Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Gebruikersavatar

Megane-GT-line
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 okt 2016 14:38
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Megane-GT-line »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Leuk om eens in het systeem te neuzen. Gelijk even de video en foto restrictie eraf gehaald.

Ik kwam er vandaag achter dat ik muziek van een USB stick niet kan afspelen als mijn Iphone met R-link is verbonden dmv Carplay.
Ik kan dan alleen muziek vanaf mijn telefoon afspelen.

Is dit misschien ook te omzeilen in het engineers menu?

Hoop dat iemand het weet.
Megane Estate 1.2 TCe 130 PK GT-Line (2018)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Domi1963 »

Ik denk het niet. Auto’s zonder CarPlay hebben dit ook. De R-Link 2 herkend maar 1 bron per keer. En de telefoon heeft voorrang. Ook in mijn talisman zonder CarPlay, kan ik zelfs geen muziek beluisteren via Bluetooth als de telefoon via USB is verbonden. Hij neemt dan ook geen telefoongesprek aan als hij met USB verbonden is...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Megane-GT-line
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 okt 2016 14:38
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Megane-GT-line »

Domi1963 schreef:Ik denk het niet. Auto’s zonder CarPlay hebben dit ook. De R-Link 2 herkend maar 1 bron per keer. En de telefoon heeft voorrang. Ook in mijn talisman zonder CarPlay, kan ik zelfs geen muziek beluisteren via Bluetooth als de telefoon via USB is verbonden. Hij neemt dan ook geen telefoongesprek aan als hij met USB verbonden is...
Ok dank je wel voor je reactie.
Megane Estate 1.2 TCe 130 PK GT-Line (2018)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stefanbrm
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 apr 2019 09:17
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door stefanbrm »

Heeft iemand enig idee of ik met ddt4all de functie ‘follow me home’ ook permanent aan kan zetten? Bij de Megane moet je dit namelijk telkens als je het wilt gebruiken eerst aanzetten. Bij mijn vorige VAG auto’s kon je dat eenmaal instellen en dan werkte het altijd. Dat zou ik in de megane ook graag willen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robbert30
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Robbert30 »

Goedemorgen, ik heb me de afgelopen dagen behoorlijk ingelezen in alle ervaringen en mogelijke aanpassingen.
Ik heb dankzij jullie hulp inmiddels de nodige aanpassingen gedaan, maar eentje lijkt me niet te lukken.
Dat is de "standaard" sport modus ipv het steeds terug willen naar neutral.

In het menu heb ik voor mij gevoel de juiste aanpassingen doorgevoerd (zie afbeelding).
Ook is de optie Perso, of anders Sport, een van de 2 bovenste favoriete opties in het reguliere menu.

Hoe hebben jullie het voor elkaar kregen dat Perso of Sport de default is en blijft?
(zie bijlage voor de huidige instellingen) Dus zonder steeds terug te vallen naar Neutral zoals die dat nu blijft doen..

Bedankt alvast!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

Ik heb, nadat ik je bericht had gelezen, zaterdagavond nog wat lopen spelen met de instellingen en ook een en ander aangepast. Ik dacht namelijk dat het bij mij ook niet lukte. Vandaag ontdekte ik echter dat de 'wil je in sportmodus'-melding ineens weer terug is! Was ik dus al vergeten dat die er eerder wel was.

Zo straks meteen weer in Developersmode gegaan en twee dingen aangepast. Welke van de twee nu echt de 'key' is? Zie de foto's hieronder. Eerst de instelling die ik had aangepast en dus wél weer die pop-up kreeg:

Afbeelding


Met onderstaande instelling krijg ik de pop-up niet.
Afbeelding

Maar nu weet ik even niet zeker of ik start in sportmodus. Ik denk het niet, maar dat vind ik niet zo erg. Ik heb geen ECO-knop, maar de RS-sport-knop dus schakel simpel naar Sportmodus. Daarnaast is de auto (Mégane IV GT205) bij koude motor nog wat nerveus, dus starten in Neutral is prima.

Kan het morgen weer even testen, en dan nog wat spelen met de instellingen om er achter te komen.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robbert30
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Robbert30 »

Dank voor je reactie. Ik denk dat die inderdaad met die instellingen gewoon neutraal opstart. Dat deed de auto in mijn geval altijd al, het leek me juist interessant om de motor standaard in sport te laten staan omdat de motor (dci110) zeker op de snelweg in sport net ff sneller is met bijv. inhalen. Het heeft er de schijn van dat dit dus niet aangepast kan worden, maar wellicht dat iemand anders dit nog weet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



megabose
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2019 05:30
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door megabose »

In hoeverre is het mogelijk om instellingen qua CarPlay in de hacker/engineers modus aan te passen?
Ik en vele anderen willen heel graag CarPlay full screen voor de Megane 4 met verticaal grote scherm. Of is dit iets wat Renault echt zelf achter de schermen in de rootsoftware moet aanpassen?
Ode

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

Dit zit in software-versie 8.* verweven en heb het nog niet in de instellingen in DevelopersMode gevonden. Gisteravond elk dingetje op het homescherm (linksonder) aangetipt om te kijken wat ik er kon.

Eigenlijk zou iemand met 8.* software even de instellingen moeten vergelijken.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

majo-03
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:27
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door majo-03 »

Leuk dit!!

Op de pagina GEN1.1 heb ik instelling achter “Cartype” gewijzigd van “Standard” (heb een 1.5dci) naar “RS”.

Heb nu i.p.v. ECO-modus in MultiSense de functie Race!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door mrchivas »

majo-03 schreef:Leuk dit!!

Op de pagina GEN1.1 heb ik instelling achter “Cartype” gewijzigd van “Standard” (heb een 1.5dci) naar “RS”.

Heb nu i.p.v. ECO-modus in MultiSense de functie Race!!!Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dus naast de sport ook een race modus? En merk je een verschil in rijden met de race modus actief?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



bvstrien
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 jun 2016 10:57
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door bvstrien »

majo-03 schreef:Leuk dit!!

Op de pagina GEN1.1 heb ik instelling achter “Cartype” gewijzigd van “Standard” (heb een 1.5dci) naar “RS”.

Heb nu i.p.v. ECO-modus in MultiSense de functie Race!!!Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Is de eco knop nu ook standaard Race?
2018 Grand Scenic Bose EDC 1.5Dci [Kleur: Blauw/Zwart 2-tone]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

Het is wel apart want je hebt GEN2.0 en GEN1.1, maar ik twijfel nog een beetje wat er gebeurd als je daar iets in verandert. Zo te zien maar weer eens mee verder experimenteren :D

Ik heb overigens maar vier 'modi' nu:
Neutral, Comfort, Perso en Sport. Geen Eco in de GT205 en de ECO-knop is al gericht op 'naar sportstand' of terug naar Neutral.
Dat heb ik hier al eens geplaatst overigens hoe je de functie van die knop kan aanpassen.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

majo-03
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:27
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door majo-03 »

mrchivas schreef: Dus naast de sport ook een race modus? En merk je een verschil in rijden met de race modus actief?
Klopt, merkt het verschil wel, echter een 1.5dci wordt geen racemonster....
Met name de gevoeligheid van het gaspedaal is merkbaar. De 4control is niet aanpasbaar, maar merk wel dag de auto wendbaarder is. De auto is in alle standen ook standaard stugger geveerd en stuurt zwaarder.

Omdat ik zelf normaal in Perso stand rij met aandrijving op “sport” en verder alles op “comfort” heb ik mijn Talisman weer teruggezet op Standaard. Vind de softe vering toch fijner met wekelijks 1500-2000 km snelweg .......maar blijft leuke gadget zal hem zeker af en toe terugzetten op RS.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

majo-03
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:27
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door majo-03 »

bvstrien schreef: Is de eco knop nu ook standaard Race?
Nee, de fysieke knop in de auto doet niets meer.

In het menu heb je bij RS keuze uit standen “Perso”, “Comfort”, “Neutral”, “Sport” en “Race”.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

majo-03
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:27
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door majo-03 »

adinsx schreef:Het is wel apart want je hebt GEN2.0 en GEN1.1, maar ik twijfel nog een beetje wat er gebeurd als je daar iets in verandert. Zo te zien maar weer eens mee verder experimenteren :D

Ik heb overigens maar vier 'modi' nu:
Neutral, Comfort, Perso en Sport. Geen Eco in de GT205 en de ECO-knop is al gericht op 'naar sportstand' of terug naar Neutral.
Dat heb ik hier al eens geplaatst overigens hoe je de functie van die knop kan aanpassen.
In de RS stand had ik in MultiSense
als favorieten “Perso” en “Race” ingesteld. Bij het (in GEN1.1) terugzetten naar Standard bleef de “Race” als favoriet staan. “Neutral” was verdwenen en “Eco” was wel terug.
Pas bij het opnieuw instellen van de favorieten verdween de optie Race.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe ik in Standard de ECO-knop kan configureren naar “Sport” (of nog beter “Race”). Wie weet of (en hoe) dit kan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

majo-03 schreef:
adinsx schreef:Het is wel apart want je hebt GEN2.0 en GEN1.1, maar ik twijfel nog een beetje wat er gebeurd als je daar iets in verandert. Zo te zien maar weer eens mee verder experimenteren :D

Ik heb overigens maar vier 'modi' nu:
Neutral, Comfort, Perso en Sport. Geen Eco in de GT205 en de ECO-knop is al gericht op 'naar sportstand' of terug naar Neutral.
Dat heb ik hier al eens geplaatst overigens hoe je de functie van die knop kan aanpassen.
In de RS stand had ik in MultiSense
als favorieten “Perso” en “Race” ingesteld. Bij het (in GEN1.1) terugzetten naar Standard bleef de “Race” als favoriet staan. “Neutral” was verdwenen en “Eco” was wel terug.
Pas bij het opnieuw instellen van de favorieten verdween de optie Race.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe ik in Standard de ECO-knop kan configureren naar “Sport” (of nog beter “Race”). Wie weet of (en hoe) dit kan?
Helder. Dat laatste heb ik enige pagina's terug eens toegelicht inclusief foto's, dus je moet even wat terugbladeren. Ik merkte het op, toen mijn Sport-knop niet meer de functie 'schakelen tussen Neutral en Sport' heeft. Volgens mij de knop in een normale uitvoering het effect dat je in ECO-modus gaat en die bloemblaadjes ziet?

Als ik het me goed herinner heb ik ECO aangezet in Rlink (normaal zit ECO niet op een GT), en daarmee veranderde meen ik ook de functie van de knop. Maar goed, dat heb ik dus heel wat pagina's terug eens omschreven.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HIFI-Megane
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2019 12:46
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door HIFI-Megane »

Hallo allen,
Heb deze hack nu ook gedaan met als eerste die FW update en de video restrictie uitgezet daarna de Aha production mode (iOS only) aangezet!
(ik heb een Apple) maar nu!!! doet mijn Voice Button op het stuur het niet meer! en volgens mij is deze nodig om het werkend te krijgen.
Nu heb ik al veel in de instellingen lopen zoeken maar niks over suurcontroled buttons. wie O wie kan mij helpen? welke setting heb ik over het hoofd gezien?

Ook Ethernet ABD en in GEN2_0 blijft Carplay niet op Present staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

HIFI-Megane schreef:Hallo allen,
Heb deze hack nu ook gedaan met als eerste die FW update en de video restrictie uitgezet daarna de Aha production mode (iOS only) aangezet!
(ik heb een Apple) maar nu!!! doet mijn Voice Button op het stuur het niet meer! en volgens mij is deze nodig om het werkend te krijgen.
Nu heb ik al veel in de instellingen lopen zoeken maar niks over suurcontroled buttons. wie O wie kan mij helpen? welke setting heb ik over het hoofd gezien?

Ook Ethernet ABD en in GEN2_0 blijft Carplay niet op Present staan.
Als je van software versie 2.2.x.x.x komt gaat het ook niet werken. Je mist dan de hardware voor Carplay (Sensor) . Dit kon pas vanaf bouwjaar 2017/5 en software versie 3.3.x.x.x

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HIFI-Megane
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2019 12:46
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door HIFI-Megane »

Oke, maar waarom doet mijn gewone voice opdrachten het ook niet meer dan? dus zonder telefoon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
densoft
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door densoft »

HIFI-Megane schreef:Oke, maar waarom doet mijn gewone voice opdrachten het ook niet meer dan? dus zonder telefoon.
Zet AH protection mode uit. Misschien werkt dit. Tevens Is een FW hack altijd even afwachten of iets goed werkt. Ik zou gewoon even langs de dealer gaan en het systeem laten updaten naar versie 7. Die hebben de juiste software met de hardware drivers van alle systemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ricardostofbergen
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2019 12:59
Actief als: particulier
Locatie: Capelle aan den ijssel

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Ricardostofbergen »

Help. Ik heb terwijl ik aan het kloten was in de developer menu. Perongelijk met Mn onhandige klauwen :doh: op de high knop, van de display settings gedrukt en nu heb ik geen beeld meer.

Wie kan mij helpen. Zonder dat ik dat via de garage moet gaan laten doen.( want die rekenen sws al €75 om hem aan de computer te hangen.

Over 5 dagen komt mijn WiFi kastje binnen voor dt4ll

Het gaat om een Renault megane iv break bj 2017
Met een Rlink 2. Grote scherm :D

Mgv,
Ricardo
Renault megane estate iv 1.2 tce 130pk bj 02/2017
Renault twingo III 1.0 sce 70pk (van mijn vrouw)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



selleslaghs
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2019 09:43
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door selleslaghs »

Ricardostofbergen schreef:Help. Ik heb terwijl ik aan het kloten was in de developer menu. Perongelijk

...

Mgv,
Ricardo
Ik verander zelf de kleinere schermen (7inch) door de grotere varianten (8.7inch) een daarbij gebruik ik dus ook vaak de knop MID of HIGH voor.
Nu heb je 2 mogelijkheden, of terwijl verander je naar een groot scherm(aankoop) en installeer je die in je console. Of anders moet je via DDT4All de juiste beeldscherminstellingen uploaden. Ik weet deze niet uit mijn hoofd(ben op mijn werk momenteel). Maar ik heb deze thuis opgeslagen op mijn pc.
Het zit dus zo het beeldscherm dat in je console zit werkt via een bepaalde I2C communicatie, door op de knop MID of HIGH te duwen heeft die dus een ander adres gekregen om te communiceren met de navigatie unit. Het gevolg is dus dat je geen beeld hebt. Het eigenlijke beeldscherm is dus gewoon een standalone beeldscherm(de navigatie, android etc zit dieper in het dashboard).

Als ik vanavond thuis kom stuur ik de gegevens door ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Admin op 05 jun 2019 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote aangepast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ricardostofbergen
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2019 12:59
Actief als: particulier
Locatie: Capelle aan den ijssel

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Ricardostofbergen »

Oké thanks en hoe doe ik dat precies in de ddt4ll?

En bij toeval

Ik weet dat Apple CarPlay een sensor nodig heeft. Bouw jij die ook in of komt daar meer aan te pas
Renault megane estate iv 1.2 tce 130pk bj 02/2017
Renault twingo III 1.0 sce 70pk (van mijn vrouw)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

Het gebeurt veel, dat misdrukken, omdat iedereen adviseert om DiagRW aan te tikken rechtsboven. Dom dom dom, want je kunt véél beter linksonder in het lijstje scrollen tot je bij DiagRW uitkomt. Dan kun je niet 'mistippen'. Handig voor de volgende keer ;)
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Domi1963 »

Ik weet één ding blijf met je fikken er vanaf, dan zul je ook geen problemen ondervinden. Ik heb dit topic naar mijn dealer doorgestuurd en zijn antwoord was als je al die dingen werkend wil, koop dan een MB of een Audi met multimedia systeem EN de bijhorende hardware. Je zal alles hebben, maar zal dan ook 2K tot 3K meer betalen... Wat verwachten jullie eigenlijk van een systeem dat € 800 kost? Dat je dezelfde functies hebt zoals een Mbux van MB welke € 4.000 kost, of een MMI van het merk met de ringen???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 54
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door adinsx »

Domi1963 schreef:Ik weet één ding blijf met je fikken er vanaf, dan zul je ook geen problemen ondervinden. Ik heb dit topic naar mijn dealer doorgestuurd en zijn antwoord was als je al die dingen werkend wil, koop dan een MB of een Audi met multimedia systeem EN de bijhorende hardware. Je zal alles hebben, maar zal dan ook 2K tot 3K meer betalen... Wat verwachten jullie eigenlijk van een systeem dat € 800 kost? Dat je dezelfde functies hebt zoals een Mbux van MB welke € 4.000 kost, of een MMI van het merk met de ringen???
Denk je echt dat het systeem van Audi/MB 4x zoveel kost? Of vragen ze er gewoon 4x zoveel voor ;).
Wat is het probleem eigenlijk. Een beetje klooien en pionieren is niets mis mee. 'Vaak bu'j te bang' zeg maar.

Weet je wat mooi is, bij die premium-merken moet je maar zo 800,- bijbetalen om Carplay op je systeem te hebben. En waarom? Omdat er een mini-stukje hardware extra voor nodig is. 800,- euro, als optie... Dat krijgen we met Rlink erbij. Mooi meegenomen, en eens, je mag niet hetzelfde verwachten van Rlink als van Mbux of MMI, maar dat maakt het 'je moet er met je fikken vanaf blijven' toch niet relevanter?

Wat denk je dat er in de VAG hoek gebeurt met opties achteraf aanzetten. Prima toch? BMW gaat na de zomer starten met opties achteraf kopen, dus via een 'over-the-air'-update zoals Tesla dat nu al toepast. Alle hardware zit gewoon in de auto affabriek, het is puur softwarematig. Eigenlijk hetzelfde als we hier in dit topic doen. Ontdekken hoe het werkt (bv. bochtverlichting), kijken wat wel of niet kan, en vooral ervaringen delen.

Dat een dealer het spannend vindt, tja, niet gek. Daar hebben ze geen flauw idee van dit soort zaken. En sloop je de boel zelf? Eigen schuld (vandaar mijn tip hoe naar DiagRW te komen), en dan mag een dealer gerust geld rekenen voor het resetten. :thumb:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



selleslaghs
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2019 09:43
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door selleslaghs »

[quote="Ricardostofbergen"]Oké thanks en hoe doe ik dat precies in de ddt4ll?

En bij toeval

Ik weet dat Apple CarPlay een sensor nodig heeft. Bouw jij die ook in of komt daar meer aan te pas[/quote

Sorry dat ik het gisteren niet heb kunnen doorsturen. Ik heb een kleine handleiding gemaakt.
Ik heb 3 fotos bijgevoegd voor de configuratie van de R-link displays.

1 foto van de DDT4ALL, 2 foto`s van de desbetreffende parameters die je moet ingeven in de groene kader van DDT4ALL (stap 5 op de foto).
KIES DE JUISTE PARAMETER VOOR JOU SCHERM, kijk liefst 3 keer na of je het juist hebt ingevoerd. Soms geeft ddt4all niet de volledige beschrijving weer voor elke parameter dat is niet erg kopieer gewoon elke parameter in de juiste volgorde.

Voor de Carplay bestaat er nog geen oplossing(bij mijn weten?) voor wagens die gebouwd zijn voor het jaar 2017, of voor R-LINK versie`s die onder de (originele) V2.2 branche vallen, ik heb geupdate naar V3.3 maar inderdaad door het ontbreken van de Gyro-sensor kan dit momenteel niet. Ik gebruik een android toestel en dat werkt wel via Android-mirror.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ricardostofbergen
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 8
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2019 12:59
Actief als: particulier
Locatie: Capelle aan den ijssel

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Ricardostofbergen »

Ik heb een kleine handleiding gemaakt.
Ik heb 3 fotos bijgevoegd voor de configuratie van de R-link displays
Je bent geweldig dankjewel. Ik laat het je weten als t is gelukt
Renault megane estate iv 1.2 tce 130pk bj 02/2017
Renault twingo III 1.0 sce 70pk (van mijn vrouw)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Spoor-N
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2019 20:41
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Spoor-N »

Is het ook mogelijk om de radar gevoeligheid in te stellen?
Bij de adaptive cruise control grijpt hij naar mijn mening veel te snel in, ook als hij maar op één streepje staat.
Dit leverd ook gevaarlijke situaties op doordat hij bv plotseling gaat afremmen als iemand voor je invoegt.

Bij rijden zonder cruise control staat er standaard ingesteld dat hij bij een afstand minder dan 1 seconde rood is, en tussen 1 en 2 seconden orange.
Dit zou misschien aanpasbaar kunnen zijn lijkt me via DDT4ALL. En wie weet heeft dit ook invloed op de adaptive cruise control....
Weet iemand dit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HIFI-Megane
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2019 12:46
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door HIFI-Megane »

densoft schreef:
HIFI-Megane schreef:Oke, maar waarom doet mijn gewone voice opdrachten het ook niet meer dan? dus zonder telefoon.
Zet AH protection mode uit. Misschien werkt dit. Tevens Is een FW hack altijd even afwachten of iets goed werkt. Ik zou gewoon even langs de dealer gaan en het systeem laten updaten naar versie 7. Die hebben de juiste software met de hardware drivers van alle systemen.
Dit heeft helaas niet geholpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door A110 »

Spoor-N schreef:Is het ook mogelijk om de radar gevoeligheid in te stellen?
Bij de adaptive cruise control grijpt hij naar mijn mening veel te snel in, ook als hij maar op één streepje staat.
Dit leverd ook gevaarlijke situaties op doordat hij bv plotseling gaat afremmen als iemand voor je invoegt.

Bij rijden zonder cruise control staat er standaard ingesteld dat hij bij een afstand minder dan 1 seconde rood is, en tussen 1 en 2 seconden orange.
Dit zou misschien aanpasbaar kunnen zijn lijkt me via DDT4ALL. En wie weet heeft dit ook invloed op de adaptive cruise control....
Weet iemand dit?
Ik heb dit probleem, ik vind hem ook te vroeg ingrijpen, ook ergens op een Duits forum gevonden waar ze daarover klagen. Heb het vluchtig zitten doorlezen en er zijn er inderdaad mensen mee bezig geweest om dit via DDT4ALL te veranderen. Maar ik weet niet de uitkomst.
Wellicht even googlen of je op het duitse forum kan komen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 6
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door TheWizardbc »

Je kan idd de ACC waarden aanpassen. Maar de data is niet logisch opgebouwd, dus ik brand mijn vingers daar niet aan. Wat ik zelf altijd doe is de ACC uitzetten wanneer iemand zulke acties onderneemt. Het blijft maar een hulpmiddel. Zelfs Tesla Autopilot kan hier niet goed mee omgaan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door brownie »

A110 schreef:
Spoor-N schreef:Is het ook mogelijk om de radar gevoeligheid in te stellen?
Bij de adaptive cruise control grijpt hij naar mijn mening veel te snel in, ook als hij maar op één streepje staat.
Dit leverd ook gevaarlijke situaties op doordat hij bv plotseling gaat afremmen als iemand voor je invoegt.

Bij rijden zonder cruise control staat er standaard ingesteld dat hij bij een afstand minder dan 1 seconde rood is, en tussen 1 en 2 seconden orange.
Dit zou misschien aanpasbaar kunnen zijn lijkt me via DDT4ALL. En wie weet heeft dit ook invloed op de adaptive cruise control....
Weet iemand dit?
Ik heb dit probleem, ik vind hem ook te vroeg ingrijpen, ook ergens op een Duits forum gevonden waar ze daarover klagen. Heb het vluchtig zitten doorlezen en er zijn er inderdaad mensen mee bezig geweest om dit via DDT4ALL te veranderen. Maar ik weet niet de uitkomst.
Wellicht even googlen of je op het duitse forum kan komen.
Ik heb de nieuwe versie 7.0.24.166 geïnstalleerd gekregen op mijn RLINK2 van 2017
1 van de eerste dingen die mij opviel was dat de adaptieve cruise Control nu niet meer abrupt ingrijpt als inderdaad het geval was toen ik versie 2.2.19.300 had draaien op mijn RLINK2.
Kortom, ga er even achteraan bij je dealer. Afbeelding

Renault Talisman Estate Initiale Paris TCe 200 EDC
Verstuurd vanaf mijn Oneplus 6T met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Musicmaker
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mar 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Musicmaker »

A110 schreef:....... Dus binnenkort maar eens wat dingen gaan aanpassen.
Wacht nog wel even de update van Renault af om te kijken wat hier allemaal aan veranderd is.
Heb jij inmiddels al wat dingen aangepast? En zo ja, wat? Ben benieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Engineer modus activeren r-link2 (hacking)

Bericht door Domi1963 »

Ik heb ook de nieuwe software versie 7.24.166 en wat ik ook opmerk, maar misschien niet relevant is voor hier, is dat mijn Bose installatie een stuk krachtiger werkt dan voorheen en dit bij een lager volume betere bassen vooral en beter surroundgeluid. Als ik hem nu op volume 10 zet wordt je balhorig in mijn Talisman.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht