Elektrisch systeem controleren...

Gebruikersavatar

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 sep 2013 09:50
Actief als: particulier
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door Smartrix-Zoe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

heeft iemand al zelf de 12v accu vervangen? Die 168 euro lijkt me aan de hoge kant voor een 12 accu. Moet toch goedkoper kunnen. ook met kwaliteitsmerk accu.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door HarmOtten »

Dit kan zeker goedkoper, maar je moet wel weten hoe en wat.
Ik heb er even een nieuw topic voor aangemaakt: 12V accu vervangen
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door RudyH »

Gisteren en zonet perfect kunnen laden, dus zonder storingen. Normaal gesproken altijd storing op het werk.
Mijn hoop is gevestigd dat dit zo blijft en het slechte laden te maken heeft gehad met de slechte accu.

Tijd zal het leren. Ik hou jullie op de hoogte.

Groet,
Rudy
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door RudyH »

Helaas... vandaag de Zoë weer opgeladen.

Afbeelding


Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door PieterZoe »

Tjonge, dat is goed balen zeg. De storing uit je filmpje heb ik ook nog nooit gezien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door Roy-ZOE »

Op tijd je 12v accu iedere 3 jaar preventief vervangen is een goed idee merkte ik een week geleden.
Mijn accu is 3,5 jaar oud en de ZOE deed helemaal niets meer omdat de accu helemaal aan zijn einde was.......

Gelukkig woon ik ongeveer naast de garage en kon ik vrij snel weer op pad. 145 Euri bij de universele garage

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door RudyH »

Scheet veel gedoe inderdaad. Inmiddels heb ik vandaag mijn Zoë weer thuis staan. We zullen zien hoe of ie blijft lopen.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door HarmOtten »

@RudyH,
Wat hebben ze deze keer vervangen of gerepareerd?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door RudyH »

Tja, heb een heel gesprek gehad met de monteur. Ze hebben niks vervangen. Samen met Renault NL hebben ze de foutcodes uitgelezen en diverse boordcomputers laten herbereken. Voor de rest konden ze niks vinden. Tot nu ff duimen
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Elektrisch systeem controleren...

Bericht door RudyH »

Kleine update. Inmiddels is de auto na nog een keer afgesleept (11april) te zijn 2 weken bij de garage geweest. De melding/klacht is via Renault NL gelopen en samen met de dealer is het probleem op gepakt. De laadunit inclusief kabels en de accu zijn destijds vervangen. Ik rij nu een maand met de gerepareerde auto en heb ik nog [Edit] GEEN [Edit] problemen ervaren met laden of stil staan.

De auto is nu voorzien van een geheel nieuwe aandrijflijn gezien de motor paar maanden daarvoor ook al vervangen is samen met de warmtepomp en stekker unit in de neus.

Heb zeer goede hoop om nog vele veilige kilometers te kunnen rijden met de Zoë.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014 14:40
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door rgr »

Ik had laatst ook iets vergelijkbaars. 12 Volt accu was plat en die zit er nu 12 maanden in. Was tot 4 volt gezakt. De auto had 3 dagen binnen gestaan daarvoor. Wat mij betreft is die 12 volt accu ook een bron van problemen en ik ga zeker op zoek naar een zwaardere variant die in dat kleine hokje past. Stel ik had een nood situatie gehad?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door RudyH »

Bij mij zijn de 12 volt en de 22kw accu vervangen uit eindelijk vervangen.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door fivari »

Ik begrijp niet dat ze geen "ever-lasting" lithium-ion batterij hebben voorzien. Dat leeglopen is toch echt wel een vervelende zaak omdat het de auto meteen immobiliseert. Je zou ook actieve bewaking verwachten zodat de 12V meteen wordt bijgeladen van zodra de spanning onder een bepaalde waarde zakt.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jsj
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 427
Lid geworden op: 08 jul 2014 12:24
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door Jsj »

RudyH schreef:Kleine update. Inmiddels is de auto na nog een keer afgesleept (11april) te zijn 2 weken bij de garage geweest. De melding/klacht is via Renault NL gelopen en samen met de dealer is het probleem op gepakt. De laadunit inclusief kabels en de accu zijn destijds vervangen. Ik rij nu een maand met de gerepareerde auto en heb ik nog problemen ervaren met laden of stil staan.

De auto is nu voorzien van een geheel nieuwe aandrijflijn gezien de motor paar maanden daarvoor ook al vervangen is samen met de warmtepomp en stekker unit in de neus.

Heb zeer goede hoop om nog vele veilige kilometers te kunnen rijden met de Zoë.
Noem het een maar een kleine update... Je nu bijna een compleet nieuwe Zoe :thumb:

Ik hoop dat je nu definitief van de problemen af bent !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Elektrisch systeem controleren...

Bericht door RudyH »

fivari schreef:Ik begrijp niet dat ze geen "ever-lasting" lithium-ion batterij hebben voorzien. Dat leeglopen is toch echt wel een vervelende zaak omdat het de auto meteen immobiliseert. Je zou ook actieve bewaking verwachten zodat de 12V meteen wordt bijgeladen van zodra de spanning onder een bepaalde waarde zakt.
Dat zal allemaal wel met de kosten te maken hebben. Het idee van Renault is om een betaalbare elektrische auto op de markt te zetten.
Dat is ze aardig gelukt en ben blij dat ik er 1 rij.

Was ie duurder in aanschaf geweest dan had ik waarschijnlijk een dure diesel (gebruik) gereden.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door zoe2goe »

Andere redenen (terecht of niet) zijn:
- bestaande systemen uit een gigantische, bestaande toeleveranciers-industrie;
- absoluut niet willen vrijgeven van de tractiebatterij zonder extern geverifieerd signaal (I know, dat is nog steeds te implementeren met een bijna lege batterij);
- afwijkende boord-spanning (Lood: 11.5 - 14.2, LiPo: 9.0 - 12.6 of 12.0 - 16.8), uiteraard gerelateerd aan het eerste punt (ook te omzeilen, maar duur).
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door HarmOtten »

20171229 elektr. systeem controleren !_.jpg
Ja, daar was ie weer, die enge melding. Maar na de ZOE even 10 minuten op slot doen, ook weer weg :think:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



andre0123
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 dec 2016 09:08
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door andre0123 »

bij mij is de 12 v accu vervangen bij de eerste beurt op15000km en 1jaar
ik heb geen foutmelding gezien maar volgens de dealer was ze te zwak
wel garantie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door HarmOtten »

Bij de 1e onderhoudsbeurt al? Ik neem aan dat dat onder garantie viel. Ik doe al bijna 5 jaar met de eerste 12V accu.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



joselly
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2020 16:12
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door joselly »

Blijkbaar zijn de meeste posts toch al wat ouder, maar dat geeft niet. Ik had deze week ook het probleem dat ik de melding kreeg Elektrisch System Controleren. Bij de dealer hebben ze de 12 V accu vervangen. Blijkbaar behoorlijk wat inflatie sinds de laatste post in 2017, ik moest € 202,-- aftikken voor een nieuwe accu. Wat mij echter zeer bevreemde was de melding van de garage dat ook de software naar de 4 onboard computers opnieuw erin gezet moest worden wat mij een extra € 400,-- zou kosten. Daar ik verder geen enkel probleem met de auto had en ik niet kon geloven dat een slechte accu voor dusdanige problemen kon zorgen dat de computers opnieuw geladen moesten worden, heb ik de dealer dan ook duidelijk verteld dat ik dit niet wilde. Even later belden ze terug met de melding dat hun dan voor deze kosten zouden opdraaien. Op zich een leuk gebaar maar ik heb tot nog toe nergens kunnen lezen, ook geen enkele reden gevonden waarom een slechte accu voor deze problemen kan zorgen. Heeft iemand hier al eens mee te maken gehad? en wat is de reden dat de software opnieuw ingelezen moet worden? Dit soort ervaringen zorgt er wel voor dat mijn vertrouwen in een dealer heel snel verdwijnt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door zoe2goe »

Totale nonsens. En 202 is ook veel te duur. Ik geeft toe, doe-het-zelf klusje (van 15 minuten) mag je niet vergelijken met de dealer, maar twee weken terug de accu vervangen van de dooie-dino auto met precies dezelfe als ik vorig jaar in de ZOE heb gezet: 67 euro, bezorgd en al. Varta c22 bij accudienst.nl
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aarthodo
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mei 2019 12:32
Actief als: particulier

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door aarthodo »

Om de 12 v batterij in conditie te houden. Het lijkt alsof deze niet wordt bijgeladen als de auto in de slaapmodus staat. Met name als de auto een week of langer niet gebruikt wordt is de oplossing om zo nu en dan even de bestuurders deur te openen, dan wordt alles opgestart en de 12 v accu bijgeladen. Toen ik dit ging doen heb ik nooit meer een melding gehad en dezelfde accu gehouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door Faiz »

HarmOtten schreef: 29 dec 2017 23:55 20171229 elektr. systeem controleren !_.jpgJa, daar was ie weer, die enge melding. Maar na de ZOE even 10 minuten op slot doen, ook weer weg :think:
Vanmorgen hebben wij deze ook gehad op onze 4 jaar jonge ZOE (R110). 2 weken geleden nog voor een jaarlijkse onderhoudsbeurt en apk geweest (waar bij het maken van de afspraak is gemeld dat de accu aan vervanging toe is en vervangen zou worden, hebben ze natuurlijk niet gedaan :fp: , wel 425 piek afgetikt). 12V accu was doorgemeten en gaf nog 13,8V aan… Maar dat zegt niet zoveel als je de ampère niet meet volgens mij :roll:
Enfin, net maar de dealer gebeld, kan langskomen om de auto uit te laten lezen. Dan zullen we waarschijnlijk nog een andere afspraak moeten maken om de accu te laten vervangen.. Ja ja, mensen 3x laten langskomen voor iets wat vooraf in 1x gefixt had kunnen worden.. geen wonder dat het zo druk is bij het maken van afspraken. :fp:
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door Sordone »

Ik krijg af en toe ook deze melding vaak aan het eind van een lange laadsessie op sommige laadpalen bij lagere temperaturen. Mijn 12v accu (via Renault service) is 2 jaar oud en zou dus goed moeten zijn. Door de Zoe af te sluiten en 2-3 minuten buiten te wachten gaat de melding en oranje sleutel weg. Ik heb de laatste firmware in mijn Zoe voor zover ik weet. Ik beschouw het als een eigenaardigheid in de software waar mee te leven is. Maar ik zal kijken of ik met Canze de boordspanning op die momenten kan uitlezen.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Faiz
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 nov 2018 22:24
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door Faiz »

Gelukkig had mijn vrouw nog wat ruimte in haar drukke planning. Ruim een uurtje bij de dealer gezeten. Gelukkig zag de monteur de melding ook, maar verdween kort daarop. Ze konden de foutmelding ook niet meer terugvinden in het systeem. Ze waren wel erg vriendelijk om alles inclusief R-Link te resetten (R-Link blijft een “apart” ding, druk me dan nog positief uit, als je je abonnement verlengt). Even afwachten of dit de langdurige oplossing is. Mijn vrouw kreeg nog wel te horen dat de 12V accu een vervangperiode van 5 jaar heeft, in plaats van wat ze bij de dealer eerder vermeldde (3 jaar).
We gaan het zien.
-=Renault ZOE R110 Limited Bleu Violette=- 12/2018
-=Tesla Model X 100D Obsedian Black 09/2017=-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Elektrisch systeem controleren...

Bericht door Sordone »

Officieel is de vervangingsperiode van de 12 volt accu drie jaar. Kijk maar in de My Renault app onder het tabje Autoplanning. Elke 3 jaar staat ie op de rol. Het kan best zijn dat de accu het 5 jaar uithoudt of niet met de nodige problemen.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht