Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 17
Berichten: 15959
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door mechanic »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

De espace heeft een kantelplaat compressor met variabele slag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

Volgens mij zit er dan zo een regelventiel in, en bij (voornamelijk) Volkswagens was het berucht dat die kwamen vast te zitten... Is dat ook het geval bij Renault ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 17
Berichten: 15959
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door mechanic »

Deze pompen draaien inderdaad zoals eerder genoemd wel eens vast. Een nieuwe pomp,filter,best ook de condensor,en een spoeling is dan de oplossing.
De onderdelen zijn relatief goedkoop en makkelijk.aan te komen.

Hen je inmiddels een espace op het oog?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

Ik zit nog rustig rond te kijken, mijn grootste "probleem" is dat de Zafira probleemloos is. Overigens hoeft het niet per se een Grand Espace te zijn het mag ook een Sharan / Alhambra zijn maar zelfs het oude model is nog aardig aan de prijs en ik hou van doorrijden dus alleen een 1.8T is een optie, en juist die zijn wat moeilijker te vinden. Meeste zijn een 2.0 met 116 pk en sorry maar dat gaat hem niet worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 17
Berichten: 15959
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door mechanic »

Zolang je huidige voertuig zoals je zegt probleemloos is en je met de ruimte nog toe kan is doorrijden de beste keus lijkt me.

De meeste espace 4 modellen met een hoge km-stand hebben grootste zaken al kapot gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

76-er
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:03

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door 76-er »

yup schreef:Aircoproblemen kan door van alles komen, overigens ben ik benieuwd of de Grand Espace een variabele airco heeft (eentje die altijd meedraait) of een mechanische airco die alleen aan of uit kan (met mageneetkoppeling op de pomp). Kan ook verschillen auto / manuele airco.
Ik begrijp niet wat je precies bedoelt, maar bij onze variant (2006 2.0T Dynamique) heb je altijd de keuze. In de wintermaanden bv draait ie nooit, behalve om snel te kunnen ontwasemen. 's Zomers duurt het best wel een tijdje om de boel koel te krijgen, pakweg een kwartier bij 30+.
mechanic schreef: De meeste espace 4 modellen met een hoge km-stand hebben grootste zaken al kapot gehad.
Haha, dan ben ik benieuwd wat me nog te wachten staat. :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



stefanbmw
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 feb 2015 22:16
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door stefanbmw »

@ Yup: Heb je keuze al gemaakt?
Bij onze 2.0T Grand Espace Initiale automaat staat de teller nu op bijna 260.000 KM. Ik rijd qua lease sinds 1996 Duits en 1x Zweeds. Was bang om privé Espace aan te schaffen. Deze maand 5 jaar geleden een van 2006 gekocht voor schappelijke/lage prijs die wel volledig Renault onderhouden was. In die 5 jaar 2x aircocompressor vastgelopen, 1x door kapotte dynamo (ook 2x gereviseerd). Maar verder reuze schappelijk. Als je er netjes mee omgaat en gewoon laat servicen dan blijft het een heel, heel fijne reisauto met bergen aan ruimte. Net terug van krokus skivakantie. 880km Oostenrijk naar huis maakt je echt niet vermoeid. Met Audi A6 en BMW 3's met lage zit en kippenhok achterruimte (stoelen) voor de kinderen stapte ik altijd vermoeid uit. Ik ga wel rond kijken naar andere auto na de zomer maar tot nu toe kan ik alleen maar lof spreken over deze auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

76-er
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:03

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door 76-er »

76-er schreef:Haha, dan ben ik benieuwd wat me nog te wachten staat. :idea:
Nou, dat heeft niet lang geduurd..
Het hoort eigenlijk niet te gebeuren, maar toch is de turbo van onze 2006 fase II er aan gegaan met 230k op de teller. Dan sta je voor het dilemma, de dure reparatie of toch maar weg doen. Iets soortgelijks overkwam ons met onze vorige Espace (een III) en die hebben we toen weggedaan. Eigenlijk meteen spijt gehad, dus deze keer toch maar door de zure appel heen gebeten. Nu loopt alles weer als een zonnetje. :-D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door Noreply »

Dat is idd zuur. Mag ik vragen wat het vervangen van de turbo gekost heeft?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

76-er
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:03

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door 76-er »

2900 euri's plus BTW. :shock:

Ben van plan er volgend jaar nog 1 distributieriem tegen aan te gooien als die aan de beurt is, daarna is het welletjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door Noreply »

Zo, da's idd niet mals. Mijn teller staat op 381dkm, met originele turbo en koppeling. 2900 euro, weet niet of ik die nog op mijn eigen Espace stuk zou gooien. Ik koester hem voorlopig nog maar. Thanks voor de info!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

76-er
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:03

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door 76-er »

Knetters, 381.000! Dan kan ik dus nog wel even. Welke jaargang heb je? Veel snelweg ook? Die van ons is hier thuis de enige auto, dus ook veel korte stukjes. Op de lange termijn misschien niet al te gunstig voor de levensduur.

Als Renault nou eens een échte Espace-V op de markt had gebracht.. :discuss:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door Noreply »

01/2006, een pre-productie phase II, maar wel diesel, 173pk Initiale. Is een Nissan motor en oerdegelijke. Rij netjes warm en laat altijd even 20sec stationair draaien voor ik hem uitzet om de turbo rust te geven. Gebruik hem voor allerlei ritten, maar voor de stad pak ik wel vaak benzineauto die we hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

stefanbmw schreef:@ Yup: Heb je keuze al gemaakt?
Bij onze 2.0T Grand Espace Initiale automaat staat de teller nu op bijna 260.000 KM. Ik rijd qua lease sinds 1996 Duits en 1x Zweeds. Was bang om privé Espace aan te schaffen. Deze maand 5 jaar geleden een van 2006 gekocht voor schappelijke/lage prijs die wel volledig Renault onderhouden was. In die 5 jaar 2x aircocompressor vastgelopen, 1x door kapotte dynamo (ook 2x gereviseerd). Maar verder reuze schappelijk. Als je er netjes mee omgaat en gewoon laat servicen dan blijft het een heel, heel fijne reisauto met bergen aan ruimte. Net terug van krokus skivakantie. 880km Oostenrijk naar huis maakt je echt niet vermoeid. Met Audi A6 en BMW 3's met lage zit en kippenhok achterruimte (stoelen) voor de kinderen stapte ik altijd vermoeid uit. Ik ga wel rond kijken naar andere auto na de zomer maar tot nu toe kan ik alleen maar lof spreken over deze auto.
Ik was dit draadje helemaal vergeten.

De Zafira is behalve 4 remblokken en een gebroken veer rechtsvoor met vlag en wimpel geslaagd voor de APK (in april was dat overigens). Km stand staat bijna op 270k en af en toe slinger ik er Valvoline 5w30 olie in die ik van de Action voor 5 euro de liter koop :mrgreen:

Ik heb er 2 bekeken, en beide zagen ze er veel slechter uit dan in de advertentie was laten zien. Eentje heb ik gereden (2010 met niet eens 2 ton op de teller) maar airco werkte niet en prijs was vast dus dat zou hem niet worden. Een 2006 (ph2) puur bekeken omdat die dichtbij was, maar die was ook behoorlijk "uitgeleefd". De auto hoeft er niet showroom staat uit te zien, maar het is ook niet de bedoeling dat ie overal deuken en krassen heeft en dat het interieur kapot is. Mijn Zafira ziet er ook zo uit dan rij ik liever verder :fp:

Het probleem is hoe interessanter het voertuig, hoe verder ze van de randstad zijn. Wat ik vaak meemaak is "ja de auto ziet er tiptop uit meneer" en dan kom je daaraan en heeft ie overal krassen, deuken en interieur hetzelfde verhaal. Ik ga niet 100+ km rijden om te ontdekken dat de auto troep is.

De Espace heeft een concurrent erbij want de Galaxy met 1.6t 160 pk / 2.0t met 203 pk beginnen ook goedkoper te worden. Heel misschien ook de S-max puur en alleen om de wilde motor (2.5 turbo met 220 pk) maar die is een klap kleiner dan Espace/Galaxy dus die zal waarschijnlijk afvallen, ik heb een S-max nog niet bekeken).

En jongens, 2900 euro voor een turbo??? Is die turbo van goud gemaakt ofzo? Bij een beun zou je voor maximaal 1000 euro kwijt zijn (600 voor de turbo, 400 arbeid). Hell laat het 1500 euro zijn, dat is al de helft. Heren (en dames): autorijden in Nederland is al duur genoeg. Gewoon door een (goed bekend staande) beun laten fixen die handel! Vooral dingen als banden/olie/remmen hoef je niet naar de dealer te gaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 17
Berichten: 15959
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door mechanic »

De turbo vervangen is arbeidsintensief ben de 2.0T,zeg maar gerust 1 dag arbeid. Zonder de motor te demonteren kan het ook,ben je enkel aan jet tobben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

76-er
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:03

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door 76-er »

Het lukt me niet om hier foto's te plaatsen, maar heb er een paar geschoten destijds. De motor gaat er echt helemaal uit voor een nieuwe turbo, was wel een treurig gezicht trouwens.
Dat van dat afgeleefde interieur herken ik wel na 13 jaar. Krijg je ervan als je jaren langs echt álles er maar in pleurt.
Halve voetbalelftallen, hele kinderfeestjes, tuinafval, puin, mountainbikes. stoeptegels, 4 kuub aan DJ-Gear, de kerstboom, etcetc.. :wink:

Precies waarom je een Espace koopt. :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 17
Berichten: 15959
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door mechanic »

Hoevaak er wel niet auto's bij de dealer kwamen welke door een 'beun' waren gefixed....
Sommige zaken beter aan een expert over laten,wat niet alleen een dealer is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

Om bij Renault te blijven, ik zie dat de Grand Scenic met 1.6 DCi motor opvallend goedkoop is, zijn dit slechte auto's of motoren oid? Ik weet wel dat het 1.6 blok nieuw was. Met 130 pk en 320 nm absoluut geen stakker en daarom ook interessant, normaal moet ik niks hebben van kleine dieselmotoren.

Je kan een 2014 model met redelijke km stand ophalen voor 8-9-10k. Ook al is die kleiner dan de Espace ik ga die ook op de shortlist zetten, ik durf het niet te zeggen maar ze zien er ook nog eens niet verkeerd uit.

Vergeleken met een Gr. Espace benzine valt het MRB tarief ook mee voor zo een dieseltje, woon in de goedkoopste regio dus rond de 400 per kwartaal, ik vind dat serieus te doen (aangezien die van een Gr. Espace rond de 270 per kwartaal is).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 17
Berichten: 15959
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door mechanic »

Met zekerheid is te zeggen dat een 2.0T benzine een betere motor is dan de 1.6dci.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

Ok, dat is kort en krachtig. Ook een reden waarom dit zo is?

Verklaart ook gelijk de reden waarom ze zo goedkoop zijn (denk ik?).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door Thomas84 »

Remon schreef:01/2006, een pre-productie phase II, maar wel diesel, 173pk Initiale. Is een Nissan motor en oerdegelijke. Rij netjes warm en laat altijd even 20sec stationair draaien voor ik hem uitzet om de turbo rust te geven. Gebruik hem voor allerlei ritten, maar voor de stad pak ik wel vaak benzineauto die we hebben.
De 2.0 dCi heeft ook nog een extra elektrische koelwaterpomp. Als het koelwater boven de 80 graden is geweest zal deze 5 minuten nadraaien zodra de motor wordt uitgezet. Deze circuleert dan koelwater door de turbo om deze te koelen en te voorkomen dat de olie erin gaat koken/verbranden en de turbo sloopt.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

Gekocht.

2008 Grand Espace met 6 stoelen, ingebouwde navi bluetooth wisselaar etc. en parkeersensoren (genoeg gezien zonder!). Voor de rest niets bijzonders, geen xenon/panoramadak/half leer maar goed daar was de prijs ook naar. En ik ben blij dat ik hem goedkoop heb kunnen bemachtigen want:

Helaas gelijk de volgende dag dynamo stuk :fp: (ja ik heb hem uitgebreid proefgereden er was NIETS aan de hand, dus domme pech).

En helaas 2 zit er een beruchte watergekoelde dynamo op. Goed rest niets anders op dan een nieuwe erop, en even alles laten nalopen. Auto heeft 200k gelopen, en omdat de dynamo er toch af is ga ik gelijk distributieriem + multiriem vervangen, uiteraard met waterpomp en alle andere rollen en poulies.

Opvallende dingen:

Power met een P, ding is bijzonder vlot. Hij moet een klein beetje op gang komen maar dan gaat ie ook hard voor een bus IMHO. Heb al 200 op de teller gehad :mrgreen: Ik kan zeggen dat het absoluut niet tegenvalt dit is precies wat ik nodig heb, ik ben blij dat ik geen MPV met puntenslijper blok erin heb gekocht.

Reservewiel! Genoeg moderne auto's zonder! En er zit een volwaardige op, ook al mag je er niet hard mee. Ik hoef geen dunne thuiskomer onzinwiel.

Auto is echt gigantisch en dit is exact wat ik zocht. Ik ben zelfs blj dat er geen 7 stoelen in zit want: zo kan ik rechtsachter gebruiken voor de kinderwagen en allerlei andere troep. En als ik een lange reis ga maken gaat de middelste stoel naar rechtsachter, ik neem aan dat dat gewoon mogelijk is?

Bluetooth werkt bijzonder goed, audio streaming is niet mogelijk neem ik aan? Zit er AUX oid op weten jullie dat? Ik kon het nergens vinden.

Navigatie werkt best wel goed vind ik voor zo een oud systeem, kan je hier updates krijgen? Heb een DVD speler in de dashboardkast. Kaarten zijn van 2008/2009 maar nieuwer is beter imho.

Weggedrag is niet geweldig maar goed, het is nu eenmaal geen Ford S-MAX of Zafira OPC, maar daar krijg je wel een enorme sloot ruimte voor terug.

Ondanks dat de dynamo stuk is ben ik zeer blij met mijn aankoop.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3305
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door RichTrip »

Updates gaan tot 2012/2013 (versie V32.2). AUX is mogelijk, maar aansluiten is wel een dingetje, beetje gepriegel en er zijn twee verschillende mogelijkheden bij de Espace voor de AUX. Versterker zit onder het dashboard.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door Thomas84 »

De stoelen staan in een rails, je kan ze erg flexibel neerzetten.
Mbt je reservewiel, als er een volwaardig wiel onder zit is er waarschijnlijk ook een gewoon wiel gemonteerd.
Hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor wielen je normale wielen zijn, 16, 17 of 18 inch ivm afwijking met de bandenmaat.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

Ok thx voor de antwoorden.

Ik heb alleen een dingetje nu, soms knippert het motorstoringslampje sporadisch (en gaat daarna vanzelf uit!) vaak als ik langzaam rij of als ik de auto stationair laat draaien, koud warm maakt niet uit en het heeft geen enkele effect op de werking van de auto. Als ik wat vlotter rij verdwijnt het lampje.

Ik heb hem uitgelezen met zo een universeel apparaat en er staat "cilinderrij 1 brandstofmengsel te arm" oid. Heb al injectorreiniger erin gegooid. Ik wil nu bougies bestellen maar wat voor type bougies moet hier nou in? Ik denk dat de bougies lang niet vervangen zijn omdat de auto gewoon goed trekt, ook onderin, geen stotteren oid (wat zou wijzen op de bobine). Ik ruik ook niks vreemds. Bij me ouwe Zafira heeft nieuwe bougies ook veel vage klachten opgelost (ook soms motorlampje aan oid).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Noreply
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 229
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:15

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door Noreply »

Als je niet weet wat voor bougies erin moeten en je kennelijk dus niet de weg weet om dit zelf te achterhalen, kan je dan niet beter het uit laten voeren door iemand die dit wel weet voordat je met een verkeerd aanhaalmoment de schacht kapot draait bijvoorbeeld? En als je niet weet wanneer de laatste keer groot onderhoud uitgevoerd is doe je er denk ik goed aan een grote beurt uit te laten voeren om in een keer het onderhoud goed te doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 17
Berichten: 15959
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door mechanic »

Op de diverse onderdelensitea kunnje adhv kenteken bougies bestellen.
Er kunnen prima standaard bougies in,geem noodzaak voor dure iridium/platinum exemplaren. Elke 60dkm vervangen.

Een euvel met een injector is de f4rT niet vreemd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

Remon schreef:Als je niet weet wat voor bougies erin moeten en je kennelijk dus niet de weg weet om dit zelf te achterhalen, kan je dan niet beter het uit laten voeren door iemand die dit wel weet voordat je met een verkeerd aanhaalmoment de schacht kapot draait bijvoorbeeld? En als je niet weet wanneer de laatste keer groot onderhoud uitgevoerd is doe je er denk ik goed aan een grote beurt uit te laten voeren om in een keer het onderhoud goed te doen.
Beste Remon, de reden waarom ik dit vraag is omdat bijvoorbeeld de Zafira met Z18XE motor (wat ik dus had) ZEER gevoelig is voor bougies. Er zijn verhalen te vinden waarbij mensen zelfs de hele ECU hebben vervangen om te ontdekken dat de fout in de verkeerde bougies zit. Dat probeer ik een beetje te voorkomen en daarom hebben we dit mooie forum toch?
mechanic schreef:Op de diverse onderdelensitea kunnje adhv kenteken bougies bestellen.
Er kunnen prima standaard bougies in,geem noodzaak voor dure iridium/platinum exemplaren. Elke 60dkm vervangen.

Een euvel met een injector is de f4rT niet vreemd.
Dus er hoeft geen specifieke type / soort bougie in. Dank, want dan weet ik wat ik moet doen. Overigens had ik eerder hier op dit forum gelezen dat er af en toe eens een injector stuk kan gaan. Eerst bougies, daarna euro 98 + injectorreiniger en als dat niet helpt ga ik verder kijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 17
Berichten: 15959
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door mechanic »

Inderdaad,gewoon de standaard bougies monteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

Gisteren BP ultimate (dat is "echt" 98) getankt. 50 km gereden en vandaag ook een korte stukje met koude motor.

Het probleem met het spontaan oplichtende motorlampje lijkt verdwenen. Verder lijkt het alsof de auto stationair rustiger en onderin het toerenbereik soepeler draait. Ik denk dat dat komt omdat 95 verplicht met 10% bio-ethanol wordt gemengd, voor 98 geldt dat niet volgens mij. Ik denk dat de benzine die er eerder in heeft gezeten ook oud is (auto heeft een paar maanden stilgestaan). Die combi vond de auto niet lekker vermoed ik. Je kan nu 50 in zijn 5 rijden rustig gas geven en de auto versnelt soepel en zonder te twijfelen.

Overigens iets vergelijkbaars ook eens meegemaakt met een 2003 1.6 Astra. Auto gekocht na een paar kilometer motorlamp aan en gigantisch stotteren. Terug naar garage schijnt dat die ook gevoelig zijn voor vervuilde brandstof. Auto reset gegeven, nieuwe brandstof erin en probleem is nooit meer teruggekomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

sawespace
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 aug 2013 00:14
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door sawespace »

Welke bougies heb je uiteindelijk gekocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
A mind is like a parachute - it only works when it is open

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

sawespace schreef:Welke bougies heb je uiteindelijk gekocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ik heb niets gekocht/besteld, ik ga de volgende bougies halen:

NGK Bougie PFR6G-9 (4377)

Vrijwel alle grote auto onderdelen sites laten deze bougie zien en ik heb even de NGK catalogus gecontroleerd en daar zie je deze ook voor dit motorblok. Zijn rond de 10-11 euro per stuk.

Overigens rond de 120 km gereden na het tanken van 98 en nog steeds geen motorlampje meer gezien. Probleem lijkt weg. (bougies ga ik alsnog vervangen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door nikk »

Om te reproduceren zou je dan eigenlijk weer een paar tanken E10 moeten draaien om te zien of het oplichten van het lampje dan terugkomt.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 17
Berichten: 15959
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door mechanic »

Sommige motoren zijn nu eenmaal wat 'gevoeliger' voor e10 brandstof dan anderen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

c7rl
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door c7rl »

yup schreef:
sawespace schreef:Welke bougies heb je uiteindelijk gekocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ik heb niets gekocht/besteld, ik ga de volgende bougies halen:

NGK Bougie PFR6G-9 (4377)

Vrijwel alle grote auto onderdelen sites laten deze bougie zien en ik heb even de NGK catalogus gecontroleerd en daar zie je deze ook voor dit motorblok. Zijn rond de 10-11 euro per stuk.

Overigens rond de 120 km gereden na het tanken van 98 en nog steeds geen motorlampje meer gezien. Probleem lijkt weg. (bougies ga ik alsnog vervangen).
Welke type motor heeft je grande , heb dat denk ik gemist....
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

mechanic schreef:Sommige motoren zijn nu eenmaal wat 'gevoeliger' voor e10 brandstof dan anderen.
Klopt, een maat van me heeft een BMW 328i (245 pk) en die loopt gewoon belabberd op E10, maar goed dat is wel een 2.0 met behoorlijk veel vermogen. Andere bekende van me heeft een Honda Hybrid en die heeft hetzelfde probleem als ik, als hij E10 tankt motorlamp aan en ook zelfde foutmelding. Zodra er 98 in zit is de fout weg, en dit is sinds oktober toen E10 verplicht werd gemaakt.

Dat hele E10 gedoe gaat nog eens feest worden denk ik. Ik ga wel bij de volgende tank gewoon E10 proberen puur om te kijken of het probleem terug komt en of de auto een hoger verbruik heeft, want dan kan ik net zo goed 98 tanken als die zuiniger daarop loopt.
c7rl schreef:
yup schreef:
sawespace schreef:Welke bougies heb je uiteindelijk gekocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ik heb niets gekocht/besteld, ik ga de volgende bougies halen:

NGK Bougie PFR6G-9 (4377)

Vrijwel alle grote auto onderdelen sites laten deze bougie zien en ik heb even de NGK catalogus gecontroleerd en daar zie je deze ook voor dit motorblok. Zijn rond de 10-11 euro per stuk.

Overigens rond de 120 km gereden na het tanken van 98 en nog steeds geen motorlampje meer gezien. Probleem lijkt weg. (bougies ga ik alsnog vervangen).
Welke type motor heeft je grande , heb dat denk ik gemist....
2.0T 170 pk benzine.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht