Fietsendrager haak voor de Zoe

Gebruikersavatar

djeffoo
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 okt 2017 22:45
Actief als: particulier

Re: Fietsendrager haak voor de Zoe

Bericht door djeffoo »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Nog updates rondom de rdw keuring? Ik ga eind april bij Hoppenbrouwers langs voor een vaste haak en heb in de meivakantie een tuinkas om 5 km te verplaatsen met onze kar.
Mr Q210 22kw 2013 & Mrs R110 41kw 2019 (net nieuw).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



hendrikm
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 apr 2019 20:47
Actief als: particulier

Re: Fietsendrager haak voor de Zoe

Bericht door hendrikm »

Ik heb nog geen tijd genomen om dat RDW-traject in te gaan, helaas. Staat wel op het lijstje. Maar heb er zelf niet zo heel veel aan, dus geen hoge prio..
Evt. kunnen we het samen doen, als jij wel tijd hebt? Woon in regio Utrecht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Fietsendrager haak voor de Zoe

Bericht door Mastah »

Het resultaat van degene die met zijn e-Niro naar de bestuursrechter is gegaan, is dat deze helaas in het ongelijk is gesteld. Ik heb nog overleg gehad met een kennis van mij die bij de Raad van State werkt. En nu is die procedure van de e-Niro bezitter nog gevoerd toen de oude richtlijn 2007/46 gold. En die is inmiddels herzien sinds september door richtlijn 2018/858, dus een nieuwe poging is te proberen met de nieuwe wetgeving. Maar RDW werkt niet mee en er is grote kans dat zelfs als je zover krijgt een individuele keuring te doen voor het voertuig (en dus af te wijken van het typegoedkeuring) ze dan alsnog maximaal toelaatbare getrokken massa zoals die bij de bouw door de fabrikant is gespecificeerd zullen overnemen...

Als je het aan het avontuur begint moet je in ieder geval er op bedacht zijn dat je waarschijnlijk de nodige juridische kosten zult maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



wtkoos
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2021 01:12
Actief als: particulier

Re: Fietsendrager haak voor de Zoe

Bericht door wtkoos »

als particulier naar RDW gaan om type goedkeuring te vragen voor trekhaakmontage is best kansloze zaak. De fabrikant moet die immers aanvragen.

Je kunt gewoon een fietsendrager trekhaak monteren (kogeldruk iets van 60 kg, meer dan een aanhanger), de uiteinden van de stift die door de kop zit afslijpen en dan kun je er gewoon een aanhanger aanhangen. Een lichte aanhanger wel te verstaan en niet volgooien met zakken cement of puin.

Voor voor lichte ritjes (max 750 kg) naar de milieustraat of bouwmarkt, geen probleem.

Natuurlijk niet legaal. Maar als je wordt aangehouden kun je zeggen: '''ohh, mocht dat niet? Maar het gaat prima hoor. Ja, er zaten paar rare uitsteeksels aan en die heb ik eraf geslepen want m'n trekhaak bleef niet op de kop zitten''.

Ik zou niet niet zo snel met vouwwagen door het hele land rijden. En ook niks tegen REnault dealer vertellen.

Niet overbelasten dus en gezond verstand gebruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aarthodo
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mei 2019 12:32
Actief als: particulier

Re: Fietsendrager haak voor de Zoe

Bericht door aarthodo »

Wellicht is de thule clip on een mogelijkheid. Deze drager haakt aan de achterklep. Is erg licht en heeft dus ook geen trekhaak nodig.
Ik had er vroeger een aan de suzuki alto, zal hem eens uitproberen, ligt op zolder.
Alleen de dakspoiler zit misschien wat in de weg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht