Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.
Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
--- Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.
mechanic schreef:Sommige motoren zijn nu eenmaal wat 'gevoeliger' voor e10 brandstof dan anderen.
Klopt, een maat van me heeft een BMW 328i (245 pk) en die loopt gewoon belabberd op E10, maar goed dat is wel een 2.0 met behoorlijk veel vermogen. Andere bekende van me heeft een Honda Hybrid en die heeft hetzelfde probleem als ik, als hij E10 tankt motorlamp aan en ook zelfde foutmelding. Zodra er 98 in zit is de fout weg, en dit is sinds oktober toen E10 verplicht werd gemaakt.
Dat hele E10 gedoe gaat nog eens feest worden denk ik. Ik ga wel bij de volgende tank gewoon E10 proberen puur om te kijken of het probleem terug komt en of de auto een hoger verbruik heeft, want dan kan ik net zo goed 98 tanken als die zuiniger daarop loopt.
c7rl schreef:
yup schreef:
sawespace schreef:Welke bougies heb je uiteindelijk gekocht?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ik heb niets gekocht/besteld, ik ga de volgende bougies halen:
NGK Bougie PFR6G-9 (4377)
Vrijwel alle grote auto onderdelen sites laten deze bougie zien en ik heb even de NGK catalogus gecontroleerd en daar zie je deze ook voor dit motorblok. Zijn rond de 10-11 euro per stuk.
Overigens rond de 120 km gereden na het tanken van 98 en nog steeds geen motorlampje meer gezien. Probleem lijkt weg. (bougies ga ik alsnog vervangen).
Welke type motor heeft je grande , heb dat denk ik gemist....
c7rl schreef:Dat E10 is gewoon rommel, ik tank in duitsland aan de grens altijd E5 95 waar het wel gewoon te krijgen is dit land is gewoon achterlijk..
Volgens mij hebben bepaalde pompstations hiero wel E5, alleen de grote grap in dit verhaal is dat die E5 net zo duur, of bijna net zo duur is als euro 98. Wat heb ik daar dan aan denk ik dan
Buiten dat om, vandaag een beetje met een uitleesapparaat gespeeld, ik heb wel het gevoel dat de auto niet snel warm wordt, het duurt echt 2-3 km in stadsverkeer voordat er een streepje bij komt (op de temp meter). De temperatuur schommelt tussen de 83 en 85 graden op het OBD-apparaat (wanneer ie helemaal warm is), is dat goed? Ik heb het idee dat ik pas de volle 5 streepjes krijg na 7-8 km rijden ofzo... Maar hij blijft wel warm, het is niet zo dat de temperatuur opeens zakt als je stilstaat. Overigens wordt de kachel na een paar 100 meter warm, en voordat de auto op bedrijfstemperatuur is gewoon heet.
Zit hier een losse thermostaat op of zo eentje met hele behuizing dat een godsvermogen kost ?
Mijn Espace schommelt ook tussen de 83 en 85 graden als hij warm is. Is normaal. Vanaf 80 graden geeft hij al 5 blokjes.
Die warmte lucht kan komen van de elektrische verwarming die erin zit, weet alleen niet of een benzine dit ook heeft, mijn diesel wel.
Een motor moet gewoon opwarmen en als de kachel er aan zit te trekken dan kan dit even duren. Ga maar eens een stukje tijden met een koude motor met de ventilator op standje 1 of zelfs uit. Kijk dan maar eens je snel je koelwater op temperatuur is, die schiet omhoog.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Thomas84 schreef:Mijn Espace schommelt ook tussen de 83 en 85 graden als hij warm is. Is normaal. Vanaf 80 graden geeft hij al 5 blokjes.
Die warmte lucht kan komen van de elektrische verwarming die erin zit, weet alleen niet of een benzine dit ook heeft, mijn diesel wel.
Een motor moet gewoon opwarmen en als de kachel er aan zit te trekken dan kan dit even duren. Ga maar eens een stukje tijden met een koude motor met de ventilator op standje 1 of zelfs uit. Kijk dan maar eens je snel je koelwater op temperatuur is, die schiet omhoog.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Vandaag was het rond de 7-8 graden en binnen 2-3 km had ik 4 blokjes, misschien is het normaal wanneer het echt superkoud is.
mechanic schreef:De f4r heeft een losse thermostaat welke evt zo te vervangen is,dus inderdaad zonder complete behuizing.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Inmiddels is de auto weer in gebruik. Oorzaak: een van de vele contacten in de zekeringenkast in het motorcompartiment was 'gecorrodeerd'!
Nu heb ik een volgend probleem: de automatische airco werkt niet meer!
De nieuwe Renault die de naam Espace mag gebruiken is het niet voor mij, maar ik vrees dat mijn Espace eerste model de 40 jaar niet gaat halen als ik die zelf hou. Er is te vaak iets aan dat ik niet zelf kan oplossen en mijn old-timer monteur is...
Ik heb een vraag over het volgende.
20000 km geleden is mijn distributie vervangen, en men vond dat de waterpomp nog goed was, nu 20000 km later heb ik het idee dat ik hem hoor.
Het geluid is niet gieren of hoog maar wat lager van toon...
Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Austral Techno E techfullhybrid 200 . IronBlue
In het weekend aardig ritje meegedaan en op eerste zicht geen probleem.
Tot plots bij het overschakelen van elektromotor naar benzinemotor, de toeren de hoogte...
Ik heb net 2500km, hoofdzakelijk snelweg, gereden met mijn grand espace,
het is máár een 2.0T uit 2006.
Ik kwam niet/nooit onder de 1l per 10.5km,
bij een snelheid van 111km/h gemiddeld.