komt wanneer de wijzer in het venstergedraait wordt. Maar nu mijn vraag maskt het uit of je met de inbussleutel tegen de klok of met de klok mee deze spant. Na montage...
Ik heb vandaag (toch maar weer) een Espace 4phII gekocht, oud beestje, redelijk afgeleefd interieur. Nu schuw ik qua poetsen en detailen geen uitdagingen maar deze is wel vies van binnen. Heeft iemand wel eens het vloertapijt van de...
De bedoeling is om de veerpootlager te gaan vervangen omdat er een trilling opkomt linksvoor wanneer ik rechtsaf ga. Andere bekende elementen zijn, na controle, het niet gebleken. Betreft een Laguna 3 1.5 dci (215.000km).