Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Forumregels
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.

Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
---
Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Krakende stoelen, slecht sluitende deuren, lekkend schuifdak, scheve bumper, dat soort dingen
Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

mechanic schreef:Sommige motoren zijn nu eenmaal wat 'gevoeliger' voor e10 brandstof dan anderen.
Klopt, een maat van me heeft een BMW 328i (245 pk) en die loopt gewoon belabberd op E10, maar goed dat is wel een 2.0 met behoorlijk veel vermogen. Andere bekende van me heeft een Honda Hybrid en die heeft hetzelfde probleem als ik, als hij E10 tankt motorlamp aan en ook zelfde foutmelding. Zodra er 98 in zit is de fout weg, en dit is sinds oktober toen E10 verplicht werd gemaakt.

Dat hele E10 gedoe gaat nog eens feest worden denk ik. Ik ga wel bij de volgende tank gewoon E10 proberen puur om te kijken of het probleem terug komt en of de auto een hoger verbruik heeft, want dan kan ik net zo goed 98 tanken als die zuiniger daarop loopt.
c7rl schreef:
yup schreef:
sawespace schreef:Welke bougies heb je uiteindelijk gekocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ik heb niets gekocht/besteld, ik ga de volgende bougies halen:

NGK Bougie PFR6G-9 (4377)

Vrijwel alle grote auto onderdelen sites laten deze bougie zien en ik heb even de NGK catalogus gecontroleerd en daar zie je deze ook voor dit motorblok. Zijn rond de 10-11 euro per stuk.

Overigens rond de 120 km gereden na het tanken van 98 en nog steeds geen motorlampje meer gezien. Probleem lijkt weg. (bougies ga ik alsnog vervangen).
Welke type motor heeft je grande , heb dat denk ik gemist....
2.0T 170 pk benzine.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

c7rl
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 69
Lid geworden op: 10 dec 2013 21:52
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door c7rl »

Dat E10 is gewoon rommel, ik tank in duitsland aan de grens altijd E5 95 waar het wel gewoon te krijgen is dit land is gewoon achterlijk..
Renault grande espace IV Phase II initiale 3.5 V6 2006 100% dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

c7rl schreef:Dat E10 is gewoon rommel, ik tank in duitsland aan de grens altijd E5 95 waar het wel gewoon te krijgen is dit land is gewoon achterlijk..
Volgens mij hebben bepaalde pompstations hiero wel E5, alleen de grote grap in dit verhaal is dat die E5 net zo duur, of bijna net zo duur is als euro 98. Wat heb ik daar dan aan denk ik dan :fp:

Buiten dat om, vandaag een beetje met een uitleesapparaat gespeeld, ik heb wel het gevoel dat de auto niet snel warm wordt, het duurt echt 2-3 km in stadsverkeer voordat er een streepje bij komt (op de temp meter). De temperatuur schommelt tussen de 83 en 85 graden op het OBD-apparaat (wanneer ie helemaal warm is), is dat goed? Ik heb het idee dat ik pas de volle 5 streepjes krijg na 7-8 km rijden ofzo... Maar hij blijft wel warm, het is niet zo dat de temperatuur opeens zakt als je stilstaat. Overigens wordt de kachel na een paar 100 meter warm, en voordat de auto op bedrijfstemperatuur is gewoon heet.

Zit hier een losse thermostaat op of zo eentje met hele behuizing dat een godsvermogen kost ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door Thomas84 »

Mijn Espace schommelt ook tussen de 83 en 85 graden als hij warm is. Is normaal. Vanaf 80 graden geeft hij al 5 blokjes.
Die warmte lucht kan komen van de elektrische verwarming die erin zit, weet alleen niet of een benzine dit ook heeft, mijn diesel wel.
Een motor moet gewoon opwarmen en als de kachel er aan zit te trekken dan kan dit even duren. Ga maar eens een stukje tijden met een koude motor met de ventilator op standje 1 of zelfs uit. Kijk dan maar eens je snel je koelwater op temperatuur is, die schiet omhoog.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 17
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door mechanic »

De f4r heeft een losse thermostaat welke evt zo te vervangen is,dus inderdaad zonder complete behuizing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
yup
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 jul 2011 19:56
Actief als: particulier

Re: Grand Espace 4 phase 2 met hoge km stand (benzine)

Bericht door yup »

Thomas84 schreef:Mijn Espace schommelt ook tussen de 83 en 85 graden als hij warm is. Is normaal. Vanaf 80 graden geeft hij al 5 blokjes.
Die warmte lucht kan komen van de elektrische verwarming die erin zit, weet alleen niet of een benzine dit ook heeft, mijn diesel wel.
Een motor moet gewoon opwarmen en als de kachel er aan zit te trekken dan kan dit even duren. Ga maar eens een stukje tijden met een koude motor met de ventilator op standje 1 of zelfs uit. Kijk dan maar eens je snel je koelwater op temperatuur is, die schiet omhoog.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Vandaag was het rond de 7-8 graden en binnen 2-3 km had ik 4 blokjes, misschien is het normaal wanneer het echt superkoud is.
mechanic schreef:De f4r heeft een losse thermostaat welke evt zo te vervangen is,dus inderdaad zonder complete behuizing.
Goed om te weten, dat scheelt weer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht