Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 17
Berichten: 15961
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door mechanic »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

De watergekoelde dynamo's geven bovengemiddeld vaak problemen. Ook dit is een relatief kleine klus welke geen hoofdprijs kost.

Airco pompen lopen regelmatig vast,goed airco onderhoud is ook een must. Ook.de stekker op.de pomp zorgt vaak voor niet werkende airco,echter alles is wederom relatief goedkoop en je komt overal goed bij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door Thomas84 »

Toen bij ons nummer 4 op komst was stond ik voor dezelfde keuze.
Gekeken naar een Galaxy, S-MAX, Alhambra en Sharan.
De Galaxy en S-MAX vielen af door de vaste stoeltjes. De achterste stoelen bij de Galaxy zitten op een vaste plaats en zijn geen volwaardige stoelen. Vooral bij de S-MAX waren deze helemaal erg klein en zaten deze tegen de achterruit aan. Gaf niet echt een veilig gevoel, ook was er geen kofferruimte meer over.
Bij de Sharan en Alhambra zit je met vaste stoelen en deze zijn beduidend kleiner van binnen. Bij het nieuwere type zit je weer met 2 opklapbare stoeltjes.

De kracht van de Grand Espace is dat de stoelen op een rails staan, je bent dus heel flexibel met je indeling. Zelfs met de stoelen in de achterste stand kan je je boodschappen of een buggy makkelijk kwijt.
Wij hebben 4 kinderen van 2, 4, 5 en 6 jaar buggy gaat soms nog mee.
Wij hebben de indeling 2 stoelen achterin en op de middelste rij de linker en middelste stoel erin. Hierdoor kan je makkelijk instappen en kan de hond ook makkelijk liggen. Rijden ook wel eens met de stoelen naar elkaar toe kijkend. De middelste rij dus andersom.

Heb hiervoor 2 SEAT Leon's en daarna 2x een Passat Variant gehad. Mede door de hoge kosten welke ik met de Passats heb gehad was dit ook een reden om niet voor een auto uit de VAG stal te gaan. Onvoorstelbaar wat daar allemaal kapot gaat... Ook mbt garantie niet zaligmakend... Vooral met carrosseriegarantie mbt roest.

Het is en blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, maar dit waren mijn beweegredenen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

Thomas84 schreef:Toen bij ons nummer 4 op komst was stond ik voor dezelfde keuze.
Gekeken naar een Galaxy, S-MAX, Alhambra en Sharan.
De Galaxy en S-MAX vielen af door de vaste stoeltjes. De achterste stoelen bij de Galaxy zitten op een vaste plaats en zijn geen volwaardige stoelen. Vooral bij de S-MAX waren deze helemaal erg klein en zaten deze tegen de achterruit aan. Gaf niet echt een veilig gevoel, ook was er geen kofferruimte meer over.
Bij de Sharan en Alhambra zit je met vaste stoelen en deze zijn beduidend kleiner van binnen. Bij het nieuwere type zit je weer met 2 opklapbare stoeltjes.

De kracht van de Grand Espace is dat de stoelen op een rails staan, je bent dus heel flexibel met je indeling. Zelfs met de stoelen in de achterste stand kan je je boodschappen of een buggy makkelijk kwijt.
Wij hebben 4 kinderen van 2, 4, 5 en 6 jaar buggy gaat soms nog mee.
Wij hebben de indeling 2 stoelen achterin en op de middelste rij de linker en middelste stoel erin. Hierdoor kan je makkelijk instappen en kan de hond ook makkelijk liggen. Rijden ook wel eens met de stoelen naar elkaar toe kijkend. De middelste rij dus andersom.
Dit is dus EXACT de reden waarom ik een Grand Espace wil. De enigen die qua ruimte kunnen tippen zijn echte busjes, Mercedes Vito / VW Transporter etc. benzine versies van die zijn niet vindbaar en zijn schreeuwend duur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

76-er
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:03

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door 76-er »

Wij rijden nu sinds een jaar of 9 in een Ph2. 2.0T uit 2006 met nu ongeveer 250k op de teller.
Eigenlijk erg weinig problemen, wel een keer blijven staan door een kapotte bobine. Het laatste jaar verschijnt heel af toe het bericht 'inspuiting controleren' en soms springt de motor dan naar een failsafe modus waardoor je niet harder dan 50 kan. Auto even aan de kant, alles uit, alles weer aan en hij doet het weer. De dealer kan niet vinden waar het aan ligt, soms is het een probleempje met het gaspedaal. Ik zit er niet mee.


Algemeen: de fijnste auto die ik ooit gehad heb. MPV, surfauto, bestelwagen, verhuiswagen, het halve elftal past er in, complete kinderfeestjes, halve camper, vuilniswagen, vrachtwagen, enzovoort enzovoort. Hij gaat hier pas weg als het écht niet meer gaat. En dan wil ik eigenlijk weer dezelfde auto terug, maar ja, Renault bouwt helaas geen echte Espaces meer. :fp: :discuss:

Tja, duur in het gebruik is ie wel. Echt veel kilometeres rijden we er niet mee (max. ongeveer 17.000 p.j) en het is onze enige auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door Thomas84 »

Wat voor verbruik heb je ongeveer?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

76-er
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:03

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door 76-er »

Gemiddeld 1 op 10, relatief veel korte stukjes, plus moeders heeft nogal een zwaar rechtervoetje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

c7rl
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door c7rl »

mechanic schreef:De watergekoelde dynamo's geven bovengemiddeld vaak problemen. Ook dit is een relatief kleine klus welke geen hoofdprijs kost.

Airco pompen lopen regelmatig vast,goed airco onderhoud is ook een must. Ook.de stekker op.de pomp zorgt vaak voor niet werkende airco,echter alles is wederom relatief goedkoop en je komt overal goed bij.
In Enschede en Den haag zit een pandje dat gerund word door een paar Spanjaarden die van alle merken de aircopompen reviseren en revisie pompen hebben. Daar heb ik de tweede keer de pomp laten vervangen en door laten spoelen. Inclusief alles was ik nog geen 350 euro kwijt! Inderdaad die schijven achter kosten geen drol meer zie ik op het www standaard zit daar ATe onder.
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

c7rl
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door c7rl »

76-er schreef:

Algemeen: de fijnste auto die ik ooit gehad heb. MPV, surfauto, bestelwagen, verhuiswagen, het halve elftal past er in, complete kinderfeestjes, halve camper, vuilniswagen, vrachtwagen, enzovoort enzovoort. Hij gaat hier pas weg als het écht niet meer gaat. En dan wil ik eigenlijk weer dezelfde auto terug, maar ja, Renault bouwt helaas geen echte Espaces meer. :fp: :discuss:
Tja en altijd lachen bij de ikea als je andere iets ziet inladen, in de espace kan zonder de achterste 5 stoelen een complete uitzet meegenomen worden :mrgreen:
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

76-er schreef:Gemiddeld 1 op 10, relatief veel korte stukjes, plus moeders heeft nogal een zwaar rechtervoetje.
Ik vind dat serieus goed, mijn Zafira (1.8 16v 125 pk handbak) loopt met normaal tussen de 1:10 (zonder airco met weinig stadsverkeer) tot 1:8 (zomer, veel stadsverkeer en altijd airco aan).

Belangrijkste USP van de Grand Espace vind ik dat zelfs met de achterstoelen overeind je gewoon een kinderwagen achterin kan pleuren. Voor een MPV is ie gewoon reusachtig. Dat ie duur in gebruik is, sjah mijn Zafira is ook een alcoholist dus ik ben wel wat gewend... En de Espace zal zeker minder toeren maken op de snelweg, want ik word hoorndol van het lawaai (130 km/u is gewoon 3500 tpm :fp: ).

Ander vraag, soms zie ik ze weleens met airco achter (dus ook bediening achter). Hoe werkt dat, want bij de Sharan en Alhambra heb je standaard ventilatie achter dat vanuit het voorpaneel te bedienen valt. Achter bediening is er niet, maar ventilatiegaatjes bovenin is wel optioneel, zonder ventilatiegaatjes gaat het via de voetenventilatie ofzo. Of heeft de Grand Espace standaard geen aparte ventilatie voor achter ofzo? Of werkt dat tegelijk met de voorzijde.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door Thomas84 »

Je hebt voor de tweede en derde zitrij totaal 4 luchtroosters in het plafond.
Deze kan je open of dicht zetten en naar een bepaalde plek richten.
Vanuit de centrale bediening voor kan je kiezen wel of heen lucht naar achter toe. Temperatuur is gelijk aan die van voor.

Zit er bediening in de achterdeuren dan kan je vanuit daar apart de luchthoeveelheid regelen voor die zijde van de achterkant.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

Kijk dat soort informatie is interessant thx! Bij de Alhambra/Sharan (ouwe type tot 2010) is het zo dat er altijd kachelbediening achter is (alleen vanaf voorzijde d8 ik) maar dat de luchtroosters boven in het dak optioneel zijn.

Maar wat ik me afvraag: kan je de ventilatorsnelheid apart bedienen achter? Of is het zo, wat de snelheid voor is, dat is de snelheid achter ook? Bij de Sharan/Alhambra (dus weer ouwe type) kan je de achterste kachelventilator snelheid apart bedienen. Ow jah, natuurlijk is dit triviale informatie, maar toch vind ik het leuk om te weten. Ik ben een echte airco-man en ik kan niet zonder airco rijden. Tijdens vakantie rij ik altijd met de airco aan en ook de kids vinden dat lekker. Uiteraard niet te koud tijdens hete dagen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

c7rl
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door c7rl »

yup schreef:Kijk dat soort informatie is interessant thx! Bij de Alhambra/Sharan (ouwe type tot 2010) is het zo dat er altijd kachelbediening achter is (alleen vanaf voorzijde d8 ik) maar dat de luchtroosters boven in het dak optioneel zijn.

Maar wat ik me afvraag: kan je de ventilatorsnelheid apart bedienen achter? Of is het zo, wat de snelheid voor is, dat is de snelheid achter ook? Bij de Sharan/Alhambra (dus weer ouwe type) kan je de achterste kachelventilator snelheid apart bedienen. Ow jah, natuurlijk is dit triviale informatie, maar toch vind ik het leuk om te weten. Ik ben een echte airco-man en ik kan niet zonder airco rijden. Tijdens vakantie rij ik altijd met de airco aan en ook de kids vinden dat lekker. Uiteraard niet te koud tijdens hete dagen!

Dat ligt aan de uitvoering:
Links en rechts is qua temperatuur apart instelbaar vanaf de expression bij de bestuurder en de bijrijder. Bij de tweede zitrij zit afhankelijk van de uitvoering (privilege en initiale) de mogelijkheid om de blower snelheid apart te regelen.
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Derk GTT
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 mei 2013 13:26
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Scharwoude

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door Derk GTT »

De airco is bij de Espace wel een dingetje.

Kan soms bij een lange rit ergens in het systeem iets dichtvriezen (ontwerpfout) waardoor hij het niet doet. Even een paar minuten laten ontdooien en je kunt er weer even tegenaan.

Afgelopen zomer naar Spanje geen last van gehad, maar heb het hier wel een paar keer voorbij zien komen.
'08 Renault Espace Dynamique 221.000 km
'08 Suzuki Burgman 400 Limited 67.000 km
'09 Citroen C1 99.500 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

c7rl
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door c7rl »

Derk GTT schreef:De airco is bij de Espace wel een dingetje.

Kan soms bij een lange rit ergens in het systeem iets dichtvriezen (ontwerpfout) waardoor hij het niet doet. Even een paar minuten laten ontdooien en je kunt er weer even tegenaan.

Afgelopen zomer naar Spanje geen last van gehad, maar heb het hier wel een paar keer voorbij zien komen.
Nog nooit meegemaakt met de espace, overigens wel met mijn airco in de volvo V70 omdat dan de verdamper dan helemaal bevriest en er geen lucht meer door kan die gekoeld word...zou ook zoiets kunnen zijn...moet dan airco uitzetten om te ontdooien...klinkt als hetzelfde...
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door renault15.17 »

Hier ook nooit problemen met de airco gehad, zelfs niet tijdens de laatste vakanties toen de temperaturen toch af en toe tegen de 40°C liepen.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door Thomas84 »

Derk GTT schreef:De airco is bij de Espace wel een dingetje.

Kan soms bij een lange rit ergens in het systeem iets dichtvriezen (ontwerpfout) waardoor hij het niet doet. Even een paar minuten laten ontdooien en je kunt er weer even tegenaan.

Afgelopen zomer naar Spanje geen last van gehad, maar heb het hier wel een paar keer voorbij zien komen.
Vaak ik je droger dan verzadigd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

c7rl
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door c7rl »

Filter droger moet ook ongeveer om de twee jaar vervangen worden, ik heb het idee dat dit nooit gedaan word ook niet bij de dealer...je ziet het ook nergens terug in de onderhoudsintervallen.
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door Thomas84 »

Klopt, als deze verzadigd raakt heb je kans dat je expansieventiel bevriest. Een goede aircospecislist let hier ook op bij het opnieuw vullen of onderhoud van het systeem.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 17
Berichten: 15961
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door mechanic »

Zolang de airco goed werkt hoeft de droger niet (preventief) vervangen te worden.
Bij reparaties van bijv lekkage/stuk gelolen compressor is dit inderdaad sterk aan te raden. Bij laatst genoemde ook het systeem spoelen.

Droger is goedkoop,en eenvoudig te wisselen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

Aircoproblemen kan door van alles komen, overigens ben ik benieuwd of de Grand Espace een variabele airco heeft (eentje die altijd meedraait) of een mechanische airco die alleen aan of uit kan (met mageneetkoppeling op de pomp). Kan ook verschillen auto / manuele airco.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 17
Berichten: 15961
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door mechanic »

De espace heeft een kantelplaat compressor met variabele slag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

Volgens mij zit er dan zo een regelventiel in, en bij (voornamelijk) Volkswagens was het berucht dat die kwamen vast te zitten... Is dat ook het geval bij Renault ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 17
Berichten: 15961
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door mechanic »

Deze pompen draaien inderdaad zoals eerder genoemd wel eens vast. Een nieuwe pomp,filter,best ook de condensor,en een spoeling is dan de oplossing.
De onderdelen zijn relatief goedkoop en makkelijk.aan te komen.

Hen je inmiddels een espace op het oog?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

Ik zit nog rustig rond te kijken, mijn grootste "probleem" is dat de Zafira probleemloos is. Overigens hoeft het niet per se een Grand Espace te zijn het mag ook een Sharan / Alhambra zijn maar zelfs het oude model is nog aardig aan de prijs en ik hou van doorrijden dus alleen een 1.8T is een optie, en juist die zijn wat moeilijker te vinden. Meeste zijn een 2.0 met 116 pk en sorry maar dat gaat hem niet worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 17
Berichten: 15961
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door mechanic »

Zolang je huidige voertuig zoals je zegt probleemloos is en je met de ruimte nog toe kan is doorrijden de beste keus lijkt me.

De meeste espace 4 modellen met een hoge km-stand hebben grootste zaken al kapot gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

76-er
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:03

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door 76-er »

yup schreef:Aircoproblemen kan door van alles komen, overigens ben ik benieuwd of de Grand Espace een variabele airco heeft (eentje die altijd meedraait) of een mechanische airco die alleen aan of uit kan (met mageneetkoppeling op de pomp). Kan ook verschillen auto / manuele airco.
Ik begrijp niet wat je precies bedoelt, maar bij onze variant (2006 2.0T Dynamique) heb je altijd de keuze. In de wintermaanden bv draait ie nooit, behalve om snel te kunnen ontwasemen. 's Zomers duurt het best wel een tijdje om de boel koel te krijgen, pakweg een kwartier bij 30+.
mechanic schreef: De meeste espace 4 modellen met een hoge km-stand hebben grootste zaken al kapot gehad.
Haha, dan ben ik benieuwd wat me nog te wachten staat. :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stefanbmw
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 feb 2015 22:16
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door stefanbmw »

@ Yup: Heb je keuze al gemaakt?
Bij onze 2.0T Grand Espace Initiale automaat staat de teller nu op bijna 260.000 KM. Ik rijd qua lease sinds 1996 Duits en 1x Zweeds. Was bang om privé Espace aan te schaffen. Deze maand 5 jaar geleden een van 2006 gekocht voor schappelijke/lage prijs die wel volledig Renault onderhouden was. In die 5 jaar 2x aircocompressor vastgelopen, 1x door kapotte dynamo (ook 2x gereviseerd). Maar verder reuze schappelijk. Als je er netjes mee omgaat en gewoon laat servicen dan blijft het een heel, heel fijne reisauto met bergen aan ruimte. Net terug van krokus skivakantie. 880km Oostenrijk naar huis maakt je echt niet vermoeid. Met Audi A6 en BMW 3's met lage zit en kippenhok achterruimte (stoelen) voor de kinderen stapte ik altijd vermoeid uit. Ik ga wel rond kijken naar andere auto na de zomer maar tot nu toe kan ik alleen maar lof spreken over deze auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

76-er
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:03

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door 76-er »

76-er schreef:Haha, dan ben ik benieuwd wat me nog te wachten staat. :idea:
Nou, dat heeft niet lang geduurd..
Het hoort eigenlijk niet te gebeuren, maar toch is de turbo van onze 2006 fase II er aan gegaan met 230k op de teller. Dan sta je voor het dilemma, de dure reparatie of toch maar weg doen. Iets soortgelijks overkwam ons met onze vorige Espace (een III) en die hebben we toen weggedaan. Eigenlijk meteen spijt gehad, dus deze keer toch maar door de zure appel heen gebeten. Nu loopt alles weer als een zonnetje. :-D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door Noreply »

Dat is idd zuur. Mag ik vragen wat het vervangen van de turbo gekost heeft?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

76-er
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:03

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door 76-er »

2900 euri's plus BTW. :shock:

Ben van plan er volgend jaar nog 1 distributieriem tegen aan te gooien als die aan de beurt is, daarna is het welletjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door Noreply »

Zo, da's idd niet mals. Mijn teller staat op 381dkm, met originele turbo en koppeling. 2900 euro, weet niet of ik die nog op mijn eigen Espace stuk zou gooien. Ik koester hem voorlopig nog maar. Thanks voor de info!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

76-er
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:03

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door 76-er »

Knetters, 381.000! Dan kan ik dus nog wel even. Welke jaargang heb je? Veel snelweg ook? Die van ons is hier thuis de enige auto, dus ook veel korte stukjes. Op de lange termijn misschien niet al te gunstig voor de levensduur.

Als Renault nou eens een échte Espace-V op de markt had gebracht.. :discuss:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door Noreply »

01/2006, een pre-productie phase II, maar wel diesel, 173pk Initiale. Is een Nissan motor en oerdegelijke. Rij netjes warm en laat altijd even 20sec stationair draaien voor ik hem uitzet om de turbo rust te geven. Gebruik hem voor allerlei ritten, maar voor de stad pak ik wel vaak benzineauto die we hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

stefanbmw schreef:@ Yup: Heb je keuze al gemaakt?
Bij onze 2.0T Grand Espace Initiale automaat staat de teller nu op bijna 260.000 KM. Ik rijd qua lease sinds 1996 Duits en 1x Zweeds. Was bang om privé Espace aan te schaffen. Deze maand 5 jaar geleden een van 2006 gekocht voor schappelijke/lage prijs die wel volledig Renault onderhouden was. In die 5 jaar 2x aircocompressor vastgelopen, 1x door kapotte dynamo (ook 2x gereviseerd). Maar verder reuze schappelijk. Als je er netjes mee omgaat en gewoon laat servicen dan blijft het een heel, heel fijne reisauto met bergen aan ruimte. Net terug van krokus skivakantie. 880km Oostenrijk naar huis maakt je echt niet vermoeid. Met Audi A6 en BMW 3's met lage zit en kippenhok achterruimte (stoelen) voor de kinderen stapte ik altijd vermoeid uit. Ik ga wel rond kijken naar andere auto na de zomer maar tot nu toe kan ik alleen maar lof spreken over deze auto.
Ik was dit draadje helemaal vergeten.

De Zafira is behalve 4 remblokken en een gebroken veer rechtsvoor met vlag en wimpel geslaagd voor de APK (in april was dat overigens). Km stand staat bijna op 270k en af en toe slinger ik er Valvoline 5w30 olie in die ik van de Action voor 5 euro de liter koop :mrgreen:

Ik heb er 2 bekeken, en beide zagen ze er veel slechter uit dan in de advertentie was laten zien. Eentje heb ik gereden (2010 met niet eens 2 ton op de teller) maar airco werkte niet en prijs was vast dus dat zou hem niet worden. Een 2006 (ph2) puur bekeken omdat die dichtbij was, maar die was ook behoorlijk "uitgeleefd". De auto hoeft er niet showroom staat uit te zien, maar het is ook niet de bedoeling dat ie overal deuken en krassen heeft en dat het interieur kapot is. Mijn Zafira ziet er ook zo uit dan rij ik liever verder :fp:

Het probleem is hoe interessanter het voertuig, hoe verder ze van de randstad zijn. Wat ik vaak meemaak is "ja de auto ziet er tiptop uit meneer" en dan kom je daaraan en heeft ie overal krassen, deuken en interieur hetzelfde verhaal. Ik ga niet 100+ km rijden om te ontdekken dat de auto troep is.

De Espace heeft een concurrent erbij want de Galaxy met 1.6t 160 pk / 2.0t met 203 pk beginnen ook goedkoper te worden. Heel misschien ook de S-max puur en alleen om de wilde motor (2.5 turbo met 220 pk) maar die is een klap kleiner dan Espace/Galaxy dus die zal waarschijnlijk afvallen, ik heb een S-max nog niet bekeken).

En jongens, 2900 euro voor een turbo??? Is die turbo van goud gemaakt ofzo? Bij een beun zou je voor maximaal 1000 euro kwijt zijn (600 voor de turbo, 400 arbeid). Hell laat het 1500 euro zijn, dat is al de helft. Heren (en dames): autorijden in Nederland is al duur genoeg. Gewoon door een (goed bekend staande) beun laten fixen die handel! Vooral dingen als banden/olie/remmen hoef je niet naar de dealer te gaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 17
Berichten: 15961
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door mechanic »

De turbo vervangen is arbeidsintensief ben de 2.0T,zeg maar gerust 1 dag arbeid. Zonder de motor te demonteren kan het ook,ben je enkel aan jet tobben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

76-er
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:03

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door 76-er »

Het lukt me niet om hier foto's te plaatsen, maar heb er een paar geschoten destijds. De motor gaat er echt helemaal uit voor een nieuwe turbo, was wel een treurig gezicht trouwens.
Dat van dat afgeleefde interieur herken ik wel na 13 jaar. Krijg je ervan als je jaren langs echt álles er maar in pleurt.
Halve voetbalelftallen, hele kinderfeestjes, tuinafval, puin, mountainbikes. stoeptegels, 4 kuub aan DJ-Gear, de kerstboom, etcetc.. :wink:

Precies waarom je een Espace koopt. :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht