Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Gemiddeld 1 op 10, relatief veel korte stukjes, plus moeders heeft nogal een zwaar rechtervoetje.Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
-
- Lid
- Posts in topic: 10
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
- Actief als: particulier
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
In Enschede en Den haag zit een pandje dat gerund word door een paar Spanjaarden die van alle merken de aircopompen reviseren en revisie pompen hebben. Daar heb ik de tweede keer de pomp laten vervangen en door laten spoelen. Inclusief alles was ik nog geen 350 euro kwijt! Inderdaad die schijven achter kosten geen drol meer zie ik op het www standaard zit daar ATe onder.mechanic schreef:De watergekoelde dynamo's geven bovengemiddeld vaak problemen. Ook dit is een relatief kleine klus welke geen hoofdprijs kost.
Airco pompen lopen regelmatig vast,goed airco onderhoud is ook een must. Ook.de stekker op.de pomp zorgt vaak voor niet werkende airco,echter alles is wederom relatief goedkoop en je komt overal goed bij.
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 10
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
- Actief als: particulier
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Tja en altijd lachen bij de ikea als je andere iets ziet inladen, in de espace kan zonder de achterste 5 stoelen een complete uitzet meegenomen worden76-er schreef:
Algemeen: de fijnste auto die ik ooit gehad heb. MPV, surfauto, bestelwagen, verhuiswagen, het halve elftal past er in, complete kinderfeestjes, halve camper, vuilniswagen, vrachtwagen, enzovoort enzovoort. Hij gaat hier pas weg als het écht niet meer gaat. En dan wil ik eigenlijk weer dezelfde auto terug, maar ja, Renault bouwt helaas geen echte Espaces meer.
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
- Actief als: particulier
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Ik vind dat serieus goed, mijn Zafira (1.8 16v 125 pk handbak) loopt met normaal tussen de 1:10 (zonder airco met weinig stadsverkeer) tot 1:8 (zomer, veel stadsverkeer en altijd airco aan).76-er schreef:Gemiddeld 1 op 10, relatief veel korte stukjes, plus moeders heeft nogal een zwaar rechtervoetje.
Belangrijkste USP van de Grand Espace vind ik dat zelfs met de achterstoelen overeind je gewoon een kinderwagen achterin kan pleuren. Voor een MPV is ie gewoon reusachtig. Dat ie duur in gebruik is, sjah mijn Zafira is ook een alcoholist dus ik ben wel wat gewend... En de Espace zal zeker minder toeren maken op de snelweg, want ik word hoorndol van het lawaai (130 km/u is gewoon 3500 tpm ).
Ander vraag, soms zie ik ze weleens met airco achter (dus ook bediening achter). Hoe werkt dat, want bij de Sharan en Alhambra heb je standaard ventilatie achter dat vanuit het voorpaneel te bedienen valt. Achter bediening is er niet, maar ventilatiegaatjes bovenin is wel optioneel, zonder ventilatiegaatjes gaat het via de voetenventilatie ofzo. Of heeft de Grand Espace standaard geen aparte ventilatie voor achter ofzo? Of werkt dat tegelijk met de voorzijde.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 10
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
- Actief als: particulier
- Locatie: Midden Nederland
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Je hebt voor de tweede en derde zitrij totaal 4 luchtroosters in het plafond.
Deze kan je open of dicht zetten en naar een bepaalde plek richten.
Vanuit de centrale bediening voor kan je kiezen wel of heen lucht naar achter toe. Temperatuur is gelijk aan die van voor.
Zit er bediening in de achterdeuren dan kan je vanuit daar apart de luchthoeveelheid regelen voor die zijde van de achterkant.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Deze kan je open of dicht zetten en naar een bepaalde plek richten.
Vanuit de centrale bediening voor kan je kiezen wel of heen lucht naar achter toe. Temperatuur is gelijk aan die van voor.
Zit er bediening in de achterdeuren dan kan je vanuit daar apart de luchthoeveelheid regelen voor die zijde van de achterkant.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
- Actief als: particulier
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Kijk dat soort informatie is interessant thx! Bij de Alhambra/Sharan (ouwe type tot 2010) is het zo dat er altijd kachelbediening achter is (alleen vanaf voorzijde d8 ik) maar dat de luchtroosters boven in het dak optioneel zijn.
Maar wat ik me afvraag: kan je de ventilatorsnelheid apart bedienen achter? Of is het zo, wat de snelheid voor is, dat is de snelheid achter ook? Bij de Sharan/Alhambra (dus weer ouwe type) kan je de achterste kachelventilator snelheid apart bedienen. Ow jah, natuurlijk is dit triviale informatie, maar toch vind ik het leuk om te weten. Ik ben een echte airco-man en ik kan niet zonder airco rijden. Tijdens vakantie rij ik altijd met de airco aan en ook de kids vinden dat lekker. Uiteraard niet te koud tijdens hete dagen!
Maar wat ik me afvraag: kan je de ventilatorsnelheid apart bedienen achter? Of is het zo, wat de snelheid voor is, dat is de snelheid achter ook? Bij de Sharan/Alhambra (dus weer ouwe type) kan je de achterste kachelventilator snelheid apart bedienen. Ow jah, natuurlijk is dit triviale informatie, maar toch vind ik het leuk om te weten. Ik ben een echte airco-man en ik kan niet zonder airco rijden. Tijdens vakantie rij ik altijd met de airco aan en ook de kids vinden dat lekker. Uiteraard niet te koud tijdens hete dagen!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 10
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
- Actief als: particulier
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
yup schreef:Kijk dat soort informatie is interessant thx! Bij de Alhambra/Sharan (ouwe type tot 2010) is het zo dat er altijd kachelbediening achter is (alleen vanaf voorzijde d8 ik) maar dat de luchtroosters boven in het dak optioneel zijn.
Maar wat ik me afvraag: kan je de ventilatorsnelheid apart bedienen achter? Of is het zo, wat de snelheid voor is, dat is de snelheid achter ook? Bij de Sharan/Alhambra (dus weer ouwe type) kan je de achterste kachelventilator snelheid apart bedienen. Ow jah, natuurlijk is dit triviale informatie, maar toch vind ik het leuk om te weten. Ik ben een echte airco-man en ik kan niet zonder airco rijden. Tijdens vakantie rij ik altijd met de airco aan en ook de kids vinden dat lekker. Uiteraard niet te koud tijdens hete dagen!
Dat ligt aan de uitvoering:
Links en rechts is qua temperatuur apart instelbaar vanaf de expression bij de bestuurder en de bijrijder. Bij de tweede zitrij zit afhankelijk van de uitvoering (privilege en initiale) de mogelijkheid om de blower snelheid apart te regelen.
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 3
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 12 mei 2013 13:26
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Scharwoude
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
De airco is bij de Espace wel een dingetje.
Kan soms bij een lange rit ergens in het systeem iets dichtvriezen (ontwerpfout) waardoor hij het niet doet. Even een paar minuten laten ontdooien en je kunt er weer even tegenaan.
Afgelopen zomer naar Spanje geen last van gehad, maar heb het hier wel een paar keer voorbij zien komen.
Kan soms bij een lange rit ergens in het systeem iets dichtvriezen (ontwerpfout) waardoor hij het niet doet. Even een paar minuten laten ontdooien en je kunt er weer even tegenaan.
Afgelopen zomer naar Spanje geen last van gehad, maar heb het hier wel een paar keer voorbij zien komen.
'08 Renault Espace Dynamique 221.000 km
'08 Suzuki Burgman 400 Limited 67.000 km
'09 Citroen C1 99.500 km
'08 Suzuki Burgman 400 Limited 67.000 km
'09 Citroen C1 99.500 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 10
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
- Actief als: particulier
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Nog nooit meegemaakt met de espace, overigens wel met mijn airco in de volvo V70 omdat dan de verdamper dan helemaal bevriest en er geen lucht meer door kan die gekoeld word...zou ook zoiets kunnen zijn...moet dan airco uitzetten om te ontdooien...klinkt als hetzelfde...Derk GTT schreef:De airco is bij de Espace wel een dingetje.
Kan soms bij een lange rit ergens in het systeem iets dichtvriezen (ontwerpfout) waardoor hij het niet doet. Even een paar minuten laten ontdooien en je kunt er weer even tegenaan.
Afgelopen zomer naar Spanje geen last van gehad, maar heb het hier wel een paar keer voorbij zien komen.
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Hier ook nooit problemen met de airco gehad, zelfs niet tijdens de laatste vakanties toen de temperaturen toch af en toe tegen de 40°C liepen.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 10
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
- Actief als: particulier
- Locatie: Midden Nederland
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Vaak ik je droger dan verzadigd.Derk GTT schreef:De airco is bij de Espace wel een dingetje.
Kan soms bij een lange rit ergens in het systeem iets dichtvriezen (ontwerpfout) waardoor hij het niet doet. Even een paar minuten laten ontdooien en je kunt er weer even tegenaan.
Afgelopen zomer naar Spanje geen last van gehad, maar heb het hier wel een paar keer voorbij zien komen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 10
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
- Actief als: particulier
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Filter droger moet ook ongeveer om de twee jaar vervangen worden, ik heb het idee dat dit nooit gedaan word ook niet bij de dealer...je ziet het ook nergens terug in de onderhoudsintervallen.
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 10
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
- Actief als: particulier
- Locatie: Midden Nederland
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Klopt, als deze verzadigd raakt heb je kans dat je expansieventiel bevriest. Een goede aircospecislist let hier ook op bij het opnieuw vullen of onderhoud van het systeem.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 17
- Berichten: 16028
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Zolang de airco goed werkt hoeft de droger niet (preventief) vervangen te worden.
Bij reparaties van bijv lekkage/stuk gelolen compressor is dit inderdaad sterk aan te raden. Bij laatst genoemde ook het systeem spoelen.
Droger is goedkoop,en eenvoudig te wisselen.
Bij reparaties van bijv lekkage/stuk gelolen compressor is dit inderdaad sterk aan te raden. Bij laatst genoemde ook het systeem spoelen.
Droger is goedkoop,en eenvoudig te wisselen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
- Actief als: particulier
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Aircoproblemen kan door van alles komen, overigens ben ik benieuwd of de Grand Espace een variabele airco heeft (eentje die altijd meedraait) of een mechanische airco die alleen aan of uit kan (met mageneetkoppeling op de pomp). Kan ook verschillen auto / manuele airco.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 17
- Berichten: 16028
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
De espace heeft een kantelplaat compressor met variabele slag.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
- Actief als: particulier
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Volgens mij zit er dan zo een regelventiel in, en bij (voornamelijk) Volkswagens was het berucht dat die kwamen vast te zitten... Is dat ook het geval bij Renault ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 17
- Berichten: 16028
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Deze pompen draaien inderdaad zoals eerder genoemd wel eens vast. Een nieuwe pomp,filter,best ook de condensor,en een spoeling is dan de oplossing.
De onderdelen zijn relatief goedkoop en makkelijk.aan te komen.
Hen je inmiddels een espace op het oog?
De onderdelen zijn relatief goedkoop en makkelijk.aan te komen.
Hen je inmiddels een espace op het oog?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
- Actief als: particulier
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Ik zit nog rustig rond te kijken, mijn grootste "probleem" is dat de Zafira probleemloos is. Overigens hoeft het niet per se een Grand Espace te zijn het mag ook een Sharan / Alhambra zijn maar zelfs het oude model is nog aardig aan de prijs en ik hou van doorrijden dus alleen een 1.8T is een optie, en juist die zijn wat moeilijker te vinden. Meeste zijn een 2.0 met 116 pk en sorry maar dat gaat hem niet worden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 17
- Berichten: 16028
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Zolang je huidige voertuig zoals je zegt probleemloos is en je met de ruimte nog toe kan is doorrijden de beste keus lijkt me.
De meeste espace 4 modellen met een hoge km-stand hebben grootste zaken al kapot gehad.
De meeste espace 4 modellen met een hoge km-stand hebben grootste zaken al kapot gehad.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Ik begrijp niet wat je precies bedoelt, maar bij onze variant (2006 2.0T Dynamique) heb je altijd de keuze. In de wintermaanden bv draait ie nooit, behalve om snel te kunnen ontwasemen. 's Zomers duurt het best wel een tijdje om de boel koel te krijgen, pakweg een kwartier bij 30+.yup schreef:Aircoproblemen kan door van alles komen, overigens ben ik benieuwd of de Grand Espace een variabele airco heeft (eentje die altijd meedraait) of een mechanische airco die alleen aan of uit kan (met mageneetkoppeling op de pomp). Kan ook verschillen auto / manuele airco.
Haha, dan ben ik benieuwd wat me nog te wachten staat.mechanic schreef: De meeste espace 4 modellen met een hoge km-stand hebben grootste zaken al kapot gehad.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 07 feb 2015 22:16
- Actief als: particulier
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
@ Yup: Heb je keuze al gemaakt?
Bij onze 2.0T Grand Espace Initiale automaat staat de teller nu op bijna 260.000 KM. Ik rijd qua lease sinds 1996 Duits en 1x Zweeds. Was bang om privé Espace aan te schaffen. Deze maand 5 jaar geleden een van 2006 gekocht voor schappelijke/lage prijs die wel volledig Renault onderhouden was. In die 5 jaar 2x aircocompressor vastgelopen, 1x door kapotte dynamo (ook 2x gereviseerd). Maar verder reuze schappelijk. Als je er netjes mee omgaat en gewoon laat servicen dan blijft het een heel, heel fijne reisauto met bergen aan ruimte. Net terug van krokus skivakantie. 880km Oostenrijk naar huis maakt je echt niet vermoeid. Met Audi A6 en BMW 3's met lage zit en kippenhok achterruimte (stoelen) voor de kinderen stapte ik altijd vermoeid uit. Ik ga wel rond kijken naar andere auto na de zomer maar tot nu toe kan ik alleen maar lof spreken over deze auto.
Bij onze 2.0T Grand Espace Initiale automaat staat de teller nu op bijna 260.000 KM. Ik rijd qua lease sinds 1996 Duits en 1x Zweeds. Was bang om privé Espace aan te schaffen. Deze maand 5 jaar geleden een van 2006 gekocht voor schappelijke/lage prijs die wel volledig Renault onderhouden was. In die 5 jaar 2x aircocompressor vastgelopen, 1x door kapotte dynamo (ook 2x gereviseerd). Maar verder reuze schappelijk. Als je er netjes mee omgaat en gewoon laat servicen dan blijft het een heel, heel fijne reisauto met bergen aan ruimte. Net terug van krokus skivakantie. 880km Oostenrijk naar huis maakt je echt niet vermoeid. Met Audi A6 en BMW 3's met lage zit en kippenhok achterruimte (stoelen) voor de kinderen stapte ik altijd vermoeid uit. Ik ga wel rond kijken naar andere auto na de zomer maar tot nu toe kan ik alleen maar lof spreken over deze auto.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Nou, dat heeft niet lang geduurd..76-er schreef:Haha, dan ben ik benieuwd wat me nog te wachten staat.
Het hoort eigenlijk niet te gebeuren, maar toch is de turbo van onze 2006 fase II er aan gegaan met 230k op de teller. Dan sta je voor het dilemma, de dure reparatie of toch maar weg doen. Iets soortgelijks overkwam ons met onze vorige Espace (een III) en die hebben we toen weggedaan. Eigenlijk meteen spijt gehad, dus deze keer toch maar door de zure appel heen gebeten. Nu loopt alles weer als een zonnetje.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Dat is idd zuur. Mag ik vragen wat het vervangen van de turbo gekost heeft?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
2900 euri's plus BTW.
Ben van plan er volgend jaar nog 1 distributieriem tegen aan te gooien als die aan de beurt is, daarna is het welletjes.
Ben van plan er volgend jaar nog 1 distributieriem tegen aan te gooien als die aan de beurt is, daarna is het welletjes.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Zo, da's idd niet mals. Mijn teller staat op 381dkm, met originele turbo en koppeling. 2900 euro, weet niet of ik die nog op mijn eigen Espace stuk zou gooien. Ik koester hem voorlopig nog maar. Thanks voor de info!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Knetters, 381.000! Dan kan ik dus nog wel even. Welke jaargang heb je? Veel snelweg ook? Die van ons is hier thuis de enige auto, dus ook veel korte stukjes. Op de lange termijn misschien niet al te gunstig voor de levensduur.
Als Renault nou eens een échte Espace-V op de markt had gebracht..
Als Renault nou eens een échte Espace-V op de markt had gebracht..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
01/2006, een pre-productie phase II, maar wel diesel, 173pk Initiale. Is een Nissan motor en oerdegelijke. Rij netjes warm en laat altijd even 20sec stationair draaien voor ik hem uitzet om de turbo rust te geven. Gebruik hem voor allerlei ritten, maar voor de stad pak ik wel vaak benzineauto die we hebben.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
- Actief als: particulier
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Ik was dit draadje helemaal vergeten.stefanbmw schreef:@ Yup: Heb je keuze al gemaakt?
Bij onze 2.0T Grand Espace Initiale automaat staat de teller nu op bijna 260.000 KM. Ik rijd qua lease sinds 1996 Duits en 1x Zweeds. Was bang om privé Espace aan te schaffen. Deze maand 5 jaar geleden een van 2006 gekocht voor schappelijke/lage prijs die wel volledig Renault onderhouden was. In die 5 jaar 2x aircocompressor vastgelopen, 1x door kapotte dynamo (ook 2x gereviseerd). Maar verder reuze schappelijk. Als je er netjes mee omgaat en gewoon laat servicen dan blijft het een heel, heel fijne reisauto met bergen aan ruimte. Net terug van krokus skivakantie. 880km Oostenrijk naar huis maakt je echt niet vermoeid. Met Audi A6 en BMW 3's met lage zit en kippenhok achterruimte (stoelen) voor de kinderen stapte ik altijd vermoeid uit. Ik ga wel rond kijken naar andere auto na de zomer maar tot nu toe kan ik alleen maar lof spreken over deze auto.
De Zafira is behalve 4 remblokken en een gebroken veer rechtsvoor met vlag en wimpel geslaagd voor de APK (in april was dat overigens). Km stand staat bijna op 270k en af en toe slinger ik er Valvoline 5w30 olie in die ik van de Action voor 5 euro de liter koop
Ik heb er 2 bekeken, en beide zagen ze er veel slechter uit dan in de advertentie was laten zien. Eentje heb ik gereden (2010 met niet eens 2 ton op de teller) maar airco werkte niet en prijs was vast dus dat zou hem niet worden. Een 2006 (ph2) puur bekeken omdat die dichtbij was, maar die was ook behoorlijk "uitgeleefd". De auto hoeft er niet showroom staat uit te zien, maar het is ook niet de bedoeling dat ie overal deuken en krassen heeft en dat het interieur kapot is. Mijn Zafira ziet er ook zo uit dan rij ik liever verder
Het probleem is hoe interessanter het voertuig, hoe verder ze van de randstad zijn. Wat ik vaak meemaak is "ja de auto ziet er tiptop uit meneer" en dan kom je daaraan en heeft ie overal krassen, deuken en interieur hetzelfde verhaal. Ik ga niet 100+ km rijden om te ontdekken dat de auto troep is.
De Espace heeft een concurrent erbij want de Galaxy met 1.6t 160 pk / 2.0t met 203 pk beginnen ook goedkoper te worden. Heel misschien ook de S-max puur en alleen om de wilde motor (2.5 turbo met 220 pk) maar die is een klap kleiner dan Espace/Galaxy dus die zal waarschijnlijk afvallen, ik heb een S-max nog niet bekeken).
En jongens, 2900 euro voor een turbo??? Is die turbo van goud gemaakt ofzo? Bij een beun zou je voor maximaal 1000 euro kwijt zijn (600 voor de turbo, 400 arbeid). Hell laat het 1500 euro zijn, dat is al de helft. Heren (en dames): autorijden in Nederland is al duur genoeg. Gewoon door een (goed bekend staande) beun laten fixen die handel! Vooral dingen als banden/olie/remmen hoef je niet naar de dealer te gaan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 17
- Berichten: 16028
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
De turbo vervangen is arbeidsintensief ben de 2.0T,zeg maar gerust 1 dag arbeid. Zonder de motor te demonteren kan het ook,ben je enkel aan jet tobben.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Het lukt me niet om hier foto's te plaatsen, maar heb er een paar geschoten destijds. De motor gaat er echt helemaal uit voor een nieuwe turbo, was wel een treurig gezicht trouwens.
Dat van dat afgeleefde interieur herken ik wel na 13 jaar. Krijg je ervan als je jaren langs echt álles er maar in pleurt.
Halve voetbalelftallen, hele kinderfeestjes, tuinafval, puin, mountainbikes. stoeptegels, 4 kuub aan DJ-Gear, de kerstboom, etcetc..
Precies waarom je een Espace koopt.
Dat van dat afgeleefde interieur herken ik wel na 13 jaar. Krijg je ervan als je jaren langs echt álles er maar in pleurt.
Halve voetbalelftallen, hele kinderfeestjes, tuinafval, puin, mountainbikes. stoeptegels, 4 kuub aan DJ-Gear, de kerstboom, etcetc..
Precies waarom je een Espace koopt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 17
- Berichten: 16028
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Hoevaak er wel niet auto's bij de dealer kwamen welke door een 'beun' waren gefixed....
Sommige zaken beter aan een expert over laten,wat niet alleen een dealer is.
Sommige zaken beter aan een expert over laten,wat niet alleen een dealer is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
- Actief als: particulier
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Om bij Renault te blijven, ik zie dat de Grand Scenic met 1.6 DCi motor opvallend goedkoop is, zijn dit slechte auto's of motoren oid? Ik weet wel dat het 1.6 blok nieuw was. Met 130 pk en 320 nm absoluut geen stakker en daarom ook interessant, normaal moet ik niks hebben van kleine dieselmotoren.
Je kan een 2014 model met redelijke km stand ophalen voor 8-9-10k. Ook al is die kleiner dan de Espace ik ga die ook op de shortlist zetten, ik durf het niet te zeggen maar ze zien er ook nog eens niet verkeerd uit.
Vergeleken met een Gr. Espace benzine valt het MRB tarief ook mee voor zo een dieseltje, woon in de goedkoopste regio dus rond de 400 per kwartaal, ik vind dat serieus te doen (aangezien die van een Gr. Espace rond de 270 per kwartaal is).
Je kan een 2014 model met redelijke km stand ophalen voor 8-9-10k. Ook al is die kleiner dan de Espace ik ga die ook op de shortlist zetten, ik durf het niet te zeggen maar ze zien er ook nog eens niet verkeerd uit.
Vergeleken met een Gr. Espace benzine valt het MRB tarief ook mee voor zo een dieseltje, woon in de goedkoopste regio dus rond de 400 per kwartaal, ik vind dat serieus te doen (aangezien die van een Gr. Espace rond de 270 per kwartaal is).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 17
- Berichten: 16028
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Met zekerheid is te zeggen dat een 2.0T benzine een betere motor is dan de 1.6dci.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 20
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
- Actief als: particulier
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
Ok, dat is kort en krachtig. Ook een reden waarom dit zo is?
Verklaart ook gelijk de reden waarom ze zo goedkoop zijn (denk ik?).
Verklaart ook gelijk de reden waarom ze zo goedkoop zijn (denk ik?).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 10
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
- Actief als: particulier
- Locatie: Midden Nederland
Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)
De 2.0 dCi heeft ook nog een extra elektrische koelwaterpomp. Als het koelwater boven de 80 graden is geweest zal deze 5 minuten nadraaien zodra de motor wordt uitgezet. Deze circuleert dan koelwater door de turbo om deze te koelen en te voorkomen dat de olie erin gaat koken/verbranden en de turbo sloopt.Remon schreef:01/2006, een pre-productie phase II, maar wel diesel, 173pk Initiale. Is een Nissan motor en oerdegelijke. Rij netjes warm en laat altijd even 20sec stationair draaien voor ik hem uitzet om de turbo rust te geven. Gebruik hem voor allerlei ritten, maar voor de stad pak ik wel vaak benzineauto die we hebben.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 110 Weergaves
-
Laatste bericht door houtsnip1949
-
- 0 Reacties
- 240 Weergaves
-
Laatste bericht door houtsnip1949
-
- 5 Reacties
- 532 Weergaves
-
Laatste bericht door jtenkate
-
- 2 Reacties
- 121 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 11 Reacties
- 803 Weergaves
-
Laatste bericht door rteske
-
- 4 Reacties
- 368 Weergaves
-
Laatste bericht door Banaanengerrit