Foutmeldingen over parkeerrem in dashboard voorkomen

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

t.a.hanssen
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 112
Lid geworden op: 15 sep 2011 21:02
Actief als: particulier

Re: Foutmeldingen over parkeerrem in dashboard voorkomen

Bericht door t.a.hanssen »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Hallo Bas

Het is wel een indicatie dat er wat mis is bij de stekkerverbinding. Ik heb er een nieuwe stekker opgezet en toen waren de problemen weg. Maar ik begrijp dat doorsolderen ( dus bestuurdersstoel verwijderen zijn maar 4 bouten) en dan draad na draad aan elkaar solderen , een krimpkousje er overheen . Dan tevens zorgen dat de verbindingen niet meer op de bodem liggen en met ty-ripje vast zetten. Is even werk maar is wel effectief. Je bent er ongeveer 3 4 uur mee bezig

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Sua sponte 26280

Re: Foutmeldingen over parkeerrem in dashboard voorkomen

Bericht door Sua sponte 26280 »

Okay, zodra ik tijd heb zal ik eens gaan solderen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 30274

Re: Foutmeldingen over parkeerrem in dashboard voorkomen

Bericht door Verwijderd 30274 »

Hallo,

Het is al een jaar geleden dat ik voor het laatst een reactie heb geplaatst. Allereerst excuses daarvoor.

Aan het solderen van de stekker onder de bestuurdersstoel ben ik niet begonnen.
In plaats daarvan heb ik om een tip gevraagd aan de redactie van de rubriek "Diagnose" in het tijdschrift Autoweek.

In nummer 42 van oktober 2017 werd door Frank Bouman mijn vraag beantwoord over het doorslippen van de automatische handrem bij regenachtig en/of mistig weer.
Hij gaf de tip om de afvoer van de paravan te ontstoppen. En om de stekker onder de bestuurdersstoel te laten controleren.
(net zoals de tips op dit forum)

Bij deze laat ik even weten hoe het ervoor staat.

Ik heb zelf aan beide kanten de waterafvoer bij de paravan schoongemaakt.
Daarna heeft een monteur de stekker onder de bestuurdersstoel geïnspecteerd, drooggeblazen en met contactspray ingespoten.
Tevens heeft hij de stekker opgehangen aan de onderkant van de stoel zodat deze niet meer op de vloerbodem ligt.

Helaas blijft de automatische handrem nog steeds doorslippen bij het wegrijden in regenachtig en/of mistig weer.

Maar er zijn twee zaken verbeterd:
Wat als eerste opvalt is dat na een aantal meters rijden de foutmeldingen in het dashboard vanzelf verdwijnen. Dat was eerst niet het geval.
Vervolgens bleek dat ik het doorslippen en de foutmeldingen van de automatische handrem kan voorkomen door -vóórdat ik wegrijd- eerst handmatig de handrem te lossen.
(Ter hoogte van mijn linkerknie zit daarvoor een hendel) Dat werkte voorheen ook niet.

Het functioneert dus nog niet helemaal zoals het hoort, maar rekening houdend met de leeftijd van de auto (bouwjaar 2006) is het al een hele verbetering.

Met vriendelijke groet,
Scénic2006Bas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 30274

Re: Foutmeldingen over parkeerrem in dashboard voorkomen

Bericht door Verwijderd 30274 »

Hallo,

Bij deze een update:

Vanmorgen met frisse moed (en met de hulp van een vriend) begonnen om de stekker onder de bestuurdersstoel te verwijderen en om vervolgens de kabelboom aan elkaar te solderen.

Zijn dochter heeft een Twingo en hij heeft bij haar auto al een keer de de stekker verwijderd en de kabelboom aan elkaar gesoldeerd.

Maar toen hij de kabelboom/spaghetti onder de voorstoel van mijn Scénic zag, raadde hij het mij af om eraan te beginnen.

Als ik nou met pech in de Sahara zou staan, dan was het een ander geval.
Maar mijn vrouw en ik rijden nu al 50.000 kilometer met deze parkeerremmelding en het gaat goed.

Het grootste probleem is mijn perfectionisme, zullen we maar zeggen.

Met vriendelijke groet,
Scénic2006Bas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

t.a.hanssen
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 112
Lid geworden op: 15 sep 2011 21:02
Actief als: particulier

Re: Foutmeldingen over parkeerrem in dashboard voorkomen

Bericht door t.a.hanssen »

Hallo

Het is idd een flinke klus. Het helpt om de bestuurdersstoel even los te halen. Daarna is het nog een klus van een paar uur. Maar het is wel de moeite waard vind ik.

Gr. Tom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 30274

Re: Foutmeldingen over parkeerrem in dashboard voorkomen

Bericht door Verwijderd 30274 »

Hallo,

Bij deze nog een update over de slippende automatische handrem.

De stekkerverbinding onder de bestuurdersstoel heb ik nog steeds niet gesoldeerd.
Maar de stekker hangt inmiddels wel onder de stoel met behulp van een snelspannner en ligt dus niet meer los op de vloer.

De echte oplossing bleek heel simpel te zijn:
Bij de Action heb ik een herbruikbaar zakje auto-ontvochtiger gekocht voor nog geen 3 Euro.
Dat zakje ligt nu een maand op de vloer onder de stekker en onder de bestuurdersstoel (achter de schuiflade die onder de bestuurdersstoel zit).

Sindsdien slipt de automatische handrem niet meer door bij. Ook niet bij regenachtig weer.
Kennelijk is het een gevoelige stekkerverbinding.

Tot slot van deze update bij deze een linkje naar de auto-ontvochtiger op de Action-website:
https://www.action.com/nl-nl/p/lafita-a ... vochtiger/

Met vriendelijke groet,
Scénic2006Bas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



PapavanDrie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 aug 2018 20:16
Actief als: particulier

koppelings-positie-sensor

Bericht door PapavanDrie »

Goedendag,,

Iemand enig idee waar ik deze sensor precies kan vinden in een Espace van 2004 ?

Alvast bedankt voor de reactie !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 30274

Re: koppelings-positie-sensor

Bericht door Verwijderd 30274 »

hallo PapavanDrie,

https://www.renaultbreakers.co.uk/store ... 200110893/

Ik weet niet waar die sensor zit bij een Espace (ik rijd in een Scénic).
Maar bij het meezoeken op internet kwam ik wel dit onderdeel tegen op een Engelse site.
Misschien gaat er een belletje rinkelen als je het ziet?

Groeten,
Scénic2006Bas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 30274

Re: Foutmeldingen over parkeerrem in dashboard voorkomen

Bericht door Verwijderd 30274 »

Bij deze een update over de problemen met de automatische parkeerrem van mijn Scénic uit 2006: De stekker onder de bestuurdersstoel heb ik nog steeds niet (laten) solderen. En het plaatsen van vochtvreters van de Action onder de voorstoelen heeft niet geholpen. Ik ging er tot nu toe vanuit dat er geen mechanische oorzaken waren die zorgden voor de problemen met de automatische handrem. Want volgens diverse monteurs was alles in orde. Maar van de week heeft een (andere) monteur de remklauwen van de achterremmen gangbaar gemaakt. Dat wil zeggen dat hij de roest van de zuigers heeft verwijderd. Nu kan de zuiger volledig terugtrekken als er niet wordt geremd. Sindsdien slipt de automatische parkeerrem niet meer door bij het wegrijden en heb ik geen foutmelding gehad in het dashboard over de parkeerrem. Dus het gangbaar maken van de remklauwen helpen zou uiteindelijk misschien de oplossing kunnen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HMA
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2021 18:52
Actief als: particulier

Re: Foutmeldingen over parkeerrem in dashboard voorkomen

Bericht door HMA »

Dag Allemaal,
Verschillende malen alle oplossingen langs gelopen om de melding Service P weg te krijgen. Geen foutcodes maar wel de melding die bleef staan. Uiteindelijk de bestuurderstoel los en de diepte in. Het was weer nat onderin die auto. Stekkers en bedrading zagen er toch goed uit, geen corrosie.
Zekeringen bekeken en ok. Toen auto on contact en kreeg de melding Elektrische Storing Defect. Oeps stekker vergeten in elkaar te steken. Motor uit en stekker in elkaar steken. Gelukkig bleek dat bij mij de oplossing te zijn om de melding weg te krijgen.
Succes wanneer u ook deze storing heeft.
Groet Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht