Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Gebruikersavatar

whitehawk1967
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 dec 2017 00:12
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door whitehawk1967 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Hoe kun je een andere stem kiezen dan, ik kan dat nergens vinden namelijk?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Pffff goeie vraag. Ooit een keer ingesteld. Volgens mij bij taal ofzo...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Knippie schreef:Nou dan ben ik echt benieuwd naar wat je had en hoeveel versies erop de markt zijn... Mijn up tot date 2.2. versie heeft nl. precies alles wat jij opnoemt. Ook de verschillende geluiden voor de sensoren zaten er vanaf het begin al in...

Wel gek dat ze de 3.3 dus ook al hebben vervangen door een nieuwe versie..
Bij mijn oude 3.3 versie kon je echt geen andere NAV stem kiezen bv. In De 2.2 versie waren er een aantal bugs er niet die wel in de 3.3.xx zaten zoals de volume bug. Verder was het in de 3.3 versie ook niet mogelijk om verschillende covers te tonen als ze in een map zaten. Verder reageert het systeem echt ontzettend vlot. Ik heb inmiddels vernomen op andere fora's dat ook de hardware anders is. Ze hebben het over een twin tuner die vanaf 2018 verplicht is. Nog geen idee wat er mee bedoeld wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

HIer een filmpje ervan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Priyantha
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2014 15:04
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Priyantha »

densoft schreef:
Knippie schreef:Nou dan ben ik echt benieuwd naar wat je had en hoeveel versies erop de markt zijn... Mijn up tot date 2.2. versie heeft nl. precies alles wat jij opnoemt. Ook de verschillende geluiden voor de sensoren zaten er vanaf het begin al in...

Wel gek dat ze de 3.3 dus ook al hebben vervangen door een nieuwe versie..
Bij mijn oude 3.3 versie kon je echt geen andere NAV stem kiezen bv. In De 2.2 versie waren er een aantal bugs er niet die wel in de 3.3.xx zaten zoals de volume bug. Verder was het in de 3.3 versie ook niet mogelijk om verschillende covers te tonen als ze in een map zaten. Verder reageert het systeem echt ontzettend vlot. Ik heb inmiddels vernomen op andere fora's dat ook de hardware anders is. Ze hebben het over een twin tuner die vanaf 2018 verplicht is. Nog geen idee wat er mee bedoeld wordt.
Weet jij toevallig wat de productiedatum is van jouw nieuw geleverde auto?
Ik ga aankomende donderdag mijn nieuwe Megane4 ophalen, maar dat is nog een Signature Exclusiv. dus ik verwacht daar gewoon versie 3.3 op te vinden want dat was een actiemodel die nu al niet meer bestaat. Maar toch ben ik wel ergens nieuwsgierig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Is die van jou wel pas geproduceerd of was het een voorraad model? Die van mij is van productiedatum 13 mei. Mocht die van jou ook pas gemaakt zijn, dan heb je in ieder geval de 1.3 motor versie en waarschijnlijk ook de 7.0.xx software versie. Ik begreep dat alle auto's vanaf productiedatum mei de de nieuwe versies krijgt. Het zit ook in de RS,talisman en de Espace.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Priyantha
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2014 15:04
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Priyantha »

Nouja het gaat een 1.5dci zijn, zover ik weet is het een voorraadmodel dus ik vermoed toch een 3.3 versie helaas ;)
Ik heb het kenteken al wel doorgekregen zojuist, maar verder nog niet, ga hem donderdag eind van de middag begin van de avond ophalen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

DCI kan natuurlijk ook :) Verder zal het zeker wel de 3.3 versie zijn als het een voorraad model is.
Inmiddels druppelt er wat meer info over de 7.0.xx versie online.
https://www.gps-rlink.com/2018/06/04/r- ... x-appears/
https://www.gps-rlink.com/r-link-2/update-software/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Ziet er idd wel soepel uit allemaal. Zo jammer dat het bij Renault ff duurt voor ze iets goed hebben. Gefeliciteerd met de nieuwe auto trouwens.
Ben benieuwd hoe deze versie omgaat met bluetooth. In mijn 2.2. is dit nog kut zodra je 2 apparaten (ipod en iphone) koppelt... Schijnt een oplossing voor te zijn..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

Knippie schreef:Ziet er idd wel soepel uit allemaal. Zo jammer dat het bij Renault ff duurt voor ze iets goed hebben. Gefeliciteerd met de nieuwe auto trouwens.
Ben benieuwd hoe deze versie omgaat met bluetooth. In mijn 2.2. is dit nog kut zodra je 2 apparaten (ipod en iphone) koppelt... Schijnt een oplossing voor te zijn..
Zover ik even snel gekeken heb ik de DEBUG modus hebben alle applicaties wel een software update gekregen. Ook de hardware heeft een update gekregen. Het is wel jammer dat ze wel doorontwikkelen met firmwares op nieuwe auto's, maar dat de huidige auto's zelden of geen updates krijgen om bepaalde fouten eruit te halen. Overigens rijdt de nieuwe auto echt heerlijk. Zeker de TCE 140 is echt lekker vlot. Maar ook hier bij deze auto ook wat veranderingen doorgevoerd. Van andere kleur velgen tot de bekende problemen er volgens mij grotendeels eruit gehaald. De Dealer wist overigens van deze vernieuwing helemaal niets. Staat nergens vermeld van brochures tot hun eigen interne netwerk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

densoft schreef:Inmiddels heb ik van het weekend mijn nieuwe Renault Megane Estate Bose opgehaald (Onze vorige Megane,1 jaar oud had meerdere gebreken die door de dealer niet opgelost konden worden). Ook hier werkt de Debug modus. Tot mijn verbazing heb ik niet de 3.3.xx versie maar de 7.0.24.121. Na onderzoek op ....

Plaatjes van een duitse forum....
Op Genève zat ik in de RS ook meteen naar de versie te kijken, en die had al 7.* versie. Toen nog hier ergens geplaatst, maar we dachten toen nog dat dit was omdat de RS de Race-modus heeft en RenaultSport-monitor.

Laat ze het maar snel beschikbaar maken voor de 3.3* gebruikers. Die volumebug blijft ontzettend irritant. :lol:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Tja.. als er daadwerkelijk andere hardware in zit, dan komt het misschien niet beschikbaar voor 3.3. Dat was ook zo toen 3.3. kwam ivm Carplay... Maar goed, ik ben niet heel positief over Renault, dus hopen kan altijd...;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

in theorie zou alle r-link 2 systemen deze versie kunnen draaien. Het is nog steeds gebaseerd op Android 4.04. Ook al is de hardware verschillend. Verder zijn er ook visuele veranderingen met versie 7.0.24.121. Deze verschillen staan ook in het nieuwe R-link2 handleiding. Ben overigens wel weer een bug tegen gekomen. Het onthoudt niet de laatste stand waar je naar geluisterd hebt als je de auto verlaat bv USB. Het begint altijd weer op de radio.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Bekende bug... klote bug ook. Zeker omdat ik de bluetooth verbinding waardeloos vind. Hier schijnt bij RNL een oplossing voor te zijn die door de dealer moet worden uitgevoerd.. Ik ben in afwachting van het belletje vd dealert...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pkluitmans
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2018 17:49
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Pkluitmans »

densoft schreef:
dennusb schreef:
densoft schreef:
dennusb schreef:
densoft schreef:Ik herhaal het nog een keer : Druk niet op de MID HIGH button of de VIRGEN button in het beginscherm!!! :!:
Verder kun je alles doorlopen en indien veranderen....
Wat gebeurt er als je dat wel doet eigenlijk?
Dan krijg je een zwart scherm en kom je er ook niet meer uit. Je kan dan gelijk even langs de dealer :think:
Nee, als je je auto opnieuw aanzet doet je systeem het gewoon hoor :)
Dan heb je mazzel. Op diverse fora's geven mensen aan dat niets meer werkt
Ik ben zo'n sukkel die wel op High klikt en nu een zwart scherm heeft. Is er een reset oplossing los van de dealer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door brownie »

Knippie schreef:Bekende bug... klote bug ook. Zeker omdat ik de bluetooth verbinding waardeloos vind. Hier schijnt bij RNL een oplossing voor te zijn die door de dealer moet worden uitgevoerd.. Ik ben in afwachting van het belletje vd dealert...
Hou ons op de hoogte welke verbetering Renault voor de belabberde bluetooth verbinding heeft...

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mansour_isa
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2018 05:56
Actief als: professional

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door mansour_isa »

densoft schreef:Gebruik overigens nooit de Display MID en High knop!. Dit geeft een zwart scherm waar je niet meer uitkomt!!
Hoi,
Helaas deed ik zoiets, maar door te klikken op de knop Configuration Reset (standaardwaarde) in DDT4ALL op Audio-> RADNAV ver2.3 en nu is het scherm zwart en niets om te laten zien,
hoe kan ik het repareren door ddt4all-software, kunt u me alstublieft helpen? :( :( :( :cry2: :cry2: :cry2:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 53
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Knippie »

Update mbt de Bluetooth update. Deze update is bij mij uitgevoerd, maar heeft geen verbetering gegeven. Het betrof een radio update en multimedia interface update.

RNL wist me te vertellen dat er een update beschikbaar komt (eind vh jaar) die alle versies samenvoegt zeg maar. Ik ben maar gaan lachen. Helaas komt het met de electronica in de Talisman nooit goed...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Ghia »

Na 3 jaar...
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door borry52 »

Ik heb sinds twee weken mijn Captur ingeruild voor een Kadjar Energy TCE 130 EDC Extase uit 2017. :dance:
Ook ik had een Bose systeem met de volume Bug.
Na dit topic goed doorgelezen te hebben heb ik de stoute schoenen aangetrokken wat betreft de snelheidsafhankelijke volumeregeling.
SpeedCurve op 1 gezet en de optie werkte direct. (Na een soft reset natuurlijk)

Ik kwam ook op een Duits forum tegen dat je de achterlichten mee kunt laten branden met de DRL.
HFE -> Lights -> Lights Configuration -> E.B.DRL with Tail
Kan dit ook op deze manier of heb je hiervoor een OBD2 stekker nodig?
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bert van der Vries
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jan 2018 10:34
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Bert van der Vries »

In de versie 7.0 werkt het!
Alleen een dingetje.. Hij geeft aan dat t een elektrische auto is...
IMG_20180722_172213_1.jpg
Het is toch echt een 1.5 dCi
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Opel Kadett 1.2 1974
Austin Maxi 1750 HLE 1978
Mitsubishi Galant 2.3 TD 1984
Volvo 345 1.3 1985
Opel Corsa 1.2 1988
Audi 80 1.3 1984
Opel Vectra 1.6 1993
Opel Corsa 1.5td 1995
Opel omaga 2.2 2001
Opel Zafira 1.9CDTI 2005
VW Passat 1.4TSI 2010
VW Touran 1.6TDI 2014
Grand Scenic Bose 1.5dCi EDC 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hko_gtline
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2018 11:23
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door hko_gtline »

De afgelopen dagen heb ik ook gespeeld met de settings in het submenu MEX.
Ik zoek naar een manier om de motormode op sport te laten staan zonder de melding "weet u het zeker blablabla".

Wat ik heb gevonden dat de melding alleen komt als "CF_MEXStart_Mode" op "Previous" staat.
Zodra je deze setting op "Normal if Dynamic" zet valt hij telkens terug op "Neutral".
De andere opties zijn niet interessant omdat hij dan altijd terug valt naar "Eco" of "Neutral".

De setting "CF_MEX_Mode_Default" doet bij mij ogenschijnlijk niks.
Wat ik hier ook invul, hij valt altijd terug op "Neutral".

Misschien heeft de setting "CF_MexMode_Denomination_Table_number" hier iets mee te maken, maar ik vind het voor nu even te link om hier mee te rommelen.

Heeft iemand misschien nog suggesties wat ik verder nog kan proberen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Ghia »

Ik raak precies niet meer in de modus maar aan m'n werkwijze is niets veranderd. Vreemd.
Wel heb ik zo'n OBDII bluetooth adapter maar ik vind het riskanter om hiermee te werken dan in de gewone Enigneermodus.
Kunnen we eventueel een overzicht maken met alles wat beschikbaar en aanpasbaar is om het overzichtelijk te houden?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erik_F
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 mar 2018 16:20
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Erik_F »

Ook ik heb een aantal vragen omtrent mijn Megane. Zelf ben ik nieuw op dit forum, ik ben sinds mei jl. in het bezit van een Megane Estate Bose met als extra opties: LED Koplampen, stoelverwarming en Dodehoek alert.

Ik ben al een tijdje aan het puzzelen met de instellingen en heb dit forum goed doorgespit.

Cockpitweergave:
Ik zou graag de instellingen op Sport willen laten staan, telkens als ik de auto afsluit en later weer start valt die terug in zijn Neutral. Ook de Perso instelling heb ik gewijzigd naar Sport maar ook hier valt die weer terug in Neutral. Alleen bij Conform blijft die staan. Welke stappen moet ik doorlopen om dit werkende te krijgen?

USB moet ik een map toevoegen en deze een bepaalde naam geven? En dan via foto 2x links boven en 12x recht beneden tikken?

Andere vraag;
Ik heb zowel een Apple en Android telefoon. Apple CarPlay werkt, maar kan helaas geen extra apps, lees; Google Maps of Ziggo app toevoegen.

Ook via Android heb ik geen idee hoe ik alles werkende krijg. Ik lees dat mensen hier video’s afspelen in de auto en dit ook werkende kunnen krijgen tijdens het rijden. Is het ook mogelijk om via Android telefoon bijvoorbeeld de Ziggo app werkende te krijgen? Dan kan je als het ware TV kijken in je auto. Ik lees dat je een originele kabel van je telefoon moet gebruiken? Is het dan plug and play? Of waar in de DevelopMode kan ik dit soort zaken wijzigen? Heeft iemand een stappen plan?

wacht jullie reactie af. Kan dan weer verder puzzelen.
Megane IV Bose Estate dCI opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erik_F
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 mar 2018 16:20
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Erik_F »

Zijn er hier nog leden die op mijn vraag een antwoord hebben? Met name de Sport stand die constant terugvalt naar Neutral?
Megane IV Bose Estate dCI opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door brownie »

Erik_F schreef:Zijn er hier nog leden die op mijn vraag een antwoord hebben? Met name de Sport stand die constant terugvalt naar Neutral?
Ik heb een Talisman IP 200 EDC Estate
In menu DiagRw submenu MEX de optie CF_MEX_Mode_Default op Perso gezet
Perso heeft dezelfde instellingen als Sport.
Maar zet ik de auto op de Sport stand, daarna auto uit en weer aan dan blijft ie op Sport staan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erik_F
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 mar 2018 16:20
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Erik_F »

brownie schreef:
Erik_F schreef:Zijn er hier nog leden die op mijn vraag een antwoord hebben? Met name de Sport stand die constant terugvalt naar Neutral?
Ik heb een Talisman IP 200 EDC Estate
In menu DiagRw submenu MEX de optie CF_MEX_Mode_Default op Perso gezet
Perso heeft dezelfde instellingen als Sport.
Maar zet ik de auto op de Sport stand, daarna auto uit en weer aan dan blijft ie op Sport staan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Zal het straks even proberen of die van mij dan ook blijft staan. Neem aan dat je versie 3.3 hebt?
Megane IV Bose Estate dCI opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erik_F
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 mar 2018 16:20
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Erik_F »

Inmiddels de setting gewijzigd. Auto blijft nu in Sport staan en valt niet meer terug naar Neutral. Probleem opgelost.
Megane IV Bose Estate dCI opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Ghia »

Heeft er iemand een idee als je een filmpje (bv van Youtube) kan laten afspelen op het scherm (bij stilstand)?
Ik heb zowat alle mogelijk manieren geprobeerd maar zonder resultaat.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Carlovdw
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 mei 2017 22:44
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Carlovdw »

Ik zag dat je achteruit camera kan activeren. Ik heb er geen en Wou eentje bijzetten. Weet iemand toevallig welk type of zo zodat ik een kan gaan zoeken. Tanx

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



dom
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2018 16:49
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door dom »

Heb ik ook al eens naar gezocht, maar dat is nog niet zo simpel... Ik zou het overlaten aan de dealer :)
Hier is een link met de Renault inbouw handleiding voor de Megane IV:

https://www.dropbox.com/s/1bbprnjoh3mkf ... 1.pdf?dl=0

En de camera zelf kun je b.v. hier kopen: (Voor de GT is er nog een ander type)

https://www.lzparts.de/original-renault ... ra-neu-ovp

Het is renault artikel nr. 8201627567, en voor de GT is het 8201627585.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erik_F
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 mar 2018 16:20
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Erik_F »

Carlovdw schreef:Ik zag dat je achteruit camera kan activeren. Ik heb er geen en Wou eentje bijzetten. Weet iemand toevallig welk type of zo zodat ik een kan gaan zoeken. Tanx
Android Auto heb je daarvoor nodig voor zover ik heb kunnen testen. Je kan niet zomaar youtube openen en een filmpje afspelen. Tip: download leuke filmpjes, concerten oid naar een USB stick. Deze steek je erin, klik op video en klaar. Standaard kan je alleen video afspelen als je stil staat met de auto, optie is om dit uit te zetten zodat het ook werkt tijdens het rijden.
Megane IV Bose Estate dCI opties: LED Koplampen | 8,7 inch scherm | Stoelverwarming | Dodehoek assistentie |

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Ghia »

Thanks Eric_F! Werkt dit dan gewoon met een app, die Android Auto?
Verder jammer dat het beeld verticaal is en horizontaal (ja het is nooit goed :wink: )
Zonde om zo'n mooi scherm maar de helft te kunnen gebruiken.

grtz!
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

Ghia schreef:Thanks Eric_F! Werkt dit dan gewoon met een app, die Android Auto?
Verder jammer dat het beeld verticaal is en horizontaal (ja het is nooit goed :wink: )
Zonde om zo'n mooi scherm maar de helft te kunnen gebruiken.

grtz!
Tja, dan had je de kleine Rlink moeten houden haha. Maar goed nieuws, Android Auto kun je in ontwikkelaarsmodus afspelen en dan pakt ie het hele scherm. Bij CarPlay kan dat helaas niet.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

Erik_F schreef:
Carlovdw schreef:Ik zag dat je achteruit camera kan activeren. Ik heb er geen en Wou eentje bijzetten. Weet iemand toevallig welk type of zo zodat ik een kan gaan zoeken. Tanx
Android Auto heb je daarvoor nodig voor zover ik heb kunnen testen. Je kan niet zomaar youtube openen en een filmpje afspelen. Tip: download leuke filmpjes, concerten oid naar een USB stick. Deze steek je erin, klik op video en klaar. Standaard kan je alleen video afspelen als je stil staat met de auto, optie is om dit uit te zetten zodat het ook werkt tijdens het rijden.
Welke converter gebruik je Erik? Heb vrijdag een en ander eraf gehaald nadat ik aan die mogelijkheid herinnert werd door een post van je, maar niet elke 'rip' is even goed gegaan met zo'n online converter.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Ghia »

adinsx schreef:
Ghia schreef:Thanks Eric_F! Werkt dit dan gewoon met een app, die Android Auto?
Verder jammer dat het beeld verticaal is en horizontaal (ja het is nooit goed :wink: )
Zonde om zo'n mooi scherm maar de helft te kunnen gebruiken.

grtz!
Tja, dan had je de kleine Rlink moeten houden haha. Maar goed nieuws, Android Auto kun je in ontwikkelaarsmodus afspelen en dan pakt ie het hele scherm. Bij CarPlay kan dat helaas niet.
'helaas' een Initiale Paris :wink: . Steeds in de ontw.modus gaan hiervoor is wat vervelend.
Ik denk het dan niet te gebruiken.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht