Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic

mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door mrchivas »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Hoi Fz1971, het bestand heet ook echt .lge en niet .lge.txt? Heb je ook toevallig een ander USB geprobeerd met het bestandje? De naam ook exact zo over genomen (Inclusief hoofd en kleine letters)?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fz1971
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2017 22:02
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door fz1971 »

Ik ben er weer in gekomen ineens. Gelukkig maar. Heb ook de camera weer goed. Stond RCVmirror stond aangevinkt.

alleen weet iemand hoe je de restrictie kan uitzetten dat je onder het rijden de instellingen kan veranderen.
heb waarschijnlijk iets aangevinkt waardoor er nu ineens een restrictie is voor het wijzigigen
Auto's:
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Goed nieuws! Stresslevel weer normaal..;) Ik heb in dat gedeelte hmi alles op permitted gezet. Het enige dat ik nu kan is tijdens het rijden de menu pictogrammen wijzigen.

De e-mail app doet het nog niet, net als andere apps. De video kijken is toch wel leuk hoor. Vooral concerten is leuk. Lekker muziekie en bij de stoplichten/ file beetje kijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door brownie »

Knippie schreef:Goed nieuws! Stresslevel weer normaal..;) Ik heb in dat gedeelte hmi alles op permitted gezet. Het enige dat ik nu kan is tijdens het rijden de menu pictogrammen wijzigen.

De e-mail app doet het nog niet, net als andere apps. De video kijken is toch wel leuk hoor. Vooral concerten is leuk. Lekker muziekie en bij de stoplichten/ file beetje kijken.
Ik heb ook de video op permitted gezet.
Tevens heb ik In menu DiagRw submenu MEX de optie CF_MEX_Mode_Default van Neutral op Perso gezet
Echter als ik met mijn IP in sportstand rijd, de motor uitzet dan komt nadien weer die irritante melding of je sportstand wil behouden en zoniet dan springt hij nog steeds standaard op de groene ECO modus.

Kan iemand me even precies vertellen welk menu en welke optie ik moet aanpassen om modus ipv ECO op PERSO te laten springen?


Sent from my U_Pro using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Das gek. Bij mij springt ie na de melding automatisch op neutral... das al beter dan eco denk ik...
Maar die melding wil ik er ook af hebben ja. Misschien komend weekend ff kijken of ik tijd heb...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Yourimeijden
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2018 00:55
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Yourimeijden »

Dit kan ook in de normaal versie buiten de engineer versie om, Je kan zelf je twee meeste gebruikte standen aangeven, dan start hij altijd op in de modus welke modus als eerste als favoriet gezet is, ook als dit de Sport modus is zal je niet de melding krijgen dat de auto in sportmodus staat na een herstart.

Vandaag ook even met de engineer modus aan de gang gegaan en gekeken wat er allemaal in mogelijk is. Het afspelen van films tijdens het rijden werkt super goed ook de achteruit rij camera blijft werken waarna de film vanzelf weer hervat wordt.

Omtrent de ambiance verlichting denk ik dat we dit toch in de Can Bus moeten zoeken, dat hierin de kleur gemengd worden en R link daar enkel een commando aanspreekt. Zelf verwacht ik dat er na de can bus nog een aparte unit aan hangt welke het commando van de can bus weer vertaalt naar een DMX/seriële waarde.

Wel heel jammer dat er geen Wifi module in de 2.2 zit, en Carplay niet toegankelijk is.

Echter las ik op diverse plekken ook het een en anders over usb sticks die tot max 64gb herkend worden. Zelf zou ik graag een kleine usb van 128gb in me auto wille hebben. Nu heb ik het net geprobeerd met een externe hardedenschijf van 1tb en tot mijn verbazing pakte hij deze gewoon. Muziek begon gelijk te spelen. Echter als je op video's gaat zoeken duurt het wel even een tijdje aangezien hij eerst alles in wil laden.
Laatst gewijzigd door Gast op 09 jun 2018 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote verwijderd, svp een bovenstaand bericht niet via quote knop beantwoorden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Vesh
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2018 10:47
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Vesh »

Ik heb helaas een optie aangezet en krijg een zwart scherm met een foutmelding....
In tussentijd al wat dingen geprobeerd (soft reset) maar alsnog krijg ik het scherm niet weg.
RLINK2 start op met het opstartscherm en daarna een krijg ik een zwart scherm met de volgende melding:
DIAG has been set invalid value, try again configuration.
Er staat ook bij welke optie een foute waarde heeft en de waarde staat op 1 (enabled), alleen krijg ik dit scherm niet weg en dus kan ik het niet uitschakelen. Iemand tips?

PS: kijk uit wat je dus in/uitschakelt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Nope... ben daar gelukkig niet aangekomen.. Waarschijnlijk heb je op 1 van die knoppen gedrukt waar Densoft voor heeft gewaarschuwd.. Heb je Rlink al opnieuw opgestart (10 sec aan/uit knop)? Anders bezoekje dealer denk ik...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door sup »

Helaas helaas na 300 keer niet gelukt. Zou graag video beveiliging er af willen hebben maar weet niet wat ik fout doe.. Kadjar automaat uit 2016 met 2.2 firmware met eindcijfers 300achteraan..Alles goed doorgelezen stick met Debug en file is goed op de sticks 2 sticks geprobeerd maar kom er niet in. Tip??
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

@Vesh,
Heb je DiagRW knopje rechtsboven gebruikt? Die zit héél dicht bij enkele 'verboden' knopjes. Ik zoek DiagRW op in de lijst linksonder. Hieronder een filmpje hoe ik er in kom. Helaas lukt het de eerste twee keer niet (is altijd net als je filmt haha), maar goed, gewoon doorzetten dus.

@sup
Doe je wel de USB er pas in als je in Foto-instellingen zit? En krijg je dan ook de melding 'geen mediabestanden gevonden'.

En druk je één keer linksboven en dan snel rechts, of twee keer linksboven? Wissel die eens af. Ene systeem wil 1 keer, de andere 2 keer linksboven. Zie ook mijn video. In mijn geval (3.3.* systeem) moet ik twee keer linksboven drukken, maar ook die is vrij gevoelig.

Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door sup »

adinsx schreef:@Vesh,
Heb je DiagRW knopje rechtsboven gebruikt? Die zit héél dicht bij enkele 'verboden' knopjes. Ik zoek DiagRW op in de lijst linksonder. Hieronder een filmpje hoe ik er in kom. Helaas lukt het de eerste twee keer niet (is altijd net als je filmt haha), maar goed, gewoon doorzetten dus.

@sup
Doe je wel de USB er pas in als je in Foto-instellingen zit? En krijg je dan ook de melding 'geen mediabestanden gevonden'.

En druk je één keer linksboven en dan snel rechts, of twee keer linksboven? Wissel die eens af. Ene systeem wil 1 keer, de andere 2 keer linksboven. Zie ook mijn video. In mijn geval (3.3.* systeem) moet ik twee keer linksboven drukken, maar ook die is vrij gevoelig.

Bedank,t de aanhouder wint het is gelukt en video er af gehaald zo ff uitproberen :) :( :D :discuss: :dance:
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

Vergeet de 'soft reset' niet, anders wordt die non-video-restrictie niet actief.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RedC
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 dec 2016 11:44
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen (B)

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door RedC »

Ik heb die ene setting teveel willen aanpassen :? :lol: :doh:

Iemand die weet hoe je hier uit komt?
Bij het starten van het systeem krijg ik gelijk dit scherm.

Ik raak ook op geen enkele manier meer in het systeem

Eventueel batterij afkoppelen of toch ns langs de dealer :fp:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Kadjar Intens - 1.5 dCi EDC - 2017

Formula Renault Northeren European Cup: http://necup.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dennusb
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2017 10:11
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dennusb »

RedC schreef:Ik heb die ene setting teveel willen aanpassen :? :lol: :doh:

Iemand die weet hoe je hier uit komt?
Bij het starten van het systeem krijg ik gelijk dit scherm.

Ik raak ook op geen enkele manier meer in het systeem

Eventueel batterij afkoppelen of toch ns langs de dealer :fp:
Ik zou de dealer maar ff bellen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RedC
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 dec 2016 11:44
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen (B)

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door RedC »

Is alweer opgelost door de dealer :clap:
Renault Kadjar Intens - 1.5 dCi EDC - 2017

Formula Renault Northeren European Cup: http://necup.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dennusb
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2017 10:11
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dennusb »

RedC schreef:Is alweer opgelost door de dealer :clap:
Wat hebben ze gedaan om het te fixen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

Daar ben ik ook benieuwd naar inderdaad. Had verwacht dat de dealer geen flauw idee zou hebben omdat die Developermode vast niet in een training is verwerkt voor de technici.. :lol:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RedC
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 dec 2016 11:44
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen (B)

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door RedC »

Hij heeft m terug aan de computer gehangen en de setting aangepast en alles werkte weer.

Toch maar opletten dus :D
Renault Kadjar Intens - 1.5 dCi EDC - 2017

Formula Renault Northeren European Cup: http://necup.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Vesh
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2018 10:47
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Vesh »

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb ook 2 meldingen zoals in de afbeelding wordt weergegeven van RedC.
In tussen tijd denk ik een oplossing te hebben, heb namelijk software om de ecu waarde aan te passen via een pc/laptop. Ik wacht nu alleen op de kabel, lijkt hetzelfde als wat de dealer heeft gedaan bij RedC.
Ik vraag me alleen af of mijn theorie gaat werken... ik zal mijn bevindingen posten.
Overigens ben ik benieuwd of de dealer niet moeilijk zal doen als ik met deze melding er naar toe ga en of ze hier nog iets over zeggen?
@RedC wat zei de dealer en wat heb jij ze verteld?

Ps: heb een megane estate bose edition.

Gr. Vesh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

whitehawk1967
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 dec 2017 00:12
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door whitehawk1967 »

Is er iemand die android auto/carplay aan de praat heeft gekregen in de 2.2.**** versie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door TheWizardbc »

whitehawk1967 schreef:Is er iemand die android auto/carplay aan de praat heeft gekregen in de 2.2.**** versie?
Is niet mogelijk via deze methode.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dennusb
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2017 10:11
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dennusb »

TheWizardbc schreef:
whitehawk1967 schreef:Is er iemand die android auto/carplay aan de praat heeft gekregen in de 2.2.**** versie?
Is niet mogelijk via deze methode.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Iemand moet gewoon ff die software zien te rooten... als dat zo ver is komen we denk ik een heel eind!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

whitehawk1967
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 dec 2017 00:12
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door whitehawk1967 »

dennusb schreef:
TheWizardbc schreef:
whitehawk1967 schreef:Is er iemand die android auto/carplay aan de praat heeft gekregen in de 2.2.**** versie?
Is niet mogelijk via deze methode.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Iemand moet gewoon ff die software zien te rooten... als dat zo ver is komen we denk ik een heel eind!

Ik denk toch ook dat het dan een hardwaredingetje is, omdat bijv. Android Auto alleen werkt als je de telefoon via usb aansluit in de 3.3 versie.
Maar ik blijf hopen dat iemand het voor elkaar krijgt.
Ik had in dit forum al gelezen dat iemand ,met nog 2 anderen, al bezig is de r-link te ontmantelen (zowel software als hardware).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Inmiddels wat onderzoeken gedaan aan het R-link 2 systeem. Er is inderdaad verschil in de hardware tussen verise 2.2 en 3.3.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Inmiddels zijn er meerdere mensen bezig met het onderzoek. We zijn er inmiddels achter dat je via de Engineer modus alleen dingen kan activeren wat betrekking heeft met de radio functies of camera. De overige functie zoals Android Mirror kun je alleen activeren met bv DDT4all software. Dus hardware matig activeren gaat niet via de Engineer modus. Er zit geen Wifi- module op de chip en de android versie is eigenlijk een kale Android OS(linux). We zijn tot een conclusie gekomen dat het weinig zin heeft om hier mee door te gaan, want er zit te veel beperkingen aan het systeem. Ook als we een andere Android versie kunnen uploaden zitten we met problemen met de Renault Canbus tools om functies aan/uit te zetten in het R-link systeem. Tevens heeft een google Playstore geen zin i.v.m geen internet verbinding(geen Wifi). En vooral veel drivers problemen die alleen Renault heeft.
Wel zijn er alternatieven om apps op je scherm te krijgen. Via een Jailbreak apple toestellen kun je alle apps openen via carplay en voor android bestaan er ook tools hiervoor. Dan bereik je hetzelfde met minder moeite.

voorbeeld IOS Jailbreak :

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dennusb
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2017 10:11
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dennusb »

densoft schreef:Inmiddels wat onderzoeken gedaan aan het R-link 2 systeem. Er is inderdaad verschil in de hardware tussen verise 2.2 en 3.3.
Je zou toch zeggen dat dat onderdeel wel te bestellen moet zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

dennusb schreef:
densoft schreef:Inmiddels wat onderzoeken gedaan aan het R-link 2 systeem. Er is inderdaad verschil in de hardware tussen verise 2.2 en 3.3.
Je zou toch zeggen dat dat onderdeel wel te bestellen moet zijn?
We hebben verschil gezien op de print van het R-link zelf tussen de twee versies, dus je kan niet zomaar dat onderdeeltje toevoegen. Wel zou je de gehele unit kunnen vervangen, maar dat kost een paar duiten denk ik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dennusb
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2017 10:11
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dennusb »

densoft schreef:
dennusb schreef:
densoft schreef:Inmiddels wat onderzoeken gedaan aan het R-link 2 systeem. Er is inderdaad verschil in de hardware tussen verise 2.2 en 3.3.
Je zou toch zeggen dat dat onderdeel wel te bestellen moet zijn?
We hebben verschil gezien op de print van het R-link zelf tussen de twee versies, dus je kan niet zomaar dat onderdeeltje toevoegen. Wel zou je de gehele unit kunnen vervangen, maar dat kost een paar duiten denk ik
De vraag is wat dat kost, als dat nou zeg 200 euro kost zou ik het er nog wel voor over hebben...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

:D nou € 200,- zal het niet zijn denk ik. Je zou het eens voor de grap kunnen vragen ,maar ik dacht op andere fora's gelezen te hebben dat het rond de 1500 euro kost.

Edit: Android auto kun je overigens op beide systemen activeren via de OBD. Voor Apple Carplay is andere hardware vereist

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dennusb
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2017 10:11
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dennusb »

densoft schreef::D nou € 200,- zal het niet zijn denk ik. Je zou het eens voor de grap kunnen vragen ,maar ik dacht op andere fora's gelezen te hebben dat het rond de 1500 euro kost.

Edit: Android auto kun je overigens op beide systemen activeren via de OBD. Voor Apple Carplay is andere hardware vereist
Dus Android Auto werkt ook met software op 2.x begrijp ik? Heb je dat echt al kunnen bevestigen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

dennusb schreef:
densoft schreef::D nou € 200,- zal het niet zijn denk ik. Je zou het eens voor de grap kunnen vragen ,maar ik dacht op andere fora's gelezen te hebben dat het rond de 1500 euro kost.

Edit: Android auto kun je overigens op beide systemen activeren via de OBD. Voor Apple Carplay is andere hardware vereist
Dus Android Auto werkt ook met software op 2.x begrijp ik? Heb je dat echt al kunnen bevestigen?
Zijn meerdere voorbeelden van te vinden. Voor AndroidAuto heb je geen andere hardware nodig. Voor Carplay wel, ik meen een gyroscopische-sensor, welke het 2.2* systeem niet heeft, het 3.3* wel. Maar inderdaad, AndroidAuto kun je dus (laten) activeren.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dennusb
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2017 10:11
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dennusb »

adinsx schreef:
dennusb schreef:
densoft schreef::D nou € 200,- zal het niet zijn denk ik. Je zou het eens voor de grap kunnen vragen ,maar ik dacht op andere fora's gelezen te hebben dat het rond de 1500 euro kost.

Edit: Android auto kun je overigens op beide systemen activeren via de OBD. Voor Apple Carplay is andere hardware vereist
Dus Android Auto werkt ook met software op 2.x begrijp ik? Heb je dat echt al kunnen bevestigen?
Zijn meerdere voorbeelden van te vinden. Voor AndroidAuto heb je geen andere hardware nodig. Voor Carplay wel, ik meen een gyroscopische-sensor, welke het 2.2* systeem niet heeft, het 3.3* wel. Maar inderdaad, AndroidAuto kun je dus (laten) activeren.
Cool. Is er iemand hier die dat (tegen betaling) voor mij zou kunnen doen in mijn Megane?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Is niet heel moeilijk hoor. Koop een OBD2 stekker voor een paar tientjes en de gratis te downloaden DDT4all software. De beschrijving vind je hier: r-link-2-en-apple-carplay-of-android-au ... 8-280.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dennusb
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2017 10:11
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dennusb »

densoft schreef:Is niet heel moeilijk hoor. Koop een OBD2 stekker voor een paar tientjes en de gratis te downloaden DDT4all software. De beschrijving vind je hier: r-link-2-en-apple-carplay-of-android-au ... 8-280.html
Ik dacht ook dat je een pin moest overbruggen of zo?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dennusb
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 feb 2017 10:11
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dennusb »

densoft schreef:Is niet heel moeilijk hoor. Koop een OBD2 stekker voor een paar tientjes en de gratis te downloaden DDT4all software. De beschrijving vind je hier: r-link-2-en-apple-carplay-of-android-au ... 8-280.html
Lees op die pagina trouwens ook dat het alleen op 3.x zou werken... hoe weet je dat t ook werkt op 2.x?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



javos
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2018 22:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door javos »

Densoft,

''Deactiveren "Start / Stop" Deactiveren "Start / Stop"

Ik begrijp dat jou dit gelukt is. Kun je misschien uitleggen hoe je dat gedaan hebt? Ik weet niet waar precies ik dit kan vinden, in het 3.3* systeem? Bij voorbaat dank.

P.S. Ik heb geen probleem om in de developersmode te komen, dat staat meerdere keren goed uitgelegd maar daarna raak ik het spoor enigszins bijster.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht